Fòrum

RUMORS: Elsa Artadi Presidenta de la Generalitat en nom de Puigdemont. Teatralització republicana des de l’autonomisme,

Foc de Fènix 1.563 8 962 👍 781

RUMORS: Elsa Artadi Presidenta de la generalitat  en nom de Puigdemont. Teatralització republicana des de l’autonomisme, nova temporada de “procés”

Resultat d'imatges de elsa artadi la grossa

Davant la impossibilitat de que Puigdemont sigui  investit telemàticament i de cap altre forma no presencial, davant l'evidència de que Oriol Junqueras seguirà a la presó i de que Marta Rovira no té gaire carisma(i ERC ha estat 2a força del Bloc indepe) , la nova maniobra del PDCAT sembla clara.

Elsa Artadi que va deixar el PDCAT poc abans de forjar la llista de JuntsxCatalunya per ser present a la llista com a numero 10, gran estratega de campanya i vista com la veritable mà dreta de Puigdemont es postula com a "presidenta de la generalitat a Catalunya en nom de Puigdemont que es mantindrà a Brussel·les".

Per legitimat tot això Puigdemont farà el teatre i gesticulacions necessàries per demostrar que ho ha intentat tot per que el VOT del President sigui pel President.

Resultat d'imatges de Els Artadi Puigdemont brusselas

Sembla doncs que Elsa Artadi, formada a harvard, i poc coneguda pel gran públic, únicament per alguns degut al EPIC FAIL del primer sorteig de la Grossa que no va tocar a ningú, seria irònicament candidata que li toqués el premi gros, la presidència de la generalitat.

Davant la impossibilitat, aniran forjant el discurs de presidenta “dona de palla” consentida...i pressionant ERC i després CUP amb les eines habituals.

Si ho aconsegueixen tindrem de nou un govern d’ERC subjugat al PDCAT fent una perfomance molt elaborada de governar autonòmicament fent teatralització republicana, i seguint aplicant les polítiques econòmiques de JxSI.  Tot a l’espera de resoldre el tema dels presos...distensió llarga...pluja fina per enterrar la línia unilateral i sobretot ELS CDR’s....

ESPERO QUE AIXÒ NO PASSI....però ho veig difícil...l’independentisme perd des del dia 10 d’Octubre(i el 28O), el procesisme guanya de nou.

Respostes

Configuració
  • foraviler 1.449 11 👍 1.451
    Doncs jo tinc curiositat per veure què farà Elsa Artadi
  • thehorizon 203 1 👍 209
    El primer que cal és admetre que Catalunya no és independent i que no té les ferramentes per a fer-ho a curt termini. Qui no accepte això viu al món de yupi.

Una vegada admés això, cal admetre que dins d'Espanya serà difícil tindre autogovern, però si hi ha investidura aquest autogovern serà més alt que el que hi ha ara mateix.

Per tant cal investir un president o presidenta de la Generalitat. Una vegada investit es podrà dur endavant la nova constitució amb l'assamblea de càrrecs electes i es podrà fer a Puigdemont President de la República ( que no de la Generalitat).  Si és aixi endavant.

Una vegada creada la constitució el president o presidenta de la Generalitat podrà crear un referèndum de la constitució catalana? Si no tenim president o presidenta es podrà crear aquest referèndum? Òbviament no es podrà.

Per tant cal president o presidenta i una vegada investit, es podrà pensar en avançar, mentre això no passe serà impossible. Per això posar a un president vetat per tots els costats no és una mala idea.
    • Panda Vermell 15.354 12 119 👍 5.073
      El primer que cal és admetre que Catalunya no és independent i que no té les ferramentes per a fer-ho a curt termini. Qui no accepte això viu al món de yupi.

Acabes de descriure el Racó a la perfecció.
    • Baluard de Sant Clara 1.003 2 👍 1.506
      La pregunta no és si tindrem més o menys poder autonòmic, la pregunta serà per a què vols un poder autonòmic, des del punt de vista de construcció de la República, quan tindràs menys atribucions i un poder més limitat i tutelat per Espanya, que la legislatura passada, més enllà d'ostentar l'administració d'un govern regional i provocar girar full a la situació d'excepcionalitat des de la implementació del 155.

A nivell oficial autonòmic i començant per tots els mitjans de la CCMA, el president de la Generalitat serà aquell escollit per el Parlament, en KRLS serà expresident o simplement Carles Puigdemont. 

• thehorizon 203 1 👍 209
        Doncs si no serveix de res, no cal ni que es presenten els partits independentistes a les eleccions i que guanye Arrimadas o l'Iceta. Que amb aquests dos segur que s'aconseguix la República, no?
          No dic que no serveixi de res, només dic que tenir un govern autonòmic serveix per al que serveix. Què et fa pensar que avui servirà més per preparar el camí cap a la República, que no fa 1 any, quan teniem moltes més eines a nivell oficial per a preparar-nos?

No creus, que caldria que fossin clars i honestos i diguéssin simplement que no tenen cap altre intenció que ocupar el govern durant 4 anys? Tenint govern, ni servirà perquè surtin els presos, ni per a fer polítiques republicanes, ni per bastir Consells de la República a l'Exili.

• thehorizon 203 1 👍 209
            L'únic per al que pot servir tindre govern és per a crear un referèndum sobre la constitució catalana. Per a mantindre el pols, no hi ha més. S'ha de ser realista i la independència no es farà de hui per a demà, sinó que serà una cursa a llarg termini. Ara bé, admetent que no es pot fer res i acceptar que ja no es pot tirar endavant i que l'únic al que es pot aspirar és a l'autonomia, és resignar-se. Per tant tu proposes resignar-se a llarg termini i deixar-ho estar, i jo propose resignar-se a curt termini acceptant un govern autonòmic de pandereta per a continuar fent pressió. Pot ser la independència s'aconseguix d'ací 60 anys tal i com ha passat amb molts països.

Ara bé, m'agrada això que estic dient? Òbviament no, però és que ja no hi ha una altra estratègia o sumir la derrota o continuar a mínims. Em sembla molt millor el segon.
              Jo no estic dient rendir-se, jo estic dient que l'estratègia, per dir-ho d'alguna manera, de formar govern al preu que sigui, sota el mantra d'aixecar el 155 i recuperar les institucions, passant-se pel forro tot allò construït des de l'1OCT, la voluntat expressada a les urnes i la capacitat de decisió d'escollir simplement el president d'una Comunitat autònoma, em sembla que dona una imatge i una projecció de derrota i submissió total als desitjos de Madrit brutal, però bé...
        • grava 2.409 1 743 👍 3.488
          Bon argument. Però una cosa és formar o no govern, i un altra ben diferent el plantejament de bleda assolellada, submissió i nul·la combativitat que es desprèn de l'actitud del PdeCat i ERC. Dubto molt que la puntada de peu endavant ens dugui enlloc, i més ara que tota la colonada i tots els governs castellans presents i futurs estan avisats. Ens murcianitzaran.
          • thehorizon 203 1 👍 209
            Sí, però eixe és un altre debat. Primer està el debat de si s'ha d'investir un nou president i en segon lloc està el debat de si ha de ser més reivindicatiu o no. Jo estic a favor d'un nou president o presidenta que puga plantar-se i no un president submís. Un tercer debat és si Elsa Artadi compleix eixe perfil? Jo personalment crec que no i preferisc un altre candidat. Són tres debats que estan prou units, però són diferents.
    • Mossèn Fergusson 248 1 👍 181
      "El primer que cal és admetre que Catalunya no és independent i que no té les ferramentes per a fer-ho a curt termini. Qui no accepte això viu al món de yupi." 
      - Doncs podien haver-ho dit als electors el 21D

"Dins d'Espanya serà difícil tindre autogovern"
      -Dins de l'Estat espanyol l'autogovern no és difícil, és impossible

"Una vegada investit es podrà dur endavant la nova constitució amb l'assamblea de càrrecs electes i es podrà fer a Puigdemont President de la República "
      -l'Assemblea d'electes (AECAT) la van crear des de l'AMI teòricament per a substituir el govern en cas d'intervenció de l'Estat. O sigui per substituir govern i parlament en cas de necessitat. Què han fet? Al president de la República l'ha d'escollir el Parlament
      • thehorizon 203 1 👍 209
        AECAT no farà res fins que no hi haja govern autonòmic. El govern autonòmic no pot fer res, perfecte, però és l'únic qui podrà crear un referendum de la constitució, no ho farà l'AMI ni la ANC ni cap organisme, sols la generalitat tinga moltes o poques competències. Sabent això s'ha de controlar la generalitat sí o sí.

La pregunta que es teniu que fer és, quina és l'alternativa a que hi haja un president de la generalitat sense competències? No hi ha alternativa, eixa és la realitat.
        • Mossèn Fergusson 248 1 👍 181
          "AECAT no farà res fins que no hi haja govern autonòmic"

-Deixem-ho en "l'AECAT no farà res". La justificació de crear l'AECAT va ser precisament per suplir un hipotètic buit de poder. Si després del 27 d'octubre no va fer res ja no cal que ho faça

• fcim 18.933 9 80 👍 1.770
        "El primer que cal és admetre que Catalunya no és independent i que no té les ferramentes per a fer-ho a curt termini. Qui no accepte això viu al món de yupi." 
        - Doncs podien haver-ho dit als electors el 21D

Pel 21D van dir que si el bloc independentista guanyava les eleccions Europa reconeixeria la república catalana. Algú vadir que Europa va pressionar Rajoy a fer aquestes eleccions per aquest motiu.  També és cert que aquest farol corria pel uasap i no va ser cap declaració formal de cap dirigent polític... Però sí que van dir: restauració del govern legítim. Han passat 5 mesos i som on som.

"Dins d'Espanya serà difícil tindre autogovern"
        -Dins de l'Estat espanyol l'autogovern no és difícil, és impossible

Totalment cert. I no fa gaire el Millo ho ha dit. "Millo avisa que el 155 es pot «aplicar amb cirurgia més fina» encara que hi hagi Govern" (https://www.naciodigital.cat/noticia/153810/millo/avisa/155/es/pot/aplicar/amb/cirurgia/fina/encara/hagi/govern)

Però tampoc cal el 155. Abans del 155 la Generalitat ja estava intervinguda.

"Una vegada investit es podrà dur endavant la nova constitució amb l'assamblea de càrrecs electes i es podrà fer a Puigdemont President de la República "
        -l'Assemblea d'electes (AECAT) la van crear des de l'AMI teòricament per a substituir el govern en cas d'intervenció de l'Estat. O sigui per substituir govern i parlament en cas de necessitat. Què han fet? Al president de la República l'ha d'escollir el Parlament

Això es respon amb 4 paraules: no han fet res.

Publicitat

Fòrums

• 9.088.931 missatges
  • 214.037 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat