Publicitat

Fòrum

Compromís, Bloc, falles i sucursalisme valencià.

Indesquerra 17.498 8 91 👍 4.297
"Ni sucursalisme respecte de Madrid ni respecte de Barcelona". Eixe és el "gran argument" que durant anys s'han omplert la boca els ideòlegs tercerviístes del Bloc (com el regidor blocaire de sota) que corren a fer-se la foto amb la Falla promocional a Madrid, pagada per l'ajuntament de Compromís

Amb una certa coherència, la té aquesta gent? L'ajuntament hauria d'haver pagat una d'igual a Barcelona, haver anat a fer-se la foto i bla, bla, bla... però a qui volen enganyar? El tercerviísme només s'ha demostrat inútil, i a més quan han arribat al poder, ha servit per fer caure les caretes. Per evidenciar que la suposada equidistància entre Madrid i Barcelona, només ha estat l'excusa per amagar i enredar els valencians i impedir qualsevol redreçament nacional, i vendre's, una vegada més, al neoregionalisme espanyol. 

Valencians, no hi ha més cera de la que crema: Joan Fuster tenia raó, torneu-se a llegir Nosaltres, els valencians.

Aquest fil està auto-descartat. No s'admeten més comentaris. 👍 1
Respon

Respostes

Configuració
  • Juan Lloris 5.057 6 429 👍 2.289
    El pavelló regional 

P.S. Per a què més turisme i promoció si en falles ja no cap ni un turista més?
  • Tico 501 1 👍 257
    Tinc a casa la versió en castellà "Nosotros, los valencianos", serveix igual?
  • Toni Montagutí 28.723 7 33 👍 17.031
    La faixa de les falleres ho diu tot. L'estanquera, llarga, llarga...
  • tolomón 10.592 9 197 👍 7.016
    Van de que no es casen amb ningú, però és ben cert que no funcionen així, i a més casaments, més silenci per ací...

Supose que quan tornem a tindre eleccions a la vista “els benpagats” tornaran a donar-nos la tabarra, i que conste, només critique l’oportunisme, ja m’agradaria que les intervencions foren més constants i poder debatre realment de l'estratègia de Compromí’s.
    • Indesquerra 17.498 8 91 👍 4.297

tolomón escrigué:

Supose que quan tornem a tindre eleccions a la vista “els benpagats” tornaran a donar-nos la tabarra, i que conste, només critique l’oportunisme, ja m’agradaria que les intervencions foren més constants i poder debatre realment de l'estratègia de Compromí’s.

No cal que siguen eleccions, ja tens algú per ací. Sobretot quan la cosa cou. I al final, com tu dius, no es pot debatre res, solten el seu llibre, més vist ja que el TBO i avanti
  • Ramon Muntaner 2.786 10 668 👍 596
    Quin desgavell de fil  

Mira que es poden criticar moltíssimes coses de Compromís, i no sense raó, però de veritat quin poc trellat. T'has llegit la notícia? Saps què és FITUR i on es celebra?

El que més m'ha matat ha sigut eixa referència continua a Nosaltres els valencians com si foren les sagrades escriptures. Xe, si sembles un capellà manant-nos la nostra penitència...

FITUR a l'estació de trens, clar, clar...  Això no té res a vore amb FITUR, es cosa de l'ajuntament de València (Turismo Valencia), la JCF i RENFE. Vergonyós com intenteu amagar les misèries. 

I com a novetat, el darrer paràgraf, enèssima repetició d'un argument estúpid que repetiu com a idiotes. En fi... sort de que la realitat vos deixa en la misèria.

Indesquerra escrigué:
        FITUR a l'estació de trens, clar, clar... 

No he dit això, però bé...tu com sempre a la teua.

En tot cas, a les estacions de tren (o aeroports) és on solen posar-se els cartells de promoció turística. Per exemple, la polèmica al voltant dels patges reials de la cavalcada de Reis d'Alcoi va vindre perquè algú va veure el cartell precisament a Atocha. Ens agrade o no, des d'eixa estació ixen molts trens (gairebé tots els d'alta velocitat). Ara deu ser culpa de Compromís que les infraestructures espanyoles siguen radials.

I com a novetat, el darrer paràgraf, enèssima repetició d'un argument estúpid que repetiu com a idiotes. En fi... sort de que la realitat vos deixa en la misèria. 

El que és una enèsima (amb una s) repetició és això de pluralitzar quan em parles a mi. No sé de quina manera t'he de dir que jo parle i em represente a mi mateix.

Dit això, em reafirme en el que dic. Tinc Nosaltres els valencians en la meua prestatgeria, me'l vaig comprar de la meua butxaca amb 14 anys, considere que va ser una obra important en el seu moment per al redreçament nacional valencià, però d'ahí* a prendre-ho com si foren les sagrades escriptures...doncs què vols que et diga. Com va dir el mateix Fuster a Toni Mollà: "és una cosa en què jo no hi tinc res a veure"

*Abans que em digues res, ho ha acceptat l'AVL.
          Això de la sagrada escriptura és cosa teua, jo mai l'he agafada com a tal. Sou precissament vosaltres, i parle en plural perquè sempre feu els mateixos comentaris calcats (dalt en tens la prova) els que sempre esteu amb eixe argument estúpid, prova de que no en teniu cap més intel·lectualment de qualitat.

Respecte a la teua defensa de Compromís, ja podria governar amb Ciudadanos que tu eixiries a defensar-los igualment, així que no tinc res més a afegir.

Indesquerra escrigué:
            Això de la sagrada escriptura és cosa teua, jo mai l'he agafada com a tal. Sou precissament vosaltres, i parle en plural perquè sempre feu els mateixos comentaris calcats (dalt en tens la prova) els que sempre esteu amb eixe argument estúpid, prova de que no en teniu cap més intel·lectualment de qualitat.

No, no, clar que no. Només cal llegir el missatge iniciador del fil

Respecte a la teua defensa de Compromís, ja podria governar amb Ciudadanos que tu eixiries a defensar-los igualment, així que no tinc res més a afegir.

Ah, sí, sí, per descomptat, sempre els defenc, que per això em paguen 50.000 € anuals
        • Estatpropi Usuari sumador 147.402 10 1 👍 20.487
          Que malament queden les citacions al Racó, redéu. Es barregen amb les respostes.   I no ho arreglen.
  • elbruixot 2.910 12 653 👍 918
    és un acte reivindicatiu per què TVE no dóna cobertura a les Falles i es demana que retransmeta actes fallers (quan no tenim TV pròpia). A més aprofita per fer publicitat de la festa de Falles.
  • UsuariV 8.378 3 256 👍 4.420
    Quina barbaritat! L'ajuntament de València fa un acte promocional de les festes més importants de la ciutat, i del país, i tu ja t'estás fent palles.

Enfi.

De Madrid al sielo. Res nou sota el sol.
        Les Falles s'han de promocionar a tot arreu, Madrid, Barcelona, Berlin, Tokio, Kuala Lumpur...

I més que per a guanyar turistes, -que ja están prou saturades-, per a difondre la imatge de València arreu del món, com a capital d'un país.

Repetisc: De Madrid al sielo. La resta de ciutats encara estan esperant.
            Doncs presenta't a l'Ajuntament o on pertoque i demane que es faça, però no et faces palles mentals perqué es promocione en una ciutat de cinc milions d'habitants.

Si es presenta a Madrid i no a Barcelona (o París, o Berlín o on et done la gana), no és qüestió de palles mentals és que elegeixes la ciutat que elegeixes. I al final, també hi ha mediocritat i certa gelosia davant els San Fermines, però almenys els navarresos no fan el ridícul d'anar a Madrid a presentar no sé què. Ni els Moros i Cristians, però això ja és un altre tema.

Esteu tan infestats de blaverisme banal que ni ho veieu.
        • Aufrany 3.072 2 637 👍 2.588
          Jo si volguera promocionar València, no en promocionaria les falles.
            Perqué? Cal promocionar-ho tot. Les Falles, l'arquitectura moderna, la medieval, la gastronomia... Tot.

• Aufrany 3.072 2 637 👍 2.588
              Bé, no tinc clar que donen una bona imatge, molta gent, molta bruricia... els tòpics, Espanya, sangria, paella, toros, fiesta...
                Doncs res, deixem de fer les falles i en el seu lloc farem una muixeranga.

On s'ha de signar?*

*Per alliberar-nos dels petardets
                    Els petardets, incloent-hi les desfassades "despertaes" és, al meu entendre, lo més insuportable de les Falles. Jo també faig campanya en contra. Ara, la resta, malgrat la saturació, té molt més de positiu que de negatiu. Són unes festes extraordinàries, úniques al món, sobretot perqué són vertaderament populars ja que  les fa el poble, la gent, i al carrer, fins als racons més amagats i els barris més llunyans.

I conste que no sóc faller ni ho he segut mai.

Subscric el que dius fil per randa  (malgrat que això em puga fer perdre simpaties raconaires )

• Sukhoi 171 👍 241
                      Queixar-se dels coets i fer campanyes en contra quan els dies que no són Falles hi ha un rebombori constant de cotxes insuportable, la ciutat està més bruta que una porquera, i de vegades fa una pudor a merda arreu que no pots ni estendre una camisa a assecar perquè quan te la poses fas olor a fem, és una cosa que no entendre mai d'aquesta bonica ciutat.

Serà que m'he criat en un poble menut.

PD: I no parle de l'aigua que ix de l'aixeta i de la cordialitat dels habitants del Cap i Casal a l'hora de conduir perquè em faig negre.
                      Exacte, el problema els tens tu per criar-te en un poble menut. Les incomoditats de València són més o menys les habituals de qualsevol ciutat de la seua mida. La ciutat, ni está especialment bruta ni fa olors ni res d'això. És impossible perqué manen gent neta, polida i ecologista i que sempre està a favor de les persones no d'una altra cosa.

I respecte al trànsit, la diferència és que els cotxes van per la calçada i els vianants per les voreres i, tret d'accident excepcional, no t'atropella cap cotxe anant per la vorera. Tanmateix, en Falles vas tranquil.lament per les voreres i has de vigilar si algun crio maleducat o algun major incívic, te tira un petard als peus. 

No estic contra els petards en general, m'encanten les mascletaes. Estic en contra de la permisivitat per a tirar-los on els dóna la gana i quan els dóna la gana.

• Jaume_I 13.272 9 153 👍 4.704
      Pobres desgraciats, que de tant patètics que sou els blavers us fa mal reconèixer que ho sou.
      Llepaculs madrilenys.
         Darrerament t'hi estàs lluint, eh?
          Mira ho reconec però es com la típica pataleta de nen petit a veure si us en adoneu. Crec que el sector que representeu i especialment aquest usuariV, viu de ingenuïtat que Oltra i compromís us han inoculat. Fa anys que predicaveu el tacticisme per arribar als valencians i després de més d'un any ni teniu televisió pública. Els catalans som ingenus però vosaltres viviu als núvols.
          No vull ni entrar en fets tant lamentables com portar l'estanquera ben gran al vestit de fallera que es prou significatiu sinó al fet de presentar-ho a Madrid. Crec que ho diu tot d'aquest govern. I si tu ho defenses doncs ja saps el que he dit i ho subscric fil per randa. Si una cosa hem apres els Catalans del nord és a dir prou, estic segur que hi ha tot un poble esperant-vos però vosaltres no el veieu
            Bé, almenys ho has reconegut. Malauradament, hi ha raconaires que són incapaços de raonar mínimament quan es tracta d'afers valencians.

Jo no pertanc a Compromís. Per tant, no represente a cap sector ni menys encara tinc cap dependència respecte de (que, per cert, no m'ha agradat mai i l'he criticada bona cosa ací). Feta eixa matisació, es poden criticar moltes coses de Compromís, però jo em quede amb les coses bones. La realitat és que per primera vegada tenim consellers valencianistes, alts càrrecs, una pila de batles i jurats, tindrem una nova televisió valenciana ben prompte, el valencià com a llengua preferent en l'administració i avançant en l'ensenyament (malgrat els grans entrebancs que hem patit des de diferents fronts).

Entenc que això puga parèixer-vos poca cosa des de Catalunya, però la situació al PV és molt diferent i als valencianistes ens toca fer una política molt allunyada del que ens agradaria. L'alternativa ja sabem quina és: la marginalitat més absoluta. Jo no vull ser part d'una elit intel·lectual desconnectada de la societat i sense tindre cap influència en el seu poble.

Salut  
              Tot i que no comparteixo la teva visió la entenc. Estaré ben aten als vostres progressos que desitjo de cor.
              Repetir que no pertanys a Compromís que vol dir exactament? Perquè per tu són el Mesíes i la sagrada escriptura segons la teua terminologia. Mai els has criticat en res, ni quan donaven a Societat Civil Catalana el premi a la Generalitat, ni quan van anar a la boda dels Ciudadanos, ni res de res. Només que t'alteres per a defensar-los fins i tot en coses indefensables.

I per a més inri, dins d'aquelles coses que entren dins de l'incoherència total, no vols ser d'una elit intel·lectual desconnectada de la societat (elit catalanista supose) i després ets del Barça. Nyas coca! De l'elit futbolistica si vols ser, eh!

Indesquerra escrigué:
                Repetir que no pertanys a Compromís que vol dir exactament?

Doncs això, que no en sóc militant, per la qual cosa puc parlar amb total llibertat de qualsevol afer, perquè no estic sotmés a cap disciplina de partit.  Alhora, tampoc no se'm poden atribuir els encerts o error de la coalició.

Perquè per tu són el Mesíes i la sagrada escriptura segons la teua terminologia.Mai els has criticat en res, ni quan donaven a Societat Civil Catalana el premi a la Generalitat, ni quan van anar a la boda dels Ciudadanos, ni res de res. Només que t'alteres per a defensar-los fins i tot en coses indefensables.

No és cert, he mantingut sempre una perspectiva crítica amb Compromís i en les meues intervencions podràs trobar un fum de critiques a la botiflerota de . Una altra cosa és que no participe en el teu joc de criticar Compromís perquè sí.

Respecte dels dos casos particulars que comentes, el lliurament del premi a SCC el vaig criticar obertament (en la notícia en portada del Racó, sense anar més lluny), tot i que em pareix que oblides que Compromís es va desmarcar obertament d'eixapremi (la prova és que cap dirigent de Compromís hi va anar).

I per a més inri, dins d'aquelles coses que entren dins de l'incoherència total, no vols ser d'una elit intel·lectual desconnectada de la societat (elit catalanista supose) i després ets del Barça. Nyas coca! De l'elit futbolistica si vols ser, eh!

Ara sí que m'has matat   Em pots explicar que té a veure una cosa amb l'altra?  Jo sóc del Barça des dels 4 anys. A eixa edat no tenia consciència política, òbviament. Per què em vaig fer del Barça? Doncs perquè en la meua família eren del Madrid, a mi no m'agradava i em vaig fer de l'equip contrari. A Alcoi hi ha molts barcelonistes i això no implica que siguen valencianistes ni catalanistes políticament. De fet, per exemple, els exalcaldes del PP (ara en C's) són del Barça.
            Que jo no sóc de Compromis i no sé si els he votat alguna vegadas en autonómiques!

Que a la Oltra no la suporte!

Que si no entens res de la política valenciana, -que no entens res-, calla i no faces el ridícul.

• Ohtar 16.241 6 108 👍 6.871
    A mi el que em sorpren es que es promocionin les falles. Els cops qe hi he anat m'ha semblat que no li cal promoció precisament, més aviat hi sobra gent.
      Jo també ho pense (com a veí de la ciutat i com a persona que en general odia les Falles ). De fet, enguany que puc me n'aniré fora de la ciutat els tres caps de setmana de (pre)festes i em demanaré un dia de vacances per a fugir el primer dia de les Falles i enganxar el pont de Sant Josep

Ara bé, és normal que es promocione la festa i la ciutat en general. És un negoci que té un impacte econòmic molt important.
      Raó en part. Però estem parlant de promocions puntuals gairebé simbòliques, no de grans campanyes destinades a portar milers i milers de turistes. Tambié hi havia, em sembla, una certa presentació pública del reconeiximent de Patrimoni de la Unesco.

Sobre l'afluència de gent, heu de saber que no ve tanta gent de fora com penseu, en altres motius, perqué tret d'algun territori nordpeninsular, Sant Josep no és festa enlloc, i depen molt de com caiga el cap de setmana.

Les gentades que es veuen en Falles provenen primordialment de la ciutat i dels pobles i viles del país (el valencià). Només cal vore com estan els trens de rodalies eixos dies d'atapeïts.

Pobles i viles del país?  Però si les rodalies no passen de la província? Quina visió més provinciana que tens.

No hi ha rodalies a Castelló?

Castelló està prou al sud de la seua província. Ara, si no vols entendre-ho, no ho entengues però per dir ser d'Alcoi veig que no t'enteres gaire.

Bé, és que per definició els trens de rodalia són per a les zones pròximes a una ciutat. Per tant, seria normal que el seu abast coincidira amb el provincial en la majoria de casos. Però el cas és que has dit que els tren de rodalia només arriben a la província de València i això és FALS.

PD. Pots insinuar el que vulgues, que jo no he amagat mai els meus orígens

Et fixes amb el dit i quan jo assenyale la lluna. El que he dit és que no va gent de "viles i ciutats del país" perquè les rodalies, com tu molt bé has dit, no arriben a tot el país, sinó que no passen la província (a excepció de la línia que va a Sagunt).

PD. Massa anys vivint a València, amb la particular visió que tenen allí, es veu que t'ha fet oblidar a tot el país. 
                  A vore, sanguango, tots sabem que les rodalies de la capital no arriben a Morella i Crevillent. Has fet una relació interessada entre els dos comentaris meus que són complementaris però no equivalents. Jo he dit que el gruix de població flotant en falles és valenciana, de tot el país. Òbviament quan més a prop de la capital més gent hi va, i ací és on entren en joc les rodalies, que són els trens que porten gent de l'Horta i comarques pròximes als grans esdeveniments fallers i que, com he dit, estan atapeïts durant els dies de festa.

I ara, ja vorem com ho retorces un poc més. Com si no et coneguerem.

Mare meua, el que es nota que no trepitja el país eres tu

Mira, respecte de l'exemple de Castelló: el tren de rodalia fins a València (especialment durant les Falles) l'agarra gent de tota la província. T'ho dic amb coneixement de causa, perquè durant anys m'he desplaçat amb tren per motius laborals i he hagut de patir el que era tornar a casa amb un tren on no podia gairebé ni respirar. Per tant, no vulgues menysprear les Falles dient que no hi va gent de tot el país . Només cal que t'acostes a l'Estació del Nord els dies forts.

Per cert, el tren Alcoi-Xàtiva-València (regional) també s'ompli de gom a gom de gent per a anar a les Falles. La prova és que eixos dies hi ha trens especials a causa de la demanda de viatgers.

Dit això, per mi ja pots seguir embolicant amb les teues dèries particulars
                    Escolta! Però tu vols fer-me creure a mi que gent de Benicarló o Vinaròs s'estaca 80 Km per agafar el tren a Castelló de la Plana? 

El tren Alcoi-Xàtiva-València no existeix com a tal, és fa un trasbordament a Xàtiva perquè la línia de tren de fet fa Xàtiva-Alcoi. Si que estàs tu desconnectat... xiquet!

La qüestió és que va molta gent, valencians també i tot el que vulgues, però com ja he dit em rebenta que es pensen que són jo que sé quan de fet als Sanfermines va molta més gent que a les falles i en molts indrets del país les falles de València no tenen cap atractiu, o bé perquè ja fan a la seua localitat o bé perquè no tenen cap motivació per anar a un lloc que els "pilla" molt lluny. Però en fi, ací parlant de falles quan el fil ni va d'això ni és un tema que em lleva la son, ja veus tu...

Indesquerra escrigué:

El tren Alcoi-Xàtiva-València no existeix com a tal, és fa un trasbordament a Xàtiva perquè la línia de tren de fet fa Xàtiva-Alcoi. Si que estàs tu desconnectat... xiquet!

Només contestaré açò, perquè demostra que ni tens vergonya ni la coneixes.  Mira que hi ha manera de fer el ridícul, però com tu...

Hi ha trens que són directes des d'Alcoi a València (normalment, un de matí i un altre de vesprada). Eixos trens paren en totes les estacions i baixadors del Comtat i la Vall d'Albaida (Cocentaina, Agres, Ontinyent, Agullent, Albaida...), posteriorment paren a Xàtiva uns minuts (carreguen i descarreguen passatgers) i des de la capital de la Costera van directes a la ciutat de València.

Alhora, hi ha també altres trens (per exemple, a les 9 del matí des d'Alcoi i sobre les 15.15 entre setmana) que, efectivament, van des d'Alcoi a Xàtiva i llavors has d'enllaçar amb un tren de rodalies, que para en totes les estacions de la Ribera i l'Horta Sud fins arribar a València.

Com va dir un paisà meu: au, adéu, comence el meu comiat, a tot el temps passat, bon vent i barca nova
                      I que és el que he dit jo? Ja sé que uns encara fan trajecte directe i altres trasbordament i si estigueres al cas sabries que acabaran sent tots amb trasbordament (eixes són les previsions de RENFE).

T'agafes a xorrades. Primer que si arriba a Castelló quan de les 6 rodalies només 1 travessa la província. I ara també busques l'excepció per donar-te-les d'interessat. I és que quan et poses burret no hi ha qui t'aguante.
                      Tu has dit que no hi havia un tren Alcoi-Xàtiva-València, cosa que no és certa...

Respecte de les previsions, això no és cert. No dic que no ho facen (com si tanquen la línia finalment, del govern espanyol m'espere qualsevol cosa), però precisament si s'arriba a complir algun dia el pacte de l'any 2009 entre la Generalitat i el Ministeri es suprimiran els transbords i es reduirà també el temps perdut a Xàtiva amb el canvi de sentit i de maquinista, etc.

Precissament tots aquests trasbordaments, que tarde més el trajecte Xàtiva-Alcoi tenint menys quilòmetres que Xàtiva-València per tenir travesses tercermundistes i totes aquestes putades és per a que la gent no use eixe línia, siga deficitaria i tinguen l'excusa per a tancar-la. A la Gene només li interessa obsessionar-se amb la línia Gandia-Dénia i "als de l'interior" que ens donen pel cul.
                    • Oscar lo Roig Usuari sumador 23.243 13 54 👍 319
                      Sí, jo sóc de Benicarló i ho faig tot els anys per baixar a les falles de València. I no sóc l'únic, de fet si baixem en colla gent de diversos pobles ja quedem directament a l'estació.

L'explicació és senzilla, a l'estació de Castelló és pot aparcar fàcilment, i el rodalia et deixa al centre de València, molt més còmode que buscar pàrquing allà.
                      Com? Ets de Benicarló i baixes tots els anys a València a una festa merdosa, fatxa i blavera?

Ara t'agarrarà Indesquerra i et dirà quatre coses.

Per cert, quants anys fa que no lliges a Fuster, fill meu?

Bé, estic d'acord amb tu, excepte en el repartiment de les culpes. Ara mateix eixe tren és competència exclusiva del govern espanyol.

Hi havia un acord des dels anys 80 pel qual la GVA es feia càrrec del dèficit de la línia a canvi de mantindre la seua obertura. L'any 2009 es va signar aquell acord entre Camps i Blanco, que va quedar en paper mullat i des del 2012 ha anat prorrogant-se el seu manteniment (cada dos anys, crec) perquè el govern de Rajoy no ha tingut la valentia de tancar-la.

No negaré que des de la Generalitat hi ha més interés en el tren Gandia-Dénia o el tren València-Alacant per la costa que el d'Alcoi-Xàtiva, però eixe ja és un debat que requeriria una reflexió molt més extensa.

Moltes gràcies per eixir de l'armari

Com havia dit, per faena vaig agarrar el tren de tornada a València des de Castelló durant els dies de festes (i també els dies previs) i recorde haver sentit gent molta parlant valencià septentrional/tortosí (o com vulguem dir-li), però en fi...cadascú es pres dels seus prejuís...

Salut!

I això que a Benicarló també fan Falles...

Arran de l'obertura de la línia d'AVE Madrid-València (l'ordre dels factors sí que altera el producte) hi ha un fum de visitants madrilenys. A més de la gent de Múrcia, Castella la Manxa o Aragó que per proximitat acudixen sovint a València.

Sí, ja sé que ve molta gent de fóra, fins i tot d'Austràlia, però el gruix és valencià "de comarques" i de l'área metropolitana. Hi ha poblacions que es buiden algunes nits de Falles. Vés als castells, per exemple, sentiràs parlar molt valencià i ja saps això que vol dir, per desgràcia.

• Miquel Tarrida 2.723 7 678 👍 885
    Que podem esperar de Compromis si fan este cartell on els valencians donen la mà a l'Estat imperial lladre borbònic i per damunt de tot espanyol i antivalencià... que entra per Almansa.

• Hidra 802 2 👍 1.077
    Sorpresa màxima!
    Compromís és un partit autonomista. No sé on collons és la notícia.
  • RafeldePatraix 898 3 👍 362
    Com que parleu de les falles de Sant Josep, vos recomane un llibre molt interessant:

"Fallas en su tinta: 1939-1975”

Autor: F. P. Puche i V. Lladró

Editorial: Prometeo, SL, València, 1978

Pàgines: 366 de text i 24 de fotografies 

Aviam, aquesta mena d'actes es fan més de cara al teu públic que al receptor. No és tant fer propaganda de les Falles a Madrid, sinó fer propaganda a València que s'està fent propaganda a Madrid.

En tot cas, es pot valorar que pot tindre cert impacte mediàtic si les televisions estatals, totes madrilenyes, li fan una mica de cas.

I és convenient des del punt de vista de Compromís a la ciutat de València. Les Falles han estat aquesta legislatura la gran basa de la dreta espanyola per fer pressió al govern de La Nau, i aquests temes, que mouen a la gent més pel budell que pel cap, sí poden crear un ambient perillós. I actes inefables com aquest són del gust del faller moderat, que poden contrarestar-lo.
      No oblidem que hi havia gent del món faller en la contramanifestació del 9 d'Octubre. De fet, un autoanomenat cronista faller es troba investigat pel jutjat a causa del seu paper d'instigador de les agressions.

D'altra banda, molt interessants les teues intervencions en aquest fil
      • Estatpropi Usuari sumador 147.402 10 1 👍 20.487
        La veritat és que sel'l troba molt més a faltar per aqui, i molt menys a cert inefable personatget.
        Sou com una dona maltractada que es pensa que com més cedeixi menys maltracte rebrà però sempre acaba sent al revés fins que la mata. La llengua i cultura valencianes estan tocades de mort per culpa del vostre possibilisme i pactisme. I sempre parleu de la vostre situació però qui us ha portat a aquesta situació? vosaltres mateixos no? la vostre inoperància política i social.
        Cal dir prou i amb compromís no hi teniu res a fer, simplement allargar l'agonia. Sino amputeu no salvareu el malalt.
          I quina és la teua alternativa?
          A vore, el problema és que dius "sou"... som? qui som? A quin subjecte col.lectiu t'adreces? El que no vos entra en el cap, és que la inmensa majoria del poble valencià no se sent maltractat per ser espanyol, fins i tot molts que reconeixen i els molesta la marginació económica i la infrafinançació de les nostres institucions autonómiques ni es plantegen el tema de l'espanyolitat, i alguns fins i tot la prenen com a excusa per a sublimar-la (som tan espanyols com madrilenys o andalusos, per tant no podem rebre menys diners que ells).

El primer problema és que valencians nacionalment conscients (amb catalanitat afegida o sense) i  que no se senten espanyols som una petita bassa en un oceà i, per tant, les nostres prioritats no poden ser articular discursos frontals antiespanyols i sobiranistes, senzillament perqué no ens seguirà ningú, sinó anar donant petits (o grans, si se pot) passos, per a arribar un dia en que es creen les condicions objectives per a plantejaments finalistes, que seria l'etapa en la que esteu vosaltres, els catalans, ara mateix i de la que, per cert, i ho dic amb desgrat, no vos n'esteu sortint massa bé, pel moment.

El gran error que vàrem cometre els catalans els darrers anys és pensar que la gent era tonta. Just l'error que ara cometeu vosaltres, no ara, sinó fa dècades. L'independentisme català ha augmentat molt i molt, jo fa 15 anys havia anat a manis de 100 persones i no t'enganyo. Que ha canviat? Doncs el convenciment, la determinació de fer una cosa important si s'aconsegueix o no, el simple fet de dir que es farà.

El valencianisme cau en el tacticisme, quants cops he sentit això de no ens seguirà ningú. Quants cops allò de "el blaverisme bla bla bla".

Cal elaborar un discurs valent, decidit i molt enfocat a l'acció que ha fet Catalunya, copiar els discursos una mica adaptats al País Valencià. Amb consignes populistes, les que li fan mal a Madrid i Espanya i fan pensar a la gent. "Madrid ens roba" , "volem industria, no almoina de Madrid", "els Valencians som collonuts",.... L'autoodi valencià fa tanta olor que arriba al principat. Porteu un any governant i encara no va canal9. La millor eina política la teniu parada. Es com si vosaltres mateixos tinguéssiu un fre mental, una por que impedeix de lluitar amb totes les eines.

Vols que et digui que passarà al PV: Canal 9 potser funcionarà però haureu perdut mitja legislatura, a les eleccions PP i C's es quedaran la generalitat i llavors des del dia 1 arrassaran amb tot. I vosaltres continuareu amb el tacticisme.

Si tens poder, fes-lo servir perquè sinó els altres ho aprofitaran.
              No.

Esteu equivocats fent servir eixe discurs de que fa quinze (o trenta) anys els independentistes erem quatre gats i en quatre dies ací estem, amb majoria absoluta (o quasi).

L'independentisme polític  naix d'un nacionalisme frustrat per un autonomisme enganyós i estèril que no ha aturat, sinó ralentitzat, la vostra minorització nacional, a més d'encorsetar el vostre progrés económic. Una frustració intel.ligentment utilitzada per a guanyar catalans "no-nacionals" per a la causa independentista i aconseguir arribar a la meitat de la població, si més no.

Però no us enganyeu, el sentiment nacional català està present des de la Transició en un terç de la població almenys, independentment de que es votaren opcions autonomistes o no s'acudira massivament a manifestacions independentistes, monopolitzades, a més a més, per una extrema esquerra que era i serà sempre minoritària.

Sense eixa base social autòctona de clar sentiment patriòtic, generada en el segle XIX i consolidada durant el XX, a pesar de les dictadures i dictablanes espanyoles, i que a ha acabat sent minoritzada al canvi de segle per les succesives onades migratòriess (espanyoles o no), fins a quedar reduïda a un terç de la població més o menys, sense eixa base, dic, no estarieu ara on esteu. I això sempre ha estat ahí, encara que votaren majoritàriament a Pujol o a partits d'esquerra autòctons  que s'autoafirmaven nacionals tot i dependre en la pràctica  dels seus homólegs espanyols.

Doncs això és lo que ens falta als valencians, i sense això, ja farem molt si mantenim la ficció autonòmica en la que vivim.

Per cert, sobre Canal 9. Ho explicarem una vegada més, Canal 9 no funciona encara, no per falta de ganes o interés de Compromis i socis de govern, sinó per l'endimoniat embroll jurídic laboral que va deixar el PP amb l'extinció de l'ens. Un embroll judicial alimentat per una guerra a mort entre periodistes que formaven part de l'antiga emisora (i als que els bocasses del Bloc els van prometre la readmisió total), i els periodistes que no hi eren i que, lógicament, volen tindre opcions per a entrar en la nova etapa.

Això, la falta de diners i algunes decisions equivocades d'alguns incompetents. Però ganes n'hi ha moltes, entre altres coses, perqué és necesària, millor, imprescindible, per a divulgar el discurs polític dels actuals governants de la Generalitat.

• tio_cuc 1.445 12 👍 230
              Ho has clavat!

Jo ja passe de contestar a aquesta gent, mira que t'ha dit més avall, lamentable!

L'oposició veritable a l'Ajuntament de València, no és el PP i C's, són les Falles, amb el suport de Las Províncias. En aquest terreny s'hi juga la batalla.
      Jo crec que si doneu "vivas a españa a les falles" potser també guanyareu un grapat de vots i si a més a més, feu alguna falla contra l'avortament potser us vota l'església valenciana per simpatia. Tot estirar, podeu canviar el nom d'alguna plaça per enaltir a la guàrdia civil, salvadora de la pàtria i això farà que compromís guany un grapaet més de vots.  Total, posats a prostituir-se millor fer-ho bé i no quedar-se a mitges.
        Bé, això mateix, obrir-se a sectors que en principi poden semblar renuents, és el que ha fet el catalanisme i ara l'independentisme és el sentiment majoritari.

Si ho fa el valencianisme és roïn? Hem de ser sempre els més purs del cementiri polític?
          Mira, sempre parleu que la gent del nord opinem del sud sense conèixer doncs justament això és el que estàs fent ara tu. Aquí no hem obert el discurs. Hem fet el contrari, l'hem radicalitzat. I com a prova el discurs de la baldufa ballarina i de potemos sobre la tercera via per captar gent indepe. Aquí hem tirat pel dret i d'això ens acusa el pp, de no voler negociar res simplement un referèndum d'independència que per nosaltres era irrenunciable.

Jo et faré una reflexió. Com vols convèncer a altres si ja dubteu vosaltres. Si no teniu collons d'obrir canal nou d'una vegada i esteu perden una oportunitat única d'esclafar a l'enemic.

sincerament, si vas a Madrid a presentar les falles amb l'essència tradicional valenciana amb estanquera inclosa doncs vaja, la imatge deixa l'autonomia per terra. Perquè et penses que la gent s'estimava a la Rita per exemple, perquè la identificaven com a valenciana, aquella puta espanyola feia de valencianeta. Heu deixat erm l'espai valencianista i el pp el va agafar, de riure. Ara amb la seva radicalització i el conflicte català tot i el resurgir del nacionalisme espanyol, hi ha espai per vosaltres. Cony agafeu-lo i deixeu de fer l'ase, engegueu canal nou, protesteu demaneu el que és vostre. Feu política lingüística... Potser perdreu les properes eleccions però el més important és nuclearitzar l'espai, ser els que defensen valència. Vosaltres teniu un gran problema que es diu PSPV. Jo ho tindria clar, o us permeten fer coses o aniria a noves eleccions i que quedin com uns traïdors. Guanyeu el vostre espai i d'aquí cap a munt.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 9.026.910 missatges
  • 212.051 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat