Fòrum

Viatge a Transilvània

Exploitation Usuari sumador 7.478 12 287 👍 170
Recomanacions?  El viatge seria de 6-7 dies.

p.s.: Buscant si ja hi havia un fil m'he trobat això http://elracocatala.blogspot.com.es/

Respostes

Configuració
  • Sam Belluga 3.214 3 617 👍 7.638
    La veritat és que Transilvània sempre m'ha fet dentetes. 
  • Warsman 223 2 👍 299
    Jo hi vaig anar l'any 2004, des de Bucarest vaig anar a Brasov, dedicant un dia aquesta ciutat i un altre fent una excursió al Castell de Bran (on es diu que el Dràcula hi va passar una nit) i el castell de Rishnov. Un altre dia vam visitar Sinaia i el Castell de Peles des de Brasov, el castell al peu dels Càrpats on estiuejaven els reis de Romania.
    Des de Brasov vaig anar cap a Sibiu, i llavors a Sighisoara (on va nèixer Vlap Tepes, àlies Dràcula). Des de Sighisora vaig fer una excursió d'un dia a Biertan on hi ha una esglèsia fortificada que val la pena de visitar: 

I des de Sighisora vaig anar cap a la capital de Transilvania, Cluj - Napoca. 

Totes aquestes ciutats i indrets esmentats valen la pena de visitar i es podria visitar pràcticament tot  amb 6- 7 dies (si calgués prescindir d'alguna lloc, potser el Castell de Bran per què s'ha convertit en un parc temàtic, el Castell de Rashnov  és més autèntic. De fet, com t'han comentat El Cabrer, són ciutats petites que amb un dia a cada una les pots visitar.

Per desplaçar-me vaig utilitzar el tren donat el terreny muntanyós de la zona i el mal estat de les carreteres. 
    Per fer les excursions cap a Sinaia des de Brasov, és probable que des de l'alltojament n'organitzin o t'ajudin. El mateix amb l'excursió de l'esglèsia fortificada de Biertan des de Sighisoara.

Pel que fa a preus estava tot baratíssim (any 2004), segur que ara deu ser diferent però no més car que a Catalunya.

Pel que fa al menjar, no està malament. Les sopes (ciorbes) cal probar-les, com la "ciorba de piu" (sopa de pollastre), els "mititei" (salxitxes petites lleugerament picants) o la "mamaliga" (semblant a les farinetes) d'entre d'altres. La cervesa és bona, la marca local és la "ursus" i també per beure cal provar la "tuica" (aiguardent de pruna). A la capital de Transilvània, Clup -Napoca pots trobar influència gastronòmica hongaresa (goulash, etc...).

https://www.youtube.com/watch?v=n0yuhYeMi3I
  • Trollathor 402 👍 342
    Jo vaig fer fa anys una ruta per lliure per la zona, vam entrar a Romania per Bucarest, i després vam allotjar-nos a Brasov com a base per a fer més o menys el que ja t'han vingut a comentar més amunt. Cluj-Napoca em queda pendent.

De tot el que ja t'han dit només voldria comentar que:
    - Efectivament les carreteres tenen la seva "gràcia", i la manera de conduir-hi local també és bastant "peculiar". Millor comptar amb un bon conductor amb nervis d'acer i bons reflexes.
    - El castell de Bran és molt "cuco", però penso que es pot obviar tranquil·lament. Jo el descriuria una mica com una mescla entre el castell de la senyoreta Pepis i el castell dels barrufets.

• rotllan 6.957 4 308 👍 4.673
    transfagarasan
  • Canyadesucre 7.141 2 301 👍 9.152
    Pfff! Jo sense moure'm de la Segarra tractaré amb moltíssims més transilvans que tu durant qualsevol setmana.
  • grinfild Usuari sumador 24.622 14 46 👍 3.321
    Hola. He estat 2 vegades a transsilvània i m'ha encantat. Vaig anar per veure óssos salvatges i vaig aconseguir-ho. La millor època diuen que és el maig-juliol. 
    Però també anar a veure els hongaresos , molts d'ells monolingües enmig de Romania té el seu què. Però també vaig visitar Brasov, esglèsies enmurallades dels Saxons, gitanos...
    S'ha de dir que vaig contractar un guia amb cotxe i la veritat és que vam veure moltes coses , vam aprendre molt i he tornat enamorat de Romania. 
    • Roderic 13.204 13 154 👍 5.780
      Explica això dels óssos.
        Bon Dia Roderic

He explicat algunes coses sobre els óssos al comentari d'en Lestatt però aquí n'explicaré de diferents. 
        A mi m'agrada la natura i quan vaig de viatge m'encanta anar a parcs naturals, és on hi ha els paisatges més bonics i la terra menys degradada, és on es troba la part bonica de la terra. Quan la meva senyora em va dir que volia anar a Romania, em vaig fregar les mans, vaig dir-me, és la meva oportunitat de veure grans carnívors a Europa, ja que és el país , apart de Russia amb més óssos, llops i linx d'Europa.

Vaig contactar amb uns guies de la empresa:

http://wildcarpathiaadventure.ro

I no em fa res fer-ne publicitat perquè són gent molt professional i si algú contacte que parli amb en George , que és un guia molt bo, que a més a més de ser un expert biòleg, coneix bé la història i la política del país i té un anglès molt bo.

Per veure óssos el que fas és anar a unes cabanyes al bosc, al cap vespre, on estàs 3 hores, assegut, callat mirant una finestra mirant un clar del bosc. Allà hi ha un cilindre metàl·lic amb un rellotge i cada X minuts deixa anar uns grans de blat de moro (panís) al terra. 
        Les cabanyes que són molt senzilles, de fusta, són de caçadors, i sempre t'acompanya un caçador, amb una escopeta. Ells tenen càmeres i revisen les gravacions dels dies anteriors i saben si en alguna s'hi ha acostat un ós o no. Ara bé, la natura és imprevisible i mai saps si podràs veure un ós o no. De fet la primera vegada que hi vaig anar, era el mes d'octubre i de 3 vespres que hi vam anar, no vam veure cap ós però una de les nits, quan tornàvem cap al hotel , després de fer aquesta activitat (i no veure res de res) se'ns va creuar un ós a la carretera XD. 
        Vegis o no un ós, et porten a fer excursions al bosc i allà veus rastres: petjades d'ós, caques d'ós, pèl d'ós, t'ensenyen llocs on han dormit els óssos a l'hivern, vas a inspeccionar càmeres trampa... Jo he fet una mini excursió al Pallars sobre l'ós i veure un ós al Pirineu català , el veus 1 de cada 100 vegades potser i en canvi a Romania, si vas en èpoques de l'any bones assegures bastant el tret, això si, la meva recomanació és no deixar-ho a 1 sola oportunitat, anar-hi almenys 2 vespres.

Tot i que m'ho vaig passar molt bé, us he de confessar que la primera vegada em vaig quedar amb ganes de més, ja que només havia pogut veure un ós salvatge durant pocs segons a la carretera, tal i com he explicat i vaig dir-me, tornaré pel pont de maig que és millor època, no hi ha menjar al bosc i els animals van amb gana i dit i fet, vaig tornar a contactar amb la mateixa empresa , vaig comprar els bitllets i vaig tornar-hi.

Vaig visitar una zona diferent, també amb molts hongaresos i óssos a transilvània i el primer vespre TAMPOC vaig veure cap ós, durant un moment es van moure unes branques, els ocells van sortir volant però res i al matí següent vam anar a visitar al super expert en óssos que era ex de la guia que ens va dur llavors, i li vam explicar que volíem veure óssos i el tio va trucar a un amic seu que tenia un observatori i el tio li va dir: veniu al meu observatori que us asseguro un 100% de probabilitats de veure óssos. 
        Total que hi vam anar aquell vespre i va ser baixar del 4x4 que ja en vaig veure un. El paio havia muntat un observatori amb tots els luxes i enlloc de posar blat de moro, posava menjar de gos, xocolatines i no sé què més. Total que aquell vespre vam veure 2 ossos que van estar-se com 1 hora donant voltes per allà, una guineu i un ratolí de bosc.

Potser no va ser tant autèntic com a la cabana rústica amb el caçador però havíem d'assegurar el tret :-)
        Vam fer unes fotos ben bones, tranquil ament asseguts sense passar fred i sembla que haguem fet vés a saber què.

Qui a Catalunya munti un observatori d'aquests per veure animals, farà diners. Llanço la meva idea.

• Lesttatt Usuari sumador 33.800 10 20 👍 8.865
          Un relat ben diferent del que vaig viure jo per aquell temps.

L'únic que vam veure nosaltres entre els boscos era gent sense recursos econòmics, rodamons, malalts, ex-soldats... fins i tot, boixos, que cada cop que passàvem amb l'autocar apareixen d'entre els arbres, com si fossin zombis, demanant tot tipus d'almoina.

Animals?... o algun zoo, cap ni un si no era per fer una cruel atracció pels carrers.

Cal dir, i com dic, era un país que sortia d'un regim dictador. Mentre en Txauxescu vivia tot tipus de luxes el poble passava força fam. Pels carrers es veiem molts mutilats. Les parets encara es podia veure metralla... la gent autòctona et venia corre cuita per canviar dòlars... els robatoris a hotels eren ben presents. Els centres comercials eren molt senzills, depriments... Ja no dic res de les botigues...

Es bo saber com aquest país ha canviat per a be.
    • Lesttatt Usuari sumador 33.800 10 20 👍 8.865
      Quan hi vaig anar, quatre anys després de la mort del Txauxescu vaig veure pels carrers de Bucarest a un fill de puta duent un ós lligat entre cadenes junt amb un morrió, mentre la pobre bestia anava movent-se d'un costa a l'altre com si l'haguessis entrenat per fer d'atracció turística.
        Per sort això està prohibit actualment. De fet jo que sóc una mica friki pel tema dels óssos vaig visitar 2 llocs diferents on recuperen óssos:

1- És visitable per tothom hi ha óssos d'Europa de l'Est majoritàriament, són óssos adults que les han passat canutes i que no poden ser alliberats. És com un zoo, on hi ha unes quantes gàbies molt grans (com un bosc tot tancat) on hi viuen els óssos. El guia t'explica les històries de cada un. Es veu que la Brigit Bardot va posar pasta per fer allò. Hi ha un ós que va entrar en un tren de mercaderies que estava aparcat aprop d'un bosc, es va posar en marxa i va parar al arribar a Bucarest i allà va sortir l'ós, rollo a Sant Andreu Comtal, enmig de vies i trens (per posar un exemple)

2- La segona vegada que hi vaig anar vaig anar a un lloc on el portava un super expert d'óssos , vaig poder xerrar amb ell durant un parell d'hores, vam parar d'óssos però també de Catalunya , és de la minoria hongaresa i ens entenia perfectament. En aquest lloc només ens va deixar veure a un ós que era sord i per això no el podien alliberar i vam poder entrar amb ell dins del recinte i fer-nos fotos a pocs metres (3 o 4 metres). Allà tenen óssos petits que no deixen que estiguin en contacte amb altres humans i aconsegueixen tornar-los a deixar a la natura amb èxit. 

Explicaré al comentari d'en Roderic més coses sobre els óssos.
  • Garroferet 433 1 👍 347
    Vaig estar este estiu a Transilvània amb la parella, viatjant pel nostre compte (sempre en tren). Vam entrar a Romania per Timisoara des de Budapest, i ens va semblar una ciutat totalment omitible, però ens pillava de pas i vam fer nit. Després vam anar a Sibiu, passant per Deva (on ens vam quedar amb les ganes de vore el castell de Hunedoara). Sibiu és la ciutat típica transilvana, amb una marcada arquitectura alemanya. Et recomane que puges a la torre de la catedral evangelista.

Després ens vam dirigir a Sighisoara. La vam vore en només un dia, mentre anàvem de Sibiu a Brasov. És una meravella, has de visitar-la sí o sí. A Brasov vam fer tres nits, i és la "capital turística" del país, al situar-se propera dels principals llocs d'interés. Brasov la pots vore en un dia si m'apures: puja al telefèric i camina un poc fins al cartell de Brasov, on podràs gaudir d'una magnífica panoràmica. Des de l'estació de bus ixen, més o menys cada hora, serveis cap a Rasnov i Bran. Compte, vigila l'horari de Bran, que tanquen prompte. A més, evita les hores centrals per visitar el castell, perquè està molt saturat de gent. Si tens temps de sobra temps, visita Rasnov.

Des de Brasov pots baixar fins Sinaia en tren, que està a 1 hora de camí. Només pel paissatge que veuràs, ja te la recomane. El palau de Peles és bonic (i amb una entrada cara). No sé quins gustos tindràs, però m'haguera encantat poder haver fet senderisme pel Parc Natural de Bucegi.
  • torraina_infernal 37.247 10 16 👍 22.089
    Jo vaig ser-hi fa poc. Recorda que el verdader castell de Vlad Teppes no és el que t'oferiran veure. I que el que veuràs, en Vlad sols hi passà una nit.

Publicitat

Fòrums

• 9.010.343 missatges
  • 211.532 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat