Fòrum

Joves d'origen magribí catalanoparlants i altres coses

Sau de Treviac4.603 1 465👍 5.050
Fa una estona he sortit de l'autobús que fa el trajecte Olot-Girona i m'ha sobtat una conversa que hi he escoltat. A Anglès han pujat set o vuit adolescents magribins que quan els he sentit he vist que parlaven en català entre ells. No parlaven ni en àrab, ni en amazic, ni en castellà, no. Parlaven en un català de la Selva interior amb un curiós accent nord-africà. 

Doncs sí, m'ha sobtat no perquè no sabés que aquest comportament lingüístic que hauria de ser tan normal, a Catalunya és molt minoritari numèricament en els col·lectius immigrants per culpa de la pressió del castellà. A Anglès, com a tants vilatges, viles i ciutats de la Catalunya interior els joves fills d'immigrants es socialitzen tant en català que fins i tot parlen entre ells en català les colles de jovent composades per fills d'immigrants d'un sol col·lectiu. Per a ells el català no és una llengua franca perquè podrien parlar entre ells en la llengua dels seus pares, però no ho fan. Ho fan en la llengua que és molt majoritària en el seu entorn. Tanmateix, això no passa a les comarques de les conurbacions de Barcelona i Tarragona i a les comarques costaneres (excepte a les Terres de l'Ebre).

Tanmateix, en la seva conversa he copsat un comportament que pot semblar contradictori amb el comportament lingüístic que acabo de descriure. Ells es referien als nois d'Anglès, catalans i de família catalana, com a "catalans". Per a aquests adolescents de família nord-africana els nois catalanoparlants fills de família catalana són "els catalans", en oposició a ells mateixos. Aquests nois d'origen magribí s'excloïen a ells mateixos de la catalanitat. Els podrien haver anomenat "els cristians" fent èmfasi en la diferència religiosa, però no ho han fet. Han fet èmfasi en la condició nacional o ètnica, identitària, dels nois "catalans", que formen part del col·lectiu identitari català, del qual ells, fills d'immigrants nord-africans, se n'han exclòs. Un fenomen que cal tenir en compte. 

Altres aspectes de la conversa que he escoltat. Són profundament masclistes i homòfobs. Homòfobs fins al punt que quan ha pujat a l'autobús en un altre vilatge un noi de la seva edat amb aspecte "europeu", de faccions fines i ben vestit, un d'ells ha dit: "Mireu quin maricon!", i un altre ha dit: "Al bus hi hauria d'haver un cartell que posi NO PODEN ENTRAR MARICONS", cosa que els ha fet riure molt a tots.

Ho he volgut escriure al Racó com a curiositat. Amb això no vull treure cap conclusió ni fer cap teoria, ni generalitzar, però tot plegat m'ha semblat significatiu 

Respostes

Configuració
  • Desconfiat4.032 3 521👍 4.274
    A la Catalunya del futur no hi quedaran blancs tothom serà arabo-panchito, es recordarà als vells catalans com els pobladors originaris d'aquesta terra, i es mantindrà una barreja de català i xinès. 
  • Josep Anselm1.200 1👍 1.594
    Vés a un puticlub qualsevol de comarques i veuràs aquesta mateixa homofòbia entre catalans de socarrel.
  • Benfresc12.200 5 167👍 10.141
    Síp, a la majoria de pobles de la Garrotxa i el pla de l'estany és així. Algun municipi de l'Empordà també tot i que pocs; molts llocs de la Selva i el Gironès, desconc el Baix Empordà i el Ripollès però suposo que en aquestes comarques els fills d'immigrants també parlen majoritàriament en català.

No ho conec però pel que he sentit en algunes comarques de Barcelona també és habitual.

I sí, entre els joves els catalans som els catalans ètnics, no pas tots els nascuts a Catalunya 
  • __29427__3.175 3👍 4.851
    Parlen la llengua manoritària al seu entorn, com és evident. Aquí Londres conec a dos moros nascuts i criats a Catalunya (curiosament els dos es diuen igual), cadascun a un dels meus llocs de treball,  l'un de Mataró i l'altre de Vic, i amb el primer sempre he parlat en castellà mentre que el segon de seguida va passar al català quan s'en va assabentar d'on era jo, i això que teniem una espanyola el davant que va començar a dir "No os pongais a hablar catalán ahora".
  • __26903__16.170 8👍 11.442
    Aquí al Maresme també passa, tot i que en menor mesura i depenent molt del lloc (òbviament, no és el mateix Mataró, amb una gran base social castellanoparlant, que Sant Pol de Mar). Un altre fenomen habitual és la barreja de català, castellà i àrab en una mateixa conversa. Com a curiositat, els meus col·legues marroquins sempre distingeixen entre catalans i castellans, i no tenen gaire simpatia envers els segons.
    • MLC10.817 4 196👍 8.531
      Però això anirà desapareixent amb el temps. No imagino que una família que porta 4 generacions aquí segueixin sentint-se marroquins. 
      • LesttattUsuari sumador37.384 11 17👍 12.057
        Segueix somiant. O segueix dins del conte de l'engany.

Aquesta, i podríem dir, segona onada d'immigrants que van arribar a Catalunya pels finals del 1999 i primers del 2000 van ser principalment gent del magreb, i d'una creença islàmica.

Si fos cert el que dius, no creus que la presencia de mesquites per terres catalanes aniria minvant?.

Doncs, no. Ben just al contrari-:

2004: 139 locals.

2016: 264 locals.

GenCat.-

Tret de que la presencia de musulmans per Catalunya es cada cop més present, malauradament. 
        • MLC10.817 4 196👍 8.531
          Jo dic que se sentiran catalans i no marroquins, no que deixin de ser musulmans. A Catalunya hi viuen catalans ateus, agnòstics ide religió catòlica, jueva, protestant, evangèlics i ara musulmans. 

No confonguis la religió amb la nacionalitat. Jo soc ateu i o soc menys catalans que cap monjo de Montserrat.
            Ja, com si una qüestió no dugues l'altra.

Una cosa es que hi visquin, l'altra que sigui una gran majoria, com ho estan sent els musulmans.

I si aquesta mateixa majoria musulmana acaba sent prou forta com per entrar dins del govern de la Generalitat, els catalans haurem de claudicar molta tradició i cultura catalana, que i posats a dir, prove de la religió cristiana.

Jo també soc ateu, però m'agrada preservar les esglésies i tot el que l'envolta, perquè han format part de la historia de Catalunya.

No seràs menys català per ser ateu. Ho seràs si permets que tota altra cultura o religió forana s'imposi a la nostrada catalana.
            • MLC10.817 4 196👍 8.531
              És que per mi la religió no forma part de la catalanitat. Si demà tots els catalans ens féssim ateus, evangèlics o testimonis de Jehovà, seguiríem sent catalans. Def fet, el catolicisme és el mateix que compartim amb francesos i espanyols.

I l'ateisme no pararà de créixer entre els musulmans, com ho ha fet entre cristians, budistes i jueus. Les religions acabaran desapareixen com ho va fer el culte al deu de la pluja o al deu sol.
                Per a mi si. Visitar qualsevol església, tot i ser ateu, considero que forma part de la nostra cultura. Treu tota aquesta simbologia cristiana i acabaràs amb tota una nostrada tradició. I més, si s'esta permetent que cultures foranes continuïn imposant-se en el nostre país.

Compte que parlo de tradició i cultura, no de ser creient.

Llavors, en compte de desaparèixer, la nostra religió/cultura acabara sent substituïda. Nosaltres serem els substituïts.

MLC escrigué:
                I l'ateisme no pararà de créixer entre els musulmans,

No es cert. L'enllaç de més amunt, ja t'ho he fet saber.
                • MLC10.817 4 196👍 8.531
                  Cap enllaç em fa saber res perquè ara mateix l'ateisme ja està creixent entre els musulmans. El que passa és que molts ex-musulmans ateus no s'atreveixen a sortir de l'armari, però igual que va passar amb els catòlics catalans o passa ara amb els cristians nord-americans. 

El cristiansime és una religió forana vinguda de Palestina, així que no hi veig massa diferència. I també m'agrada entrar a esglésies, però no més que a sinagogues. 

MLC escrigué:
                    Cap enllaç em fa saber res perquè ara mateix l'ateisme ja està creixent entre els musulmans.

Aquell dia que vegi com comencen a enderrocar, tancar, abandonar.. les quasi be 300 mesquites que hi ha escampades per arreu de Catalunya, potser, m'ho arribi a creure.

De moment, no és aixi, per molt que alguns intentin tapar aquesta malaurada realitat. No es el teu cas, suposo.
                    • MLC10.817 4 196👍 8.531
                      Ningú enderrocarà cap mesquita, com no s'enderroquen esglésies. Senzillament, els musumans practicants aniran fent pràctiques més esporàdiques fins que apareixeran musulmans no practicants i a la llarga exmusulmans.

El mateix que ha passat amb els catòlics i que pot durant vàries generacions. Ara mateix, un 90% dels avis són catòlics, però entre els nanos de 15 anys, els catòlics són una minoria i no saben ni qui és Noé ni Maria Magdalena. 

Repeteixo, estic tractant la religió cristiana com a part de la nostra historia, no de qui va ser Maria Magdalena.

Jo ho deixaria. Estas capficat en que els musulmans deixaran de ser creients a Catalunya, però la realitat es ben diferent, com t'he anat demostrant.

Sembla que no ens posarem mai d'acord.

• MLC10.817 4 196👍 8.531
                      No és cap teoria meva. Els catòlics han deixat de ser catòlics, els jueus estan deixant de ser jueus, els protestants estan deixant de ser protestants. Senzillament els musulmans seguiran la mateixa via que anem seguint la resta de persones. 

MLC escrigué:
                       Senzillament els musulmans seguiran la mateixa via que anem seguint la resta de persones. 

Torno a dir^==Fals:

2004: 139 mesquites.

2016: 264 mesquites.
                    • MLC10.817 4 196👍 8.531
                      No veus que això no demostra res? S'han construit més mesquites perquè han arribat més musulmans, però no diu res de que faran els seus fills dintre de 20 anys.

Si haguessin arribat cristians ortodoxos, s'haurien doblat les esglesis ortodoxes i en cas de budistes, els temples d'aquesta religió. 

MLC escrigué:
                      ... però no diu res de que faran els seus fills dintre de 20 anys.

Ja t'ho dic jo (o t'ho torno a dir):

Aquests musulmans o de pares musulmans, o de fills musulmans van arribar farà uns 17 anys per terres catalanes, l'any 1999 -2000, entre altres ètnies.

En tots aquests anys, ha baixat el nombre de mesquites?. No, oi? Ben be el contrari. Han augmentat.

Això indica que si en 17 anys han sigut el doble de les que hi havien, que creus que succeirà d'aquí 20 anys? ... Que hi hauran 600 mesquites per terres catalanes, on hi anirà més presencia de gent vestida amb nihabs, túniques i colors llampants, junt amb una llengua que, entre tot plegat, en cap moment te una representació catalana.

De fet, això està succeint. Pobles cent per cent catalans  i trobar-te tota aquesta simbologia forana, doncs arriba a fotre i molt.

...

No se si vols seguir enganyat, o vols fer creure que tot plegat no ens acabarà perjudicant. O, que tot i ser ateu, t'agrada veure tota aquesta multiculturalitat forana religiosa a Catalunya. ... El cas es que si seguiu ignorant/enganyant aquesta realitat, acabarem desapareixent com a catalans que representem ser.
                    • MLC10.817 4 196👍 8.531
                      Però les dades no recolzen el que dius. No he trobat dades de Catalunya, però a nivell d'estat, entre el 2004 i el 2015 la població musulmana s'ha triplicat.

Així que si les mesquites només s'han doblat vol dir que hi ha menys mesquites/musulmà que abans. L'increment vol dir que arriben musulmans, com arriben mexicans als EUA.

Però els hispans als EUA es van passant a l'anglès i els musulmans aquí es passaran a la llengua local (el drama és que si no ho dirigim es passen al castellà).

Però això no diu res de si van perdent la fe o no, senzillament han anat arribant.

Población musulmana española por nacionalidad, elaboración propia
                      Això són deduccions teves que creus que d'aquí uns anys, llargs, poden arribar a ser factibles.

Jo et mostro un fet real que et demostra que gran part d'aquesta immigració arribada a Catalunya l'any 2000, s'estan apoderant del país imposant les seves costums i tradicions.

Ja us ho fareu, podeu continuar tapant una alarmant realitat, però no penso participar amb aquesta bogeria d'anar regalant el país a tota una immigració.

• MLC10.817 4 196👍 8.531
                      No. Tu has demostrat que en els darrers 14 anys, s'han creat 125vespais per practicar la seva religió a persones que han arribat. No diu res en absolut sobre el comportament d'aquestes persones, sobre la seva integració ni sobre les seves costums i tradicions ni tan sols sobre la seva actitud religiosa.

L'arribada de mexicans als EUA ha fet augmentar el nombre d'esglésies catòliques, però no treu que els immigrants es vagin integrant, aprenent anglès i sentint-se cada dia més americanes i menys mexicanes. 

Si no et creus unes estadístiques fetes per GenCat que t'he exposat i si et conformes en quedar-te darrere d'un ordinador per esbrinar la realitat que Catalunya porta temps patint, tu mateix.

Però no vagis exposant casos d'altres països com si fos un exemple esperançador a seguir.

Repassa els diferents comentaris/experiències que han anat dient altres raconaires.  Ben diferent a la que tu ens intentes fer veure.
                    • MLC10.817 4 196👍 8.531
                      I tant que em crec les estadístiques. Però les estadístiques diuen el que diuen i no el que tu o altres li vulguin afegir. Si s'ha doblat el nombre de  mesquites, només vol dir que s'han doblat i res més. No que es tornarà a doblar en un futur ni que els musulmans volen fer blanc o negre.

• AviVicenç15.125 5 127👍 1.885
          Molts centre de culte sino fos per el finançament exterior i la benintencionada ma ampla del senyor Carod  en el seu moment no existirien 
            Finançament exterior, subvencionaments i ajudes diverses de la Generalitat i respectius governs, i la permissivitat i tolerància de tot aquell sector dels de la Beneficència Catalana han tingut la seva part de culpa en permetre tota aquesta invasió de temples forans.

Si no fos per tots aquests renegats, Catalunya respiraria catalanitat pels quatre costats.
               Dius: Si no fos per tots aquests renegats, Catalunya respiraria catalanitat pels quatre costats.

Ala meva escalà som 5 independentistes 2 de ells de origen castellàparlant i un magrebi , 2 botiflers, 25 colons i la resta entre machupichos i altres

Hi ha altre magrebi que no conec el seu tarannà pero amb un català que ja voldrien alguns catalans.

Ara per ara, ser independentista no vol dir que siguis patriota català.

Com el cas de defensar la llibertat de Catalunya però demanar que es parli en castellà cap a un immigrant perquè aquest no entén el català.

O clamar la independència del pais però omplir el país de temples forans i de tota una immigració...

I això va passar a Pla d'estany.
      • Mastegot29.964 9 30👍 2.301
        Mira França, com les 3a o 4a generació és la terrorista.
      • Sau de Treviac4.603 1 465👍 5.050
        Ufff, no ho sé... Els joves d'origen magribí a França, que ja són ben bé tercera generació encara ara xiulen l'himne francès.
        • MLC10.817 4 196👍 8.531
          Tercera generació vol dir que encara viuen amb l'avi que va néixer al Marroc i té la família allà. Però pensa en els EUA per exemple. Entre les noves generacions d'indis o negres, la pràctica totalitat se sent americà com el que més, malgrat que no fa tant el seus avantpassats lluitaven contra els blancs o eren portats en vaixells d'esclaus. 

El temps tot ho cura i poden parlar del ritme i els temps, però no del procés.
    Que una part d'aquesta immigració parli en català, que, i posats a dir, són una gran minoria, no hauria de significar res.

Ells han nascut amb una altra cultura, una altra llengua i una altra forma de viure, totalment oposada a la nostra, que tard o d'hora acabaran aplicant-la cap als seus fills i nets-

Dit aixo, quin sentit te anar "adorant" sempre tota aquesta immigració, que, i com vinc dient, no s'està integrant?. I si fos així, quina necessitat hi ha anar obrint fronteres i anar regalant papers per a tothom?. Cap ni una.

El que s'hauria de fer es donar subvencions i tota mena d'ajudes a famílies catalanes, i no a gent forana, que, més que integrar-se s'estan apoderant el país, fent de Catalunya una terra que poc l'hi quedarà de català.
  • HomenatgeABabel2.280 3 777👍 2.486
    Justament ahir vaig veure el mateix i em va semblar molt curiós. Un grup de quatre noies magribines al tren, de les quals dues parlaven català entre elles, una en castellà amb la resta i l'altra en àrab. I aquestes noies van baixar al Vendrell o a St Vicenç de Calders (totes dues són zones molt castellanitzades).
  • oprimit18.331 14 86👍 8.136
    No parlen entre ells amb la "seva llengua" perquè no tenen una sola llengua.

És com si un grup "d'espanyols" a principis del segon passat parlessin francès a França, i no s'entrés a especificar si són catalans, castellans ,etc.

Carai, no tots tenen la mateixa llengua i no es posaran a aprendre altres llengües.
  • Mercator3.642 3 562👍 2.826
    A Mallorca per la meva experiència els magrebins (les segones generacions no les primeres) diria que són els que millor s'adapten a la llengua catalana (de tots els col·lectius immigrants, contant els castellanoparlants peninsulars), especialment les dones, és una percepció del que veig no un estudi exhaustiu, però sí que és una cosa que ja he vist de manera positiva en més d'una ocasió.
  • RexMontcada706 3👍 766
    A l'AMB ja et puc ben assegurar que parlen àrab entre ells, tot i que no saps si són canis castellans o semites, perquè són iguals (això deu fotre molt als nazis de l'HSM).

Un cop que vaig anar a Figueres vaig flipar per la quantitat d'estrangers africans que hi havia. Mai no ho hagués pensat. Clar que estic acostumat a veure majoria castellana a la meva població, per això va ser un "xoc". Al bus de camí a un poblet, van pujar uns joves àrabs i parlaven àrab barrejat amb català, cosa molt semblant al que passa a França, Alemanya (amb els turcs) i altres països europeus. Comentaris al nivell intel·lectual de qualsevol conversa entre individus a les portes d'alguna discoteca trapera a Barcelona. Sí, molta homofòbia també vaig notar. Això sí, anaven amb un noi que semblava català (aquest només s'expressava en català, purament). 

Al poble, un cop vaig arribar, diguem que la gent seria aprox. 20% gent gran nadiva, 40% turistes i 40% africans. Què passarà amb la llengua? Com mutarà a les zones on els catalanoparlans tinguin 'aquét aksen sanagalés" (camacus que obren més la boca)? Sincerament, ja triga algú en fer un estudi d'aquest tipus. A les zones arabitzades d'interior bàsicament serà com a Niça, on es barrejaran arab i català, a l'AMB el mateix però amb el castellà. Les zones africanitzades serà més curiós, perquè a l'Àfrica tenen molts idiomes tot i tenir les llengües colonials, pel què usualment entre niggas es parlen en castellà (principalment) o català.

El tema identitari és inevitable. Hi ha gent migrada que se sent catalana i tenen sentiment patri. Altres (la majoria) que se senten de la seva fe (sobretot musulmans) o cultura (àrabs; espanyols). També n'hi ha alguna gent que se sent part del seu grup racial (he tingut trobades amb noies afrocentristes que tela; només diré que el meme de "we wuz kangs" es pot arribar a quedar curt). I després està el tema del gènere i tal. Identity politics per a segregar la població, molt típic de la nostra època.

Això últim pot ser la tasca més difícil. La llengua catalana pot sobreviure fàcilment. L'hauriem de cagar massa per a perdre-la. Ara bé, el tema patri, identitari, ja és més complicat, però s'hauria de tocar amb normalitat, deixant pors socials de banda, per a no generar tensions innecessàries ni confrontaments ridículs.
    Quan vaig anar al servei militar a Xerez vam anar a petar un grup de catalans, mes ben dit de residents a Catalunya, de veritables catalans no tans, però tots els que vivien forá de la AMB, parlaven i és sentien catalans fos quin fos el seu origen propi o familiar.
    vam formar un petit clan molt unit
  • Roderic16.110 14 109👍 7.787
    Si ehagués d'emigrar seria un orgull que la meua descendència es reconegués com a catalana.
  • Trumpista1003.982 1 524👍 4.280
    El futur d’Europa occidental i de Catalunya són aquesta gent. Mira’t les escoles de Catalunya d’avui i veuràs la Catalunya del demà. I a la majoria de catalans els hi sembla bé, tal i com van demostrar a les passades eleccions del 21D votant als partits immigracionistes. Immigracionisme i el fet de que la societat catalana ha estat subvertida i entre divorcis, parelles de fet, mares solteres o d’altres desgràcies socials ja no tenen fills, o en tenen molt pocs, no cal ser gaire llest per imaginar la Catalunya del futur: moros, negres i mestissos. 

Pel que comentes de la homofòbia...
    Altres aspectes de la conversa que he escoltat. Són profundament masclistes i homòfobs. Homòfobs fins al punt que quan ha pujat a l'autobús en un altre vilatge un noi de la seva edat amb aspecte "europeu", de faccions fines i ben vestit, un d'ells ha dit: "Mireu quin maricon!", i un altre ha dit: "Al bus hi hauria d'haver un cartell que posi NO PODEN ENTRAR MARICONS", cosa que els ha fet riure molt a tots.

Qualsevol persona amb una mica de cultura general, sap, que els gais, en països musulmans no són ben vistos, no sé de que et sorpren. Els gais europeus que van preconitzant la obertura de fronteres i la immigració “en busca d’una vida millor” no saben el futur que estan construïnt... Que vagin a Malmoe amb el seu novio o en alguna banlieue parisina, o a Bradford, o a Luton i s’agafin de la mà amb la seva parella... a veure sinaconsegueixen que ningú no els increpi...

• INNOVATORUsuari sumador1.039 14👍 213
      Els gais en països musulmans no són ben vistos com tampoc no ho eren aquí no fa tants anys o com encara no ho són en alguns països africans catòlics com Angola. Crec que això és més una conseqüència de falta de desenvolupament d'un país, amb l'obertura de ment que això comporta, que no pas de religió. Pensa que molts d'aquests països musulmans en què penses estan a 50 anys, o més, lluny de nosaltres, països europeus.
  • Fidel AlfalsUsuari sumador11.186 8 184👍 2.644
    No, si us sembla tots els fills de magribins que parlen català senzillament per haver crescut en un ambient on el català era majoritari i prou prestigiós com per no sucumbir a la diglòssia es fotran tots a lluitar pels drets LGTB, el feminisme interseccional i la redempció d'Oriola i Perpinyà, al ritme de Txarango o d'una batucada popular.

Jo no dic que no hi pugui haver algun nou català de convicció i fins i tot algun progre independentista de manual (que de fet n'hi ha), però en general la influència de l'entorn familiar i el mateix fet de tenir un origen immigrant tenen prou pes com perquè es considerin part d'una comunitat diferent de la nostra, independentment que parlin un català amb una schwa perfecta i que facin anar tots els pronoms febles sense pleonasme. El fet que parlin català és resultat de la convivència, l'ensenyament reglat i la necessitat comunicativa, però això no els aliena de la comunitat d'origen amb què s'identifiquen, comunitat que pot arrossegar uns valors molt diferents dels que s'acostumen a veure per aquí.

La nostra feina, és clar, és no deixar-nos enlluernar per l'adopció de la llengua -que és important, però només cal fer un cop d'ull a França per adonar-nos que no és suficient- i atreure'ls de debò cap a la nostra comunitat -que no es defineix ni per la llengua ni pels topicassos cupaires que he citat al primer paràgraf, sinó per una voluntat col·lectiva de ser-. Els valors i molts altres aspectes culturals probablement s'acabaran encomanant després, si es produeix una integració real.
  • catalàamallorca39.902 7 14👍 15.463
    Ara mateix faig feina amb quatre marroquins d'entre 29 i 35 anys, tots ells porten uns anys visquent a Catalunya. El primer dia ja em van deixar clar que són berbers, "els catalans del Marroc".  Dos d'ells es defensen parlant el català, els altres dos l'entenen però no el parlen més enllà del "bon dia" i quatre conceptes més. Tot i així m'asseguren que els seus fills el saben parlar.

Cal dir que viuen repartits entre Constantí i Torreforta, al nucli dur de l'espanyolisme tarragoní.
  • Ius Novum2.436 3 744👍 4.542
    Que parlin català entre ells respon al fet que l'entorn en el qual viuen és bàsicament en català, perquè són comarques on l'impacte de l'onada immigratòria espanyola va tenir menys impacte i la vida diària i de relació és bàsicament català.
    Això no ho veuràs als parcs de Cornellà, Rubí o Castefa. No cal que et digui el perquè.

Tot i que són catalans perquè han nascut aquí, el fet que parlin català no els converteix en culturalment catalans. Tampoc una persona que hagi nascut en un país determinat, no fa que automàticament sigui culturalment d'aquell país, d'aquella cultura.

Aquests nanos viuen en famílies musulmanes, on segurament la tv que miren a casa arriba per mitjà d'una parabòlica. A casa parlen àrab i els divendres van a la mesquita (el pare i els nens) i segurament deuen veure els seus pares resar cinc oracions la dia, o compactades si coincideixen en horaris incompatibles. A casa deuen celebrar el ramadà, i la festa del xai també.

Segurament les robes que porten per estar per casa són les tradicionals que marca l'islam, i fins i tot el menjar que mengen està condicionat per aquesta religió.

El que et vinc a dir és que aquests nens parlen català per l'escola i perquè viuen en comarques on es viu en català, però això no soluciona el fet que la seva identitat cultural no és catalana ni occidental, sinó musulmana, perquè és la cultura amb la qual ells s'identifiquen en primer ordre. Ser musulmà va abans que ser català, espanyol, francès o europeu.

D'aquí els comentaris que has sentit, certament molt grollers i d'una certa agressivitat que sorprèn venint de nanos en edats tan primerenques. Però no és estrany si penses que l'entorn on creixen aquests nens deu anar farcit d'aquestes idees, perquè són idees que si no te les inculquen és impossible que les tinguis en aquesta edat.

Per tant, el resum de l'experiència que has vist és que tenim un problema, i molt greu. Perquè el problema és que els pares immigrants estan perpetuant en els fills que tenen aquí unes idees que van contra la nostra societat, contra els nostres valors, contra les nostres lleis i contra tota integració possible.

El resultat? Doncs aquí tens tot un planter d'això que en diuen "immigrants de segona -o tercera- generació", aparentment molt integrats perquè parlen la llengua del país, però culturalment allunyats de la cultura de la societat en la qual han nascut i creixen.

És un problema molt greu, perquè s'estan creant societats paral·leles, totalment oposades, gairebé opaques entre sí, separades les unes de les altres, formant guetos culturals impermeables a l'entrada de la cultura de la societat d'acollida, la qual cosa serveix de camp abonat perquè puguin créixer els fonamentalismes i les consegüents radicalitzacions.

Malauradament, a Europa i també a Catalunya sabem què vol dir això.

El repte és treballar per evitar tot això i fomentar més la integració. Però ni els responsables escolars, ni els pedagogs, ni els polítics (aquests són els principals responsables de tot això) saben com fer-ho.

En fi, no continuo, però això dóna per a molt, perquè és un problema que trobo molt greu i que ningú no vol reconèixer.
    Jo mateix aquest divendres en una ciutat relativament petita de la Catalunya interior vaig veure la mateixa escena. Uns 10 nens magribins jugaven entre ells en català en una plaça al costat dels seus pares (homes).. Era preciós de veure, i tant! Però aleshores vaig entendre el terrible drama de tot plegat quan vaig veure la cara fosca d'aquesta escena que semblava tan idíl·lica: les nenes, segurament les seves germanes, estaven jugant al costat de les seves mares en un altre racó de la plaça, totalment separades. Les nenes (petites) encara anaven descobertes, però les mares, totes tapades de cap a peus.

Que no ens passi res en el futur.

Una vergonya. ... Un insult per a tots aquells que estem lluitant perquè Catalunya torni a recuperar la seva catalanitat.

Ja no es només anar aguantant tota una dominació que l'estat espanyols ens esta imposant.  Es, també, aquest maleit llirisme, governat de tota una gent que es fa dir catalana com alguns directius de tv3, partits polítics d'esquerres, diferents organitzacions humanitàries... que aprofitant un alt càrrec estan regalant Catalunya a tota una immigració, especialment amb els musulmans.

...

Hi ha dies que es per engegar-ho tot a pastar fang.
  • Triomfador764 3👍 328
    Ja ens està bé tot el que no sigui castellà. 

Publicitat

Fòrums

• 9.191.887 missatges
  • 217.421 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat