Fòrum

El primer "català" de l'any es diu Raisa...

EstatpropiUsuari sumador158.707 10 1👍 24.632

Raisa, el primer nadó del 2018 a Catalunya ha nascut a Barcelona

El segon nadó també és una nena i ha nascut a Tarragona, mentre que el primer gironí i el primer lleidatà són nens i no han estat tan matiners
Redacció 01 Gen 2018 - 13.52

Raisa Ioana, el primer nadó del 2018 a Catalunya

El primer nadó de l'any a Catalunya ha estat una nena, que ha nascut quan passaven pocs segons de la mitjanit a l'Hospital del Mar de Barcelona. Es diu Raisa Ioana. Així ho ha anunciat el compte de Twitter de la Conselleria de Salut, que informa cada any dels primers naixements als hospitals públics catalans.

El gerent del Consorci Sanitari de Barcelona, Jaume Estany, farà aquest any la tradicional visita al primer nadó de l'any.

Doncs això, fil típic d'aquesta data. Es poden posar tots el noms d'arreu de la nació.

Respostes

Configuració
  • nemo6.021 8 353👍 1.762
    Vaja! Quant fill de puta etnicista tenim pel racó darrerament! Quin goig trovar-vos tots juntets botant bilis.
  • dimissiopuntorg23.852 13 48👍 19.639
    Per què les cometes?
  • Benfresc12.065 5 168👍 9.778
    No hi ha gent normal que vegi que la immigració massiva és un problemàs que sumat a l'opressió nacional d'un estat que ens va en contra matarà la nació catalana? Tots els comentaris antiimmigracionistes han de ser de xenòfobs ximples i cabrons amb prejudicis contra els immigrants?

Anem molt malament si el debat sobre immigració ha de ser sempre entre semi-nazis sense escrúpols vs progres idealistes que viuen a un altre planeta i neguen que aquí hi hagi un problema gros.
    • enricmm15.676 10 118👍 4.969
      Perquè els que ens hi oposem se'ns caracteritza de nazis. 
      • Benfresc12.065 5 168👍 9.778
        Home, no sé tu en concret però la gran majoria de comentaris que hi ha en aquest fil i d'altres del racó de gent que s'oposa a la immigració massiva, són repugnants, insultant als immigrants i fins i tot als seus fills recent nascuts.

A més us recordo que ara mateix no podem fer absolutament res per frenar l'entrada d'immigrants a Catalunya,  i fins que no siguem un pais independent no em sembla gens intel.ligent posar-nos als immigrants i fills d'aquests en contra. 
        • Toni Montagutí34.492 7 19👍 21.583
          D'acord amb el que dius. Ara bé, i com que suposo que sóc un d'aquests idealistes que viuen en un altre planeta*, vull que sàpigues que no el nego, el problema, però m'enfurisma que es tracti des d'aquests paràmetres que tu mateix denuncies. 

*Que consti que no t'ho dic amb agror.
  • Trinxant10.961 8 190👍 3.125
    Clàssic fil i clàssica discussió de cada any.
  • Messier45512 1👍 390

Tractar de decidir si algú és català pel nom... en fi. El més delirant de tot plegat és que són criatures recent nascudes, que ni són ni deixen de ser res, i automàticament volem endossar-lis la identitat (SUPOSADA! ) dels seus progenitors.

El meu nom (no parlo ja dels meus cognoms) és d'origen mitològic, i no sé què hi tindrà a veure amb la meva identitat o nacionalitat. El meu fill també duu un nom mitològic. Una part de la meva família (propera) té noms mitològics o d'altres cultures; tots els que votem ho fem a independentistes, tot i la forta influència llibertaria a la família (jo sóc el 'marxista autoritari' ), que fa que algú opti per la abstenció activa.

La meva mare conviu amb una musulmana amazic de Tànger (si malament no recordo), independentista. No té nom català, com suposareu. Si té un fill i li posa un nom propi amazic (o àrab, no sé quins noms posen, i tampoc vull fotre la pota), ja heu decidit que serà unionista, també? 

Evidentment que hi ha molts barris on la situació és precària, però aquest determinisme etnicista no duu enlloc (positiu). Si voleu guanyar-los per al projecte polític de la República Catalana, els haureu de fer saber que hi ha lloc per a ells, es diguin com es diguin, portin els cognoms que portin, parlin el que parlin a casa.

• Sam Belluga3.795 4 538👍 9.141
    Marcela Topor, periodista i esposa del candidat del partit que molts rakkkonaires han votat, aprova aquest fil. 
  • Un_senyor_damunt_un_ruc2.359 2 757👍 1.946
    El català no neix, es fa.
  • Proletari català2.879 9 661👍 489
    Descansin en pau els llinatges catalans, descansi en pau la cultura catalana. 

Fer desapareixer un poble és correcte si ho diuen per la tele.
    • Toni Montagutí34.492 7 19👍 21.583
      Llinatge català i cultura catalana, no van sempre de la mà. Algun exemple: Boadella, Vidal-Quadras, Samaranch, Salisachs, Coixet, Serrat.
      I de l'altra banda, llinatges no-catalans, si se'n pot dir així, avui en dia, lligats a la cultura catalana: Zgustová, Gabancho (EPD), Lamotte de Grignon, Al Hadjmi, Seabra, Strubell...i tants més. 

Publicitat

Fòrums

• 9.177.984 missatges
  • 216.876 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat