Fòrum

Adéu, forocotx...dic, racó català.

__24318__ 20.381 9 👍 799

Com molts/es sabeu, sóc una de les poques noies veteranes que queden al racó. Fa uns 10 anys que volto per aquí.

Les altres han anat marxant per diverses raons, però la més comuna és que és un cau de masclistes. Això no seria problema si fos un cau de masclistes que sapiguessin debatre de forma respectuosa, malgrat que ser masclista ja és irrespectuós de per si. Però no hi ha fil, darrerament, que no vegi un tracte ofensiu cap a les dones, i especialment un mansplaining brutal de tios explicant a les ties el feminisme que està bé (el d'abans, clar, perque no l'han hagut de patir) i el feminisme que no mola (perque és l'actual i està qüestionant els seus privilegis de mascles). 

El problema d'això no és, realment, que hi hagi aquesta mena de posts. El problema és la tolerància general, tant per part d'admins (que ni es passen pels fils per controlar el cau de trolls que ha esdevingut el racó) com per part dels usuaris mascle que, malgrat molts sí que diuen la seva, amb respecte i des d'una perspectiva igualitària, la gran majoria, suen de tot. Total, les dones som quatre o cinc al racó, i para de comptar. 

Els posts sexistes no són l'únic que molesta. He rebut força cops missatges interns amb nicks de segons usuaris, babosejant-me i dient-me rucades. Sé d'altres dones raconaires que també n'han rebut. I que també han acabat marxant, per fàstic i frustració. 

I ara molts em titllaran de feminazi, que tinc la pell fineta, i tota la pesca. Me la bufa. He aguantat ximpleries al racó durant 10 anys, i ara ja no tinc ganes de perdre més el temps en un fòrum on només una petita part respecta ma opinió com a persona, perque la resta hi veu la opinió d'una dona feminista i per tant, d'una exagerada, d'una rondinaire, d'una "torracollons". 

A tots i totes les que heu estat importants per a mi al racó, ja us tinc a altres xarxes, així que no us dic adéu. 
A tots els que heu opinat al racó amb respecte, enteniment i bon rotllo, sense ofendre les dones i la seva lluita, adéu i bona sort. 
A la resta, bon vent i barca nova. 

Respostes

Configuració
  • Carles Martell 2.268 777 👍 3.271
    Si de debò es lluita per una causa, no s'ha de fugir, sinó contraatacar. Cada dona que se'n va d'aquest fòrum és un granet de sorra més en la invisibilització de la dona a internet (fet que, a més, es retroalimenta) i l'establiment d'una divisió per sexes en els diferents ambients de la xarxa.
  • Magalí72 7.359 1 292 👍 2.462
    Però és que en un fòrum no tens sempre ganes de lluitar... Vols dialogar, trobar opinions interessants, i en alguns moments, bon humor. Entrar en guerres perquè l'altre l'únic que vol és demostrar que té  raó  és esgotador ni s'arriba enlloc.
  • zikort 2.248 3 780 👍 2.201
    Sí és la teva decisió endavant, tot i que personalment consideraria una llàstima que els hi regalessis la victòria.
  • medieval 2.370 6 756 👍 395
    Una notícia trista. No només per ella en sí, sinó també per la poca quantitat de dones que hi ha al racó.
  • __27969__ 7.562 6 👍 5.196
    Si els administradors, moderadors, i resta de raconaires no reaccionen m'apujo al seu tren i marxo.

És totalment insà les respostes i insults que rebem només per ser dones i defensar la nostra lluita contra el patriarcat. De fet havia pensat d'enviar un comunicat als administradors demanant més respecte i més mà dura contra qui emet aires de misògina i masclisme. Però aquesta tampoc és mala opció.

De vegades ja ni responc missatges respecte a "opinions" en contra el feminisme perque no valoren la nostra opinió i ens tracten de fantàstiques.

Així que si no es produeix cap canvi, jo també marxo i espero que us ho passeu molt bé criticant negres, arabs, immigrants, dones i en menor mesura feixistes espanyols. (Com ja feu amb tota impunitat.

M'emporto el contacte de gent que m'ha semblat espectacular i em quedaré amb el dubte d'aquells/es que mai m'he atrevit a contactar per vergonya o inoportunitat.

Adéu canalla.
  • Toni Montagutí 33.541 7 21 👍 20.829
    Sí? Fantàstic, doncs. En prenc nota per si algun dia et penjo un gif tan insultant i te'n queixes.
  • dumis 1.662 5 943 👍 963
    Quan vaig començar al Racó, els pocs missatges que escrivia els escrivia en masculí. Ho feia pq sé que si ets una dona no et prenen en serio. Quan vaig deixar de fer-ho i vaig escriure en femení vaig notar molta diferència. El que em sembla trist és que homes que saben què se sent quan et maltracten (i tots sabem de què parlem que per alguna cosa estem aquí) no siguin més sensibles a aquestes coses. Això fa pensar molt i reflexionar en si realment quan l'ésser humà té alguna mena de poder no serà que li costa molt ser generós i deixar-lo anar o si hi ha alguna mena de debilitat o malícia en les persones que fa que necessitin humiliar per sentir-se més fortes. En fi, és dur ser dona i catalana. Estem cobertes de merda per tot arreu. Però som fortes a mi me la pelen els tios imbècils. Passem i Seguim. Jo no penso marxar. Però entenc que algunes ho facin.
    Vas notar diferència a l'escriure de masculí al femení?? Què fort
  • Makaku 402 1 👍 512
    Moltes dones als fòrums tenen 2 nicks: un de masculí per quan volen ser un usuari respectat, però que passa desapercebut, i l'altre de femení per quan tenen ganes de rebre allaus de missatges bavosos. Que facin servir l'un o l'altre depèn del moment del cicle ovulatori. 
  • Makhnovtchina 1.084 1 👍 2.926
    No calia la teva imatge en acabar una nit de feina estressant, companya Vanessa.
  • Estatpropi Usuari sumador 155.627 10 1 👍 23.341
    Quina diferència?
  • alexpv 1.731 2 919 👍 952
    De fet havia pensat d'enviar un comunicat als administradors demanant més respecte i més mà dura contra qui emet aires de misògina i masclisme. Però aquesta tampoc és mala opció.

No, això és persecució ideològica pura i dura. Vols perseguir ideologies contràries a la teua sense respondre'ls.
    Al post de despedida d'esta usuària ha dit una paraula totalment irrespectuosa amb els hòmens: mansplaining. No la tolere, de la mateixa manera que NO hem de tolerar, especialment les que sou més actives, actituds irrespectuoses contra les dones. El post parlant sobre la possibilitat que un home puga ser feminista o el fil de la dona, el home i la fregona són atacs a la intel·ligència.
    Darrerament a mi també em fa molta mandra entrar al Racó, hi ha un nivell molt baix en els comentaris i sovint s'ataca més que no es fa un llenguatge constructiu.

Jo propose eliminar el sistema de votació, evitar els comentaris de menys de 50 caràcters i tornar a catalàmallorquinisme.
    Hosti, tu també? Em sap greu 
  • oprimit 17.798 14 90 👍 7.429
    Bona iniciativa 
  • Marcos41247 3.108 2 634 👍 1.879
    Vaja, és una llàstima. M'agradava molt tenir-te apprtant al racó, en temàtiques molt diverses, però si de veritat consideres que és el millor, et desitjo sort.

Potser ens veiem a alguna trobada del Lobby, però. 
    Nena que fort, m'ha passat el mateix. Algun raconaire em va estar enviant missatges i quan va veure que jo ni cas després menviava missatges amb un to de full de puta impressionant. A mi m'està passant igual. Arribo a pensar que ens odien o que estan amargats. Tot el meu recolzament. 
      • xicotiu 9.383 2 228 👍 1.982
        +10.000. M'he quedat prou flipat en açó. 

Que els pose publicament, els missatges. I els dels segons usuaris, també, que miren els administradors les IP, i que les diguen. Manar missatges explicitaments sexuals, a una persona que no siga la teua parella sexual, és una porcada.

PS: Jo no combregue en determinades coses qued diuen dones que s'autoanomenen feministes, que nio sabria que existien, si no fora per este foro, no ho sabria .  Però hi ha molts frustrats, que ni follen ni sabràn socialitzar, i que li tiren la culpa dels seus problemes a "les dones", en genèric. 

PSS: A "les dones" vulc dir que tiren la culpa de no follar a la ideologia de gènere, quan resulta que el 99% de dones no han sentit parlar d'eixos conceptes.
        Tenen frustració. Com els que no es creien que una dona es una dona per parlar deshinibidament de sexe....nem a vore. Que si a mi una dona em demana qualsevol cosa privada, clar que voldré asegurarme abans que siga una dona la que hi ha darrere tal nik. Però en genèric no creurese'n que una dona ho és, perque li agrade el sexe---> Molta manca d'experiència i molta frustració cap a les dones.
      No sé si va contra les normes del fòrum, però si és assetjament tens dos opcions:
      1- Denúncia legal.
      2- Denúncia al fòrum.

Vés a mort per la primera. La segona pots ser tu la que perda legalment atés que exposaries els comentaris privats en un lloc públic, atemptant llur privacitat.
      Molta sort i netegem el Racó d'acaçament (assetjament) de qualsevol mena.
        +1 , n'hi ha coses que clarament creuen una ratlla que no hi ha que creuar. Que s'avergonyixen eixos milhomens tenint que mostrar la seua cara. Segur que seràn uns merdes, qui pot fer açó si no ho és, damunt amagantse?

També pense com tu, en lo que comentes més a dalt, em fot prou eixe concepte de mansnosequè, jo no tracte a cap dona, d'entrada , com si fora una xiqueta. Ni a cap home. Després segons com siguen, a nivell personal. Açó del mannosequè. ho vec al mateix nivell que els homens que s'acollonen perque les dones siguen lliures. La més feminista que m'he trobat, era la que menys sabia com funcionava el seu clitoris ( que bera normal que no tinguera orgasmes només en estimnulació vaginal i necesitava estimulació del clítoris mentre la penetració...i s'avergonyia fins que jo li diguí que a moltísimes dones els pasa, i que és natural). Una dona podrà saber més coses que jo....depén de la dona. I no pel fet de ser dona les sabrà o no, és que depén de la persona. 

Quin poc sentit comú puf!
          Xicotiu, no te'n vages mai! Eres un dels usuaris amb més bon rotllo del racó. I sí, les dones han de ser lliures de prendre totes les dedicions de manera que no els importe què diu la societat. Tots som iguals i hem de lluitar contra les coses que ens allunyen de la igualtat d'hòmens i dones: els salaris, la desigualtat d'oportunitats, les obligacions masculines i femenines familiars...
            Vaja quina vergonyetal!! :)) . S'agraix el piropàs 

Jo pense com li llegia a AviMarcelinero, comentava que al seu home se li donava bé llegir entre llínies, d'emprar estratègies suposades femenines, per a conquistarla...vulc dir, que des de que les dones poden treballar, fumar, beure, ser promisques, o no, i un llarc etc..exactament com els homens. Pense que este procés d'hòmens i dones equiparantse, equipararà també molt a nivell piscològic, a la llarga. I ja no serà "la promiscuitat" d'homens, però segons la persona. Ni la empatia "de dones", però segons la persona. De fet diria que ja ha escomençat eixe procés.

Auri també moltes portes als homens. A mi, per exemple, un "must", té que ser que jo note que la pose hipercalenta, aixina és com em pose calent jo . I els homens històricament no han segut aixina, però cada volta ho serem més, trobe jo. Se poden agafar advantages que abans només tenien les dones. A banda del extra ( que per a mi ho és tot) de saber que ella està en tu perque ella vol estar en tu ( no depén del teu diner i etc)

Salut Alex! ;)
            • Capità·carxofa 2.135 813 👍 5.446
              Les dones no existeixen per complaure't sexualment, ultramasclista disfressat.
                Pf.  Digué el ninyato que pega a dones. 

Qui ha dit que existixquen per açó? Si de fet estic dient que em posa satisferlas, a mi. Estic dient lo contrari que has entés, retrasat.

Quin envejós que eres. Lo que no entenc és com postejes per ací encara, monstre asexuat. Que t'has mostrat com lo que eres, un merda que pega a les dones., I un autista social.  A menjarte el cap pensant si tens ansietat social i te manca libido per masturbarte masa...imbècil.

A banda, lo que estic dient ahí, en poques paraules, és que m'agraden les dones lliures, simplement. Si després jo en la meua parella m'agrada sexualitzarla, o que ella ho faça en mi, és el nostre problema, no teu.

Eres un amargat de merda, i eres perillós, per lo covart que eres. Jo només esperes tindre la sort d'enterarme d'aon està exactament tant la casa dels teus pares, que només sé el poble, i d'aon vius ara , també.
        • Aquest missatge ha estat esborrat
        Uiiiii nooo ja estic escarmentada de les denúncies..fa un any vaig treballar com a secretària del Director General d'una empresa de més de 600 persones. Un Collegi Professional.

Al principi bé però poc a poc manava fent més bromes i comentaris sobre el meu físic. Al principi podia fer gràcia però al final cansa.. Òbviament estàs contenta per la feina (he treballat molt i estudiat més i vols millorar per tant ho valores).. així que fas de més i de menys. Al final un dia per la tarda ens quedem sols, em diu que està malament amb la dona i que el cap de setmana vol anar a Londres per desconnectar pq estan fatal, que amb mi és pot parlar de tot, que m'ha estat observant i que sóc molt bona persona. Jo somric i fujo d'estudi. Fins aquí doncs mira, tampoc passa res. El problema ve l'endemà. L'endemà arribo i està creuat, em fot quatre crits que no venen a tomb, fa entrar a una companya al despatx i li diu que a partir d'ara farà la meva feina. No se'm comunica el canvi. L'únic que jo veig és que des d'aquell moment no tinc feina i no sem dirigeix la paraula. Passo vuit hores durant dies mirant una pantalla. Al final agafo la baixa dos dies i el tercer ho denuncio a Inspecció de Treball. Lempresa fa un comitè d'investigació, les meves companyes diuen que menteixo (obviament els membres del comitè cobren del Director General i les companyes també).

Veredicte : m'ho he inventat tot. Mexplulsen de la feina i mamenassen amb una querella per injúries i calúmnies. Com que no tinc prou peles ni ganes i en tres dies he trobat  una nova feina retiro la denúncia. Ara, espero que algun dia ho pagui, no sé com. Al cap d'uns dies vaig tenir esma de llegir l'escrit que va redactar el comitè d'investigació: la meva companya va dir que el Director l'havia cridat al despatx i li havia dit que ara faria ella la meva feina perquè jo no la sabia fer prou bé..  quan portava un any fent-ho tot sense cap mena de problema. A més per fer la feina havies de saber escriure i parlar anglès i la meva companya no sabia ni fer una frase. Aixi que no s'aguanta res per enlloc.. A vegades més val deixar-ho estar perquè no hi ha manera. Us he explicat això pq veieu una mica quines coses ens passen a algunes noies i no són bromes, són coses dures que posen en perill la teva feina i la teva seguretat. Jo les vaig passar MOLT putes. El feminisme no és un caprici. 

Puta merda, sona a pel·lícula... 
        Espere que no pastisques mai més una situació així. 
          No és tan pelicula, per desgràcia. per açó li comentava a atre forer, que asegurava que eixos assetjos no existien ( més) cap a les dones, que cap a homens.

I de fet, com que existixen eixos asetjos, i d'ahí fins a violació , doncs també existisc, em pareix quasi una burla parlar de "manspreading", comparat en la situació que comenta la forera, pareix una burla parlar d'açó de manspreading, quan sí hi han assetjos.

A banda, és que tots els frustrats, que són masa gent, empren açó del manspreading per a minimitzar o invisibilitzar situacions com la que descriu.

En fí, novetat, que la societat és una merda. Està tot molt mal! :/
        Quina impotència, no? No poder frés contra eixe merda. Com no volies rés en ell, ja eras la enemiga a batre. Molt fort. 

Per ací alguns em donen por que no acaven com eixe jefe que anomenes, vegent la frustració que gasten en les dones. 

Aiii,i quina merda de món, de vegades.
        Hòstia, quin fdp. Llàstima que retiressis la denúncia 
      • torraina_infernal 37.465 10 16 👍 22.306
        A mi em va passar una cosa semblant amb un home heterosexual. Es veu que jo havia d'anar a esmorzar amb ell i fotre'm whisky com ell a les 9 del matí i seguir-li el puto rotllo. I jo passo d'aquestes merdes. Em van acabar fotent fora de la feina per culpa seva, després d'aguantar dies de faltes de respecte, mal rotllo, pressió, crits i vexacions. Però clar, no vaig poder denunciar, perquè sóc un home, i se me'n riurien i tot...deu ser culpa del masclisme també...

Aquest fill de puta teu mereixeria que el cardessin al carrer. Però ja et juro que de rates i fills de puta n'hi ha arreu i actuen com desgraciats davant de dones, homes i nens si cal. I de vegades tenen cigala, i de vegades cony. Són gent que es pensa que està per sobre del bé i el mal. Púrria. Psicòpates, moltes vegades.
    Hi ha molt de covard per aqui.
  • Benfresc 11.787 5 172 👍 9.203
    Em sap greu que te'n vagis, quasi mai hem parlat (que recordi), però des del principi de ser en aquest fòrum que et veig comentant, ets una persona senzilla i respectuosa.

Jo potser també el deixaré un temps, però per altres motius, necessito desconectar de la política, el processisme només porta angoixa i frustració.
  • enricmm 15.328 10 123 👍 4.690
    Mentrestant les feministes de Terrassa pressionen perquè es permeti a les dones decidir quan para un autobús per la nit com a mesura de seguretat mentre neguen el dret a gaudir de la mateixa mesura a gent gran i minusvàlids:

https://cat.elpais.com/cat/2018/01/26/catalunya/1516960211_793941.html

Però ei! Gràcies per recordar-me que els que defensem els privilegis som nosaltres. No sé què faria jo sense una feminista que m'ensenyés a callar la boca:

https://www.youtube.com/embed/Z2YYExvrcTs

https://youtu.be/Z2YYExvrcTs

Les feministes darrerament esteu rebent per tot arreu a Internet perquè se us ha vist el llautó del lobby que només busca poder que realment sou i la gent se n'ha cansat de callar la boca. Volíeu guerra de sexes? Aquí la teniu però no ploreu si l'acabeu perdent. 
  • albert23 Usuari sumador 17.641 9 94 👍 1.315
    És una llàstima molt gran, però t'entenc perfectament... la impunitat pel qual es passegent aquests energúmens als quals et refereixes, és total. Darrerament també havia denunciat missatges ofensius als administradors i ni una sola resposta i així els va, que usuàries magnífiques, se'n van... aviam si obren els ulls!

D'altra banda, com a home, crec que he d'entomar també part d'autocrítica, puix veient segons quins espectacles lamentables, enlloc d'entrar i escriure per censurar-ho, fot mandra replicar segons què... i potser ho hauríem de fer més. 

Espero que tu repensis, car marxant, el que fas és empobrir el Racó. Que si bé, actualment hi ha molts trolls i tal, també hi ha gent molt maca. 

• Daixonses 1.139 12 👍 239
    Hi ha un jovent avui dia massa masclista i xulo-puta que a la gent com jo ja més crescudeta li fa venir vergonya aliena. És un fenomen social a tot arreu, malauradament. Suposo que deu tenir a veure amb la merda de música que s'acostuma a sentir, el baix nivell d'exigència que se'ls hi permet socialment, el poc respecte cap a qui és diferent a ells i per un tuf a claveguera intel·lectual atiat pels governs, que ens volen adotzenats i controladets, amb actituds més aviat retrògrades i poc desafiants a l'statu quo actual.

Crec que l'única forma de controlar als imbècils que hi ha per aquí és possar-lis un morrió, a l'igual com es fa amb certs gossos. És un tema de moderadors, que haurien de ser-hi quan se'ls necessita. En realitat les dones acostumeu a donar punts de vista més reflexius que els homes, el Racó us necessita més que molts projectes d'home que volten per aquí, que només són testosterona amb potes. Espero que us ho penseu i no llenceu la tovallola. Simplement cal veure de qui és responsabilitat i res més. Al final és un fòrum, una àgora pública, i hi ha idiotes com a tot arreu.
    • Albufaire 2.584 1 707 👍 3.317
      Hi ha un jovent avui dia massa masclista i xulo-puta que a la gent com jo ja més crescudeta li fa venir vergonya aliena.

Ehto con Franco no pasaba
        No sé de què va això que ha passat, però el que he dit és la veritat, ho veig molt en els nenets catalans d'avui dia, barbamecs i xulejant després d'haver vist no sé quantes pelis on es representa que s'ha d'actuar així (la vida real és més complexe). I no parlo només a Catalunya, sinó a molts llocs del món. Hi ha massa machito que s'ha equivocat de país, de cultura i d'època històrica... I de Franco no en tinc ni idea, quan vaig néixer ja havia mort (el monstre, no el seu règim que dura fins avui).
        • Tioronnie 2.506 5 730 👍 1.158
          El meu avi va creixer a la guerra i a la postguerra i no anava tocant culs ni parlant com un verduler, amb aixó dic que la educació d'abans no era dolenta, lo dolent era el masclisme i la permissivitat cap al maltractament. Si treus aquestes dos coses, jo crec que el jovent s'hauria d'educar tal com dic i no amb el tot val i rés té conseqüencies.
            Hi estic d'acord. De fet per a mi ser masclista és no estimar les dones, així de senzill. Això pot passar, com també hi ha dones que no estimen als homes i que els odien... Però fer-ho estructural en la societat, no ho trobo bé, perquè és socialitzar el "jo sóc millor que tu" a tots nivells.

Reconec que l'home està cercant el seu nou lloc en la societat i la dona, també. Però no crec que la solució sigui tornar a l'època en que l'home mostra la seva força física, estil goril·la, i la dona fa d'objecte de decoració, tot i que sóc conscient que també hi ha dones masclistes avui dia, per tant això em fot doblement. És la meva opinió... i si mires l'estat del sector educatiu, ho pots entendre.

I ara una crítica als de la meva generació, que són pares de molts joves nascuts a finals del segle XX i principis del XXI. Hi ha hagut molta immaduresa alhora de criar els fills, gran culpa és dels pares... Vivim nous temps, amb formes de vida noves i caldria trobar la millor manera de mostrar valors als fills, jo com he dit abans no tinc la solució. Només critico uns hàbits que em semblen malvats, tant si és misogínia com misàndria.
          • torraina_infernal 37.465 10 16 👍 22.306
            Amb la merda que els hi carden al cap, com collons vols que estigui bé? La seva piràmide de prioritats és la d'un mico.

1-Tenir calés.
            2-Follar.
            3-Fanfarronejar.

És impossible que se'n surtin. I no s'ha fet res, però res de res, per trencar aquesta dinàmica.

Vam estar discutint un dia sobre com canviar la dinàmica de les agressions masclistes. I era evident que si no aturem la violència, no podrem aturar la violència contra les dones. No es pot afrontar sectorialment. Per què permetem que un nen en pegui a un altre sense donar-li gaire importància (cosa que passa cada dia a les escoles), però no permetem una violació en una escola? Cal que posem les dues coses al mateix nivell. Cal que tallem ja de ben petits la violència entre els nens. I no em digueu que és una cosa natural.
        • enricmm 15.328 10 123 👍 4.690
          Els de la vostra generació us atreviu a donar lliçons als homes que hem sigut educats pel feminisme i que reaccionem així perquè sabem de quina merda misàndrica estan fetes. 
            Mira, jo no dono lliçons a ningú. A mi se me'n refot. Jo només dic que veig molt masclisme en la gent jove d'avui, res més. No tinc la solució. No tinc la vareta màgica. El que dic és que s'està idiotitzant la societat. Hi pots estar d'acord o no.

En contra del rotllo feminista extrem, només puc dir que amb cert respecte es pot criticar a tothom. Amb xuleria, es crea mal rotllo i s'acaba de forma xunga, ja ho saps.

A mi personalment només em fot el rotllo de parlar en femení, amb un plural genèric forçat a més no poder. En una llengua llatina com la nostra les paraules no tenen sexe: diem persona i no pensem en una persona femenina només (pot ser un home, un transexual o qui sigui) i diem món i no pensem en un món masculí, sinó en un món neutre. Per això és ridícul forçar els plurals en femení, com si una taula tingués vagina o un sofà, cigala i collons. No fotem. Això em fa rabia, però no ho he patit gaire, la veritat, així que només ho he vist a la tele i a Internet, i no m'afecta (si algú proper em parlés així, indagaria com és que no veu que és ridícul... ara encara ho considero una raresa que poca gent fa i per això passo bastant).

També et puc dir que em fot fora mida el rotllo políticament correcte. Jo sempre he parlat com he volgut i no vull que cap llei m'ho prohibeixi. De fet en la riquesa de la disputa i en parlar diferent radica la saviesa. L'aprendre de l'altre.

Ara bé, el respecte és important i crec que està tornant a venir un masclisme new age, amb paios pegant a les seves dones i amb rotllos de machito passat de rosca. Jo no sóc feminista, crec en la igualtat i prou. Veig les dones amb igual dignitat/drets que els homes, res més. Només que sé que ho han passat molt malament per actituds masclistes des de temps remots i nosaltres, no. De fet m'agraden molt les dones. Una cosa no treu l'altre. Tampoc cal ser un calçasses. Simplement tenir respecte per aquells qui vols que et respectin. És senzill. Dir veritats: sempre. Però si faltes al respecte, és normal que la cosa no acabi bé.
            • Hanzel und Gretyl 4.957 9 438 👍 1.362

Vols dir?Hui en dia està ben vist que el home faja la compra, netege casa i cuide dels fills. Fa 30 anys era un "marieta" si feia això.

Hui en dia ningú veu malament si hi ha una dona enginyera, metgessa o advocada. Fa 30 anys això seria impensable.

Hui en dia aquells que volen controlar la forma de vestir d'una dona son enseguida marcats de masclistes, fa 30 anys això era el dia a dia de qualsevol relació.

I així podria seguir una bona estona.

El que passa que el feminisme actual ja no busca un igualitarisme. Cau en massa hipocresies, no va contra aquells elements de la societat patriarcal que les beneficien com podrien ser la custodia gairebé assegurada dels fills en tema de trencament matrimonial o contra l'abolició de les pagues compensatòries en cas de que ella també treballés fora de casa. per posar-te només dos exemples.

El que passa es que molta gent està molt cremada en la ideologia de gènere i el feminisme de tercera onada. I pareix que si estàs en contra d'això eres un masclista.

No t'has llegit bé el que jo deia. Jo parlo de respecte mutu. No sóc feminista, ni vull obligar a ningú a deixar de ser com és, però cal tractar als altres amb un mínim respecte: siguin dones, altres races o el que sigui. Sinó viuríem a la selva i ja podríem tornar a les coves.

En drets la dona ha avançat un munt, sí. Però avui dia hi ha una onada juvenil de neo-masclisme amb regetons i rotllos d'aquests que fot pena, només dic això.

Pel que he entès no és que la Jenny no accepti opinions contràries, sinó que l'assetjaven a missatges privats estil xulo-puta tocant els collons. Jo si fos tia també me'n cansaria. Als tius, a l'inversa no ens passa això (o com a molt un cas per cada cinquanta mil... i no en massa com diu ella).

Perque m'entenguis: no tinc simpaties especials pel feminisme extrem, però pel masclisme encara menys. Perquè? Doncs perque aquest últim provoca assetjament, violència de gènere, assassinats i actituds perilloses, proto-feixistes. Les feministes com a molt poden ser pesades en alguns casos extrems, però tenen tot el dret a reivindicar el paper de la dona al món.

Si no entens que cremi ser assetjat en un fòrum és que vius massa tancat en tu mateix. És un fòrum, sí, però si sempre t'estan tocant el que no sona, doncs fots el camp, és normal. I punt. Sóc contrari al feixisme i el masclisme n'és l'avant-sala.

• Capità·carxofa 2.135 813 👍 5.446
        En versió millennial "això amb Hillary, Blair, Zapatero i l'utopisme progre-liberal dels 90 no passava ". Com si no fossin ells els fills de puta que han generat les condicions materials de desestructuració social que destrueixen les bases del seu propi projecte. En molts casos de forma perfectament conscient, a més.
          Ep Carxofa, jo vaig per lliure. A mi la meva generació no et pensis que m'encanti i els paios que has citat no són per res referents per a mi (ni per a ningú que jo conegui), ni tampoc sóc progre ni liberal. Sempre he estat un indepe que ha anat al seu rotllo. Però als 90's, per exemple, no estava ben vist ser masclista. També és veritat que ara hi ha dones que són molt radicals amb el feminisme... però què importa? Sempre hi ha gent radical. El més important és que cadascú es pugui expressar, no creus?

Potser m'hauries de dir exactament què ha passat per a que unes quantes raconaires històriques pensin en marxar i llavors ho entendré... no segueixo certs fils del Racó, ni tampoc hi estic sempre, per tant no sé què va passar
      Vaig marxar el 2012 a la Xina i el 2017 en vaig tornar: 100% d'acord que les dones han tingut un retrocés total en els últims 5 anys quan a respecte. I no dic que abans hi haguera, però ara mateix em fa vergonya d'altri a mi. Especialment en dos aspectes:
      1. La sobresexualització de la dona.
      2. La dona com ser de companyia.

Mira que no sóc proper al feminisme actual, però fa fàstic veure les actituds de la gent ara.
  • Segon_usuari_Bob 5.425 9 397 👍 5.467
    Si marxes per un tema d’assetjament personal sap greu, no hauria de passar i s’haurien de posar els mitjans perquè no passés mai més, però si el tema és que la majoria de missatges que s’escriuen no t’agraden ideològicament, el problema el tens tu, i no el racó ni els seus usuaris.

Aquí no fa encara unes setmanes varem patir una allau de nous usuaris unionistes que només buscaven brega i que eren molt molestos. Si els administradors es van negar a bandejar molta gent perquè al cap i a la fi eren usuaris amb el mateix dret que qualsevol altre a dir la seva, molt menys hauran de fer fora ningú pels motius que tu exposes

Si la teva idea és que el racó esdevingui una «safe space» feminista, no cola, bàsicament perquè la majoria d’usuaris no volen que sigui així, no combreguen amb aquesta ideologia. O sigui que una mica de maduresa que al racó es ve plorat de casa en quant a discrepàncies ideològiques. O et penses que a mi m’agrada tot el que s’escriu, de la mateixa manera que sé que les coses que jo escric no poden agradar tothom.

Perquè la història d’obrir un fil dient que marxo perquè tothom al racó és un cafre, és tan vella com el racó mateix, igual que la de tornar al cap d’un temps amb el mateix o un altre usuari.

Per altra banda penso que la majoria de gent, jo inclòs, et donarà la benvinguda si tornes, pensis el que pensis i escriguis el que escriguis.
    Em sap molt greu el que t'han dit per privat... què fort, heu de denunciar més estes actituts totalment intol·lerables.
  • EPS 59.231 13 8 👍 8.133
    Cadascú és lliure de fer el que vulgui, de fet fa anys vaig pensar en deixar el Racó al ser pràcticament l'unic que defensava ideals com la igualtat de drets i obligacions entre les persones o una visió molt més relacionada amb la cultura de l'esforç que no pas amb el que s'estila per aquí. Però queda clar que si marxes, representa que l'altra part guanya, per això no m'agradaria que marxessis a pesar d'estar a les meves antípodes.

que no vegi un tracte ofensiu cap a les dones, i especialment un mansplaining brutal de tios explicant a les ties el feminisme...
    A veure, és que ara ja no es pot opinar?  una societat on la gent no pot opinar, argumentar i contraposar fets i arguments, jo personalment no la vull.
    I també cal dir, que no estar d'acord en certes opinions no vol dir tenir un tracte ofensiu.
    Estem entrant en una dinàmica, on no si es toca un tema que és considerat, dins el coto d'un cert col·lectiu, l'altre gent no només no podem opinar, sino que hem de tragar amb els que decideixin sense més.

Jo, personalment, començo a estar fart d'aquest womansplaning, que es pensa que els homes som rucs i que no podem opinar de res.

He rebut força cops missatges interns amb nicks de segons usuaris, babosejant-me i dient-me rucades. Sé d'altres dones raconaires que també n'han rebut.
    Doncs el que cal fer és denunciar-ho als administradors.
    Jenny, guapa, em sap greu que marxis, molt deu haver canviat aquest Racó en 10 anys perquè just ara moltes decidiu cardar el camp  . Entenc que si no t'hi sents a gust escrivint aquí, no en tinguis ganes... 

Jo al principi tenia moltes ganes d'escriure -hi, però quan veus missatges escrits amb mala llet...bufff... 

Una abraçada 
  • tolomón 10.615 9 198 👍 7.053
    Una altra llum que s’apaga en un Racó cada dia més fosc.

Espere que siga per agafar aire i tornar amb força.

Una abraçada virtual, se’t trobarà a faltar.
  • Makaku 402 1 👍 512

20.000 missatges? No patiu; tornarà.
    Sí, apart que... Què tindrà a veure el nombre de missatges amb la probabilitat que torni? 
    M'he quedat sense saber que deia el troll. 
    Res té a veure, però aquests son unineurals.

• Publicitat

Fòrums

• 9.142.779 missatges
    • 215.701 temes
    Fixa la barra dreta
    Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
    més votats

Accedeix als fils més votats
    Publicitat