Fòrum

Els ateus són més intel·ligents que els creients

Carles Martell2.635 1 699👍 4.184
Segons un estudi publicat a la revista Frontiers in Psychology, s'afirma que hi ha una relació inversa entre les conviccions religioses i la intel·ligencia. L'estudi s'ha elaborat a partir de 63.000 participants, s'han avaluat 12 tasques cognitives on es posaven a prova les capacitats de raonament, atenció, memòria i planificació.

En aquest estudi també s'han separat els agnòstics. Aquests van obtenir resultats intermedis entre els ateus i els creients.

Segons l'estudi, aquests resultats concorden amb d'altres ja publicats, en alguns dels quals s'exposa que els creients tenen menys IQ que els ateus.

Font:Independent

Estudi:The Negative Relationship between Reasoning and Religiosity Is Underpinned by a Bias for Intuitive Responses Specifically When Intuition and Logic Are in Conflict

Respostes

Configuració
  • RexMontcada706 2👍 766
    I tots els que veuen Rick&Morty i riuen són superdotats. Igual amb Big Bang theory. 
  • __32480__414👍 195
    I quant paguen per fer estudis d'aquest.
    Tipus 4 cafès al dia allarguen la vida.
      • Gínjol14.610 3 133👍 4.767
          No has respost res.
          Fas autoconsum pur i dur.
          El que sí que està clar és que la humilitat no és una virtut gaire atea.

Els ateus, per no saber, no saben ni reproduir-se.
        https://twitter.com/JulianAssange/status/904006478616551425
        Capitalism+atheism+feminism = sterility = migration.
        EU birthrate = 1.6. Replacement = 2.1.
        https://pbs.twimg.com/media/DIutCMcWsAEpidO.jpg 

Un poble d'ateus s'extingeix ràpidament, per això els catalanoparlants ens estem extingint per la via ràpida.
          Tan poc patriotes i tan irresponsables nacionalment que no s'ho volen plantejar.

L'extinció dels catalans http://opinio.e-noticies.cat/la-punteta/lextincio-dels-catalans-99715.html 

Catalunya és on més cauen els naixements de tot l’estat 
          http://www.rac1.cat/info-rac1/20161213/412591966909/naixements-catalunya-cauen.html

El problema demogràfic de Catalunya
        http://www.racocatala.cat/forums/fil/195792/problema-demografic-catalunya
        • MLC10.562 4 200👍 8.302
          Els ateus no necessitem reproduir-nos perquè al contrari que la religió, l'ateisme no es passa de pares a fills, sinó que s'hi arriba per l'ensenyament i la cultura. La immensa majoria d'ateus som fills i nets  de creients i la immensa majoria dels vostres fills i nets acabaran siguent ateus.

Passa com amb els vells, el fet que no tinguin fills no vol dir que tothom al final s'hi torni.
              L'ateisme és fill de la decadència (del pecat en llenguatge religiós) d'una nació i genera decadència.

L'ateisme destrossa demogràficament Catalunya i tot Occident i els prepara per a la islamització, és a dir, per a l'esclavatge i la barbàrie.

Per això la Providència no us allibera:
              Si el catalanam està extingint-se, quin sentit té una República Catalana?

Sense Déu no hi ha llibertat.

“Ara bé, el Senyor aquí és l'Esperit; i on hi ha l'Esperit del Senyor hi ha llibertat”
              (2ª Corintis 3:17).

• MLC10.562 4 200👍 8.302
              No sé perquè m'expliques aquestes bestieses! 
                  Tu, com de costum, raonaments: zero.

Només insults.

Ets una persona madura i amb el cap ben amoblat?

No ho demostres.

Aprèn a raonar i a debatre, collons, que el cervell el tens per a això, no pas per a insultar.
                • MLC10.562 4 200👍 8.302
                  Qui ha insultat?  Jo afirmo que les teves amenaces i afirmacions són bestieses, però no dic res sobre tu ni et falto el respecte res ni faig cap comentari sobre com tens de moblat el cap ni sobre la teva maduració.

I no t'equivoquis. Tu et limites a fer afirmacions disparatades i citar versets de la bíblia a un ateu. Realment creus que això és argumentar i/o debatre?

Imagina't que intentes debatre amb un musulmà i que es limita a citar l'Alcorà i amenaçar-te amb tota mena de mals per ser infidel. Consideraries que debat o que has d'aprendre alguna cosa d'ell o que diu bestieses?

En primer lloc, com que crec que la bíblia és un conjunt de bestieses escrites per gent molt ignorant, no penses que et podries estalviar les cites quan discuteixes amb mi o amb altres ateus?

"Si no creiem en la llibertat d'expressió de la gent que menyspreem, és que no hi creiem gens ni mica”
                      (Noam Chomsky, *1928, filòsof, autor i activista polític nordamericà).

Jo tinc dret a dir i a citar qui vulgui, i normalment no són de la Bíblia (ai, mentider! a falta de raons contes mentides!), igual que tu tens dret a dir i a citar el que vulguis.

Els totalitaris preteneu dir als altres què podem dir i què no (síndrome de dictadors), però la llibertat d'expressió és dir el que cadascú vulgui.
                      Per això quan arribeu al poder SEMPRE pariu eixes miserables Dictadures criminals.
                      Sou la lepra.
                    • MLC10.562 4 200👍 8.302
                      I tant que tens dret a citar a qui vulguis i no soc jo qui te l'ha negat. El que t'he dit és que citar la bíblia a un ateu o l'alcorà a un cristià té poca utilitat i no permet un debat d'arguments.

I tornes a ser tu el que menysprea i insulta i no jo. Jo et torno a dir que vomitar una barreja de cites bíbliques, amenaces i insults no és discutir ni argumentar.

Si em poses una cita de Chomsky (quina pena que no la segueixis) jo me la llegeixo i puc discutir amb tu la sobre el seu sentit. Si em poses bestieses i ximpleries dites per gent ignorant fa 3000 anys, ni m'ho llegeixo.

Ara bé, tu ets lliure d'escollir la cita que poses. I jo de fer-ne el cas que vulgui de les dues.
                        La Bíblia, L'Alcorà o qualsevol altre text o llibre sempre poden ser citats per qui ho consideri oportú en qualsevol país lliure.
                        O és que la llibertat d'expressió ho prohibeix?
                        Per tant me la bufa que tu vulguis prohibir-me citar res, tant si és la Bíblia com si és el susumcorda.
                        El qui no segueix Chomsky ets tu, pel teu caràcter demagog i manipulador.

Els països que més han llegit la Bíblia són els primers en tot.
                        Els nostres reis del nostre zènit nacional se la sabien de memòria.
                      https://bracosoberts.wordpress.com/2017/08/11/els-comtes-reis-i-la-biblia/
                        Els trolls la critiqueu perquè voleu destruir Catalunya.
                        Si tu manessis faries de Catalunya una Albània d'E. Hoxha 
                    • MLC10.562 4 200👍 8.302
                      Torno a insistir en que pots fer totes les cites de la bíblia que vulguis, igual que pots anar cantant Hare krisna, krisna hare durant tot el dia vestit amb una túnica. Ningú, i menys jo t'ho volem prohibir. 

El que dic és que això impedeix un debat constructiu perquè repetir disbarats només fa que se't vegi com un fanàtic molt tocat del bolet. I per cert, jo sempre dic que el meu model és la Suècia i per això anar parlant d'Albània i Hoxha només és una paranoia més del teu cap malalt. 
                        Els hare-krixna dels EvenHoxha sou vosaltres, els emmerdadors i subdesenvolupadors de països.

https://pbs.twimg.com/media/DU6MLbQXcAIrhvz.jpg

Afortunadament la vostra incompetència us duu quasi sempre a la derrota, ja que les vostres escasses victòries duen a la Humanitat oceans de sang innocenta.

Lepra.
                    • MLC10.562 4 200👍 8.302
                      Els cristians al segle XXII seran com els adoradors de Zeus al segle X, un record interessant. 
                        Això voldríeu els qui feu el mal i no voleu cap Jutge Just.
                        També ho deia Voltaire, i avui sa casa és un centre de la Bíblia 

Segons previsions sociològiques l'any 2050 el cristianisme continuarà essent la 1ª religió mundial i la 2ª en creixement demogràfic.
                        Sols que on més creixerà serà en Asia i Africa, mentre que decreixerà a la decadent i podrida Europa.
                    • MLC10.562 4 200👍 8.302
                      L'educació i la cultura escombraran la superstició, inclosa aquesta de tan sagnant i criminal. 

Evidentment als llocs on malauradament hi ha una demografia altíssima lligada a la falta d'escolarització femenina, entre altres causes, la cosa es retardarà unes dècades. 
                        Sagnants i criminals són SEMPRE les vostres Dictadures.
                        Ja que, quan preneu el Poder, desconfieu de tots els altres "camarades" ateus, perquè com que tot allò que us guia és l'ànsia brutal de poder i l'ego inflat, i voleu creure que no hi ha un Jutge Just que us castigui per la vostra maldat estúpida, a gent així tant els fa matar-ne dos que deu milions.

Naturalment, quan els ateus governeu us voleu fer adorar com a ridículs deuets terrenals: megalomaníacs i egòlatres de mena
                      https://pbs.twimg.com/media/DU5--QeW4AA8D11.jpg

Els països de majoria cristiana són més o menys democràcies i lliures, on els ateus teniu llibertat i hi ha llibertat d'expressió.
                        Al revés no passa, i això demostra qui és tolerant i qui un fanàtic intolerant que no respecta els drets aliens ni la llibertat d'expressió.

Quan vosaltres preneu el poder, sou com els nazis, i només sabeu construir camps de concentració.
                        Psicòpates.
                    • MLC10.562 4 200👍 8.302
                      Tens una manera d'argumentar tan ridícula com demagògica. Consisteix en dividir el món en cristians bons i demòcrates contra ateus dolents totalitaris i dolents, com si no hi haguessin casos de cristians culpables de genocidis i ateus benefactors de la humanitat. Ridícul i penós.

En realitat és una qüestió d'evolució. Fins la primera meitat del segle XX, molt més dels 90% europeus eren cristians. Tan els nazis com els demòcrates o fins i tot bona part dels votants comunistes.

I ara, les noves generacions passen del cristianisme com de la merda i el cristianisme només es manté fort entre sectors de l'extrema dreta i fatxes de tota mena.

Només cal mirar el que diuen censos i enquestes sobre religiositat, religió i edat.
        • Indiclm1.482 1 996👍 434
          Saps què és la sobrepoblació?
              I tu saps que és l'extinció dels Països Catalans?

El que volen Arrimadas, Rajoy i tota la rècua.

Es molt trist que hi hagi catalans tan antipatriòtics que també ho vulguin.

Quina mena de "catalans" són?
    • LesttattUsuari sumador37.065 11 17👍 11.748
      Gran.
    • Arkitekte4.219 2 499👍 3.894

En Gínjol és molt més intel·ligent que el raconaire mig.

Més aviat allò que sóc és molt més vell i molt llegit.

I en part per això comprenc molt millor -crec- les interrelacions generals.

Ací al Racó hi ha un nivell puntualment ben alt en certs temes, sovint especialitzats, però hi ha poca visió de conjunt.
          I el nivell general en molts temes és baix.
          El jovent, ja se sap, no pot ser gaire reflexiu, perquè no té experiència i per tant no veu clarament els perills.
          Es un món que va a la deriva i no ho veuen.

“No n'hi ha prou amb ensenyar als homes una especialitat.
          Amb això es converteixen en una mena de màquines utilitzables però no en individus vàlids”
          (“La meva visió del Món”, d’Albert Einstein, 1879-1955, físic i matemàtic juevoalemany, el major científic del s. XX).

“... els poders establerts, tendeixen al control, unificació i explotació psíquica de llurs súbdits”
          ('Moral i Nova Cultura', Xavíer Rubert de Ventós, filòsof català).
          Això fan preferentment amb el jovent, els quals, com passa sota poders totalitaris que els abdueixen mentalment, ni se n'adonen.

• __11694__Usuari sumador39.613 13👍 17.702

La majoria de raconaires no serien tan astuts com per colar una suposada cita d'Einstein datada mes tard que la seva mort 

O atribuir premis Nobel a gent que van morir abans de que aquests premi existissin (i mai es donen a titol postum).

Calúmnies.

Enlloc no apareix això que afirmes en el meu post.

El llibre d'Einstein esmentat està escrit per ell.

Quan entres en la mentida per defendre la teva mania només demostres ser igual que "El País" o l'ABC.

Noi, ja hem tingut 4 o 5 vegades la mateixa discussió, no veus que negar els fets cada cop que són esmentats és ridícul en un fòrum d'Internet on la prova del que dic està a uns pocs clics de distància?

https://www.racocatala.cat/forums/fil/153115/racoateu-fil-lateisme-raco-catala?pag=24#7353538

És clar que sempre pots intentar negar que ets el mateix usuari que Lo Rampill i segur que tothom et creurà.

El tema d'Einstein no és referència a la cita d'aquest fil, sinó a una altra de les teves habituals ficades de pota fruit del copy+paste acrític i sense contrastar de tot allò que et resulti ideològicament convenient.

A falta de raons te'n vas per uns altres temes i coses de les quals no estàvem parlant.
                Es diu fugida d'estudi i raons de malpagador.

Però està bé que implícitament reconeguis la teva falta de raons.

Per cert, parlant del passat, encara recordo quan convidàveu cristians al vostre grup de yahoo per linxar-los i insultar-los.
                Un mobbing salvatge i desvergonyit on vau quedar perennement retratats com a gent innoble i d'una crueltat abjecta.
                Es molt trist que ho hagi de dir, però és així.
                Això no ho reconeixeràs tu?

Si, sense tenir poder polític, ja fèieu això, què no faríeu tenint-ne?
                Al 36 la cristianofòbia assassinà més de 20.000 catòlics sense cap judici (almenys la Inquisició els matava amb judici!) a la part republicana; mentre que els hereus de la Inquisició mataven molts centenars de catòlics basquistes, republicans, i protestants a la zona franquista.
              https://bracosoberts.wordpress.com/2015/11/02/repressio-franquista-contra-catolics-dissidents/
                Però, en fi, està bé que els cristians paguem amb la nostra sang per redimir la vostra cristianofòbia.
                Es llei de vida i ho repetí Jesucrist.
                Sic transit. 

A falta de raons te'n vas per uns altres temes i coses de les quals no estàvem parlant.

Es que de fet, tu i jo no estavem parlant. Jo responia a un altre raconaire que parlava de la teva intel-ligencia i jo he parlat de dos casos que posen en context les teves capacitats. Si t'havies cregut que aixo era una conversa i t'estava responent a tu, vas una mica errat.

encara recordo quan convidàveu cristians al vostre grup de yahoo per linxar-los i insultar-los.

No he estat mai en cap grup de Yahoo, i la darrera vegada que vaig emprar un compte de correu de Yahoo va ser al 2001. Tens problemes greus si no saps distingir unes persones dels altres i consideres que tots els ateus son un grup unic que actua com un sol home estil una hive mind.

Val a dir que aixo tambe serveix per a contextualitzar molt be el tema de quines son les teves capacitats intel-lectuals 

En aquell grup yahoo hi havia uns quants ateus raconaires, encara ací presents.

Creia que tu també hi podies haver estat.

De tota manera, la majoria us sembleu.

Potser no hi eres, però potser també la teva tònica no és gaire distinta de la d'aquells, no ho sé perquè no puc comparar al detall.

I les meves "capacitats intel·lectuals" queden a la vista dels qui tenen capacitat intel·lectual.
                    Dels qui no en tenen, no.
                    Ni ho pretenc, de fet és un tema que no em capfica.

De tota manera hi ha gent que es creu ser "grans intel·lectuals" i, encara que ho fossin (que no) no poden fer cap gràcia ni ser de cap utilitat perquè són uns filldeputes.
                    Segur que el Dr. Mengele també es pensava ser un "gran intel·lectual".

Sou abjectament pressumptuosos.
                  • gerd8.588 12 252👍 1.522
                    Fas el ridícul i ho veiem tots. 
                        Amagues el que els teus amics psicòpates feien en aquell grup: linxaments autènticament propis de nazis.
                        Al Racó no heu arribat normalment a tant, però de vegades també us en passàreu molts pobles, fins i tot alguns amenaçaven.
                        Però, en fi, que quedin retratats en la seva mala bava sempre pot ser aclaridor per a la gent amb un cert sentit de l'objectivitat.

Tal com els mentiders espanyols, vols amagar l'evidència d'aquella psicopatia d'uns ateus militants.

Com els espanyolistes, els ateus mentiders que bambeu per ací, voleu creure que, en ser majoria, "dieu la veritat", malgrat contar mentides.
                        Se me'n fot.
                        Deu mentides sumades no fan més que una sola veritat.

L'opinió de gentola capaç de fer tot allò em mereix tant de respecte com el govern Rajoy i la seva política sobre Catalunya: en el fons sou moralment el mateix que aquells.

Un poble que s'autoenganya només pot tindre governants mentiders.

Emparats en la vostra majoria repetiu mentides com a mantres, tal com Göbbels deia que repetint mil vegades una mentida s'esdevé una veritat.

Sou cecs i autoenganyats.
                        I els cecs fàcilment acaben dins un clot.

“Cada passa que fa la guineu s'apropa més a la pelleteria”
                        (Refrany).

En aquell grup yahoo hi havia uns quants ateus raconaires, encara ací presents.

Si abans t'has inventat que jo hi era tambe et podries haver inventat tota la resta.

Colla d'hipòcrites i sàdics.

Els neonazis neguen l'Holocaust, i vosaltres aquell grup yahoo.

No podien fer més massacre que aquell grup, però quan podran crec que ho intentaran.

Embrions de futures Dictadures.
              • Indiclm1.482 1 996👍 434
                No crec que sigui gaire encertat posar a tots els ateus dins d'un mateix sac. Així com jo no diré que sou tots uns homòfobs ni uns racistes, demano que no ens relacionis amb algú que assetja a altres persones per les seves creences
                    On he dit que tots els ateus siguin iguals?

Sisplau: limita't a debatre el que l'altre diu, no posis en boca aliena coses que l'altre no ha dit perquè no és jugar net.
                    No inventis coses que no he dit.

No: tots els ateus no són iguals.
                    Tinc amics ateus que són gent tolerant i fins i tot agradable.

Però ací al Racó és el cau d'una secta composta de cristianòfobs i ciencinazis que, aquests, de tolerants i agradables, gens ni mica. 
                    En un grup de yahoo es dedicaren a linxar cristians de la manera més salvatge.
                    Mobbing en pla bèstia.

Són uns creguts podrits de supèrbia i de malícia.

On diu això?

• __32331__3.226👍 2.836
    La majoria de grans invents de la història han estat obra de cristians. No tinc res més a dir, senyoria.
  • the_west_rulez14.491 3 135👍 13.336
    Aquest fil sense la intervenció d'en Gínjol no val res.
  • Heikki6.845 13 314👍 1.270
    jo més aviat ho diría a l'inreves, els qui es creuen les tonteries que diuen les religions, son obviament menys intel.ligents.
  • Canyadesucre9.430 3 229👍 14.078
    La immensa majoria d'humans creuen i han cregut en algun Déu, però vosaltres us penseu que sou més intel.ligents que tots ells. Bravo.
            No sabeu ni com va el món.
            L'ateisme occidental és el pas previ a la islamització, ja que creeu un buit espiritual.

Dins de 700 anys, si hi arribem, sorgiran nous croats que, amb llur sang, hauran de reconquerir el que la vostra dessídia espiritual ha deixat perdre's: la civilització de la llibertat.

The Future of World Religions: Population Growth Projections, 2010-2050
          http://www.pewforum.org/2015/04/02/religious-projections-2010-2050/
          Why Muslims Are Rising Fastest and the Unaffiliated Are Shrinking as a Share of the World’s Population

• Miquel Tarrida3.300 8 607👍 1.176
            Si el que vols dir és que per a moltes persones o Estats la religió és quelcom útil no t'ho negaré... i no seré jo els que els vulga eliminar aquesta utilitat/ necessitat.
            (...)
            Si em dius també que per a funcionar necessitem absoluts et diré el següent tret del llibre 'Per la República Valenciana, d'Oriola a Vinaròs':

Qüestió prèvia

Aquest és un escrit polític, redactat per un republicà i on es fa una proposta política.

Confesse que no crec en absoluts i podria compartir les paraules de Vaclav Havel quan diu:

"Una sola civilització global cenyeix el nostre planeta. Amb certesa es pot dir que és la primera vegada que això succeeix en la història de la humanitat. És la primera civilització essencialment atea, independentment del fet que milers de milions de persones professen una religió de manera més o menys activa. Això significa que els valors sobre els que s’assenta aquesta civilització no tenen relació amb l’eternitat, l’infinit o allò absolut".

Però aquesta descripció de fets, per si mateixa, no garanteix que els valors que estan sorgint, ens porten a un funcionament desitjable per a la humanitat. 

He arribat a la conclusió que la humanitat, ara per ara, per a  funcionar, ens cal, si més no, inventar-nos algun absolut. Vull deixar clar que no crec en la seua existència objectiva, fora dels creats per la ment humana, però estic disposat a acceptar-ne algun si ens pot ser útil i ens pot ajudar a funcionar. Amb això ensenye les cartes. Vull fer el joc transparent. Vull respectar el lector. Plantege als residents d’Oriola a Vinaròs, construir un paradigma absolut, fer-lo nostre i, fins i tot, necessariament exportable per a contribuir a la formació de les repúbliques veïnes i de la gran República Global: laRepública Valenciana.

Les ètiques que coneixem tenen pràcticament una arrel religiosa, i majorment judeocristiana.
                Inclús les atees en són una versió secularitzada, com el comunisme, que té un clar eco dels profetes i de l'església apostòlica.

La República valencianaés un bon lema amb un públic reduïdissim que, per ara, té molt poc futur.

Cap Règim no pot ser estable sense una ampla base sociològica i el republicanisme és totalment difús arreu la Península, tret del Principat i perquè hi té una versió independentista.
                No té ni el tremp que tenia al 1930, perquè Franco assassinà la flor i nata del republicanisme valencià i només deixà tranquils els franquistes o els indiferents.

No crec que els valencians vos facen cas, si ho plantegeu així.
                Tot això s'haurà de reenfocar.
                Parlava d'Absoluts...
                Però bé si treus el tema de República Valenciana...
                Espere que no desitges que no s'enlaire perquè no apostes per ella...
                    Que jo hi aposte és irrellevant, perquè és només una idea sense concreció sociològica.

El que hem de passar és dels slogans a l'arrelament sociològic.

Tu fas bons mítings, t'he sentit en directe, però al PV en tenim uns quants de bons mitiners.
                    Tanmateix, ni un país ni una República es fan només amb mítings i lemes: és menester arrelament sociològic, dada de la qual no pareix que us preocupeu.

Un lídere ha d'anar una passa endavant del poble, no pas vint!
                    Mira per on tinc el complexe que no parle bé en públic i pel contrari pense que escrivint sóc molt millor que parlant...
                    (...)
                    Per això que dius del "a l'arrelament sociològic" és pel que estem amb la qüestió 'republicana' que sembla que té més simpatitzants que el sobiranisme... Intentem colar este en eixe món...
                        L'esquerra és volàtil, i més a l'Estat espanyol, on els dretosos ho són de veres, mentre que els liberals i els esquerrosos solen ser de pacotilla.

I a més és prou ignorant i amateur, mentre que la dreta i els partits del Poder tenen especialistes manipuladors en tots els àmbits: no hi ha punt de comparança, és la lluita d'un gatet contra un elefant.
                        A més que l'esquerra deu estar prou infiltrada en llocs clau.

Les anterior repúbliques vingueren així:
                        * la 1ª per una revolta militar farts tots del despotisme caciquil d'Isabel II,
                        * la 2ª després d'una Dictadura que havia aviat molt jovent a morir a l'Africa i que estava corrompuda fins al tendrum.
                        Foren republicans perquè no els quedava més remei, perquè allò era insuportable. demencial.
                        Hi hagué una crisi i tot esclatà.
                        Però com no hi havia arrel, foren focs d'encenalls.

Les dues foren repúbliques totalment caòtiques.
                        La 1ª tingué 4 presidents en un sol any, crec recordar. La 2ª canviava el govern cada any.

Això demostra que el republicanisme era molt immadur, que no tenia suport dels poders fàctics. Que vivia de mítings, però que no se la sabia llarga. Era una lluita caòtica pel poder.
                        I el resultat de la 2ª República fou massa terrible com per no fer-se'n una autocrítica a fons.
                        Trobe que hi hagué molta irresponsabilitat, ignorància i fanatisme polític entre els republicans (i entre els antirepublicans, clar). Fou una histèria politiquera violenta col·lectiva.
                        La República ja començà cremant temples catòlics, cosa que es féu periòdicament, atiant el feixisme entre la població conservadora i entre la gran majoria social catòlica. De bojos.

Per això em faig ben poques il·lusions sobre el republicanisme actual, que no se n'ha fet cap autocrítica seriosa i sovint té els mateixos tics.
                        Canviar Felipe VI per -al final- acabar tombant sota una nova Dictadura bèstia tampoc no és cap solució.
                        No veig per ara ni el republicanisme, ni Catalunya ni l'esquerra amb la maduresa ni la força ni la tàctica per plantar cara amb èxit a l'actual Règim neofranquista, que no és sinó l'Oligarquia monàrquica de sempre.

L'èxit depèn de canvis microsocials, micropolítics, i sobretot espirituals.
                        Però la plebs sovint s'ha embrutit massa.
                        Aquests petits canvis en positiu són febles, incapaços per ara de crear un ambient escaient per instaurar cap República.
          A la Bíblia podem llegir que Déu ho controla tot "fins als nostres cabells i els ocells del camp" diu.
          Per tant també sap i controla o permet tot el que passa al món, a la Història i en les nostres vides personals.
          I també la pluja i els trons.

Per això la gent demana pluja tradicionalment (en processons, etc...) i sol acabar plovent.
          A mi mateix m'ha passat, amb altres, anar a llocs on no plovia, i començar a ploure.
          Aquestes coses passen quan Déu acompanya, no depén de tu, naturalment, però passa.
          Es un senyal, una "coincidència", que és la manera divina de mig aparèixer.

“Si callàssim, parlarien les pedres”…

“Ell respongué: "Us assegur que, si aquests callen, cridaran les pedres”
          (Lluc 19:40).

No sabeu què dieu.

El món serà més religiós al 2050
          En canvi baixa natalitat i ateisme van de la mà
        https://es.noticias.yahoo.com/blogs/cuaderno-de-ciencias/el-mundo-ser%C3%A1-m%C3%A1s-religioso-en-el-a%C3%B1o-2050-120418962.html
         Els ateus, pel bé de la infantesa, tendiu a no reproduir-vos.
         Si el món serà més religiós i els catalans i europeus volen ser menys religiosos això sols vol dir que són en vies de desaparèixer.

Si els ateus a penes teniu fills i regaleu Catalunya als fills dels nouvinguts, per què ací els raconaires es calfen tant el cap amb la independència?
          El caos mental raconaire és complet.
    • Carles Martell2.635 1 699👍 4.184
      La fermesa argumental dels cunyats raconaires és encisadora.
    • Xicoira3.152 2 629👍 2.794
      Els humans hem evolucionat a partir dels micos.

Si no ens qüestionèssim l'existència de Déu i la subjectivitat de la moralitat religiosa, seríem l'equivalent humà d'un mico que no vol fer un pas endavant al cicle evolutiu.
        L'egolatria porta a l'ateisme i l'ateisme reforça l'egolatria.

“L'home corrent no treu plaer d'una idea perquè pensi que és veritat;
      sinó que pensa que és veritat perquè en treu plaer”
        (Henry-Louis Mencken, 1880-1956, escriptor i editor estatunidenc).

https://renewalrenovacion.wordpress.com/2017/06/28/origen-de-lateisme-01/

https://renewalrenovacion.wordpress.com/2017/07/12/origen-de-lateisme-02/

https://renewalrenovacion.wordpress.com/2017/07/26/origen-de-lateisme-03/

• Canyadesucre9.430 3 229👍 14.078
        Gínjol, et prens el Racó massa seriosament. A la vida real ja hi ha proutes coses serioses, no t'hi facis mala sang.
        A més, com si no sabéssis que discutir amb ateus és com fer-ho amb hooligans d'un equip de futbol, és inútil. 
            Ja ho imagino, però per un costat és un espai públic a Internet on explicar coses que no solen explicar-se enlloc (és a dir, és innovació i creativitat), i per un altre em diverteix apallissar-los dialècticament, crec que és saludable per a llur prepotència fatal i per a mi és entretingut.

La ruqueria aviciada i la mala llet mereixen un càstig i el càstig en aquest cas sóc jo 
            M'ha tocat, jo no ho buscava: s'ho han buscat ells.

Comprovar com hooligans i jovenalls presumits com una mona han de baixar de la figuera té la seva gràcia.
    • catalàamallorca39.605 7 14👍 15.049
      En cap moment m'he cregut mai més intel·ligent que algú pel fet que sigui creient d'una religió. El que si que trobo evident és que tinc una major capacitat per qüestionar-me les coses i extreure conclusions per mi mateix en comptes de repetir com un lloro el que em diu un llibre de fa milers d'anys.
      • Lucky Luc1.023 1👍 1.095
        I quines son aquestes saberudes reflexions que t'han fet arribar a la conclusio de que no hi ha cap Deu? tenint en compte que aixo ha estat objecte d'estudi per filosofs de tots els temps, sense arribar a cap conclusio clara, potser es que ets el nou Nietzche.

Al meu parer, ja et pots fer les palles mentals que vulguis, tu nomes repeteixes el DOGMA que t'ha inculcat l'escola publica i laica de Catalunya, segueixes una religio anomenada Ciencia, que et fa repetir mantres que no has investigat ni questionat personalment (et creus que no es paguen cientifics per dir una o altra cosa?) i menysprees coses sobre les que no tens ni la mes remota idea.

Doncs fent reflexions tan bàsiques amb 6 o 7 anyets com "si Déu és tan poderós i omnipotent com pot permetre que la gent mori de fam i que hi hagi guerres i violacions?" o "si hi ha tantes religions i déus diferents és impossible que siguin reals". Evidentment no arribaré a explicacions clares i concloents com les que han cercat els filòsofs (ja m'agradaria tenir els coneixements i la intel·ligència per poder fer-ho), però en tenia prou com per a decidir que al meu parer no hi ha déu que valgui.
          Per cert, les conclusions de filòsofs com Nietzche, Hegel, Sartre, Kierkegaard, Freud, De Beauvior o Marx no són prou bones per a tu? O com no t'agrada el que diuen ja no conten? 

Punt 1. No he estudiat a cap escola catalana.
          Punt 2. M'acusa de repetir dogmes el que creu que la veritat es troba en un llibre escrit fa centenars d'anys.
          Punt 3. El teu darrer paràgraf et descriu només canviant un parell de paraules: 
          Al meu parer, ja et pots fer les palles mentals que vulguis, tu només repeteixes el DOGMA que t'ha inculcat l'escola privada i religiosa de Catalunya, segueixes una religió anomenada Cristianisme, que et fa repetir mantres que no has investigat ni qüestionat personalment (et creus que no es paguen científics per dir una o altra cosa?) i menysprees coses sobre les que no en tens ni la més remota idea.

Bé, ja de pas et faig el favor i corregeixo les faltes, que n'hi ha un parell.
          Jo vaig ser ateu i agnòstic.

No m'ha pas mancat sentit crític ni tampoc cultura.

De fet, tinc prou sentit crític com per plantar-vos cara amb dades i raons a la plaga d'ateus pressumptuosos que voleu controlar el Racó per imposar el vostre Pensament Únic, de vegades de molt males maneres (ací al Racó s'ha arribat a amenaçar creients).

No repeteixo com un lloro, això és una de tantes caricatures estigmatizadores de la vostra cristianofòbia per tal d'engalipar jovenalls amb les hormones revolucionades.
          Ací he donat dades i raonaments de tota mena, i potser de milers de llibres diferents.

Sou molt presumits.
          Precissament a tu et tinc per un paio força intel•ligent i culte. 

Però les teves dades i raons es fonamenten en la creença mentre que les nostres en fets i proves. Cert que al racó s'ataca molt al cristianisme i de vegades de molt mala manera, tens raó en això. I caldria fer-ho sempre des del respecte.

Un poc lloro si que ets, la majoria dels teus comentaris són copiar i enganxar cites i enllaços de planes web. I en molts casos són errònies/falses o tretes de webs de fonamentalistes cristians. 

Més presumits em semblen raconaires que m'acusen de dogmatic i adoctrinat per l'escola laica quan són ells qui parlen de temes dels que no en tenen ni idea com si posseïssin la veritat absoluta.
      500 mil milions de mosques no poden equivicar-se: menja merda.
  • llamp48.400 17 10👍 11.991
    Ja al Génesi, només començar i després de la introducció amb el procés de creació de l'Univers, els Cels i la Terra, Déu prohibeix a Adam -i suposo que a Eva també- de pendre el fruit de l'arbre del Coneixement. En infringir aquest únic article de la Constitució d'Edén foren desnonats i acompanyats per un agent amb espasa de foc (Star wars?) cap a la porta. Després i fins a la peridonal van venir els parts amb dolor i les relacions laborals

Perdoneu que trolegi (o no trolejo)
        No la sabia aquesta

On rau el fet provat de la supeditació de la majoria de les femelles per part de la majoria dels mascles en l’espècie humana

“On rau el fet provat de la supeditació de la majoria de les femelles per part de la majoria dels mascles en l’espècie humana” — reflexions a partir de l’anàlisi d’un dels mites del món occidental — treball de &&&&& &&&&&, alumne del curs de doctorat “Feminismo, Ilustración y Postmodernidad” impartit per la professora Neus Campillo de la Universitat de València.
        ————————————–
        1. El mite és la formulació d’un pensament per expressar allò que s’esdevé, com per exemple les formes de la vida humana, d’una manera assequible i operativa.

1.1 El pensament occidental es basa en gran mesura en temes de la mitologia cristiana.

1.1.1 La mitologia cristiana es basa principalment en una col•lecció de llibres (cosmogònics, històrico-llegendaris, poètics, filosòfico- sapiencials, pornogràfics, jurídics, profètico-apocalíptics, etc.) anomenada Bíblia.

1.1.1.1 Segons els cristians els continguts de la Bíblia han sigut revelats per “algú” que ells anomenen Senyor-Déu.

1.2 El Gènesi, llibre cosmogònic d’origen hebraic de la Bíblia, és un dels pilars de la mitologia cristiana on es relata la Creació del Món del no-res.

1.2.1 Al Gènesi, en les llengües romàniques, el mascle de l’espècie humana és anomenat genèricament “home” i la femella és anomenada “dona”

1.2.1.1 En aquest treball utilitzarem indistintament el nom de mascle i femella així com el d’home i dona, respectivament.

1.2.2 Al Gènesi llegim que després que la dona hagués menjat la fruita prohibida de l’arbre del coneixement del bé i del mal, el Senyor-Déu li va dir:

”Multiplicaré els dolors dels teus prenyaments [embarassos],

pariràs als teus fills amb dolor;

desitjaràs el teu marit, i ell et dominarà”.

1.2.3 També al Gènesi llegim que el Senyor-Déu li va dir a l’home:

“Per haver fet cas a la teua dona i haver menjat de l’arbre prohibit la terra serà maleïda per culpa teua. Amb fatigues hauràs de treure’n els seus fruits tots els dies de la teua vida; et produirà espines i cards, i hauràs de menjar herbes dels camps; menjaràs el pa amb la suor del teu front fins que tornis a la terra, que és d’on vas ser tret; perquè ets pols, i a la pols tornaràs.”

1.2.4 També al Gènesi llegim que

“L’home va posar a la seua dona el nom d’Eva (vivent), perquè ella era la mare de tots els vivents.”

1. La forma natural de la vida humana bàsica dels homes i de les dones queda definida, en 1.2.2, 1.2.3 i en 1.2.4

2.1 L’apartat 2 defineix l’estat natural de la divisió entre l’home i la dona.

2.1.1 Els aspectes negatius sorgits en aquesta “naturalesa” (d’aquest ser “natural” definit en 2) que és la dona [dolors en els parts, domini de l’home sobre la dona, etc.], s’han produït, segons la mitologia cristiana, per un moviment d’allunyament —precisament per part de la dona al menjar la fruita de l’arbre del coneixement—, dels desitjos de la font creadora: el Senyor-Déu.

2.2 Segons 2, a l’home li pertoca la producció i recol•lecció de béns a partir del treball realitzat “amb la suor del teu front”

2.2.1 Per a l’home els fills que li dóna la seua dona són com el fruit d’un arbre del seu hort.

2.2.2 De 2.2 es dedueix, també, que el “… desitjaràs el teu marit…” dirigit a la dona es tradueix com “… necessitaràs el teu marit…” per tal de poder ser alimentada per sobreviure físicament.

2.3 Segons 2 a la dona li pertoca la reproducció de l’espècie humana.

2.3.1 Aquesta reproducció es realitza per la dependència instintiva i natural, no cap l’home en general, sinó cap un sol home [“desitjaràs el teu marit”], que l’ha de fecundar.

2.3.2 Aquesta reproducció es realitza sense llibertat per a decidir-la per part de la dona. L’home [“ell et dominarà”] decideix la descendència.

1. L’anomenada Eva, la dona d’aquesta mitològia cristiana, equival al tità Prometeu de la mitologia grega. Els dos són castigats pels seus déus per donar el coneixement a la humanitat.

3.1 Els càstigs a la dona descrits en 1.2.2, i que defineixen la seua “naturalesa”, estan concatenats.

3.1.1 En la dona el primer càstig és la “multiplicació de dolors dels seus prenyaments (embarassos) i el fet de parir amb dolor els fills”

3.1.2 El primer càstig s’encadena al segon. La dona amb la seua “naturalesa” reproductora (funcional) de futurs membres de l’espècie (un darrere d’un altre) i de la cura posterior dels cadells, que l’impedeix (decisió aliena a ella) realitzar una funció productora de béns, és la que genera el: “desitjaràs (necessitaràs) el teu marit”, necessitarà d’un home que l’alimente i protegisca per a sobreviure.

3.1.3 Finalment aquest desig-necessitat-dependència consagra el tercer càstig, el domini d’aquest home sobre ella: “ell et dominarà”, en una relació d’amo i esclava.

3.2 Així doncs 3.1.1 genera i fa possible 3.1.2 i 3.1.3

1. Aquesta “naturalesa” de la dona —part amb dolor i supeditació a l’home—, definida i explicitada en el càstig mitològic [1.2.2], es manté perquè continua vigent, en allò fonamental, la forma de reproducció de l’espècie humana.

4.1 La forma de reproducció de l’espècie humana no ha traspassat la fase salvatge i animal, si més no en la darrera fase del procés reproductor.

4.1.1 La forma de reproducció de l’espècie humana, com a part dels animals mamífers, encara manté la gestació de l’embrió en les entranyes de la dona fins al moment del part.

4.1.2 L’embaràs o prenyat d’una femella de l’espècie humana té una duració mitja de 40 setmanes.

4.1.2.1 Durant la primera meitat de l’embaràs la diagnosi clínica es fonamenta en signes de presumpció i en signes genitals.

4.1.2.1.1 Entre els signes de presumpció cal destacar mareigs, nàusees, vòmits, intolerància a certs aliments, modificació del caràcter, tibantor a les mamelles, etc.

4.1.2.1.2 Entre els signes genitals els més importants són l’amenorrea, l’augment de volum, el canvi de forma i reblaniment de l’úter i la coloració violàcia vulvo-vaginal.

4.1.2.2 En el transcurs de la segona meitat apareixen els signes fetals: moviments actius i passius del fetus, auscultació dels batecs cardíacs fetals, etc.

4.1.2.3 Durant aquestes 40 setmanes la dona es vulnerable i resta neutralitzada, el que fa possible el 3.1.2 i 3.1.3, com ja afirmaven en 3.2

4.2 La fecundació “in vitro” i la inseminació artificial són avanços que ens allunya de l’animalitat en la forma de fecundació però que no trenca en absolut amb la “naturalesa” reproductora de la dona definida en 1.2.2 i concretada en 4.1.1

1. A l’any 2006 de l’era cristiana, la responsabilitat perquè l’espècie humana no desaparega, al marge d’una catàstrofe del tipus com la que va fer desaparèixer els dinosaures o d’un holocaust nuclear, rau en el fet que les femelles majoritàriament continuen parint.

5.1 La reproducció humana garantia necessària, encara que no suficient, perquè no desaparega l’espècie humana, a hores d’ara, precisa d’allò descrit en 4.1.1

5.1.1 Allò descrit en 4.1.1 és compartit per la resta de femelles de la majoria de les espècies d’animals mamífers.

5.1.2 Allò descrit en 4.1.1 és la concreció del primer càstig del Senyor-Déu descrit en 3.1.1

5.1.2.1 Si a hores d’ara 3.1.1 encara és vigent, llavors per 3.1, 3.1.2 i 3.1.3 no desapareixeran.

6. En l’era actual, de forma de producció capitalista, hi ha dones que han pres consciència de la concatenació afirmada en 3.1. Saben que per eliminar 3.1.3 i 3.1.2 cal, prèviament:
        a) eliminar 3.1.1
        b) eliminar la seua concreció 4.1.1
        c) arresponsabilitzar-se d’allò dit en 5.

6.1 Les dones definides en 6 han decidit no tenir fills o tenir-ne el mínim perquè han comprés que la supeditació de la majoria de les femelles per part de la majoria dels mascles en l’espècie humana rau en la maternitat.

6.1.1 Eliminada la maternitat el camp de batalla per vèncer a 3.1.2 i 3.1.3 queda expedit.

6.1.2 Aquestes dones coincideixen en els països on el desenvolupament de la forma de producció capitalista és més avançada o on les plusvàlues generades són invertides.

6.1.3 Les dones que prenen la decisió descrita en 6.1 ho fan de manera discreta i individual, sense respondre a cap consigna o moviment feminista que defense aquesta postura de manera oberta.

6.1.3.1 La decisió descrita en 6.1 i presa a la manera de 6.1.3 respon a l’estil individualista que genera l’actual mode de producció.

7. A hores d’ara la decisió de les dones descrita en 6.1 és minoritària dins del conjunt de la resta de les femelles de l’espècie humana i en conseqüència no afecta a la supervivència de l’espècie.

7.1 Sí afecta com a senyal perquè comencen a ser visualitzades en l’espai públic dones lliures sense cap domini per part del mascle —la llibertat republicana de la llibertat sense domini— que són preses, cada vegada més, com a model per la resta de les dones.

1. La corba d’envelliment de certs països per aquest motiu del descens de la natalitat i en conseqüència els problemes derivats per a pagar les pensions i les despeses socials, és superat pels homes i les dones lliures d’aquestes societats important famílies d’altres territoris del planeta on les dones resten encara en la creença (obligada) que l’estat “natural” seu ve definit per allò dit en el punt 1.2.2

8.1 Una altra manera complementària de superar, en el món occidental, el problema descrit en 8 és el d’aprofitar la necessitat d’objectes d’estimació per part de certes persones, facilitant l’adopció de xiquets estrangers a grups que fins ara no es contemplaven.

8.1.2 Els dirigents polítics d’aquestes societats han comprés que és més beneficiós que s’adopte un xiquet abans que un gosset, donat que invertir en el primer és millor perquè en un futur produirà i pagarà impostos.

1. La rapidesa de les comunicacions i de les assimilacions a les pràctiques que imposa la forma de produir capitalista pressuposa que possiblement en un futur les dones prenguen consciència d’on rau la causa de la dominació que l’home té sobre elles, de la seua esclavitud, i decidisquen no tenir fills.

9.1 Les obreres europees del passat segle endinsades en l’explotació de la forma de producció capitalista ja van deixar de tenir fills; van rebaixar la natalitat de totes les maneres possibles: avortaments, ofegaments, …o, si naixien, abandonant-los.

9.2 Amb posterioritat a les obreres, les dones de la burgesia europea ja han començat a prendre la decisió de no tenir fills o els mínims, des de finals del segle XX.

1. En la mesura que es complisca l’apartat 9 les conseqüències seran en primer lloc que el mercat de xiquets puge: les dones que decidisquen tindre fills ho faran a un alt preu.

10.1 En la mesura que el tenir fills a la manera “natural” ja no siga tan barat com abans, des dels poders polítics, es donaran ordres d’obrir línies d’investigació per a reproduir l’espècie humana en laboratoris.

1. Quan l’orientació per solucionar la decisió de les dones per no tenir fills vaja en la línia de la reproducció en els laboratoris, els moralistes de tota mena, aliats amb els homes-amos-de-tota-la-vida, presentaran batalla.

11.1 La primera batalla serà l’amenaça que al no tenir fills les dones i precisar la reproducció per laboratori, esdevindrà un món clónic, deshumanitzat i terrible.

11.1.1 Una vegada més les dones seran les culpables. Ja no sols les faran responsables de la supervivència (de manera genuïna) de l’espècie humana sinó que a més per la seua postura, revolucionària i d’alliberament, de no tenir fills, les faran responsables (culpables) també de l’assumpció d’un món orwellià.

11.2 Aquesta batalla l’han començat a perdre els homes-amos-de-tota-la-vida com es demostra per les dones que sense cap consigna ja han decidit no tenir fills.

11.3 També la tindran perduda perquè la plantejaran en termes culturals quan el problema serà econòmic.

1. Amb tot sempre caldrà respectar a la dona que, per la raó que siga, vullga tenir fills a la manera purament animal.

12.1 Però la decisió descrita en 12 serà una decisió lliurement presa, veritablement lliure, si la societat garanteix la reproducció de l’espècie humana en els laboratoris, amb la gestació dels fetus i el naixement del nou humà al marge del cos de la dona. Evitant aixi que els homes-amos-de-tota-la-vida puguen fer xantatge a les dones en dient-lis: “Si no pariu el món s’acaba”

12.1.1 Sense la garantia descrita en 12.1 , la reproducció de l’espècie humana continuarà recaient en la dona i en conseqüència continuarà la supeditació de la dona respecte a l’home. La maternitat, en definitiva, fa esclava a la dona. És el que hem intentat demostrar.

Ciutat de València, juny del 2006

• Magalí727.635 1 282👍 2.602
          Jo crec humilment que no s'hauria de lligar el fet de voler tenir fills amb la religió. Cert és que les dones ens hem cansat de parir com conilles, però és una decisió a dos amb la parella, és parir i també educar, no és una decisió individual, cuida la mare i també el pare, i en molts casos també la resta de la família. Sembla que hi ha com una mena de ràbia religiosa per l'aparició dels sistemes anticonceptius,  avort,... Cony, que donin més possibilitats a conciliar vida laboral i familiar, que hi hagi ajudes, beques...si es vol que no s'envelleixi l'espècie humana. 
            La maternitat no és una qüestió religiosa... és una qüestió animal. I en el cas dels humans quan s'intenta racionalitzar el fet, esdevé cultural per fer-la d'obligat compliment... Quan una dona no vol tenir fills ràpidament és senyalada per la societat... El treball que he penjat crec que analitza prou bé el que dic i coincidisc en ell que en la maternitat rau la supeditació de la dona envers l'home... ens agrade o no.
              Bàsicament hi sóc d'acord amb tu.

El problema és que tot pareix indicar que l'Establishment assatja una substitució poblacional generalitzada i una islamització d'Europa.
              Per què? Suposo que per una estratègia dels petrodòlars en Bancs occidentals, que alhora controlen partits i mèdia.
              També perquè deuen pensar que és gent més dòcil, per tenir menys cultura.
              O que són més treballadors i contractaran més hipoteques i consumiran més als Mercadones.

Per això prenen aquestes mesures:
              -Afeblir la família occidental tot fomentant els conflictes home-dona i impedint via legal una disciplina raonable amb els fills.
              -Imposar la immigració massiva de tercers països acristians i ademocràtics.
              -Retallades constants i problemes per a poder tindre fills (això es veu més clarament a l'Estat espanyol).
              -Control de les jerarquies eclesials per imposar-hi també les polítiques i les prèdiques esbiaixades que interessen el Sistema https://renewalrenovacion.wordpress.com/2016/07/13/la-proporcionalidad-segun-la-biblia/ de manera que indirectament ateïtzin el jovent i matxaquen les esquerres.
              -Subvencionar l'esquerra per tal que defensi fanàticament la immigració massiva i les doctrines de gènere, que gran part de la població percep com a corrosives de la identitat nacional, de la seguretat pública i de l'estabilitat familiar. Talment, proletariat amb sous miserables acaben votant partits de dreta que "semblen" no ser tan pro-immigració ni pro-gènere. A França el Front Nacional treu els millors resultats entre la classe obrera francesa (cosa que no passava al feixisme dels anys '30s, que es nodria de capes mitges, no pas del proletariat).
          Tota la saviesa antiga, que els bordegassos / niñatos actuals, criats entre andròmines i manipulats pel sistema, estan destruint -amb pèrfida inconsciència- per no haver patit gaire en aquesta vida, sempre parlen que el mal entrà per la dona.
          Això ho diuen des del Paradís a la Capsa de Pandora.

Jo m'ho puc ben bé imaginar:
          -Ai, Adam, no siguis tan antic, m'a quina fruita més bona i a més la nostra veïna (la serp) diu que ens farà molt llestos i serem tant com Déu.
          -No ens fiquem en embolics, que ara estem bé i tranquils!
          -Doncs jo no vull ser menys, a veure que t'has cregut tu! A més, la serp diu que en un futur podrem comprar, i ja m'estan entrant ganes de saber com és això de comprar. Segur que és una cosa genial que ens estem perdent per culpa teva.
          -Ja saps que el bon Déu ens ha dit que no i que les passaríem magres.
          -Doncs aquesta nit et deixaré a l'estoreta, enrancit!
          (I ja sabeu què s'esdevingué després).
          La Bíblia es nota que la van escriure homes i que cap dona va poder fer una repassada a l'esborrany. Hagués sigut més intel.ligent que el missatge fos que les persones que trien el coneixement acostumen a patir més que no pas les ignorants. Però no, és més manipulable i simple que el missatge sigui que tots els mals vénen de la dona. Amb dos collons! 
              Us creuran els qui no us coneguin (els jovenalls que volen lligar, per ex.), jo ja us conec i no me la pegaràs.

I no és pas segur que cap dona no hagi escrit alguna cosa a la Bíblia, eh? Perquè bona part dels llibres no està del tot clar qui els va escriure.
              La primera part d'aquest missatge no l'he entès. 

Home,  la història de Judit o alguna altra de valenta que  hi surt, potser ho va escriure o transmetre la història alguna dona, però la història d'Adam i Eva és misògina amb ganes, el personatge d'Eva està pensat perquè hi projectis una idea molt concreta de les dones en general.
                La figura d'Eva jo la puc interpretar d'una altra manera:

El fracàs del projecte diví.

M'explico:

Deu monta el pessebre i fa un ninotet amb fang de la terra, li bufa i apareix l'homo Adam. Però un dia s'en adona que "està sol" (aqui en la meva broma afegiria que potser el veu empaitant cabres i altres bestioles) i com que ja tenia l'ADN fet no torna a enfangar-se els dits i d'una costella en treu a EVA -i em sembla que no lical bufar aquest cop.

Tampoc dic rés, sé el que són els projectes nous i sempre has d'anar corregint però en aquest cas veig un error inesperat (la soletat d'en Adam) cosa que no em quadra si havia creat tota la creació amb mascles i famelles, com els cargols -els de cargolar eh!, els altres funcionen d'una altra manera-

Vist així no veig que s'hagi d'interpretar un paper de la dona com a submisa a l'home i tot alló de la serp parlanxina -que em recorda al Llibre de la Selva-, la poma i tal no és més que una mostra més de la deriva del projecte. Quins collons que té la serp de tocar-li els nassos a Déu totpoderós comportant-se com la més ignomiosa de les oposicions parlamentàries si està previst un Armagedón per cagar-se i anirà de pet a Estremera de per vida -eterna.

I alerta, que Déu ja va fer net un cop amb el Diluvi Universal però la cosa continua -com van continuar els incests
                  No em vull posar feminazi, ho juro, però és difícil interpretar de bona fe  això de que la dona és creada com a "companyia de l'home, perquè no se senti sol malgrat tota la creació que el rodeja " . Crec que això de fer "companyia a l'home " és un eufemisme per no dir sexe, amor, conversa... Com si només fos una necessitat d'ell. 
                    Anem a pams.

No he volgut dir que la dóna fós creada "per al" home sinó que Déu en deuria dur alguna de cap però en Adam li va sortir rana i el que va fer és treuren un esqueig seguint el mateix model aplicat a la resta de la creació (sexes diferents -i aixó ja és interesant: Perquè calen dos per a perpetuar-se?-.

El "·que estava sol" ho diu la Biblia, jo ho he desenvolupat. I era una obvietat i no cal buscar-hi raons de submissió pel fet de "crear" la dona. I en tot cas no la va formar com en Adam a partir del fang com un ninotet de Play Mobil sinó a partir de pa primera creació. Aixó només vol dir, estrictament, que l'home és anterior a la dona i prou. Però "la substància", la materia prima n'és la mateixa -aquell fang, aquella bufada, aquell projecte que tenia Déu per a Adam i per tant tampoc aixó relega la dona a cap paper secundari, al contrari n'és carta de garantia d'igualtat

P.S, el que has dit no penso que es pugui incloure en postulats feminazis, Mi Senyora
                  A la Bíblia surten dones valentes com Dèborah o Judith. Tallaven caps dels enemics.
                  El que demostra també que les dones, en un moment donat, poden ser tan valentes i tan violentes com els homes. I a voltes més i tot.
                  O Ester, una altra dona que salvà els jueus d'un pla genocida d'un ministre de l'Imperi persa.

No crec que la Bíblia sigui misògina, sinó producte d'un temps i d'una societat determinats.
                  Jesús mateix es relacionava sovint amb dones, cosa que en aquell temps no estava gaire ben vist pels dirigents religiosos del judaisme.

Jo no tinc mal concepte de "totes les dones", com no en tinc de tots els homes.
                  Però hi ha una certa psicologia genèrica femenina que em sembla encara menys de fiar que la dels homes, i no és que la psicologia masculina em sembli tampoc gaire fiable.
                  En aquest sentit la història d'Adam i Eva és ben gràfica i "psicològicament creïble".

Haver conegut molta gent, amb el temps, et fa també prou pessimista de la Natura Humana (encara que n'hi ha excepcions, per descomptat, però són això: belles excepcions).
          Pujo la teva aposta i la plantejo d'una altra manera:

Adam, tot el dia trempat empaitant a la EVA.

La serp, com bé expliques- li siusiueixa a la EVA lo de la poma (inserto que faria broma amb el pastís de poma que sap fer Déu però deixem-ho com ho has dit d'incitació a la Rebelió -Déu ens roba, Sóm un Paradís,...)

L'Eva s'enrefia de la serp menys que un cupaire d'un convergent però veu una possibilitat. Consulta Google (Bé, també podria haver estat una pràctica de bruixeria legint els núvols, les tifes dels conills o simplement seguint alló enomenat sisé sentit de les dones) i troba lo del càstic diví i veu en alló la solució al seu neguit.

Ara bé, com convenç a en Adam?

Lo de la estoreta que dius no quadra, la experiència demostra que han existit relacions sexuals entre homes i tota mena d'animals (qui sap si Eva ja n'estava al corrent de les correries d'en Adam-

Incís! Val a recordar que Adam i Eva no estàven casats i que en tot cas va ser una parella de hecho -i de lecho perquè després va venir tota la humanitat -que per cert va ser aixó d'un incestuós flagrant.

Com el va convence doncs? Tampoc podia amenaçar-lo amb no fer el sopar perquè aleshores ells eren vegans que menjaven fruits.

Què doncs? Què queda per explorar?

Senzillament: Li va dir: A que no tens collons de fotre't la poma aquesta com me la estic fotent jo!

I el manso va caure de quatre potes.

Després, a l'exili, prou feina tenia en Adam per pillar alguna cosa per dur-se a la panxa i tot el dia montanya amunt, desert avall, barallant-se amb els voltors i les hienes per escurar algún òs.

Aleshores la cosa de la empaitamenta va anar afluixant i l'Eva va quedar més descansada, amb lo qual va poder anar imaginant coses com plantar, caçar, teixir...

Bé, potser m'ha quedat una mica feminazi, però jo sóc així quan em poso tal com raja.

Gènesi 3:

14 Llavors el Déu Etern digué a la serp:
        “Per haver fet això, seràs maleïda entre totes les bèsties i entre tots els animals feréstecs; sobre el teu ventre caminaràs, i menjaràs pols tots els dies de la teva vida.

15 Faré que hi hagi enemistat entre tu i la dona, i entre la teva descendència i la seva descendència; aquesta t’aixafarà el cap i tu li atacaràs el taló.”

16 A la dona, li digué:
        “Faré que sigui fort el teu patiment en els embarassos, i tindràs els fills amb dolor. Et sentiràs atreta pel teu home, i ell et dominarà.”

17 I a l’home li digué:
        “Per haver escoltat el que la teva dona et proposava, i haver menjat de l’arbre que t’havia prohibit quan et vaig dir ‘D’aquest, no en mengis’, la terra serà maleïda per culpa teva, i hauràs de treure’n el teu aliment amb fatigues tots els dies de la teva vida;

18 et produirà espines i cards, i hauràs de menjar plantes del camp;

19 menjaràs el pa amb la suor del teu front fins que tornis a la terra, que és d’on vas ser tret; perquè ets pols, i a la pols tornaràs.”

http://ibec.cat/BIBLIA/

• Vitus2.646 7 697👍 741
      Vols dir l'epidural o és algun joc de paraules?
        Tens raó.

Eren innocents obeint un sol manament de Déu en un indret idílic.

Però ni per eixes.

“No naixem amb una necessitat de coneixement, sinó amb ganes d’aquell. Eva va mossegar la poma i ha hagut la gola des de llavors”
        (Anthony Marais, *1966, novel·lista, guionista i músic californià).

Som una verisó de la Vieja'l Visillo.
        I ens creiem ser alguna cosa.

Ara la Humanitat tenim la intel·ligència per autodestruir-nos.

https://pbs.twimg.com/media/DVPWF1-XUAA9aYM.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DVPWGsTXcAE-mSJ.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DVPWIe0WsAIKZQ9.jpg

https://pbs.twimg.com/media/DVPWKKtWAAEXVvw.jpg

I segur que ens destruirem. Això sí: intel·ligentment i amb molta tècnica.
        Amb molt lluïment i orgull.

1. Sóc ateu però no anticlerical, de la mateixa manera que sóc heterosexual i no homòfob.
    2. Però se'm fa difícil entendre que les persones creguen en quelcom transcendent.
    3. Amb tot, dels que es declaren creients sols tinc en consideració als místics. Puc pensar que estan mal del perol però considere que són honrats.
    4. De la resta de creients, i pel punt dos, considere que són uns farsants i/o uns interessats.
      Home, el fet que "juguin" amb la vida eterna és un gran què, aixó ajuda a molts a posar-se del "costat bó" de la Força. La caguen les religions que admeten "l'empenediment" com a atenuant (o com a font de finançament). Cal confiar en l'ull clínic de St Pere que és qui porta el control d'accesos i admissions, però deunidó el que s'ha vist
          La solució és ben clara: si no algun creient no es fia dels tripijocs monetaris de les religions, cosa ben lògica, igual podem creure sense pagar a cap religió.
          No és cap impediment.
          Jo no pago res a cap clergat.
        https://renewalrenovacion.wordpress.com/2015/08/18/sectas-y-fariseos-maquinizacion-de-la-fe/
          Els diners que puc despendre, que és variable, és per ajudar, regalar bíblies, etc...

A l'Antic Testament parlen del delme: pagar un 10% de les collites per mantenir el clergat i el culte a Jahvè.
          Al Nou Testament no es parla mai del delme, sinó de compartir, ajudar-se, etc... Però no es parla mai obertament d'un clergat mantingut. Pau treballava cosint tendes, no el mantenien.
          Tanmateix acabà instaurant-se el delme a l'Església, i fou un inpost obligatori durant molts segles.

A les esglésies evangèliques es predica el delme, però no s'hi obliga.
          El delme no és exactament novotestamentari, però perquè el Nou Testament crida a invertir vitalment més que un simple delme.
          Em referia a les grans donacions, de com es van construir esglèsies monestirs i catedrals, una tradició que ha seguit als poderosos durant segles
             “Ara, per contra, lluitem contra un acaçador enganyós, contra un enemic adulador, contra l’anticrist Constanci.
              Aquest...no ens empresona per a deslliurar-nos, sinó que ens honora en els seus palaus per a esclavitzar-nos; no aplica pas el turment, però té dominat el cor; no talla caps amb l’espasa, però mata l’ànima amb l’or...
             No combat per no ser vençut, ans adula, per dominar.
              Confessa el Crist, per a negar-lo; es preocupa per la unitat a fi que no hi hagi pau; reprimeix les heretgies a fi que no hi hagi cristians; honora els bisbes a fi que deixin de pastorejar; basteix esglésies per a destruir la fe”
              (“Liber contra Constantium imperatorem”, una de les més lúcides i contundents denúncies contra el cesarisme clerical dels governants, 360, Hilari de Poitiers, bisbe).
        2. La fe és do de Déu, no ve a tothom.
        Ve només quan Déu primer crida i tot seguit obre el camí https://bracosoberts.wordpress.com/2015/07/20/cami-a-deu-1a-part-algunes-consideracions-previes/ i les inclinacions anímiques.
        Però la crida és "irreversible i irresistible", segons la fórmula tradiconal.
        I així és: jo mateix en sóc un exemple.

3. Els místics, o més aviat els sacrificats, no és que estiguin mal del perol, perquè n'hi ha de ben savis, i no pocs, sinó que interaccionen en el plànol (espiritual) que vosaltres rebutgeu o menyspreeu.
        Per què?
        Doncs perquè esteu avesats a actuar només en un pla material, no espiritual.

“Jo sé que les veritats simples i clares a tomb de la vida que estic escrivint ara segurament seran definides pels lectors erudits del futur com a misticisme, o amb algun altre nom semblant que donarà als lectors la possibilitat de continuar en llur ignorància, sense tractar de copsar-les, tranquil·lament autosuficients”
        (“Diaris”, Lev Nikolaevitx Tolstoi, 1828-1910, escriptor rus noviolent, cristià i aristòcrata socialitzant, exmilitar).

4. La resta de creients som com la resta de la Humanitat: uns pecatosos reiteratius, amb una part de farsa o a voltes molta.
        Però qui no té farsa en el teatre de la vida, Miquel? :)
        Digues-m'ho tu.
        No pots exigir als altres allò que tu tampoc no deus tindre.
        Ben poca gent té una virtut i una sinceritat llampant. I qui la té també li ve de Déu.
        Ok... místic.

"Però la crida és "irreversible i irresistible", segons la fórmula tradiconal.
          I així és: jo mateix en sóc un exemple."
        (...)
        Dius també dels místics i dels materialistes com jo:

"...interaccionen en el plànol (espiritual) que vosaltres rebutgeu o menyspreeu.

Per què?
          Doncs perquè esteu avesats a actuar només en un pla material, no espiritual."

No és del tot cert.
        Interactuem també en el pla espiritual.
        De l'esperit que sorgeix d'un mig material com és el cervell dels humans.
        Eliminat la base material s'esfuma l'esperit.
        L'esperit no existeix sense la base material que el produeix.
        Però mentre existeix la base material se interactua en el pla espiritual.
            Obviament l'ànima va amb el cos, però l'esperit dorm i és mort si l'Esperit Sant no li bufa.

Com no teniu experiències més estrictament espirituals imagineu una espiritualitat en el fons "material", positivista.
            A mi també em passava quan no era creient i era marxista.
            Però no és això.

Allò espiritual posa primer tot allò més anímic i ètic, si fa no fa en aquesta línea:
            “Cerca dins de tu la solució de tots els problemes, fins i tot d’aquells que creguis més exteriors i materials”
            (Amado Nervo [Juan Crisóstomo Ruiz de Nervo], 1870-1919, escriptor mexicà).

Pot haver-hi espiritualitats no-cristianes, com ara el budisme o el Bagabad Gita, la moral dels quals no se'n va gaire del judeo-cristianisme, perquè són percepcions d'arcans generals.
            També pot haver-hi una espiritualitat diguem-ne pagana o ancestral, per ex., hi ha el cicle de "Las Enseñanzas de Don Juan", de Carlos Castaneda (un novel·lista americà), que en donen pistes molt suggestives.

• MLC10.562 4 200👍 8.302
    Ningú aportarà una llista de psalms o una lletania per animar el cotarro!
  • Segon_usuari_Bob5.506 10 391👍 5.858
    I que importa això si el futur del planeta pertany als creients, ja que són els que es reprodueixen amb molta més profusió comparats amb els ateus.
  • Xulomander5.860 3 359👍 6.174
    Quina ximpleria.
  • Pocafeiner3.276 8 608👍 2.385
    Jo sóc el noi més guapo de Catalunya. Ho diu un estudi fet per ma mare. 
  • barcelonista10014.888 10 130👍 1.362
    Anava a comentar que seguramet sigui relació espúria, no sent el fet de ser religiós o no el que marca el grau d'intel·ligència, sino una qüestió social etc etc, però he vist que era una enquesta online i he desistit.

Publicitat

Fòrums

• 9.175.461 missatges
  • 216.780 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat