Fòrum

Un centenar de personalitats franceses, carreguen contra #metoo i defensen la "llibertat d'importunar les dones"

Darth_Voldemort 406 3 👍 271

Cent artistes i intelectuals franceses, contra el "Puritanisme" del #metoo

Personalitats com Catherine Deneuve publiquen un manifest en que defensen "la llibertat d'importunar" dels homes, que consideren "Indispensables per la llibertat sexual".

EFE

Un centenar d'artistes i intelectuals franceses han llençat un manifest en el que criquiten el puritanisme de la campanya contra l'assatjament sexual sorgida arran del cas Weinsten i defensen la "llibertat d'importunar" dels homes, que consideren "indispensable per la llibertat sexual".

"La violació és un crim, però el flirteig insistent o maldestre no és delicte, ni la caballerositat una agressió masclista", diuen personalitats com l'actriu Catherine Deneuve, l'escriptora Cahterie Millet, l'editora Joëlle Losfeld o l'actriu Ingrid Caven a la tribuna publicada al diari Le Monde.

Aclaraixen que "no se senten representades per aquest feminisme que, més enllà de la denuncia dels abusos de poder, aquireix el rostre d'un odi als homes i la seva sexualitat", en al·lusió al moviment #metoo, que va sorgir per denunciar a les xarxes socials els casos d'abusos masclistes.

També es refereixen a aquest moviment com "Justicia sumaria", que jutja als homes "que l'únic que error que van cometre va ser tocar un genoll, tractar de robar un petò o parlar de coses íntimes en un sopar professional".

Si bé reconeixen que el cas Weinstein va dolar lloc a una "presa de consciència" sobre violència sexual contra les dones, en el contest professional, lamenten que ara s'afavoreixin els interessos dels "enemics de la llibertat sexual" o dels "extremistes religiososo".

L'escàndal d'abusos del productor Harvey Weinstein, destapat el passat octubre pel diari estadounidenc The New York Times, va fer sorgir una onada de denuncies per part de moltes actrius i actors que van acusar a interprets com Kevin Spacey o Dustin Hoffman.

http://www.publico.es/sociedad/metoo-cien-artistas-e-intelectuales-francesas-puritanismo-metoo.html

Així que ja sabeu, nois, a tocar el cul a les secretaries, enviar dickpics a les becàries, i com es queixin, les acuseu de ser enemigues de la llibertat sexual i al carrer!

Respostes

Configuració
  • Alwix 3.124 8 626 👍 1.611
    Home, si tots ens haguéssim rendit al primer no... Altra cosa és forçar físicament o amb xantatge, està clar. 
  • EPS 56.318 12 8 👍 5.994
    i defensen la "llibertat d'importunar" dels homes, que consideren "indispensable per la llibertat sexual"

I de les dones. Que a vegades s'obvia lo pesades i agressives que són certes dones.

No veig res dolent en tirar la canya, si no fos així l'espècie humana s'hauria extingint com s'extingeix occident. Un altre tema són els xantages i els abusos.
  • torraina_infernal 37.252 10 16 👍 22.091
    Ah doncs a mi em sembla bé aquesta campanya. Tocar genolls, robar petons i tota aquesta merda em sembla fora de lloc, però cenyir-ho al masclisme encara ho veig més gros. Serà que no hi ha dones pesadíssimes que persegeixen i pressionen perquè se'ls perdona tot per raó del seu sexe. I tampoc s'ha de posar al nivell d'agressió. En tot cas és una pixada fora de test i sobra, però no pas una agressió.

El cavallerisme pel sol fet de ser dona em sembla repugnant, i anar-ho pagant tot a les dones ja és putrefacció i rancietat pura. Cadascú es pagui la seva part i si tens ganes de convidar a algú per un motiu especial doncs endavant. A més, s'ha de ser amable i simpàtic amb qui és amable i simpàtic, no pas amb una condició determinada.

Però no em feu cas, dec ser molt estrany jo...
  • Kevin Durant i Lleida 2.561 712 👍 1.432
    Als "soldats" de la "guerra de sexes" els cal madurar urgentment.
    • dumis 275 5 👍 240
      Exacte, el flirteig constant d'algú que té poder sobre tu és una putada pel que està a sota. No té res a veure quan és entre iguals. 
    • Faraday 416 👍 242
      O sigui que el cap no té la oportunitat de tirar floretes a la seva secretària, o a una currant? Per què? 
      Quants matrimonis es deuen haver creat a la feina?
      Una cosa és tirar la canya i una altra és assetjament sexual, i entre una i altra crec que hi ha prou marge com per saber què és què.
      • Ohtar 16.149 6 108 👍 6.791
        Doncs no, la veritat, crec que no hauria de fer-ho. Poses a l'empleat en una posició complicada si et vol rebutjar. Tots sabem que hi ha persones amb poder que no els hi agrada que els hi portin la contraria i menys que els rebutgin.
        • Faraday 416 👍 242
          Poses a l'empleat en una posició complicada com poses també en una situació complicada a la noia que t'atén a la gelateria, o a al noi del bar si els hi tires la canya i no et volen dir que sí. Si el cap el fot fora per haver-li dit que no, s'ha de denunciar a aqest/a FDP. I punt. I si no et fot fora però insisteix en la tirada de canya després d'haver-li dit ben clar que no, també s'hauria de denunciar per assetjament. 
            Home però un client d'una gelateria no et pot fer fora. Si et fan fora denuncies. Clar que sí, super fàcil 
            • Faraday 416 👍 242
              No, potser superfàcil no, però s'ha de fer. O és millor callar? 
              Simplement dic que per ser el cap no has de tenir prohibit l'intent de "ligue". Que l'empresa no és el millor lloc per lligar? Doncs no, però també pot passar que quan curris a un lloc, acabis coneixent a la dona (o home) de la teva vida. En conec algun cas.
                Home, evidentment que s'ha de denunciar si es dona el cas. Però les coses no són tan senzilles. Que et facin fora és un drama per molta gent que pot trigar molt en trobar feina, i no és tan fàcil  tenir proves com per anar a judici.

Et pots trobar al carrer, perdent el judici, i tot perquè el teu cap té dret a l'intent de ligue. 
                • Faraday 416 👍 242

Ohtar escrigué:
                  Home, evidentment que s'ha de denunciar si es dona el cas. Però les coses no són tan senzilles. Que et facin fora és un drama per molta gent que pot trigar molt en trobar feina, i no és tan fàcil  tenir proves com per anar a judici.

Et pots trobar al carrer, perdent el judici, i tot perquè el teu cap té dret a l'intent de ligue. 

Estic d'acord amb la primera part. 
                  Però compte, l'intent de ligue no és assetjament. No defenso l'assetjament sinó intentar lligar una vegada per veure com està el pati, i si es rep una negativa, ja sigui de paraula o d'acció, parar i no insistir més. Jo entenc l'assetjament com un intent de ligue continuat, quan saps que la persona a qui li tires la canya no li agrada el teu "joc". I més enllà d'això, el xantatge, tot això denunciable, està clar.
                    Jo no estic dient que sigui assetjament el primer intent, ni tan sols dic que hagi de ser ilegal. Però crec que quan tens poder sobre una persona no està bé intentar aconseguir coses d'ella, ja sigui una cita, un favor, diners, etc. perquè a l'altra persona no li és fàcil dir que no. 
  • milicià català 4.293 11 498 👍 423
    Ostres. Al final resultarà que França no està tant en caiguda com semblava.
  • lluisbg 20.008 2 75 👍 4.218
    Això es la famosa però que se quasi no se res d' ella, campanya de denuncia que han fet les dones a partir de Octubre de assetjaments sexuals per part d' homes?
  • JNS 3.408 11 587 👍 1.063
    ""no se senten representades per aquest feminisme que, més enllà de la denuncia dels abusos de poder, aquireix el rostre d'un odi als homes i la seva sexualitat"

• JNS 3.408 11 587 👍 1.063
    El dia que comencin a sortir actors (i actrius) i altres homes (i dones) coneguts denunciant violacions i abusos sexuals per part d'actrius, directores de cinema i altres personalitats femenines, veuràs com les femellistes ja s'encarregaran de silenciar el tema.
  • Faraday 416 👍 242
    Darth_Voldemort, pots desvirtuar més el tema? Pots ser encara més parcial al donar la notícia?
    Que equiparis aquest comunicat amb la llibertat de magrejar i violar dones, que afegeixis les fotos del Bill Cosby i tal em sembla una miqueta execrable, però tu a la teva.

• Darth_Voldemort 406 3 👍 271
      Sí, relacionar la crítica a un moviment nascut arran del cas d'un paio acusat de desenes d'agressions sexuals en un comunicat en que diu textualment que no passa res per "tocar algun genoll" amb la llibertat de magrejar és totalment demagog.

De totes formes, sóc un troll, no ho saps? Si organitzo cada any la gala del trol raconaire de l'any...

• Faraday 416 👍 242
        Que siguis un trol se me'n fot. 
        I tocar el genoll d'una altra persona per intentar lligar-te-la em sembla d'un cutre que tomba d'esquena, però no tinc gens clar que sigui denunciable. El que sí seria denunciable és que el pop en questió seguís igual després de deixar clar que no volem que ens toquin el genoll ni el braç ni res de res. I insisteixo, em sembla que realcionar el que es diu en aquest comunicat i el que van fer el Winstein aquell i el Cosby és anar molt a sac. Són coses diferents. Bastant diferents.
        • Darth_Voldemort 406 3 👍 271
          Quantitativament diferents, no qualitativament. O et penses que el Weinstein va anar a saco des del principi?

Si tu relativitzes el problema que intenta denunciar #metoo, de manera més o menys cutre/efectista, dient que no passa res per insistir una mica, encara que et diguin que no, o toquetejar una mica... res... tocar un genollet no passa res, doncs estàs relativitzant tot el problema.

No és el mateix tocar unes tetes a una noia sense consentiment que violar-la? Clar que no. No és el mateix ser insistent des d'una posició de poder, i deixar de contractar les noies que et diguin que no a drogar-la i violar-la? Clar que no. Però forma part del mateix problema.

Independentment de si passes el límit en que és denunciable o no, el que s'ha vist a Hollywood, és que durant molt de temps hi ha hagut MOLTES actrius i noies que treballen al món del cine que han hagut de suportar tocaments o situacions incòmodes per la posició de poder de diversos peixos grossos. Si Es negaven, no les contractaven més. Si denunciaven, els hi destrossaven la vida, així que el que feien era deixar-ho passar, i que no se'n parlés, com si fos normal, precisament amb aquesta cantarella de: "a veure, no m'ha violat ni res. Només se m'apropa sempre que em veu m'intenta fer una massatge encara que jo m'aparti o em toca el cul una mica mentre riu."

Has dit:

El que sí seria denunciable és que el pop en questió seguís igual després de deixar clar que no volem que ens toquin el genoll ni el braç ni res de res.

Doncs aixó precisament és el que vol reivindicar la campanya. Que ningú té dret a tocar-nos si no volem que ens toquin. Si realment et creus que es tracta de: "li dic que no em toqui, i ja està" és que ets un enze, i no m'ho sembles. Els casos són: "Aquest tio ja ha despatxat a una tia i sospitem que és perque ella no va acceptar els seus apropaments lascius. Ara se m'apropa a mi. Tothom ho veu però ningú fa res. No he flirtejat amb ell, ni li he donat peu a res, però ell segueix. Què faig?"
          • Faraday 416 👍 242
            En aquesta declaració francesa he llegit diverses coses amb les que estic d'acord. Que es doni suport al "dret" de importunar em sembla bé. Al "dret" d'importunar d'homes i dones! El "dret" d'acostar-te a una persona que t'agradi i li tiris la canya com et sembli o com puguis. Una altra cosa diferent i denunciable, a les xarxes però sobretot a la Justicia és seguir amb el tema un cop t'han rebutjat. El Weintein va decidir exercir el seu "poder" sobre les actrius que coneixia de forma sexual i per babós pagarà les seves intencions, i és una de les coses que denuncia l'escrit de la Deneuve. Pel què em sembla entendre demana que aquesta campanya no es vegi com una lluita de sexes sinó més aviat com una lluita de classes. Com la lluita contra el "poder" corrrupte, perquè l'assetjament sexual és una cara més dels abusos dels poderosos cap els empleats. Critica el moviment si és per veure'l com una lluita més contra aquest suposat heteropatriarcat imperant i es posiciona en contra del feminisme de tercera onada. 
            Per això et deia que no em sembla que l'estic francès pretengui donar ales a personatges com en Weinstein o el Cosby.

• Josep Anselm 787 1 👍 903
    Renda sexual bàsica. No hi ha cap altra solució.
  • rotllan 6.957 4 308 👍 4.673
    Per això no agafo mai el transport públic: no m'agrada que em toquin i encara m'incomoda més seure cara a cara amb un desconegut.
  • Tombatossals 3.328 10 596 👍 1.010

Un centenar de personalitats franceses, carreguen contra #metoo i defensen la "llibertat d'importunar les dones"

Que curiós parlar de "personalitats" per intentar ocultar que el manifest ha estat escrit per dones. Els mateixos que sempre parlen en femení i es refereixen als Jordis com a "preses polítiques" ara volen amagar que el manifest ha estat escrit per dones, i des de la seva condició de dona. Perquè? Perquè sinó seria més difícil les següents manipulacions.

Dir que els homes volen molestar les dones és la mostra del nivell d'absurditat a que estem arribant. Com si pretengueren anar importunant totes les dones que trobin pel carrer , colpejant-les amb una cullereta, seguint ordres del patriarcat.

Per començar, no és a "les dones", sinó a aquelles dones (o homes, en el seu cas) per les quals se senten interessats. I per descomptat la intenció no és "importunar-les", sinó tot el contrari: agradar-les.

Ara, que ho aconsegueixin és una altra questió: pot ser l'inici d'un gran amor, o pot ser una molèstia, o pot ser que ella no hi tingui interès sense que per això se senti molesta per la interacció. El problema és que no es pot saber per avançat què passarà. Per això, pretendre que les persones només emprenguin iniciatives de seducció si tenen el 100% de seguretat que seran benvingudes per l'altre implica la extinció de la humanitat. 

Qui pot creure's aquest disbarat segons el qual els homes, la majoria dels homes, es lleven cada matí amb la intenció de molestar i oprimir les dones? Evidentment només un home. Només un home desesperat en fer veure que ell no, que ell és diferent. Com la majoria.

Publicitat

Fòrums

• 9.010.508 missatges
  • 211.536 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat