Fòrum

La casa per la teulada

Jaume_I14.986 10 128👍 7.172
Ara pensant amb tal com està anant la cosa i lligat amb el fil que vaig crear de que cal un TV indepe en castellà voldria plantejar si no hem cimentat del tot bé les coses.
Primer el moviment polític va començar a reclamar un tracte just a l'estat.
Segon es va activar la societat civil contra l'estat
Tercer es va obrir una via política independentista davant la negativa de l'estat
Quart es va donar la veu al poble mitjançant un referèndum i posteriorment ara unes eleccions.

Però vient la situació actual, em plantejo que passaria si tanquessin TV3 o la infrautilitzessin per tal d'acabar a l'audiència? o encara pitjor, si la fessin servir en contra nostra?

ens falten pilars per enfrontar-nos a l'estat espanyol i uns dels primordials son els mitjans d'informació.

Plantejo un debat  de com cal plantejar el moviment a partir d'ara.

Jo penso que cal segons ordre d'importància:

1 - Recuperar la generalitat.
2 - Recuperar els mossos i la seguretat dels independentistes.(portar a judici a tots els nazis que poguem)
3 - Captació económica. (desviament de fons públics mitjançant fundacions o altres també).
4 - Impulsar mitjans de comunicació propis.
5 - Impulsar un moviment organitzat (impulsar tres o quatre mil persones dedicades exclusivament a la seguretat del moviment). A cada comarca hi ha d'haver un mínim de gent preparada.
6 - Creació d'espais socials
7 - Incentivar la natalitat catalana
8 - Empresaris indepes donar feines a indepes. Apostar per la nostra gent.
9 - Sanejar de xusma l'administració i els mossos.
8 - Increment de la pressió política sobre Madrid

No podem continuar esperant que Europa ens salvi, algun país europeu o que espanya canvii. Arribats a aquest punt, hem de destrossar els borderlines unionistes!
Quan penso que això és possible

Respostes

Configuració
  • rotllan9.553 4 223👍 7.768
    La Generalitat ara mateix és una ruina apuntalada. Jo treuria els puntals i que baixi tot. Fem obra nova amb els plànols de la Constitució de l'Havana
    • Jaume_I14.986 10 128👍 7.172
      i com? ens trinxaran en un tres i no res. No podem perdre tot el que tenim i menys la possibilitat de gobernar i aprofitar-ho en favor nostre
        CAIXA O FAIXA COLLONS
          D'acord però com ho farem per en aquest moment enfrontar-nos a l'estat?
            Per començar posant ela collons a sobre la taula
              ells els tenen més grossos. Així que fem?
                Doncs que comencin a obrir camps de concentració
                  Som massa gent. De fet et diré el que penso que els ha passat. Es pensaven que estàvem acabats, que èrem pocs i jo també m'ho pensava, després del 21-D, amb un 82% del cens, d'un país amb més de 7,500.000 de persones perdre no s'ho podien arribar a imaginar. Hem aconseguit una fita històrica
                  Ho aprofitem ara aquest avantatge o ens quedarem de braços plegats.
                  • willybarna10.925 10 191👍 2.652

Jaume_I escrigué:
                    Som massa gent. De fet et diré el que penso que els ha passat. Es pensaven que estàvem acabats, que èrem pocs i jo també m'ho pensava, després del 21-D, amb un 82% del cens, d'un país amb més de 7,500.000 de persones perdre no s'ho podien arribar a imaginar. Hem aconseguit una fita històrica
                    Ho aprofitem ara aquest avantatge o ens quedarem de braços plegats.
                    Saps quin avantatge tenim? Doncs varis.

En primer lloc, la societat desde abaix, pot aconseguir fites importants al marge dels polítics si s'ho proposa, exemple Arenys.

Despres també tenim que els partits que estan contra la llengua catalana, el 21D no van arribar al 30% dels vots, amb una participació extraordinaria, com tu dius, del 82%.

**     Només cal que desde avall el poble jugui les seves cartes favorablement, deixant ja d'anar a remolc del que faci l'estat espanyol, els castellans, els polítics procesistes i els seus opinadors subvencionats amb diner públic.

Per fer saltar la espurna que ho encengui tot(un segon Arenys, pero persistent en el temps, no amb data de caducitat com el primer) només caldrien una vintena de persones, o potser fins i tot menys, potser amb 10 n'hi hauria prou.

Només ens cal donar el cop més adequat. Rés més.
  • grava2.926 1 652👍 4.353
    1 i 2 OK, la minsa autonomia que es tingui s'ha d'aprofitar
    3 Ho dius ara que el nostre major expert sr. Millet ha estat segrestat per l'Estat invasor!
    4 OK Potser es podria finançar per subscripció/publicitat amiga un bon canal independentista a partir de la tele de Punt Avui?
    5 Ambigu i com no sé què vol dir o si es pot dir passo al següent
    6 Ambigu un altre cop
    7 Irrealista, ja que donar ajudes significatives a la natalitat suposa un estat de benestar que ni tenim ni ens deixarien fer, i a més no se'n beneficiarien només ni principalment els independentistes
    8 Això podria formar part de l'agenda implícita de un programa més ampli de nacionalisme econòmic que hem discutit en altres fils
    9 No tens cap poder per fer-ho sota el règim castellà. Com a molt pots promocionar certes persones a càrrecs i a més tot s'ho estaran mirant amb lupa. Que els independentistes es presentin massivament a oposicions a mossos és en canvi factible, però cal canviar la nostra secular desafecció per les professions d'armes
    8. bis. Diria que això ja ho hem fet i precisament s'estan proposant alternatives perquè el comandament de la pressió política ja ha rebentat de tant forçar-lo i només ha servit per desemmascarar, no per aconseguir res positiu
      Podria explicar-te certes coses però deixo els dos punts oberts perquè no em ve d'agust que aquest vespre em visitin els verds a casa. Crec que amb una mica d'imaginació pots entendre els punts 5 i 6 i com fer-los viables.
      El punt 7 es ven fàcil. Amb els mitjans catalans, es a dir el que veuen majoritariament catalanoparlants, fer programes sobre natalitat, convencer de les bondats etc. Aquest punt pot anar lligat amb el 8, és a dir si tens feina és més fàcil tenir fills. empresaris que ajudan a treballar els catalans permeten alhora clases més acomodades i preparades per ser pares.

9. No siguis ingenu. Es pot fer i espero que es faci neteja a mossos i a l'administració.
      8 que volia dir 10. Em refereixo en no afluixar en la demanda d'un referèndum i en continuar reforçant la república en tot el que es pugui.
  • Aufrany4.002 3 522👍 3.578
    hem de destrossar els borderlines unionistes

Crec que el primer punt hauria de ser:

- Deixem de menysprear els castellans, per alguna raó.ens tenen sotmesos, i no només això, sinó han convençut a molts catalsns i ha una majoria de balears i valencians, de que el que mola és ser espanyol i això del català no val per a res. Porten segles aplicsnt tots i cadascun dels punts que esmentes.
    I la educació?
      tu no proposaves dues línies? jo la deixaria com ara

Jaume_I escrigué:
        tu no proposaves dues línies? jo la deixaria com ara
        Ja he abandonat el de les dues linies escolars, la meva fé en els polítics ha desaparegut. Ara el que defenso per al sistema educatiu és que la gent agafi el protagonisme de les seves vides, és a dir qui vulgui peix que es mulli el cul.

El que realment defenso és la creació d'associacions independents de pares d'alumnes per una escola 100% en catala en cada capital comarcal i municipi de més de 5.000 habitants, i que cada entitat defineixi el model educatiu que vol pels seus fills. 

Tot el que toquen els polítics acaba convertit en merda, desde la CUP, passant per Esquerra i acabant per Convergencia. 

Potser en eleccions al Parlament no ens queda més remei que votar a algun  d'aquests 3 partits(de moment) pero en eleccions municipals, ja ni de conya, millor que es crein agrupacions electorals municipals nacionalistes-independentistes catalanes amb un mínim de cara i ulls.

L'ambit educatiu sel's hi ha d'arrencar de les mans als polítics(que duen els seus fills a la privada) per passar a donar protagonisme a la societat civil i les associacions independents de pares d'alumnes.

Ja n'hi ha prou que els nostres polítics tractin als catalans del carrer d'imbecils.
  • Tuixec3.753 9 544👍 1.595
    Se suposava que portàvem no se quants anys amb plans super secrets fent estructures d'estat, que són precissament els fonaments. Evidentment es poden anar bastint algunes coses al marge de l'administració, però és molt més dificil. Vist com ha anat el tema, és l'única alternativa, però.

Per mi és prioritari que sorgeixin empreses de sectors estratègics competitives (banc, telecomunicacions, alimentació esta bastant cobert) que no tinguin cap interés a l'IBEX (Per exemple, Fibracat és infinitament millor que Parlem, perquè  la segona no te cap tipus de xarxa pròpia). Per això cal anar migrant sense preses, perquè creixin de manera ordrenada, i no es vegin superats per la demanda.
  • BushidoUsuari sumador12.596 12 163👍 501
    Resumint, autonomisme. Fer-se enrere i emmascarar-ho en estratègia.
      M'ho estas dient de veritat?  No m'ho crec. 
        Jo de moment només veig mínimament factibles els punts 1, 2, 6, 8 i el 8b.

La independencia no estarem en condicions d'afrontar-la abans de 10 anys, a causa de diversos factors.

Eixamplem la base catalanista i independentista actuant desde diversos fronts, i tractant la societat civil de ser el més independent possible de l'intervencionisme polític, i en el maxim d'ambits possibles.

Una altra cosa, si desde la societat civil(i comencant a petita escala) no es comenca a teixir "teixit social", d'aquí a 10 anys estarem exactament igual que ara, d'aixo estigues al 100% segur company.

I a l'hora de votar, almenys al nostre parlament, no ens quedara més remei que empassar-nos(de moment) a Convergencia, Esquerra i la CUP, pero ja et dic que si es fia tot a l'acció dels polítics, n'hi hi haura eixamplament social de la base independentista, ni l'ús social del catala augmentara, el sistema educatiu continuara sent la mateixa puta merda que és ara mateix, i per descomptat, no hi haura independencia. És el que té ficar tots els ous en el mateix cistell.
        Sí, és el mantra de "recuperar les institucions i construir República", una idea que de fet és la nova 3a Via, igual d'irreal que l'antiga 3a via. 
        Construir res dins la legalitat espanyola és inviable, al mínim moviment que fem ens ho trauran tot. L'únic camí és la desobediència.  
          Es tracta d'això,  de quan t'ho treguin tot siguis molt més foet i no uns pagafantes com ara.

Jaume_I escrigué:
            Es tracta d'això,  de quan t'ho treguin tot siguis molt més foet i no uns pagafantes com ara.
            Per ser mes fort, o mínimament fort, cal primer construit teixit social, i molt, i sobretot, solid i perdurable en el temps.

Es el que hi ha company.
            Ja és tard per això. Aquesta idea podria haver servit fa 10 o 20 anys, ara ja no, ara toca tirar pel dret, perquè és l'únic camí, perquè Espanya no permetrà que fem cap cosa d'aquesta dins l'autonomisme. El camí de l'autonomisme és mort.
              No oblifis em seguiment de la segona vaga. Va ser un fracas social i això és símptoma que encara no estem a punt. Anem molt bé però encara no tenim prou efectius.  Ko no parlo dafluixar i obeir sino de recuperar les institucions guanyar força i tornar a atacar 
                Si no estem preparats ho haurem d'estar a la força, sinó, doncs simplement mentalitzar-se per veure com desmunten l'autonomia. No és una qüestió de quin camí és millor o quin ens agrada més, és qüestió que només hi ha un camí, o agafem aquest o simplement no farem res. És tard pel que proposes, simplement no és realista.
    • AviVicenç15.115 5 126👍 1.887
      Es el que ens estan intentant vendre i no només des de l'estat,  sino des de el independentisme, no fos que prenguessim mal
  • quatreanys34.685 6 18👍 9.706
    "Recuperar les engrunes" i eixamplamenta durant anys
  • __29878__1.919 2👍 1.949
    Fem un prats de molló com déu mana i deixem-nos estar de collonades
  • Gesta_Comitum26.453 14 42👍 1.232
    Jo deixaria la Gene podrint-se, faria una convenció republicana, nomenaria jutges, policia  i alts funcionaris 

Publicitat

Fòrums

• 9.173.886 missatges
  • 216.724 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat