Publicitat

Fòrum

El fil del Caucas (Armènia, Geòrgia, Azerbaidjan, Abkhàsia...)

A la lluna de València373 2👍 196
Obric este fil per a parlar sobre esta bonica zona a cavall entre Europa i Àsia i amb una història tan violenta com interessant.
Podem parlar de les nostres experiències en estos països, recomanacions, notícies, etc.

Jo, per la meua banda, tinc pendent un viatge a esta zona a mig termini i voldria conèixer les vivències i recomanacions de la gent del racó que haja viatjat 

PAÏSOS

- Armènia
- Geòrgia
- Azerbaidjan
- Abjàsia (dins de Geòrgia, però independent de facto)
- Nagorno Karabakh (dins d'Azerbaidjan, però independent de facto)
- Ossètia del sud (dins de Geòrgia, però independent de facto)
- Txetxènia (república autònoma de Rússia) i altres països depenents administrativament de la Federació Russa.




Respostes

Configuració
  • albert_IIIIUsuari sumador2.432 16 743👍 3
    Jo vaig estar per la zona fa un mes
    Com que ja hi ha dos companys que han explicat la seva experiència només comletaré algunes coses amb la meva.

    Hi vaig anar amb un parell d'amics i en 10 dies vam visitar Armènia, Artsakh (Nagorno Karabakh), Tbilisi i Abkhàzia. És massa just fer-ho en 10 dies i et deixes moltes coses per veure però és el temps que teniem.
    Vam començar el viatge a Armènia i per planificar-lo ens vam inspirar en l'experiència d'aquesta persona que ja hi havia anat: https://www.flyertalk.com/forum/trip-reports/1761547-trip-armenia-nagorno-karabakh.htm 
    De Yerevan diré que és una ciutat força lletja, potser per ser hivern, per la contaminació o per totes dues coses però és tot molt gris. Al tercer dia ja ens hi vam començar a avorrir, hi ha museus per seguir amb la visita a la ciutat però amb 3 dies en tens prou per lo bàsic.

    Yerevan
    - El districte de Kond: és un dels barris històrics de la ciutat, val la pena perdre's-hi una estona. Està situat a dalt d'un turonet i seria com una favela però sense ser perilosa.
    - Kaskad: una escala gegant que puja cap a un mirador sobre la ciutat. Si la visibilitat és bona segurament val la pena, nosaltres no en vam poder gaudir. De nit valdria més la pena si Yerevan fos una ciutat més ben il·luminada.
    - Tsitsernakaberd: és el memorial del genocidi armèni, molt colpidor com ja s'ha dit juntament amb el museu sobre el genocidi. Allà també hi ha el complex esportiu Karen Demirtchian, una bona mostra d'arquitectura soviètica en forma de nau espacial. Si s'hi puja en taxi val la pena baixar-ne a peu i aprofitar la passejada per veure coses (monument a un equip de futbol que va guanyar una copa sovietica, la fàbrica de brandy Ararat, el pont de la Victòria i tornant cap al centre de Yerevan l'església de San Sargis i la Mesquita Blava).
    - Catedral de San Gregory l'Il·luminador i el semicercle ajardinat que va fins a la plaça de la llibertat: és una catedral construida al segle XXI amb una arquitectura curiosa
    - Mercat de Vernissage: mercat d'artesans
    - Geghard i Garni: respectivament, monestir patrimoni de la humanitat per la UNESCO i l'unic temple greco-romà que es conserva al país. Aquest últim amb molt bones vistes sobre el paísatge i amb una formació rocosa natural anomenada simfónia de les pedres molt fotogènica. És a 30 minuts de Yerevan i amb un matí en tens prou.
    - Coses que no vam fer (no per manca de temps) però que valen la pena: Victory Park i l'estatua de Mare Armènia, museu Matenandaran 

    Viatge Yerevan-Artsakh-Yerevan
    Nosaltres vam llogar uin cotxe per anar cap allà i tornar cosa que et permet més llibertat per fer parades durant el camí, visites, admirar el paisatge armèni i fer dues rutes diferents per aprofitar més el temps.
    Coses que vam veure d'anada:
    - Monestir de Khor Virap: un monestir amb unes vistes espectaculars al seu voltant
    - Zorats Karer: diuen que és l'stonehenge d'Armènia... tampoc n'hi ha per tant però té bons paisatges al voltant i s'hi poden fer bones fotos.
    - Tatev: és el monsetir més visitat del país. No vam poder arribar-hi per que ja era a la tarda i va començar a pujar una boira tant espessa que no hi veiem (segurament tampoc haguessim vist el monestir). 
    Coses que vam veure de tornada:
    - Noratus: un cementiri on hi ha la concentració més gran de Khachkars (pedres amb creus gravades molt típiques d'Armènia i simbol del seu cristianisme)
    - llac Sevan: té diversos punts d'interès, és qüestió d'informar-se i triar. Nosaltres vam escollir el monestir de Hayravank i si haguessim tingut una mica més de temps (vam punxar una roda) hauriem anat al monestir de Sevanavank també.


    República d'Artsakh
    - Stepanakert: la capital de la república, venint de Yerevan no t'esperes trobar una ciutat tant neta i tant ben cuidada. Imprescindibles els museus als morts en combat i als desapareguts en combat, estan en edificis separats però un al costat de l'altre. També vam visitar la catedral de la ciutat (al febrer de 2018 encara en reconstrucció i envoltada d'una bastida de fusta) i el monument Tatik-Papik simbol de l'herència armènia d'Artsakh.
    - Shushi: antiga capital. Hi vam estar poca estona, té una catedral també i una mesquita en ruines. Entre Stepanakert i Shushi hi ha un tanc a la carretera en forma de memorial en record del setge que va patir la ciutat durant la guerra.
    - Agdam: definida per la lonely planet com la Hiroshima del Caucàs, al google maps només n'apareix l'estructrua sense nom. és una ciutat que va quedar totalment arrasada durant la guerra, té una mesquita amb els minarets intactes on s'hi pot pujar i tens vistes sobre totes la ciutat en ruines. No són només uns edificis, tota la ciutat està en ruines tot i que hi amb el temps s'hi han tornat a instalar persones qeu hi malviuen. No concedeixen permís oficial per anar-hi (quan vas a fer el visat et demanen que escriguis el que vols visitar). S'ha de vigilar de no topar amb el control policial que hi ha al centre de la ciutat, a nosaltres ens va passar però fent veure que marxavem vam deixar el cotxe i vam seguir la visita a peu (encara no haviem vist la mesquita). En posaria fotos però no me'n he sortit.
    - Enfilant el camí de tornada hi ha un parell de monestirs Gandzasar i Dadivank que venen de pas depenen del temps. Gandzasar és més inaccesible i no hi vam anar (en un mateix dia haviem de trobar un mecànic per reparar la roda punxada i canviar-la, tornar el cotxe de lloger i agafar el minibus cap a Geòrgia )

    Viatge Yerevan-Tbilisi
    El vam fer amb minibus i comprar els billets des d'aquí... error: surt molt més a compte comprar-los allà uns dies abans per si s'omple però com que anavem amb els timing molt just ho voliem deixar lligat abans de fer el viatge. El viatge va ser "divertit",  des de llavors em sento immortal (avançaments en mig d'un tunel, velocitats d'autopista per carreteres que tampoc estan en bon estat, etc. fins hi tot una dona local va haver de dir-li al conductor que es calmés) Si sou aprensius amb aquests temes millor anar-hi en tren. 

    Tbilisi:
    Vam arribar-hi de nit i el dia següent haviem de recollir el cotxe per marxar l'endemà al matí cap a Abkhàzia, així que era menys d'un dia sencer per fer la visita. Amb un sia n'hi ha prou per fer la visita de les coses bàsiques si l'aprofites bé però jo recomanaria estar-hi un mínim de dos dies (la ciutat és petita) i també molt recomanable els tours gratis que surten de la plaça de la llibertat.

    Viatge Tbilisi-Sukhumi (Abkhàzia)
    La frontera d'Abkhàzia està oberta de 8:00 a 19:00 (s'ha de tenir en compte que a Abkhàzia és una hora menys respecte a la de Geòrgia) així que no es podiem encantar gaire. Vam visitar Gori només per la curiositat de ser la ciutat natal de Stalin però sense entrar en el  seu museu. Zugdidi és l'última ciutat de Geòrgia abans d'entrar a Abkhàzia, hi voliem deixar el cotxe i agafar transport fins a la frontera però per problemes d'idioma no vam acabar d'entendre'ns amb la gent d'allà. El que vam fer llavors és anar en cotxe fins a la frontera i deixar-lo allà (no pots creuar la frontera amb cotxe) i vist en perspectiva va ser la millor opció.
    Pel que fa a l'experiència a la frontera la meva va ser totalment diferent a la que s'ha explicat més amunt. Ens vam trobar amb una frontera militaritzada (per part d'Abkhàzia) on ens van retenir durant gairebé dues hores fent-nos preguntes varies sobre el motiu del viatge i personals (si teniem tatuatges i per l'estil). Com ja s'ha dit, més val agafar-s'ho amb temps i passar-la al matí. Nosaltres vam ser els últims i ja era de nit. No fa cap gràcia quan els soldats et diuen que la zona fronterera és perillosa per que hi ha criminals et deixen allà a fora i tanquen la frontera, però almenys van trucar un taxi per que vingues a recollir-nos (per cert, per molt que us vulguing demanar un taxi de la frontera a Sukhumi i a l'inversa no hauria de costar més de 2000-2500 rubles).

    De Sukhumi no afegiria res més del que ja s'ha dit. Només afegiria així en general sobre el viatge que són països segurs, en cap moment vaig tenir una sensació d'inseguretat fora de la normal quan viatges a un país estranger on no coneixes l'idioma. I em passejava pel carrer amb una càmera reflex i amb pintes d'occidental. Si el que us tira enrera de fer el viatge és la seguretat heu de saber que són prejudicis.

    Si algú vol més informació sobre algun punt del viatge en concret ja direu.
    • Ilerget2.319 13 765👍 49
      Necessites visat rus O qualsevol altre per entrar a Abkhazia? O te'l fan allí mateix a la frontera?
      • Warsman322 3👍 451
        Si entres des de Geòrgia no necessites visat rus, almenys que després vulguis sortir d'Abkhàzia per Rússia. Per entrar a Abkhàzia des de Gèorgia es necessita un permís d'entrada, que es pot obtenir anant a la web del ministeri d'exteriors d'Abkhàzia i cal omplir unes dades i enviar-les:
        http://mfaapsny.org/en/consular-service/permission    

        Un cop fet aquest pas, en una setmana aproximadament envien per l'email que s'hagi facilitat, el permís d'entrada. Amb això pots passar la frontera entre Geòrgia i Abkhàzia.

        Per sortir d'Abkàzia cal obtenir un visat que s'obté a dins d'Abkhàzia. Cal anar al ministeri de Repatriació a la capital, Sukhumi (no és difícil de trobar, Sukhumi és una ciutat petita) i allà et fan el visat. En el meu cas, quan hi vaig anar a l'octubre del 2014, va ser molt ràpid, en menys de 5 minuts el vaig obtenir i pagant uns 10 euros un visat de 10 dies. 





    • __29878__1.919 2👍 1.949
      Abkhasia què tal?
      • Warsman322 3👍 451
        Jo hi vaig estar molt poc temps, un parell de dies, però em va agradar i no m'hauria fet res quedar-me algun dia més. El paisatge molt bonic, verd, vegetació frondosa, anant de la frontera cap a Sukhumi a una banda veus el mar amb les palmeres i l'altra banda el Càucas amb els cims nevats. 
        La capital, Sukhumi, és una ciutat petita, uns 50.000 habitants, té poc per visitar (un jardí botànic que val la pena, alguns edificis, passejar pel passeig marítim) però té un aire mediterrani i va bé per relaxar-se. També vaig anar al Monestir ortodox de Novy Afon, a poc més de mitja hora de Sukhumi seguint la línia de la costa i també val la pena. 
        Jo vaig anar sol Akhàzia i no vaig tenir cap problema, potser el major inconvenient és l'idioma si no parles rus, allà poca gent parla anglès.

Publicitat

Fòrums

  • 9.204.768 missatges
  • 217.861 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat