Publicitat

Fòrum

El paper de la CUP aquesta legislatura.

autokrator11.929 2 170👍 7.623
Tal i com ha començat la legislatura m'està venint la idea de que el paper de la CUP, el que han triat, és el de posicionar-se en la crítica a JxCat i ERC perque no implementen la República i pasen pel "tub constitucional" per dir-ho així. 

A mi, que els he votat, ja em sembla be que la CUP assenyali la manca de voluntat d'ERC i JxCat de fer una veritable ruptura amb Espanya i el règim del 78. Ara be, com això sigui el centre del discurs anem malament perque això requereix una autocrítica molt profunda que la CUP no està fent, tot i que en la campanya els hi vaig veure alguna intenció de fer-la. Si la CUP es posa a fer el paper de partit enganyat pels malvats polítics professionals d'ERC i JxCat té, per a mi, un greu problema de manca de credibilitat perque els han sostingut durant més de dos anys al Govern sabent que això no era real. D'alguna manera, la CUP ha participat de l'engany com per posar-se ara a exigir que s'implementi una República que ells saben perfectament que no existeix:

1. La CUP participa en aprovar una Llei del Referèndum i una Llei de Transició Jurídica que sap que, al dia següent d'estar aprovada ja no es compleix. En aquestes condicions no només no ho denuncia sino que participa de preparar l'1-O des de la societat civil fent veure que s'està fent un referèndum quan saben que no ho és amb la Llei a la ma. (Llei del Referèndum).

2. La CUP sap perfectament que el Govern no ha dedicat aquests dos anys a preparar les suposades estructures d'Estat ni a aconseguir els suposats suports internacionals. Saben que, de fet, s'han perdut suports i simpaties que es tenien i ara no es tenen (Els Verds Europeus i abans els liberals). Això ho sap un Autokrator qualsevol i s'ha passat dos anys dient-ho en aquest fòrum com per que ells es facin ara els despistats. 

3. El dia que es vota la Resolució Parlamentària que es fa passar per DUI la CUP sap perfectament que no s'està votant una DUI, que només se'n parla al preàmbul i que a la part dispossitiva no hi ha ni DUI ni República. En aquest context voten i surten a fer-se la foto cantant somrients al voltant del Puigdemont (de fet són els únics de la foto que es mostren contents, la resta estan amb cara de por). La imatge de l'Anna Gabriel cantant l'himne amb el puny enlaire a mi em posa molt... Però siguem seriosos: Tothom sap que és pura estètica, ni hi ha República, ni es treu la bandera espanyola ,ni hi ha Govern, ni s'aprova cap decret, etc. Des del dilluns anterior a que es votés una Resolució Parlamentària sense cap valor un pobre Autokrator ho explica en aquest fòrum com perque un grup amb 10 diputats faci com que no se'n ha adonat.

Em penso que la CUP ha d'entendre que no hi ha un horitzó proper de ruptura, que la gent tampoc ha votat la CUP en càstig als partits que només han fet declaracions simbóliques sino que els ha premiat inclús. Crec que la CUP ha d'orientar-se a posar en primer terme la seva agenda de polítiques socials i anar sumant suports i no a dedicar-se a criticar els partits de l'independentisme 'mainstream' perque són falsos perque s'ha demostrat que l'independentisme majoritari funciona en aquests termes simbòlics i emotius. Vaja, jo que facin el que vulguin, però com no es posin a marcar el seu perfil polític i es dediquin a parlar d'una República que no existeix i que, en una certa part, no existeix gràcies justament al paper que ells van fer del 2015 al 2017 corren el risc de desapareixer del Parlament. I no és que a nivell municipal estiguin molt millor.

Respostes

Configuració
  • __32501__161👍 90
    El problema de la CUP és que no va pair bé el creixement desmesurat que va tenir. En un context normal, de no llista única, la CUP hagués pujat a 4-5 escons. Però van créixer massa. Van passar de radicals (2010) a massa radicals (tema pressupostos i altres moments d'incertesa, perquè van veure que el poble els passava per sobre) a massa conservadors (finals de la legislatura, es van relaxar molt). El problema és que el 2010 no eren necessaris perquè CiU i ERC sumaven majoria. A partir que entren en l'equació han de madurar i això vol dir empassar-se gripaus. En tot Parlament, per arribar a acords cal fer pressió però també cedir. I no estaven acostumats a cedir, potser van entendre en algun moment que cedir era perdre, però és així com funciona la política parlamentària. Pactar i cedir. A no ser que tinguis majories absolutes unicolor (tipus PP) que després tot se te'n va de les mans perquè et penses que ets tots els poders de l'estat.
  • Foc de Fènix1.634 8 947👍 904
    No Puc estar més d'acord amb el que dius. Autocrítica i dura. 
  • albert23Usuari sumador17.714 10 93👍 1.356
    Estic d'acord i comparteixo algunes de les crítiques que fas. Però per exemple jo, vaig votar-los precisament perquè fotin canya als dos partits processistes, que dormen a la palla i qui dia passa, any empeny i la República aparcada cinc generacions més... I no, no és això. Vam declarar la República i s'ha d'implementar. Es poden discutir els tempos i les formes, sí, però aquesta legislatura hem de construir i fer República. Tornar a l'autonomisme, acabaria d'enfonsar-nos. 
    • autokrator11.929 2 170👍 7.623
      Jo també els vaig votar pensant que havien de fotre canya, però llavors esperava que la CUP pujaria... Quan vaig veure el resultat gairebé no m'ho creia. La conclusió és que no es pot posar en el centre de l'activitat política això de donar canya alls partits processistes perque resulta que no arribes a la gent, de fet els reforces. Potser s'ha de mantenir el discurs de que tocaria fer República aquesta legislatura, però sabent que això no passarà i que, segurament, la gent no castigarà ni a ERC ni a JxCat per no fer-ho. 
    • Ballester7.492 7 288👍 2.444
      Esperar això de la CUP i agafar aquesta línia abocaria el projecte al fracàs, seria convertir la CUP en SI. A cada votació, "ens abstenim si no implementeu la República," o "un no crític perquè no us relaxeu i implementeu la República que fa mesos que va tard"... fer això és suicidar el projecte a canvi de zero resultats.

Empènyer i passar comptes als partits ho ha de fer la gent. És com ha funcionat sempre, això. Quan la Forcadell li va traslladar la petició del referèndum a la Gispert (i a en Mas), per exemple, va ser això i no la manifestació paral·lela de la CUP el que va fer canviar CDC i va dur a tot el que ha passat després. La força de la gent és el que sempre ha empès el carro, no els diputats de la CUP.

No dic que la CUP no hagi de ser crítica amb la incoherència, però no pot ser el seu paper o a les properes eleccions tindrà 2 diputats. I, encara que només fes això les 24 hores del dia, no aconseguiria res de substancial.
  • Capità·carxofa2.658 1 697👍 7.125
    Té collons que a aquestes alçades i després d'haver-la cagat una vegada rere l'altra (atemptat al Corte Inglés, no votarem...) segueixis presentant-te com una cosa així com un visionari, trollàs espanyolista. Quan et paguen les clavegueres?
  • madafaka3.535 15 581👍 459
    Per coses com aquesta és perquè molta gent no els ha tornat a votar. En moments impotants del país, per motius estratègics cal demostrar unitat i empassar-se coses que no agraden (si tinguéssin 30 diputants no se m'haurien d'empassar tantes).

Tot i estar 100% d'acord amb el que diuen, avui han fet un paperot al meu entendre.
  • Marc Espasa15.708 13 119👍 3.919
    Nois aixó porta molts anys anant així en el món sobiranista.

Si estas d' acord amb el plantejement X de CDC-PDCAT cap problema gua de seda, ara com discrepis d' alguna cosa amb CDC et destripen.

Els ja coneguts pressingERC, pressing CUP.

Es el que hi ha, la visió hegemonica en TOTES les questions del procés és la del PDCAT i si no et semblen bé, van a per tu.

ERC ha agafat el paper d' acabar dient SI a tot i ha salvat el cul, la CUP no en aquesta darrera NO ho ha fet (com si va fer amb el 9N) i ho ha pagat.

• anselm_turmeda6.080 9 350👍 3.839
    Acaben de fer una roda de premsa al Parlament... parlant en castellà! No cal dir res més.
  • __28653__23.841 3👍 5.608
    El suport dels Els Verds Europeus també s' ha perdut?
    No es per res però l'aplicació del 155 segueix en vigor
    Vosaltres mateixos es això o que l' Inés Arrimadas i Ciudadans governin i s'ho carreguin tot
    Que voleu que tanquin TV3 per lluitar per una cosa que ara mateix no es posible?
    Voleu la Independència, quant actualment tenim l' autogovern intervingut
  • MLC10.785 4 196👍 8.506
    Jo penso que la política de la CUP al Parlament ha de ser la d'anar foten canya al governt autonòmic que es constituirà, però sense permetre que caigui cap administració en mans del ppsc's. Amb 4 diputats només li queda fer de "Pepito Grillo".

On penso que la CUP si que té molt a dir i pot agafar el lideratge independentista és al carrer. Res no impedeix obrir un front de protestes, insubmissió davant la justícia espanyola i desacatament a la legalitat espanyoa. 

En altres paraules. Penso que la CUP ha de liderar amb l'exemple. Els vaig votar per veure acampades, talls de carreteres, ajuntaments que es neguin a penjar la bandera espanyola, etc, escraches a les seus dels partis del 155, etc. Per això no cal tenir 70 diputats.
    • Marc Espasa15.708 13 119👍 3.919
      Peró si tot aixó no ha passat amb gent a la presó, amb el partit més odiat de Catalunya usurpant el poder, amb violencia l' 1-O...

Que et fa pensar que ara si pasará?
      • Indecomuner3.835 2 532👍 3.866
        Precisament sí que la gent va respondre al referèndum i les vagues posteriors. Després del 155 es va inhibir el moviment per concentrar forces en guanyar les eleccions. És ara, format el govern, que encetem la nova etapa de desobediència civil.
  • Rolf Steiner12.487 10 164👍 4.766
    Quan deixin de defensar els islamistes ja els votaré.
    Ja s'ho faran. 
  • Miquel Tarrida3.338 8 603👍 1.229
    Aragonés?
  • soldat Svejk17.088 7 98👍 4.305

Dius:
    Crec que la CUP ha d'orientar-se a posar en primer terme la seva agenda de polítiques socials i anar sumant suports i no a dedicar-se a criticar els partits de l'independentisme 'mainstream' 

l'independentisme mainstream és molt criticable en polítiques socials.
  • lituslindus1.090 2👍 1.130
    la Cup s'havia beneficiat d'un votant independentista radicalitzat, que no combrega 100% amb la ideologia anticapitalista, pero que no te cap problema en anar canviant de partit polític sempre buscant estratègicament la opció que apropi mes a la independència. Es a dir no era un vot prestat unicament d'ERC

es tracta d'una bossa de votants que tant poden votar a Laporta, com en unes espanyoles al Rufian, com a la Cup en contra de Mas...  com a en Puigdemont si aquest promet en campanya electoral liarla d'allo mes dient que tornaria

el problema no es doncs haver tret quatre diputats, que de fet es el gruix real que te el partit, si no xq l'independentisme no ha vist a la cup com l'opcio mes valida, o mes radical per fer efectiva la Republica.

I aqui ens trobem amb la innacció que varem tindre desde el 20 de setembre a la conselleria fins al 27 d'Octubre en la declaració de la Republica. La policia va apareixer a la nostra seu i nosaltres varem desapareixer dels carrers, nomes ens va preocupar de que no ens acusesin de ser els violents, nomes ens varem preocupar de que no ens ilegalitcesin, i si que ens varem implicar en la celebracio del referendum pero no varem saber gestionar el post-referendum. 

no varem saber organitzar el carrer un cop s'havia produit el moment disruptiu, quan als procesistes els fallaven les cames, quan en Puigdemont donava llargues.... nosaltres estavem desapareguts dels carrers i a palau ens mantenien apartats com a simples espectadors 

Aquells dies de ruptura al carrer hi havia la Anc i Omnium amb el seu llirisme habitual i apretant fort nomes hi havien els estudiants, amb molts cupaires certament pero no era la cup. Els CDR existien i veren fer molta feina tant amb el referendum com a la vaga del dia 3, pero despres no varen fer res fins a la vaga del 8 de novembre

podem acusar al govern de que no tenien res preparat per despres del referendum, nosaltres tampoc

Aquest votant radical doncs que canvia de partit abandonarà ERC si segueixen en la linia actual de desescalada i de procesisme, aquest votant que ha votat a en Puigdemont atret per la epica d'un retorn on la gent el defensa de la policia tambe l'abandonarà si ell es mante nomes en el simbolisme, pero aquest votant radical tambe em vist que abandona la CUP si no sabem transmetre alguna cosa mes que ser el Pepito Grillo de l'independentisme, si no sabem construir la força de xoc disruptiva i pacifica capaç de marcar als procesistes

igual que varem plantejar el referendum d'octubre com una formula capaç d'aconseguir el trencament, caldrà que tornem a trovar la tecla que ens permeti mantenir la tensio del independentisme mes enllà de la retorica
      Però la CUP tenia capacitat per fer tot això? Perque jo diria que no, i mira que em sembla be la crítica que fas: La CUP tampoc havia preparat res i, a més, el que jo deia, que no han explicat tot el que sabien. Però si la CUP hagués tingut la voluntat de fer alguna cosa més. Tenia capacitat? La gent l'hauria seguit? 

Jo diria que no a les dues. 
      • Capità·carxofa2.658 1 697👍 7.125
        Que sí, que ja ens ho sabem: rendiu-vos, no hi ha cap possibilitat, tot el que no sigui apuntalar l'ordre inexistent és irrealista, blablabla.

Rendiu-vos i lliureu les armes, rates supremacistes espanyoles! 
          Ja va be que enlloc de contestar a la pregunta facis aquesta mena de missatges trolls perque portes uns mesos que no hi toques. 
        • pensa_i_actua!15.951 13 113👍 6.935
          Doncs la pregunta que es fa és prou pertinent: en un país amb uns 14 milions d'habitants, que l'organització tingui poc més de 2000 militants nacionals (suma-li uns 3000 més de locals, que vaja, no deixen de ser una figura bastant similar a col·laborador o quelcom similar), i unes organitzacions que sumen uns quants centenars de militants més (la més gran seria Arran, amb mig miler), té el recorregut que té per plantejar un procés d'enfrontament amb l'estat. Calcular amb les forces ORGANITZADES que disposes per un embat i no només fiar-ho a la confiança de "l'espontaneïtat de les masses" és un deure quan et vols plantejar fer un exercici de tal magnitud.

Per a fer-nos una idea, Batasuna no va poder aturar la seva il·legalització ni políticament (malgrat que una majoria política basca, comptant PNB i llavors IU-EB, s'hi oposoava) ni al carrer, tot i comptar amb uns 14.000 militants directes (xifra que es podria acostar als 40.000 si parlem d'entorn social), amb una cultura militant molt més vertical i instal·lada que a casa nostra.

Val a dir que després de l'1O la CUP (crec que també Arran, però parlo de la CUP que és la realitat que conec) ha crescut força almenys a BCN és un bon indicador per al futur. En tot cas, jo continuo pensant que estar per sota dels 10.000 militants (ja excloc per moment històric els escenaris dels anys 60-70 amb partits comunistes amb desenes de milers de militants) és anar molt fluix.
      • lituslindus1.090 2👍 1.130
        en el moment adecuat i tant que te capacitat, com a minim d'esperonar i liderar ideologicament la revolta.

La vaga del 8 de novembre es prou evident en aquest sentit. Tot i que no es cosa nomes de la CUP, si que ho es de tot el seu entorn mes proxim. Tots els procesistes es varen mantindre simplement a la expectativa o directament hi estaven en contra. I la vaga va ser un exit. El problema es que el dia 8 ja era tard.

el problema es que ningu es va quedar al carrer just despres del 3 d'octubre exigint la DUI, ocupant fronteres, edificis estrategics o fent front a les ratzies faxistes i les policials...  xq ningu tenia previst fer-ho, ni com fer-ho.

Varem confiar-nos que tot estava guanyat i ho varem deixar tot en mans de Puigdemont, que no va dubtar gaire a traïr totes les nostres esperances
          La vaga del 8 va ser un fracàs, no un èxit. El dia 3 sí que és un èxit, però el 8, que com dius tu mateix ja era tard, no es pot qualificar d'èxit, per la quantitat de gent que es movilitza i l'impacte que té és un fracàs. Si l'haguesin volgut reprimir les hauriem passat magres. 

Publicitat

Fòrums

• 9.190.123 missatges
  • 217.346 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat