Fòrum

Jocs de taula

grinfild Usuari sumador 24.715 14 45 👍 3.446
Us agraden els jocs de taula? A mi m'encanten. Trobo que és una bona manera, sobre tot a l'hivern o a les nits d'estiu, de jugar una bona estona amb els amics i/o la familia. És una activitat sana, on per una estona la gent deixa de mirar la tele, la consola, els telèfons i fa unes rialles amb una activitat conjunta.

Quins jocs són els que us agraden més? Alguna recomanació per comprar per Nadal?. Quin tipus de jocs us agraden? Teniu anècdotes?

Un criteri bo per saber si el joc és bo, és el premi Spiel des Jahres, que és com "els oscars dels jocs de taula". Jo ho tinc comprovat, joc amb premi, joc bo. Per veure els guanyadors, només cal mirar a l'article de la wikipèdia corresponent:

https://ca.wikipedia.org/wiki/Spiel_des_Jahres

Respostes

Configuració
  • Xulomander 5.644 3 380 👍 5.963
    No és ben bé un joc de taula, però ve en una capsa i es juga en una taula:

Citadels també està prou bé, és un joc de cartes on els jugadors construeixen una ciutat.
  • Faraday 804 👍 514
    Me'l vaig comprar aquest dimecres:

Joc ràpid i divertit, tant si jugueu amb la familia com amb els col·legues. De 2 a 6 jugadors, a partir de 8 anys, amb partides d'uns 20 min. màxim. Normes fàcils i ràpides d'entendre, potser amb alguna llacuna però bé. 
    Es tracta d'aconseguir ser el primer en reunir un cos sa format per 4 òrgans, i per aconseguir-ho hauràs d'infectar els pacients dels altres jugadors. 

Us el recomano.
  • gerd 8.545 11 253 👍 1.461
    Algú ha provat el Terra Mystica?
  • rotllan 8.827 4 247 👍 6.894
    El Risk casi em porta el divorci
  • Afaitapagesos 466 5 👍 141
    Jo darrerament jugo força a aquests:

¡Sí, señor oscuro!

Joc de cartes que tracta de passar-se el marró entre els jugadors per a que el gamemaster no els carregui la culpa d'haver fracassat en la missió. A partir d'unes cartes amb excuses has de convèncer el senyor fosc que tu no l'has cagada sinó que ha estat un altre. Joc molt divertit quan la gent li posa imaginació i ganes de fer el ruc una estona.

7 wonders:

Joc de tauler on has de fer avançar la teva civilització al llarg de tres eres mentre aconsegueixes recursos i construeixes edificis. A mi m'agrada força ja que és competitiu però depens dels recursos dels altres per a avançar i, a més a més, tens diverses vies per a aconseguir punts per a guanyar així que fins el recompte final mai saps qui guanyarà. És de 3 a 7 jugadors però te una manera per a fer-ho de 2 a part d'ahver-hi una versió pròpiament de 2 jugadors.

BANG!

Joc de cartes que et porta al llunyà oest americà on cadascú tindrà un rol amb un objectiu (sheriff, bandit, agutzí o renegat) i un personatge amb una habilitat única. L'objectiu del joc és, segons el teu rol, matar la resta de jugadors que no formin part de la teva facció (en el cas dels sheriff i l'agutzí o els renegats) o matar tothom acabant pel sheriff (renegat). L'únic rol al descobert és el sheriff així que no sabràs a qui dispares fins que el matis.

En tinc molts més però aquests són els que gairebé sempre trec quan ens reunim amb els amics i amb els que ens ho passem millor. També recomanaria el Zombies 15', Carcassone, Catan, Timeline, la Villa, Pandemic o Room 25.
    • Afaitapagesos 466 5 👍 141
      Per cert estava pensant en comprar-me algun d'aquests jocs però no em decideixo. Algú els ha provat?

Arkham Horror

Barcelona: la Rosa de Foc

Dead of Winter

Si et crida l'atenció l'Arkham Horror: agafa't en comptes l'Eldritch Horror, que és la versió "actualitzada" i amb rentat de cara de les normes del joc. Les instruccions, tot i que considerables, són molt més senzilles que a l'Arkham Horror, mantenint el mateix esperit de joc. Essencialment s'elimina el conyàs d'haver d'estar mirant la guia de referència tota l'estona i de necessitar una hora per preparar el joc (cas de l'Arkham Horror), i manté l'essència narrativa de catàstrofe mundial que s'ha d'aturar abans que ens exploti a la cara. També redueix el temps de les partides, que ara duren unes dues hores i mitja en comptes de 4-5.
  • Columbo 1.264 2 👍 1.759
    Aquesta tarda sessió de jocs de taula per dos amb la Sra. Columbo: Odin's ravens i backgammon. Hem començat amb el backgammon i no em pinta la cosa bé 
  • Faraday 804 👍 514
    Comprat ahir: Timeline

Joc interessant i de "culturilla" a on has de saber posar les cartes on toquen, a partir d'una linia de temps. El però és que, com tots els jocs de pergunta-resposta, quan hi has jugat 50 vegades ja et saps les respostes de memòria.
    Dedico aquesta partideta a la Jenny, que sé que passa per una època de vikings.

• Faraday 804 👍 514
    He comprat recentment alguns jocs de taula com el T.I.M.E stories, el Kréus, el Ticket to Mars i el Boletaires.

Joc entretingut i interessant, amb un xic d'estratègia. Per dues persones amb partides d'uns 30min. Es tracta de caçar bolets per després cuinar-los. El que més punts de sabor aconsegueixi amb els plats preparats és el que guanya. Recomanable.
  • Senienc 21.982 10 60 👍 7.088
    Fa unes setmanes vam jugar a La fallera calavera i la veritat que mola. Senzill i entretingut.

Algú ha jugat al Terra Mystica?
  • lluisbg 22.877 3 56 👍 5.180
    Monopoly, el Juego de la Liga i sobretot l' Attack!, a nivell simple
  • Faraday 804 👍 514

Ticket to Mars.

Un joc de GdeM de 2 a 5 jugadors, a partir dels 8 anys, amb partidetes de 15'. Joc interessant, hi he jugat varies vegades i encara haig de decidir si m'agrada molt o poc. Autor i il·lustrador catalans, per cert.

Algú més el té? 

Fa un parell de setmanes que jugo al Cribbage

Resultat d'imatges de cribbage

• Hanzel und Gretyl 4.830 9 446 👍 1.217
    A 9th Age, evolució del warhammer fantasy. Un hobby molt complet. 

• barcelonista100 14.736 10 130 👍 1.112
      Jo fa anys i panys jugava al Fantasy. Quines novetats hi ha? Està basat en un altre època? I jugabilitat?
      • Tuixec 3.576 9 569 👍 1.498
        Ni idea sobre la 9th age, pero pel que vaig sentir Age of Sigmar és posterior a Fantasy. El Chaos s'ho peta tot i només queden nuclis de resistencia. L'anima de Sigmar i dels seus seguidors és reviscuda i lligada a armadures que és un nou exercit i en general les batalles tenen moltes menys miniatures i molt més grans i espectaculars. (En la línia habitual de vendre miniatures i que les de la versió anterior no serveixin per res, considerant que en la edició anterior, havien tret les normes de horda i les unitats amb 10 d'amplada eren molt i molt potents, fent inutils les caballeries que eren el moll de l'os de la previa i així anar fent).
      • Hanzel und Gretyl 4.830 9 446 👍 1.217

T'explique.

Jo també jugava fantasy d'adolescent, fins que als 16-17 meu vaig deixar per festa i xicones i poc diners per diversificar. Ara en 30 anys son un grups d'amics que em tornat ja tots en les nostres faenes i parelles.

Fantasy va durar fins fa 3 anys. On en 8a edició del joc basant-se en número de miniatures venudes van vore que Fantasy venia mooolt menys que el germà futurista i per tant en una sèrie de noveles es varen carregar l'univers i van crear una cosa nova, Age of Sigmar.

En aquest nou mon les antigues races moltes han desaparegut o canviat i n'han ficat de noves. S'utilitza un sistema de pena rodona com en 40k i les regles es simplifiquen moltíssim. S'aposta per personatges cada vegada més grans, com en 40k, i en definitiva el fet de comandar un exèrcit desapareix. Ara van molt més al muntó.

Degut a això, moltíssima gent es va cremar moltíssim i des de el warhammer competitiu, els toes, es va decidir començar a fer un joc fet per la comunitat on es mantigueren els blocs i l'escència del Warhammer de tota la vida. En això han fet que el joc està més balancejat que mai i la comunitat ha crescut, tot i això, ja portem gairebé 3 anys de fase beta on s'han canviat moooltes coses i fins a final d'any no tindrem la fase definitiva, la GOLD, on perfí es podran possar a la venta reglaments i llibres d'exèrcit, mantenint però, el sistema actual, on tot està al forum públic de forma gratuita.

Així però, per tema de copyright, els noms s'han canviat, i el lore ha evolucionat. El caos ja no son 4 deus, en son 7,  els altos elfos son High Born Elves, els skavens, vermin swarm. Tot en les seues respectives traduccions al castellà.

Ja s'acabat la era de Sigmar? Si que van forts.
  • Lyuh Woon-hyung 2.092 2 811 👍 2.002
    Algú sap d'un lloc per anar a jugar a jocs de taula i que acceptin jugaodors nous?? Gigamesh i els llocs de la zona friki està molt bé però tens que anar en grup i diguem que els meus amics ja fa temps que van deixar de jugar (una puta pena, recordo unes partides del joc de rol d'Star Wars que flipes)
      Fa molts anys que els he perdut de vista, però al club de rol Kritic, acostumaven a fer 4 sessions anuals de demostracions de jocs de rol i jocs de taula. També pots intentar quedar amb ells qualsevol dia que juguin a algo, pero si no és un event normalment tenen partida de rol.

Casal de joves de Les Corts (C. Dolors Masferrer, 33-35. Barcelona).
  • Faraday 804 👍 514
    Kodama. El vaig comprar fa mesos però fins ara no hi havia pogut jugar. Joc esteticament bonic i poqueta cosa més. De totes maneres per passar l'estona amb els nens està prou bé.

• Faraday 804 👍 514
    Just ahir vaig aconseguir un 2x1. Vaig comprar-me el Hive pocket. Joc purament estratègic, una espècie de escacs i dames, altament recomanable! I això després de descobrir una botiga absolutament collonuda a Vic. La botigueta, perquè és minúscula, es diu Gargamel i tenen un assortit de jocs de taula interessants que ja els hi agradaria al Drim o a l'Abacus. Tremend! I no sols això sino que tenen jocs en préstec, per si te'ls vols endur per fotre-hi una partida. I també tenen un club de joc per si voleu quedar i fotre unes partides. Segons m'han dit queden cada quinze dies. Absolutament genial i de visita obligada si sou uns aficionats als jocs de taula.

Per si us interessa fa poc van desclassificar el joc de cartes "Collection Deck" que és una de les coses amb les que s'entrenaven els espies de la CIA. Us deixo uns enlla¢os que he trobat. A més així els tindré localitzats quan tingui temps per jugar-hi. Estan fent un kickstarter per una versió més cuidada.

Versió Imprimeix i juga

Enlla¢ al kickstarter
  • Faraday 804 👍 514
    Aquesta última setmana, gràcies a Gargamel, he estat jugant gairebé cada dia al The Island. Sincerament genial. Un joc de regles fàcils i interacció directa (o sigui puteig) a on has d'intentar salvar els teus exploradors i al mateix temps impedir que els dels altres arribin a lloc segur. Tot això mentre una illa s'enfonsa. Absolutament recomanable. Que se salvi qui pugui!

• Faraday 804 👍 514
    Actualitzo el tema amb els jocs que han caigut a les meves mans recentment: 
    Exploradores, o Lost Cities pels qui els dolgui el títol en castellà, és un joc de cartes del conegut Reiner Knizia. Un filler amb mecànica de card set amb interacció indirecta. Fàcil i ràpid. Amb tres o quatre partides ja pots posar el pilot automàtic.
    Pros:
    Filler amb el que es poden iniciar els no jugadors. Fàcil d'explicar i ràpid d'aprendre.
    Contres:
    Que és un filler. Si espereu un joc amb profunditat, immersiu, amb bones dosis d'estratègia, i que us pugui entretindre tot el dia, no és el joc que busqueu. Va bé com a entremès però res més.
    Coses meves: No sé encara el perquè del tauler si sense funcionaria igual de bé i abaratiria el joc.

Opinió del meu pare: Està bé.

• Faraday 804 👍 514
    Esbirros, o Henchmania pels castellafòbics, és un joc de posicionament de treballadors amb majories, amb daus i cartes. Partides que van de la mitja hora a la hora. Amb interacció directa (puteig amb les cartes, tipus Magic the gathering, per entendre'ns). El podria comparar amb el Stone Age però recollint cartes en comptes de recursos. No està malament però les instruccions i els texts de les cartes deixen lloc a les interpretacions i a les incerteses. Potser la gràcia rau en els possibles combos que es podrien fer amb algunes cartes.

Opinió del meu pare: "Una merda com un piano". De fet només he pogut fer partides solitaries perquè tal i com li he explicat les regles ha plegat a la primera ronda. No ha entès res.

• Faraday 804 👍 514
    Código sectreto dúo, o Codenames duet, és un joc d'espies, en aquest cas cooperatiu, a on haureu d'endevinar 15 paraules en 9 torns. Per desxifrar les paraules s'hauràn de donar pistes que generalment involucrin dos conceptes que vulguis que el teu company endevini. La gràcia de tot plegat no només és trobar un nexe entre dues paraules clau sinó intentar entendre la ment del teu company d'equip perquè les pistes que li puguis donar siguin efectives. Joc de coco, de pensar. No és un party però és molt molt interessant i potser per això divertit.

Per part meva em sembla molt molt molt recomanable!

Publicitat

Fòrums

• 9.125.512 missatges
  • 215.190 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat