Fòrum

Coneixeu algun podcast de tertúlia on la gent parli correctament el català?

Rackoonaire297 1👍 304

Coneixeu algun podcast de tertúlia on la gent parli correctament el català i utilitzi paraules com quelcom, hom, pronoms febles i tota la pesca?

Respostes

Configuració
  • Cabrer11.227 11 183👍 699
    Els últims mesos estic escoltant força la ràdio i és impressionant el nivell de català tan baix que detecto, però ja no només pel que fa als tertulians sinó pel que fa als presentadors. I a polit, perquè parlo sobretot d'estructures gramaticals i girs lingüístics calcats al castellà, alguna cosa molt més greu que no pas la utilització de barbarismes...
  • Fabreu24👍 18
    Pràcticament és impossible de trobar avui dia algun periodista amb un nivell de català acceptable. La majoria hi fan errades ben grosses i evidents; d'altres parlen un català correcte en aparença però calcat, paraula per paraula, del castellà, cosa que fa evident que són incapaços de parlar en català sense pensar en castellà. Un cas típic d'això és l'abús de l'adjectiu davant del nom: El pintor va fer uns impressionants retrats (retrats impressionants), Tens una encertada visió (visió encertadade la realitat. Últimament és el calc que em fa més ràbia.

És curiós que, quan passen vídeos de la TV3 dels inicis, els periodistes d'aleshores parlin molt millor que no els d'avui dia. Sembla que abans es cuidaven més de la llengua...
    • Makaku498 1👍 666
      Això d'anteposar l'adjectiu al nom no és per influència castellana, sinó anglesa. En castellà l'adjectiu es col·loca en la mateixa posició que en català; normalment al darrere del nom, excepte quan es vol emfatitzar un concepte o estilitzar el text, exactament igual que en català. És a dir, que "el pintor va fer uns impressionants retrats" seria tan incorrecte o correcte en castellà com en català. És poc aconsellable, però pot ser correcte per raons estilístiques.

En definitiva, que tampoc cal que ens l'agafem amb paper de fumar, que ja prou difícil es parlar català sense que et mirin com un monstre en aquest país ple de xarnegos, com per encara complicar-nos més la vida veient fantasmes on no n'hi ha.
    • Rackoonaire297 1👍 304
      L'altre dia vaig veure una entrevista de la Montserrat Roig a Youtube i vaig notar molt la diferència de nivell.
      El pitjor són els humoristes.

Publicitat

Fòrums

• 9.176.481 missatges
  • 216.823 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat