Fòrum

Lectors i lectores del Racó, us invoco!

PeixVerd13.180 6 156👍 5.853
Bona nit senyores i senyors, us volia consultar un parell de coses.

Sóc molt fan del gènere fantàstic/històric i per tant la gran majoria dels llibres que llegeixo són d'aquests gèneres. Però per alguna estranya raó s'ha despertat al meu interior la curiositat per la novel·la negra. Potser és perquè l'any passat vaig visitar Vitoria amb la meva germana, a arrel d'això ma germana es va llegir un llibre policíac anomenat "La ciutat blanca" (que està basat allà i el recomano), el qual em va deixar i la veritat és que em va agradar moltíssim. Us volia consultar obres i autors que consideréssiu bones per a iniciar-me en aquest amplíssim món.

En segon lloc però no menys important, a la meva xicota li encanta un tipus de novel·la estil Albert Espinosa, que no sabria si catalogar com a "drama" o què, certament no és un gènere que a mi em cridi gaire l'atenció i per aquesta mateixa raó no en tinc ni idea, per això volia demanar-vos també recomanacions sobre autors i obres d'aquest mateix estil, preferiblement catalans.

Respostes

Configuració
  • El desert vermell138 3👍 157
    Et recomano per a la teva xicota Un tranvia a Sp, d'Unai Elorriaga. És la bona versió literària d'Albert Espinosa(Cosa no gens difícil) i sense les floritures new age d'aquest. Per internet corren les primeres pàgines de la novel-la en llengua de Mordor i, per tant, no l'enllaçaré aquí, però la ha estat traduïda al català i paga la pena. 
  • Makhnovtchina1.098 2👍 2.987
    Em penso que pots començar per Manuel de Pedrolo. Edicions 62 li ret homenatge enguany pel centenari del seu natalici i publica un volum amb les seves tres novel·les més exitoses del génere: "Doble o res", "L'inspector fa tard" i "Joc brut". Aqui en tens la referència.

Un altre autor interessant és en Ferran Torrent i et recomanaria "¡No emprenyeu el comissari!", relat de la València dels perdedors robagallines. Referència aqui.

Si vols autors d'arreu interessants i molt ben traduïts al català tens dues col·leccions: La Cua de Palla i El Cangur. 

Per a la teva xicota no tinc cap referència perquè no sé exactament quin tipus de literatura li agrada segons el que dius.

• Ballester7.475 7 288👍 2.432
    Ferran Torrent i en Butxana, sens dubte, com et recomanen més amunt 

Corpus Delicti de l'Andreu Martín.

Dos taüts negres i dos de blancs, d'en Pep Coll. És la novel·lització d'un crim real que va passar al Pirineu durant el franquisme.

I un clàssic: No demanis llobarro fora de temporada, la primera novel·la d'en Flanagan. Molt gran, el Brick català.
  • __28550__2.026 3👍 1.209
    Fa poc he descobert que existeix una traducció al castellà d'aquest clàssic juvenil (però molt bo) alemany:

En misión secreta a través del desierto de Gobi (són tres llibres em sembla). Es pot trobar només de segona mà, perquè és una edició del 1956, però el recomano moltíssim. L'autor (pintor i escriptor) va fer un viatge per les terres que descriu ell mateix, i hi ha una mina de coneixements sobre Xina, Mongòlia. És com una barreja molt rara de novel·la de viatge, d'aventura i negra

Sinopsi en anglès:
    Christian, a white boy, and Big Tiger, his Chinese friend, start out to sail their kites one fine afternoon in Peking in the twenties. They are lured onto a troop trained which lands them in the enemy's camp. The enemy is surprisingly friendly and the boys are sent as messengers to return home by a wide circuit though the Gobi desert where they encounter Mongolians who live much as they did under Ghengis Kan. They weather a sandstorm, take part in a wolf hunt, and dig for treasure in a ghost town, remaining throughout as unspoiled and boyish as Huck Finn 
  • catalàamallorca39.605 7 14👍 15.048
    Pensava que el fil l'hauria obert na Tradu per fer-nos partíceps del repte de lectura mensual que ha encetat des del seu blog.

Me sap greu però sobre aquests gèneres no et puc ajudar. 
  • EmulatorQUsuari sumador61.038 15 6👍 15.854
    Aquest potser t'agradi:

• Toni Montagutí34.373 7 20👍 21.493
    http://bibliotecavirtual.diba.cat/novela/recorreguts_literaris_anteriors/les-20-ben-negres
  • Albufaire2.584 1 708👍 3.317
    el cementiri dels llibres oblidats 

• Prow21.117 8 68👍 6.470
    No l'he llegit, però és a la llista de pendents:

Temps de Rates (Marc Moreno)

http://alombradelcrim.blogspot.ie/2017/02/temps-de-rates-de-marc-moreno.html 

Temps de rates, de Marc Moreno, obra guanyadora de la darrera edició (la vuitena) del Premi Crims de Tinta, és una novel·la del subsòl. No descobreixo res, ja ens ho palesa el títol. Les rates són animals del subsòl, com ho són els personatges d’aquesta història, habitants marginals d’un barri marginal de Barcelona. Es tracta de La Verneda, un lloc que l’autor coneix molt bé. Aquest és un dels encerts del llibre, l’evident aproximació al real. [...] Temps de rates és una novel·la negra, molt negra, negríssima. I, de tan negra, arriba a fer mal.  
  • __32331__3.226👍 2.836
    Et recomano fer-te subscriptor d´aquesta col·lecció:

https://www.llibresdeldelicte.com/categoria-llibre/llibres-del-delicte/

Conec personalment l´editor i escriptor Marc Moreno, força simpàtic. Si ets subscriptor, cada llibre et surt a 11 euros. Tots són escrits en català i ambientats al nostre país.

• __32331__3.226👍 2.836
    No et perdis aquesta, història real i fastigosa.
    Resultat d'imatges de la mala dona

I
     aquesta:

Resultat d'imatges de la reina de diamants libres delicte
  • INNOVATORUsuari sumador1.037 14👍 213
    Dins del gènere detectivesc et recomanaria qualsevol dels llibres de Maria Antònia Oliver on la protagonista és la detectiu Lònia Guiu: Estudi en lila, Antípodes o El sol que fa l'ànec. A més de gaudir, descobriràs (o redescobriràs) una bona escriptora en la nostra llengua.

Publicitat

Fòrums

• 9.175.300 missatges
  • 216.775 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat