Fòrum

Motxiller per Sud-est asiàtic

Desperdiciclinic1.494 10 993👍 122
Hola racoshurs,

A l'abril vaig uns mesos (de 2 o 3.) en plan motxiller pel Sud-est asiàtic. M'agradaria veure Tailandia, Cambodja i Vietnam. Potser Laos també... I si m'arriba el presupost volar desde alli a Japó i ni que sigui passar una setmana abans de tornar cap a Barcelona... 

Què us sembla?

A veure si em doneu consells i recomanacios, com per exemple quin preu trobeu adecuat per arribar fins allí ( bcn a Bangkok per 300€?) Quina ruta farieu, tema vacunes, assegurança mèdica, hospedatge económic...

Respostes

Configuració
  • pitxuli402 3👍 397
    Jo estic preparant ara Tailàndia per anar-hi en breu. Me'n moro de ganes. Jo vacunes no, però assegurança mèdica és important, trobo. A un que anava sense assegurar li va pillar el dengue i per una nit ingressat més de mil euros li van clavar. Això sí, vigila els micos que n'hi ha d'agressius i porten la ràbia.

Jo penso centrar-me únicament enTailàndia i fer un viatge lentament, amb la calma. De nord a sud, sense estrès, estil hedonista i on la vida m'hagi de portar. Res establert. Segurament  faci Couchurfing, que és la millor manera d'introduir-te realment en la cultura d'un país, vivint a casa de la gent corrent.

El preu d'avió per 300e és ok. Mira skyscanner, ves actualitzant i mira diferents dates perquè de tan en tant n'hi surten per menys encara.

Bon viatge i gaudeix del paradís!
    • catalàamallorca39.932 7 14👍 15.501
      Uns amics ho van fer, del nord fins a Bangkok, i diuen que és dels millors viatges que han fet (han anat de motxiller a l'Índia i diversos països europeus). Això si, diuen que quasi bé trobaven més turistes espanyols que tailandesos. 

Si vols els puc demanar quina ruta van fer i que recomanen veure. 
    • Desperdiciclinic1.494 10 993👍 122
      Bona opció! Com tu mateix dius, aquesta serà una bona manera per sumergirse en la seva cultura... Yo aniré una mica a la meva bola.
      No se quan vas, però tinc entès que cap al septembre comença a ser mala temporada pel tema dels monsons...

L'assegurança és important, en alguns països et claven unes xufes que flipes... M'ho haig de mirar bé.

Mersi pels consells i que et vagi molt bé per allí quan t'animis a anar-hi!!
  • xicotiu9.507 2👍 2.000
    Quina enveja, ahí vulc anar jo abans morir, no sé si pels mateixos motius que tu...jo aniria per açó del triangle d'or de "tal", que li deien. Per açó lo de la tercera edat que comente.

• Hades27.317 9 37👍 18.817
    Tot i que no ho he fet en aquells països i no et puc aconsellar, t'aniras trobant gent a hostels que et pot anar recomenant coses.
    Passa-ho bé!
  • Sam Belluga3.828 4 534👍 9.267
    Oju a Tailàndia i a Cambodja que hi ha dones maquíssimes que porten regal pel davant. Si practiques sexe anal i comences a buscar terra, no t'espantis, no haurà estat pel teu ímpetu.

M'ho ha dit un amic que va estar allà.

PD. A mi tant me fa, però.
      Guau! Molt bona informació. Es nota que domines el tema, jajaja. Em serà molt útil, t'ho agraeixo molt
      Quina experiència més xula et deuries emportar d'aquest viatge/aventura...
      Vas estar-hi molts mesos? Quina mitja et gastaves al dia? 

El que més em preocupa (la ruta la faré una mica sobre la marxa...) és els temes fronterers i burocràtics. Es que en alguns llocs llegeixo que necesites carta d'invitació per entrar a segons quins països, tindre el vol de sortida, reserva d'hotel... Que jo sapigui, a Tailàndia et deixen 30 dies sense necesitat de visat, a Cambotja el pots fer on arrival, i Vietnam sembla que amb Espanya i 4 països més ha fet acords per deixar entrar 30 dies també com a Tailàndia...

Vas tindre problemes en aquest sentit?

Gràcies
      • FocViuUsuari sumador6.522 9 329👍 1.150
        Després d'escriure el totxaco he vist que no preguntaves llocs, sinó més info general    Jo quan hi vaig anar tampoc tenia la ruta feta, però tenia les recomanacions d'un parell d'amics que en certs moments van anar molt bé a l'hora de decidir (sobre la marxa) cap on anar...  Per cert, la meva ruta va ser la mateixa que la teva (més Indonesia) i hi vaig estar uns dos mesos i mig aprox, més dos mesos més a Indonèsia i uns dies a Bangkok abans de tornar. Per cert, si no trobes vols barats de tornada des d'on tornis, una opció és volar a Bangkok, estar-hi 4 o 5 (mola, perquè ja t'ho coneixes del principi del viatge) i tornar des d'allà (això és el que vaig fer jo).

Pel que fa al tema burocràtic, per entrar a Tailàndia et demanaven (suposo que encara ho fan) un vol de sortida. A mi no m'ho van demanar cap dels dos cops (que jo recordi), però si et fa por que et cardin el viatge, una opció és comprar el vol més barat que surti del país, encara que després no l'utilitzis. Jo en vaig agafar un d'uns 30-40€ a Singapur, tot i saber que aniria cap a Cambodja per terra... si t'ho prens com si fos el preu del visat, no és pas tan car. Els altres dos, simplement vaig fer els papers a la frontera. Em sembla que també et demanen l'adreça de l'hotel on aniràs (reserva almenys la primera nit per internet, si vols et puc recomanar llocs a Bangkok).

Les fronteres terrestres són un lloc molt interessant però un pel xungo... timadors, penya que et demana suborns, i gent rara en general. El pitjor potser és el de Tailàndia a Cambodja. Un paio recollia els passaports directament des de la furgo/minibus, i li vaig dir que nanai... que ja em feia jo els papers. Probablement només volia fer ell els papers per demanar una comissió, però ojo amb que et fotin el passaport... millor donar-li el passaport als que fan els papers, no als touts que hi ha porai. A la frontera amb Vietnam el poli ens demanava diners per l'examen mèdic que et fan per la febre groga (et miren la temperatura)... li vaig dir que no, perquè és gratuït, i va ficar mala cara però ens va deixar passar (després de fer-nos esperar una estona). Abans de creuar el pas mira una mica d'informació del que hauràs de pagar i això... per minimitzar el risc de que et timin. Tot i així, si algú es fica molt pesat o de molt mala llet, el més aconsellable és cedir (tinguis raó o no).

Per cert, ara que ho dic... diria que per entrar a Vietnam necessites la vacuna de la febre groga (!)... mira-ho a la pàgina de l'ambaixada, i demana hora per si de cas al centre de medicina tropical o com es digui. Jo vaig anar al de Drassanes de Barna. Allà t'aconsellen... si els hi dius que millor no gaires vacunes, et recomanen les més imprescindibles. Per exemple, la de la malària no l'aconsellen per un període tan llarg, millor portar Malarone i si et poses malalt te'l prens. I millor que portis la cartilla de vacunació que et donen, especialment si hi ha alguna obligació d'aquest tipus.

Ah, i l'assegurança de viatge no fa cap mal fer-la... per un període de 3 mesos no hauria de ser gaire cara. També depèn de si tens experiència viatjant i això, i de lo ajustat que sigui el pressupost. Tema pasta no ho recordo bé, però depèn de cada país i de lo tirat que vagis. Pots gastar menys de 10€ al dia en menjar i allotjament si vols, però compta gastar algo més pels teus luxes d'occidental i transport. A mi em va sortir per uns 15€ diaris tot inclòs (incloent submarinisme, trens, vaixells i algun vol intern i tot); potser podria haver-ho fet per 10€/dia, però també fàcilment per 20€ o 25€ (especialment si no t'agrada el seu menjar, no vols dormir en llocs cutres, vols transports més còmodes tipo turista, etc.etc.). Segur que hi ha gent que gasta 50€ diaris, però penso que a més de gastar més també es perden gran part de l'experiència del viatge.

Si vols saber res més ja ho diràs, m'encanta parlar de viatges   Has fet mai algun viatge semblant?

Per cert, si tens almenys 1 mes més, considera anar a Indonèsia
          Mersi, com més info te un, millor... de fet no paro de llegir en blogs de motxillers i de viatges en general com un condenat. Però com la informació i consells que em pot donar algú com tu, que ha viatjat per aquella zona i ho ha viscut tot de primera ma... no hi rès millor. 

Pel que fa al menjar i allotjament, jo no tinc gaires manies, mentre es puguir dormir minimament bé i el menjar no estigui en estat avançat de descomposició, ja tiro, jajaja. Ja veure com està la cosa in situ, espero gastar mes o menys com tu...

Així en plan motxiller no he fet gaire, algun cosa, però sobretot per aquí aprop. Sempre m'ha agradat més viatjar i fer rutes en moto... Encara que aquest visatge així en plan aventurer sense saber on aniré ni desde on tornaré, em fa molta ilu, i segur que em molarà. I això de pasar per Indonèsia ho tindré en compte, la veritat es que no coneixo gaire d'aquell país, només que es del mon musulmà. Gràcies per la recomanació, molta gent diu que es molt boniic.

Sembla ser que no exigeixen cap vacuna obligatoria per entrar a Vietnam. Em portaré alguns medicaments com m'has recomanat per si les mosques...

De moment tinc bastant clar les coses, si em surgeixen més dubtes i no et fa rés ja et comentaré. 

Gràcies i salut!

• Roderic16.121 14 109👍 7.811
            Bali no és musumana per exemple.
            Tema pasta compta 20€ diaris, perquè 15€ és ja molt ajustat (molt molt senzill... dutxes d'aigua freda, rentar la roba a mà, esmorzar sopes de noodels... però algun "luxe" també)   A més jo vaig compartir habitació

Per cert, Indonèsia és de majoria musulmana (tot i que hi ha moltes zones cristianes i hinduistes) però el caràcter de la gent és molt molt afable, trenca molts estereotips sobre el món musulmà. Si hi volguessis anar hauries de triar a quina illa (o quines) vols anar... en funció del que vulguis, a Indonèsia hi ha un munt d'experiències possibles diferents! Des de platges increïbles amb fons de corall (a molts llocs! Jo recomano les Togian a Sulawesi), muntanyes, volcans (per tot arreu! Potser Flores o Java), zones rurals amb diferents cultures i tradicions (molt interessant la cultura Toraja a Sulawesi, però també Flores... i a Bali són Hinduistes), ciutats amb oferta cultural (Solo i Jokjakarta a Java, Ubud a Bali, etc.), natura (Orangutans al Kalimatan, Drags de Komodo a l'extrem oest de Flores, Tarsius a Sulawesi...), etc.

Jo he estat a Sulawesi, Flores i Java. De Bali m'han recomanat l'interior i el nord.

Per cert, et deia que a Cambodja (Sihanoukville) vam fer el visat d'Indonèsia, però m'he liat... vam fer el de Vietnam (El d'Indonèsia el vam fer a Hanoi). A vietnam no pots fer visa on arrival si creues per terra, i sense visat només tens 15 dies (massa poc!). Mira-ho bé!
            https://www.travelfish.org/visas/vietnam

Per cert, la febre groga es veu que només és obligatòria si vens de determinats països on hi ha brots (Sudamèrica i Àfrica, especialment): http://marcandoelpolo.com/visas-y-vacunas-para-viajar-vietnam/

Val la pena passar una bona estona mirant bé aquests temes dels visats, a la pàgina de l'ambaixada i pàgines especialitzades de viatges, perquè sinó et pots endur un bon disgust

• catalàamallorca39.932 7 14👍 15.501
          Cal que passis per aquest fil LLYA!!
  • Desconfiat4.034 3 520👍 4.274
    Motxilers, la decadència d'occident. 
  • Tobies19.749 14 75👍 11.174
    Quin pressupost bellugues? Vols acompanyants?
  • A la lluna de València365 2👍 174
    Un vol BCN-Bangkok per 300€? Això simplement no existix. Jo, un vol VLC-Tòquio, em va eixir per no arriba 600€ i això comprant-lo un any abans, així que un vol a Bangkok amb eixe temps t'eixirà quasi per 1000€
  • Patriarca2.073 3 821👍 1.645
    Jo he estat a Tailàndia dues setmanes, però mai de motxiller (cosa que pretenc fer ben aviat).

Com gestioneu els diners evitant comissions bancàries i robatoris..?
    • Mastegot29.965 9 30👍 2.301
      Estalviant de cafès com c's.
      Pagant amb espècies com lo BlackOps.
      Sincerament, portant força calers en efectiu (en 2-3 llocs diferents...), i després anar treient de 300€ en 300€ (o el màxim que donin els caixers de cada país per transacció) pagant una comissió d'uns 6€. Potser hi ha maneres d'escapar-se'n (abans deien que EVO bank, però em penso que ja no) però no sé com, ni si val la pena.

Cal dir que en uns països pots treure 500€ per 10€, i en d'altres 200€ per 9€, però això t'ho trobes allà. Si trobes alguna solució millor explica-la!
  • henke56.730 11 9👍 9.486
    Quina moda més absurda.
    Massa fàcil. Motxiller per Tabàrnia és el que es porta ara.

Publicitat

Fòrums

• 9.193.878 missatges
  • 217.499 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat