Fòrum

Adéu, forocotx...dic, racó català.

__24318__ 20.381 9 👍 799

Com molts/es sabeu, sóc una de les poques noies veteranes que queden al racó. Fa uns 10 anys que volto per aquí.

Les altres han anat marxant per diverses raons, però la més comuna és que és un cau de masclistes. Això no seria problema si fos un cau de masclistes que sapiguessin debatre de forma respectuosa, malgrat que ser masclista ja és irrespectuós de per si. Però no hi ha fil, darrerament, que no vegi un tracte ofensiu cap a les dones, i especialment un mansplaining brutal de tios explicant a les ties el feminisme que està bé (el d'abans, clar, perque no l'han hagut de patir) i el feminisme que no mola (perque és l'actual i està qüestionant els seus privilegis de mascles). 

El problema d'això no és, realment, que hi hagi aquesta mena de posts. El problema és la tolerància general, tant per part d'admins (que ni es passen pels fils per controlar el cau de trolls que ha esdevingut el racó) com per part dels usuaris mascle que, malgrat molts sí que diuen la seva, amb respecte i des d'una perspectiva igualitària, la gran majoria, suen de tot. Total, les dones som quatre o cinc al racó, i para de comptar. 

Els posts sexistes no són l'únic que molesta. He rebut força cops missatges interns amb nicks de segons usuaris, babosejant-me i dient-me rucades. Sé d'altres dones raconaires que també n'han rebut. I que també han acabat marxant, per fàstic i frustració. 

I ara molts em titllaran de feminazi, que tinc la pell fineta, i tota la pesca. Me la bufa. He aguantat ximpleries al racó durant 10 anys, i ara ja no tinc ganes de perdre més el temps en un fòrum on només una petita part respecta ma opinió com a persona, perque la resta hi veu la opinió d'una dona feminista i per tant, d'una exagerada, d'una rondinaire, d'una "torracollons". 

A tots i totes les que heu estat importants per a mi al racó, ja us tinc a altres xarxes, així que no us dic adéu. 
A tots els que heu opinat al racó amb respecte, enteniment i bon rotllo, sense ofendre les dones i la seva lluita, adéu i bona sort. 
A la resta, bon vent i barca nova. 

Respostes

Configuració
  • Anònim10 15.992 5 111 👍 14.600
    Jo us animo a les dones del Racó a romandre al nostre estimat fòrum perquè la diversitat de condicions enriqueix el portal i enforteix la diversitat de perspectives.

Comprenc que hi ha missatges demagogs i fins i tot reaccionaris contra el feminisme per part d'una sèrie d'usuaris, però el que no accepto és que els homes no puguin debatre i matisar sobre el feminisme perquè és 'mansplaining', així com no accepto que un blanc no pugui opinar sobre el racisme davant d'un negre perquè és 'whitesplaining' o que un espanyol no pugui opinar sobre l'independentisme davant d'un català perquè és 'spanishsplaining'. Tot individu ha de tenir dret de formar-se la pròpia opinió i d'expressar-la, el que sí que trobo pertinent, en tot cas, és recordar als individus de col·lectius no afectats per un greuge que mirin d'empatitzar-hi i de ficar-se en la perspectiva d'altri abans de formar la seva opinió, però invalidar-ho per defecte davant d'algú del col·lectiu afectat és dogmàtic.

La meva opinió com ja sabeu és que és ridícul intentar equiparar (o fins i tot capgirar) els greuges que pugui patir l'home amb els greuges que pateix la dona, és evident que el femení és el sexe marcat i el que pateix més greuges socials, ara bé, això no implica estar necessàriament d'acord en cada mesura proposada o en cada succés que sigui titllat de sexista per part d'algú feminista.
      • Anònim10 15.992 5 111 👍 14.600
        Això és ple de demagògia si el que es pretén és escenificar un cúmul de greuges. El 70% dels homicidis, sí, però per part d'altres homes, perquè entre homes hi ha més homicidis de sang calenta (suposo que pel que fa als assassinats les diferències disminueixen), i les víctimes acostumen a ser homes per part d'altres homes. L'home tendeix a ser físicament més violent.

Morts en accidents laborals, novament no es tracta de cap discriminació social, sinó de la vocació dels homes, una part dels quals tendeix cap a feines més perilloses, òbviament no hi tenen pas menys mesures de seguretat que les dones.

Tema suïcidis, se m'escapen totes les variables que hi puguin entrar en joc, segurament els homes tenen més valor per acabar amb la seva vida (tot i que no ho tinc clar). Si bé segurament també ho tenen més difícil per redreçar-la (trobar ajuda) si estan enfonsats. No ho sé. El tema drogues, alcoholisme, captaire hi deu influir també.

No en sé els motius, potser les dones són de mitjana més responsables per naturalesa i això té un impacte en el tema estudis?

El tema de la custodia hauria d'ésser decidit al marge del sexe dels progenitors, en funció de les seves condicions com a persona.

Desconec si a la pràctica hi ha un tracte judicial diferent pel que fa als delictes degut a que alguns jutges tendeixin a ser més flexibles amb les dones en projectar una imatge més tova, dubto que sigui habitual, legalment segur que no és així i és possible que s'expliqui amb els agreujants o atenuants del mateix delicte. Podria ser que de mitjana els homes tinguessin més agreujants. Només especulo i desconec si la dada és certa, però podria ser una explicació.

L'edat de la jubilació ha d'ésser igualitària.

En el tema feines, sant tornem-hi, les pitjors per homes (però "només"? Voldrà dir, majoritàriament), però les millors segurament també, i de mitjana els homes en sortiran ben parats.

Millors serveis sanitaris per dones? Nah

El servei militar obligatori per homes sí que és una discriminació negativa, tot i que ve dels rols que exigeixen a l'home una posició dominant i forta, però sí, en aquest cas l'home en surt mal parat.

En general dades interessades que en general no responen al veritable rerefons de la problemàtica social del sexisme, això sovint també ho fan les feministes, quan treuen dades lamentables comparant el que cobren els futbolistes més rics amb les futbolistes més riques, i merda similar que no respon a cap discriminació sexista. O com quan no puntualitzen que la major part de l'esquerda salarial (que no tota!) és fruït de la diferència d'oficis, i que òbviament això no respon a una discriminació empresarial ni legal sinó a una diferència de vocació combinada amb una inèrcia social que mica en mica va canviant (observem el nombre d'universitàries), anant cada cop més dones a feines qualificades. Allò lògic és demanar que l'esquerda mitjana del 3-4% desaparegui entre la mateixa professió, no pas la del 20 i escaig % global.

També és evident que les dones són objectivitzades més sovint. Pateixen més violència de gènere. Hi ha una inèrcia social de tradició masclista i en segons quins entorns han de demostrar més que els homes per ser tingudes en compte. En definitiva, encara que ambdós moviments fan demagògia, el feminisme té una base real per ser defensat, les dones són el sexe marcat i històricament discriminat, si bé això no treu que els homes poden ser discriminats en àmbits puntuals i si bé algunes propostes de part del feminisme manquen de 'trellat'. Però vaja, una cosa que s'ha d'acceptar és que malgrat les diferències fruït de rols socials que s'han de neutralitzar, sempre hi haurà algunes tendències diferents per qüestions naturals, tant pel que fa a alguns dels comportaments que generen algunes de les dades que exposaves, com per certes vocacions etc.
      • tolomón 10.615 9 198 👍 7.053

No hi ha igualtat!

Volem més dones delinqüents! Igualem les taxes a les presons!

Les dones enganyen, volen igualtat però no volen delinquir, vinga feministes a cometre delictes!!! 

Volem igualtat plena!!!

Estas com una cafetera, crec que has de deixar d’obrir tant els braços i obrir un poc més el cap perquè ens aportes uns arguments penosos.
      • Raico 468 2 👍 203
        Au, vés a pendre pel sac
      • xicotiu 9.374 2 228 👍 1.977
         Molts tiren molt de links i històries però semblen porucs a dir res de la observació de la realitat que el rodeja... Es podrien fer converses disteses enlloc de guerra de sexes. Una llàstima. 

I qui diu guerra de sexes diu qualsevol atre tema. No diràn rés del entorn que els rodeja perque tindràn molt poca vida real. Es una pena, sí, que gent que vulguem tindre converses distretes tingam que bregar en gent que, a la vida real, no podrien parlar en mosatros, i només mos mirarien en enveja . ( i no ho dic per Gínjol, que trobe que està ferit en les dones, però li note que haurà vixcut lo seu - i no pense com ell, referent a les dones, pense que hi ha de tot i au, de dones i homens-), però per molts atres forers. I de sexe i del tema que siga, com si és política. Els ninyatos que lis dic.

Sona un poc prepotent lo que estic dient, però és lo que pense. I sí la veritat que sí és una pena.
        • Magalí72 7.262 1 295 👍 2.401
          Sí, sí, en qualsevol altre tema, tens raó. Ara subratllàvem aquest, perquè la marxa de la Jenny i el seu fil, ens ha fet parlar d'això. 

No sé si és que han viscut poc, com dius tu... No sé. Jo només veig moltes ganes de demostrar que tenen la raó ells i punt. 
            Intuixc que sí, que hauràn vixcut molt poc, i el poder ferse un personatge online, que no són a la vida real. Vulc dir,, tots acotumem a ser més educats a la vida real que a un foro, però encara aixina, jo sí ho pense, que hi han, del pal que dic.

Em venen al cap dos concretament, ú que després d'0anys va aparèixer publicament i ja sabem lo que hi ha en ell. I alguns més que van d'eixe pal, lo mateix serà, i per açó es comporten e interactuen  aixina. Que tots podem tindre u mal dia o una mala contestació, però una cosa és una cosa, i atra 40 xD.

Tot s'ha de dir, no pareix que siga només ad este foro. A raïl de ficarme ací, i escomençar a llegir de "forocoches" o "4chan" , els fiquí un colp d' ull, i n'hi ha lo mateix. 

Però deia que és una pena, perque encara, en castellà o anglés, sí n'hi han foros, evitant eixos foros de ninyatos, aon poder parlar de temes interesants com adults, o ferse uns riures o lo que siga. Però per escriure en valencià no hi ha.

Podia algú que sapiguera d'ordinadors fer un foro curraet, que fora debades d'inici, i si després té algun benefici per publicitat, ferho ja en vbulletin eixe que queda bé, o com fora, més profesional. Però d'entrada per a fer foros debaes sí hi ha. Un català d'ací que coneixes tu, sap d'ordinadors, li ho podriem comentar . I potser a algun valencià dels que conec jo, li podria interesar aportar diners? ( a saber). Podria ser un foro aon poder parlar de política però no polític com a tema `principal, per a tractar d'evitar algunas dels ninyatos avorrits., i que se escriguera en valencià.

En fí, idees al vent, que no siga per idees no? . També hi ha que dir que d'un temps a esta part, s'està extinguint prou el fenòmen dels foros.
              Caram, idees noves, veig...! 

No sé, intueixo que per més fòrums que obris, les persones som així... Crec que sempre es repetiria el mateix... 
            • FuRTi Usuari sumador 19.314 11 77 👍 6.438
              Si fer un fòrum senzillet estandard és ben fàcil i no costa res... La cosa és si queda mort de fàstic perquè no hi ha ningú allà...
                Iepa Furti, com vas? 

Ja, lo més normal és que pasara açó que dius, que es quedara mort de fàstic i sense visites .

Però bé, per intentarho que no quede. Jo m'apunte, si se curreu un foro d'eixos debades. I si més capavant n'hi ha prou de tràfic, de visites, doncs ja ferho més currat, en els diners de publi 
                • FuRTi Usuari sumador 19.314 11 77 👍 6.438
                  A veure, ja te dic que no costa una puta merda fer un fòrum normal i corrent senzillet (no com el racó que és una puta currada)... Però ha de tenir alguna cosa que dongui valor o algo... Vull dir, sinó aporta més un grup de whatsapp xDD

Per poder ho faig amb 5 minuts i no em costa ni calers, de fet usaria algo de servidors que tinc per ahi que vaig pagant i no els aprofito des de fa anys... Però i llavors què? Qui vindria allà que no té en altre lloc? Què aportaria penjant aquest fòrum? Si al final seria menys gent que la que puguis tenir a un grup de whatsapp...

En resum. Crear un fòrum és fàcil, però ha de tenir un mercat. Si hi és i no està cobert fins ara llavors es pot mirar. Però no ho crec, sincerament... I ja et dic, cost 0. Simplement és que crec que no hi ha demanda, a no ser que m'ho expliquis bé ...

PS: Bé, i tu què tal xiquet?? 
                    El mercat serien els parlants de valencià/ català. El problema seria, el com arribar ad ells. Potser es podria fer una temàtica "ganxo", i després apartats offtopic. Es complicat, el arribar ad eixe mercat, ho sé 

Es a dir, l'objectiu, ser el major foro en parla de, i que tinguera un atre taranà, que dieu .

Saps quan en una oficina entra un amargat a treballar, i un mes després, l'ambient d'estar de puta mare, o normal com a mínim, doncs acava en un ambient de tensió i mal rotllo. Doncs eixe seria el tema a evitar. 

Estàn coses com bluelight , com a posibilitat de temàtica principal. O es podria triar atre, o un parell de temes principals, no ho he pensat tampoc masa :P.

Doncs prou bé la vitat, a puntet d'anramen allà cap aon et comentava. En cosa d'un parell de mesos. Ja't contaré, eixa situació que hi havia, ja s'pha desenvolupat ( ja m'entens), i ja puc anar cap allà...ara pendents de papers, per un tema de diners, un embolic.  

Ja't contaré millor, que ací en obert tampoc vulc dir coses masa privades , però prou bé la veritat ( i toque fusta que mai es sap xD)

Salut! ;)
        • enricmm 15.307 9 123 👍 4.669
          La realitat no és allò anecdòtic que et passa a tu sinó allò que estadísticament demostra ser prevalent, per això cal enllaçar dades i no parlar per parlar 
            Bó, he estudiat prou d'estadística, i el no oferir dades del tema X que siga, és prou irrellevant, enm un foro co, este. Vulc dir, la experiència personal, relativa a si les dones patixen més acós o menys, la pots treure tu mateix del teu entorn, açó seria unes dades prou extrapolables a entorns pareguts als teu. Dubte que cap estiga fent treballs de camp abans d'opinar, per ací, però. ( i la majoria de links en dades, ni els obric, per lo exbaisats que estàn).

Però no anava per ahí, però per dir , que de cara a parlar del aigua, millor haver nadat que haverse llegit un llibre de com fer croll. I si enm contes de "parlar" (=donar una opinió), és "pontificar"...doncs ja és el colmo, no haver nadat, i pontificar de com mulla o deixa de mullar l'aigua.
      • Columbo 1.264 2 👍 1.759

Com a comentari al que dius, que per cert hi estic molt d'acord, et diré que es donen dues respostes oposades segons on basis els teus arguments durant una discusió:

Si la persona empra links i informació de la xarxa, se li dirà que està agafant només les fonts que li interessen i que lo que ha de fer és parlar de la realitat del carrer que viu.

Si la persona parla de la seva experiència personal, se li dirà que es mira el melic i que si es pensa que perquè a ell un dia li van robar un entrapà, pot parlar de manera general.

No només per temes de feminisme, per a qualsevol tema la gent respon així: si parles de dades globals, et diran que estàs obviant altres dades globals i que el que importa és la realitat de les persones. Si parles de la teva vida, et diran que si perquè un dia tu et vas trobar tal cosa, vol dir que tot és així i que et deixis de mirar el melic.

Un catch 22 de manual, si mai n'he vist cap

Sí, és veritat, bona observació 

Què coi és "un catch 22 de manual"??
          • Columbo 1.264 2 👍 1.759
            Catch 22 és un llibre prou conegut, encara que una mica antic. També és una expressió que se'n deriva.

Bàsicament un catch 22 és quan et deixen triar entre A i B, però dóna igual el que trïis perquè l'argumentació que segueix després de la teva tria, acaba en la mateixa conclusió hagis triat el que hagis triat.

O sigui, si tries A:  A --> C

Si tries B:  B--> C

En el cas del llibre era:

Vols pilotar un avió de guerra on quasi segur que moriràs?

SI: Estàs intentant enganyar-nos per tal de fer-te el boig, perquè ningú vol morir, així que no estàs boig, el que passa és que ets molt llest i creus que si et fas el boig, t'escaparàs de pilotar. Tu no estàs boig, tu ets molt llest. Resultat: A pilotar.

NO: Clar que no vols, ningú vol morir en un avió de guerra, ets una persona sensata. Així doncs estàs en plenes facultats mentals i tot correcte. Resultat: A pilotar.
      • Sukhoi 403 👍 686
        Probablement siga el comentari més encertat que he llegit sobre el tema.

I es molt més lloable que vinga de part d'una dona.
      • Raico 468 2 👍 203
        feminisme versus masculinisme, 

Això que és? Serà feminisme versus masclisme, no? El feminisme cerca la igualtat entre gèneres, el masclisme la sobreposició d'un d'ells
          D'acord, errada. 
          • Nester 835 1 👍 891
            Bé, potser els que parlen de femellisme o feminazisme és perquè consideren que les dones tenen privilegis i, per tant, es consideren discriminats o menystinguts com a persones per ser homes. En aquest cas, haurien d'assumir una militància masculinista per reivindicar l'equiparació enfront la marginació que pateixen com a homes.  

Curiosament no ho fan, estan més còmodes acusant el feminisme de femellisme o feminazisme. Serà perquè reivindicar un masculinisme seria rebaixar-se a demanar els drets que els corresponen de forma natural, de tota la vida, com a persones, i els estan perdent per culpa de la imposició cultural de les reivindicacions exaltades i extralimitades de les feministes. 

Jo crec que s'haurien de reivindicar com a masculinistes, tal com les feministes, en la recerca de la igualtat de drets perduda o pendent. 

Llavors la discussió, amb les raons i arguments de cadascú, seria més ponderada abandonant la simplificació "ad hominen" o  "ad feminen" de les acusacions de masclisme o femellisme.
              Sí, potser tens raó, mirat així... Està molt ben explicat. Realment és el que crec que valdria la pena buscar : una discussió més ponderada. 
              Sap greu que a segons qui la paraula "feminisme" li fa sortir urticària, i no hauria de ser així. 
      • __28550__ 2.026 3 👍 1.209
        mmm... em sembla que no es tracta de guerra de sexes. Es tracta de no tenir mandra de qüestionar, pensar i analitzar el món que ens envolta. I això no necessàriament ha de generar mala maror. I si fa mandra de llegir un text enllaçat o una "història" crec que és més digne callar, que acusar els altres de "porucs".
        Em sobta molt el comentari de "feminisme vs. masculinisme" quan està clar que el feminisme vol un món on les desigualtats per raó de sexe desapareguin (amb perdó, em sembla un comentari molt de cunyat de barra de bar).
        Està bé allò de les "converses disteses" però de tant en tant una discussió intel·ligent també té la seva gràcia...

Sí, posar  masculinisme ha estat un error, ho he reconegut a en Raico també. 
          No pretenia acusar ningú de poruc, només que hi ha qui en els seus missatges hi posa 6 o 7 links i és molt lliure de fer-ho, òbviament, però em sembla fer més revolució de saló  que altra cosa. 
          Discussións intel.ligents sí,  mala bava i insults no. 

En fi! Cadascú té la seva manera. 
        • Claws 2.217 2 791 👍 3.842
          No hauria de ser una guerra de sexes (o de cap tipus), però hi ha alguns ususaris que sembla que no ho saben plantejar de cap altra manera i que no qüestionen ni discuteixen, sinó que estan a la que salta i no els costa gens acusar i/o menysprear qui pensa (o és) diferent, i que defensen les seves "posicions" amb arguments i fanatismes difícils de sostenir o s'embranquen en discussions del tipus "a mi em rebota i a tu t'explota" que no porten enlloc i esgoten. Per mi no mereixen perdre-hi ni un segon. N'hi ha d'altres que, tot i que presenten arguments, no admeten discussió, ja que ells es consideren superiors a la resta i posseïdors de la veritat absoluta o fins i tot n'hi ha que per a ells al final tot es mou segons els designis d'un poder sobrenatural (o d'en Soros...  ). Personalment, aquestes converses no les trobo productives i em cansen.

Sincerament, crec que es pot tenir una discussió inteŀligent de forma prou distesa, que hi ha usuaris amb els quals això és possible i que precisament són la raó per la qual encara segueixo al fòrum, tot i que moltes vegades com a "espectadora", ja que se'n pot aprendre molt. Ara bé, n'hi ha d'altres que per a mi són una batalla perduda i, com que sé que de vegades m'escalfo, em farien saltar i no vull seguir-los la veta, els tinc a ignorats o, simplement, quan veig els seus missatges en segons quins fils passo de llarg.

I el tema del feminisme vs masculinisme (que de fet crec que seria masclisme) és una patinada de na Magali, però malauradament hi ha molta gent que contraposa els termes feminista i masclista, quan en realitat no hauria de ser així. De fet, alguns s'agafen fort al malentès semàntic per fer bones les seves diatribes en contra de les dones.

Queda molta pedra per picar per assolir la igualtat, però és que recoi, n'hi ha que és ben dura...
            Ho has sabut explicar molt bé. D'acord amb tot. 
            La meva patinada ha estat gran, sí. Algú a qui vaig acusar de masclista em va corregir dient -me "ei,   que sóc masculinista " i el subconscient em va trair  Però no em fa res reconèixer aquest error. Òbviament havia de dir masclisme.
            En general comparteixo el que dius i ho aplico... 
            El que passa és que aquest comentari "és igual masclisme que feminisme" m'ha sonat a aquesta bledització del món del nacionalisme banal. Com si partissim d'igualtat de condicions.
            I reconec que em toca una mica la fibra això 
            • Claws 2.217 2 791 👍 3.842
              M'ha agradat l'expressió bledització. 

T'entenc, a mi també em toca tendre. Tot just m'he assabentat que avui 11 de febrer ha estat declarat per l'ONU  el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència, un camp (el meu) on, malgrat avenços recents, les dones no ho tenim fàcil degut a estereotips i desigualtats que encara costen de tombar. Hi ha molt camí per recórrer per arribar a la igualtat, i ja no sé si em fa ràbia o m'entristeix (o totes dues coses) veure com encara n'hi ha que van clamant que el que cerquem és aconseguir més privilegis...

Per cert, has vist l'exposició del Palau Robert D’ONES: (R)evolució de les dones en la música? Si passo per Barcelona abans que s'acabi crec que li aniria a donar una ullada.

En els camps on la presència històrica de la dona ha estat petita (i amagada) és més difícil que les noies s'hi imaginin. Allò de les figures model... sembla l'etern peix que es mossega la cua (però jo crec que és una espiral i que ens en surtirem ))

M'apunto l'expo, aviam si aconsegueixo passar-m'hi
    • AviMarcelinero 11.103 5 184 👍 5.029
      Quan l'home/dona es posa panxa-content/a explicant que és feminisme i que no ho és o bé quin és el feminisme bó i quin és el dolent; fa un tuf a paternalisme masclista que tomba d'esquena.

I a mi aquests homes/dones me la suen pel davant, pel darrera i pel mig ja que demostren profunda ignorància vers els drets humans bàsics.

Una profunda ignorància expressament volguda i expressament conscient; per intentar amagar la seva intolerància i la seva manca absoluta de valors... uns per odi i les altres per auto-odi, un mar infecte de fustracions, de covardia manifesta i d'egocentrisme malaltís construït a base de privilegis aconseguits des de la més brutal discriminació.

Covards/es, mediocres i insegurs/es.

• Estatpropi Usuari sumador 155.396 10 1 👍 23.264
    Al final ha donat de baixa l'usuari, enhorabona xurma.
  • Desobedient_CAT 27 👍 66
    Sóc nou i no et conec de res, però collons. he flipat al veure 5 pàgines de respostes per una persona que marxa.

Només dic que si vols marxar ets lliure, però obrir un fil per crear tant remumbori...denota una mica de voler cridar l´atenció.
  • Raico 468 2 👍 203
    No et falta pas gens de raó, però el problema no és del racó sinó de la societat (que no és una excusa, jústament és pitjor). Hauriem de ser nosaltres els primers a confrontar-lo...
  • zikort 2.248 3 780 👍 2.201
    Bona tarda. Felicitar a tota l'escòria missògina que poc a poc es va apropant més al seu objectiu.
  • dumis 1.600 5 955 👍 940
    Estimades amigues del Racó, com a catalanes i dones intel·ligents que estic segura que sou..aprofito per dir-vos el que he descobert: és tot una farsa. Aquí em podran dir que no he tingut sort, que és pq sóc lletja, bla bla (comentaris que una vegada més són una altra forma de maltracte). Però si us plau, creieu-me: una dona no necessita a un home per a res. Ni pel sexe, al final inclús ens fan creure que el sexe és necessari i no és cert...ni l'amor de parella és necessari. El que passa que ens han ensenyat a buscar seguretat (una casa, familia etc) a través de la parella i per extensió també a través del sexe,  però no el necessites. El que necessita una dona és una feina (la seva feina), cultura i llibertat i que ningú li toqui la pera. Aconseguiu això i viureu com unes reines i no deixeu que cap tio us agafi el mando de la tele, tele que d'altra banda segurament haureu pagat vosaltres treballant com a xines. I de tenir fills penseu-vos-ho molt bé, perquè és una altre punt per on de nou comença l'esclavatge. 
      Et done la raó, relatiu a no necesitar al home, la dona, per se. ( per a ser feliç o lo que siga). La societat més d'un prejudici, com eixe que has exposat, i la gent en general és molt esclava relatiu a eixos prejudicis, tant homens com dones.

Lo que no és excluyent en que pugau ser feliçes en un home, el fet de no necesitarlos.

Salut! ;)
        No els necessitem però per si no s'ha entès penso que tb som més felices sense ells. I no ho dic amb ressentiment de res. Ho dic amb tota la honestedat. Que sigui possible que no sigui així? I en alguns casos tinguis raó? 
        És possible, com diu aquell "no està demostrat que jo sigui mortal ", però si que et puc dir que tal i com avui dia són la majoria d'homes una dona és molt més feliç sense conviure amb un home. I entenc com a felicitat la pau, la llibertat, la seguretat econòmica i el dormir tranquil. I ja no diguem amb fills...
        Una possible explicació seria que els homes d'avui dia encara són descendents massa directes d'homes que no s'havien d'esforçar a l'hora de conviure amb dones ja que elles no tenien més remei que viure amb ells. Hauran de passar unes quantes generacions perquè aprenguin que necessiten aportar més a la convivència i fer-la fàcil. De totes maneres, el motiu m'és bastant igual. Jo com a dona contemporània he trobat la solució i és el que importa i és el que aconsello sempre que  m'ho demanen. 
          Jo, les dos que han vixcut en mi fins ara, estigueren feliçes en mi, els agradà viure en mi ( i a mi en elles clar). I la que estic ara ho està dessitgant també, inclós més que jo. Ara bé, eren lliures econòmicament, i lliures d'estar en mi o no, que és com m'agraden a mi les relatcions.  I sense fills, açó sí.

Ara bé, com que cada persona som un món, açó que dic no contradiu que no pugau ser perfectament feliçes, o sentirvos bé simplement, sense necesitat d'home. Supose que la majoria d'homens per a la convivència en una dona no estàn fets, per temes d'educació etc ( coses com presuposar que la dona neteja, treballant els dos p.e., açó acostuma a cremar a moltes dones en parella, i no m'extranya).

• enricmm 15.307 9 123 👍 4.669
      Tenir fills és evitar l'extinció. 
      Un món sense homes tampoc m'atrau, però m'ha posat de bon humor llegir-te. 
      És qüestió de buscar les persones, DONES i HOMES amb qui connectes, amb qui et sents bé parlar-hi, compartir, riure, ajudar-se, quedar per fer una festa d'aniversari amb la canalla, fer un cafè mentre els fills són a escola, cardar amb qui realment et sents bé i no només per necessitat fisiològica... No necessitem mal rotllo! 
      I les que han marxat, estaven fartes de mal rotllo, no es necessita un fòrum per a això. 
    • Juan Lloris 5.558 6 389 👍 2.811
      Entenc que digues que no necessiteu estar subordinades a un home, en un món perfecte ningú hauria d'estar-ho a ningú. 

Ara bé, si et reafirmes que no necessites relacionar-te amb hòmens en cap moment i que viure allunyada d'ells et fa més feliç, doncs avant, és una opinió personal. T'estàs perdent conéixer el 50% de la població, on podràs aprendre d'algun d'ells i ells de tu.
        Quan ho he escrit ho he volgut concretar molt bé perquè s'entengués. He dit "conviure". Per conviure entenc compartir la meva casa, el meu descans, el meu espai de llibertat i sobretot la meva economia. D'homes com és natural en tinc per tot arreu i obviament m'hi relaciono sense cap mena de problema i a més encantada de la vida, per mi és el mateix que una dona. Ara, per conviure no. Els homes han après que poden conviure sense fer esforços pq no els hi calia, ja que portaven els calers a casa. Les dones ens esforçavem en la convivència perquè l'esforç era allò únic que podíem aportar. Avui dia et trobes amb una dona que aporta esforç i economia i un home que aporta economia (i darrerament potser ni això) i que no ha après a aportar esforç. Resultats, no compensa per la dona. 
        Recomano a les dones que facin la prueba del algodón i que mirin la relació d'un home amb el mando de la tele: si veus que el teu home es pensa que el mando porta dibuixat un penis fes-lo fora de la teva vida perquè seràs una desgraciada. 
        Noies feu-me cas que sé del que us parlo. Curreu i guanyeu peles i doneu-vos bona vida, això és allò el que et fa estar més feliç i agust. Més que res. La pau,  el benestar i estar tan tranquilla no té preu. 
        És el meu consell però obviament que cadascú que faci el que vulgui o que pensi i visqui com vulgui que sarna con que gusto no pica. 
        • Juan Lloris 5.558 6 389 👍 2.811
          Estic totalment d'acord amb el que has dit. Exactament el mateix fiu en el seu moment per a trobar parella.

Sóc increïblement escrupolós en tema d'ordre, neteja, cuina, alimentació sana i planificació domèstica. No volia tindre una parella amb la qual estar contínuament darrere d'ella perquè és incapaç de netejar una cosa que acaba d'embrutar, o no tornar a guardar una cosa que ha desordenat. Tampoc volia haver d'escoltar el soroll continu de la tele embrutant l'espai de tranquil·litat que és la casa. 

M'ha costat molt trobar-la, per tot arreu veia xiques desordenades i amants de la procrastinació o que presumien de no saber cuinar, perquè hui dia ja ho podien fer els hòmens. Jo no vull ser el criat de ningú com comprendràs, de la mateixa manera que no vull tindre una criada. 

P.S. Els consells que has donat són universals.
          Ai, em fas riure, amb lo de la prova del algodon .. 
          Bé, el meu ex marit és molt escrupolós amb la casa, cuina, és molt ordenat i bon pare, però per raons sentimentals vaig necessitar separar -me'n tot i tenir dos fills en comú . Coincideixo amb tu amb que no tinc ganes de tornar a conviure amb un home, però per diferents raons a les que dius. Però coincideixo amb tu amb la sensació de llibertat, i dins del que puc (amb fills, ja se sap...) fer la meva. 

• Hades 27.035 9 38 👍 18.435
      Això que dius i tu atribueixes a ser dona passa en els dos sentits igual. Cada cop més. Quedar-se sol, si t'ho pots permetre, al final en efecte té coses positives, no en quant a felicitat vital sinó en quant a plaers efímers. I en efecte aniras passant la vida sobre uns plaers efímers cada cop menys nombrosos fins a acabar els dies en soledat, en l'obscuritat, en un lloc on no hagis contruït res per a més ningú que tú. No té per què ser dolent del tot, és una vida tranquila i centrada en un mateix i per suposat hi ha gent que no està preparada per viure tota una vida en convivència. Això sí, és una vida on tries no deixar cap llegat, no construir la teva pròpia xarxa de suport familiar, ni repartir l'amor ni el coneixement que t'has esforçat en obtenir per a fer les teves properes generacions millors. Per això et demano que malgrat entenc i respecto la teva tria, no tractis de negar-li, per la raó que sigui, a la gent l'altre camí, perque això ho llegeix molta gent i potser algú encara inexpert en la vida et fa cas en seguirte en aquest camí cap a la soledat, quan han de ser ells mateixos els qui trobin quina classe de vida realment volen i els hi convé. I si hi ha molta gent així, això no la farà menys obscura per tu.
    • EPS 59.161 13 8 👍 8.082
      Quin discurs més nefast. Les persones necessitem contacte amb altres persones, no les dones, les persones. Aquest és el discurset típic que demostra la decadència de la nostra societat. En fi, quan tinguis 80 anys i visquis sola, sense parella, ni fills ni nets, ja m'ho explicaràs.
    • barcelonista100 14.786 10 131 👍 1.221
      Però això també passa si convius amb una dona. La majoria de coses que assenyales són la vessant negativa de viure en parella i tenir responsabilitats. Sigui home o dona. Tens una visió molt heterocentrista. 

Publicitat

Fòrums

• 9.139.433 missatges
  • 215.597 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat