Fòrum

Emigrarà gent?

català_vilanoví1.791 1 900👍 2.268
Fa uns dies, tornant cap a casa, vaig sentir parlar a dues dones, i tot i que no n'estic segur al 100%, una comentava a l'altre que si Catalunya s'independitzava marxarien cap a Cuenca (literal). No és el primer cop que sentim a un(a) unionista "amenaçar" en abandonar Catalunya si ens separem d'Espanya, però realment creieu que ho farien? Quanta gent creieu que ho faria?

Respostes

Configuració
    • willybarna10.958 10 190👍 2.669

dumis escrigué:
      Treballo en el sector immobiliari i potser unes cinc persones m'han dit que marxaran perquè no suporten pensar que Catalunya es pugui independitzar. I m'ho diuen sense coneixem pràcticament de res però en aquest sector la gent t'explica la vida a la mínima. Són  unionistes i castellanoparlants. Tampoc sé si ho diuen perquè estan cabrejats i després no ho faran però és un comentari que si que fan. I per mi de putissima mare, com més marxin millor. De català ningú m'ho ha dit. 
      Son de la zona alta de BCN, no?
    • Calidoscòpic20.659 14 70👍 13.404
      Tampoc sé si ho diuen perquè estan cabrejats i després no ho faran però és un comentari que si que fan.

Sí que ho faran. Els fa pànic perdre la superioritat que els dóna el seu estat. El problema és que, si marxen, allà on vagin seran iguals als altres, no pas superiors. No hi estan acostumats i els fot...
    • tocafon6.411 13 334👍 3.001
      Estic amb tu,  no crec que marxi gaire tants, 

que molts ho diuen si, però quan arribi l'hora, ben pocs ho faran, la gent gran perquè aquí tendran els fills i nets

qui treballi, no deixarà la feina per anar a buscar, no se sap què

els molts recalcitrants, alguns ja estan marxant, com qui no vol la cosa

i be, si marxen, cap problema, per més que marxin no deixaran cap buit que no es pugui omplir, 
       mes aviat crec que arribarà gent i no sols del País Valencià o ses illes
      això si el s que vinguin d'espanya, ja no vindran amb mentalitat de colons 
      • cristinon23.648 9 50👍 1.215
        o sigui realment part o tota la immigraciò espanyola de l´època del franquisme va venir a Catalunya amb mentalitat de colons?

i això per què exactament ha estat aixi?

perque ja sabien abans d´arribar que Catalunya era una colònia d, Espanya potser?
        • dumis1.838 5 885👍 1.113
          Si, una colonia però ei, que ells ens estimen molt eh, ara, mentre ens portem bé, perquè sinó NO eh 
        • tocafon6.411 13 334👍 3.001
          No tothom va venir amb mentalitat de colons

els que si van venir amb mentalitat de colonitzadors i conqueridors, va ser tot el funcionariat que va venir després de la guerra i el que ha continuant venint 
          militars que és van quedar, com civils aprofitant els avantatges d'haver estat militars

altres van venir desterrats, com el meu avi i que després van venir la meva avia i els fills

i altres van emigrar per economia,

però si que molts dels que van emigrar per pura subsistència, han acabat convertits en colons, 

uns de forma inconscient, però amb l'actitud de supremacisme  propiciada pel règim franquista i després alimentant la diferència i tractant-los d'eterns immigrants per part del psc i pp i ara c's

altres de forma plenament conscient tal com podem continuar veient amb c's
  • RexMontcada706 2👍 766
    Espero que sí.
  • Farao4.474 4 471👍 179
    No marxarà ningú, tret de quatre notes.
  • laquintaforca5.630 7 380👍 644
    ELs meus tiets em van dir un cop que se'n tornarien al pubelo. Els seus fills tots indepes.
  • JautenimUsuari sumador7.269 6 296👍 3.873
    Fa 15 anys la meva àvia també ens amenaçava de que si se'ns acudia comprar un gos el fotria a patades -> bestestst friends des del dia 0.
  • Gínjol14.615 3 133👍 4.769
      Al mercat tenen la llengua molt llarga per fer-se les redotores 

Dues dones i un ànec, mercat!
  • Pep el Grill126 1👍 101
    La gent es quedarà on hi hagi diners. L´any que ve quan les pensions petin i la Catalunya indepe sigui el mal menorveurem que en pensen de marxar.
  • Mcasas8.855 12 248👍 3.386
    I què faran a Cuenca? L'única part de Castella on hi ha un cert dinamisme econòmic és Madrid, degut a la seva condició de capital.
  • Florquefaestiu633 3👍 542
    Si seguim vivint en aquesta merda d'Estat jo també fotré el camp. Però votarem unes quantes vegades abans.
  • __28509__255 3👍 324
    Tant de bo. Aquí hi viu massa gent fa temps.
  • BarratinaireUsuari sumador7.789 13 274👍 5.204
    Jo he trobat casos contraris, catalans que m'han dit que si Catalunya no vol la independència ( segons els resultats electorals que es produeixin ) marxaran a un altre país perquè no volen saber res d'Espanya. També cal dir que anirien a Suïssa pel que temptador ho és una mica.
  • elbruixot3.123 13 632👍 1.147
    quanta gent s'ha anat des estats units per la victòria de Trump? ... diuen molt i després no fan res. Dos dies ploraran i després s'adaptaran a la nova realitat.
  • Aleix841.047 1👍 802
    Conec un cas d'una noia, que el seu pare va decidir marxar just després de la democràcia. Era professor, i no veia gens clar com evolucionava l'escola aquí. S'en van anar a Saragossa, ella em diu que sempre se'n va arrepentir. El germà d'ella torna a viure a Girona, i ella fa poc que s'ha traslladat a Bcn, per que a Saragossa és queda petita. Té molt bon record de quan vivien a Girona.
  • venjança_catalana4.263 3 494👍 4.818
    Menys població = més qualitat de vida

Molt senzill, cada cap de setmana la gent emigra de les grans ciutats i busca la "despoblació" 
  • __11694__Usuari sumador39.613 13👍 17.702

Per desgracia no marxara quasi ningu (excepte els que ja havien vingut de manera temporal).

• henke56.716 11 9👍 9.463
    No perquè no serem independents.
  • CèsarUsuari sumador15.983 14 111👍 13.388
    Si arribem a ser independents, quan es vegi el diferencial entre el que es cobri aquí de pensions i el que es cobri (si encara es pot cobrar!) a la resta d'Espanya, veurem que d'aquí no marxa ni Déu. Ni amb aigua calenta.

Ahir mateix em vaig assebentar que aquí, que som poc més d'un 16% de la població de l'estat, surten el 29 i escaig % dels diners de les pensions del total de l'estat, o sigui que...
  • LesttattUsuari sumador37.069 11 17👍 11.752
    Mentre continuïn rebent tota ajuda, subvencions i privilegis seran pocs qui acabaran foten el camp.
  • Pius5.503 12 392👍 91
    Hi ha un tema important sobre l'ordre dels factors: els faria res, fotre el camp ABANS de la independència?
  • HomenatgeABabel2.270 3 778👍 2.467
    La gent que se'n vagi serà qui pugui fer-ho: habitants de Sarrà-St Gervasi, Pedralbes i St Cugat. I en menor mesura potser alguns dels arribats als 60 i 70 a l'AMB i que encara tinguin alguna propietat o contactes familiars als seus pobles.

I potser algun altre també dels espanyols arribats últimament que mantingui contacte amb la seva zona d'origen.

En tot cas, però, no serà ni molt menys un fenomen massiu. Dubto que superi les 150.000 persones, un fenomen així.
  • Desperdicis7.515 12 285👍 1.269
    Jo durant uns anys treballava pel Baix Llobregat i m'havia de passar el dia per casa de la gent, així que amb alguns entaulavem conversació. La gran majoria de la gent eren jubilats i deien que tenien ganes de tornar a Andalusia, i més tenint en compte que amb la pensió allà viurien molt més còmodament, però després d'haver-se passat 40 anys ja no estaven tan arrelats allà i sobretot, els tirava enrere el fet de que llavors estarien lluny dels seus fills i néts. Vaja, que algú potser si que tornaria a Andalusia, però una grandíssima minoria. El que sí que crec, és que la situació actual provocarà que menys gent es plantegi venir a viure a Catalunya. 
    • __32331__3.226👍 2.836
      Ja fa dècades que els espanyols no volen venir, sobretot, perquè des dels  mitjans de comunicació espanyols els fiquen la por en el cos, i pensen que a Catalunya els apedregarien per no parlar català, i coses així. La mala premsa que els mitjans espanyols fan sobre Catalunya, i totes les mentides que llencen, en el fons ens afavoreixen, perquè així no venen tants espanyols. 
  • RocBlanc1.952 9 854👍 373
    Tant de bo en marxés un bon grapat, però no serà així, primer perquè marxar no és tan senzill, si tens feina l'has de deixar, si tens casa l'has de vendre, si tens més família aquí te n'ha se separar, després has de tornar a buscar feina i casa...
    Segon, no marxaran perquè tampoc són tan rucs, en el fons saben que possiblement amb la independència, a Catalunya li anirà millor econòmicament i a Espanya pitjor perquè perdria el seu motor econòmic. 
    Tercer, amb els colons que tracto per feina, una de les coses que diuen els que argumenten que marxaran és: Me iré pero que me paguen todo lo que aportado a esta tierra... la qual cosa equival a: ningú em pagarà ni cinc, per tant no marxaré de buit ni deixaré enrere tot el que he fet.
    En definitiva, marxaran quatre gats, alts funcionaris de l'estat i gent que no està arrelada aquí i només hi està de pas.
  • AviVicenç15.117 5 126👍 1.884
    En un principi potser algú, i en tot cas Buenu, doncs be adeusiau i bon vent i barca nova.

D'ells un 30% li faltarà temps per tornar en adonar-se que en el fons tenen l'estigma de catalans, unionistes però catalans. i el altres millor que no tornin
  • __32331__3.226👍 2.836
    Sí ens independitzem, vindran molts a demanar refugi, caldria posar un mur ben alt a la frontera.
  • sbarpa_941.663 5 940👍 718
    Els més rabiosos miraran de fotre el camp, alguns no podran però molts altres sí. Catalunya serà llavors un lloc més civilitzat, decent, net, de tots els que sí ens hi volem quedar, amb més nivell d'educació i menys massificat, perquè la majoria de gent sortiria de l'AMB. Aixó sí, es generaria una quantitat gran d'habitatges buits i això generaria una caiguda en el sector de la construcció, però molta gent podria aprofitar llavors per fer-se un dúplex.
  • Dogmatico459 11👍 594
    Jo mateix... però en cas de victòria espanyola. De fet, he demanat una green card a la Diversity Lottery dels Estats Units.
  • Turanga_Leela28.181 6 35👍 6.613
    Tan de bo complissin per una puta vegada amb el que diuen.
  • rotllan9.588 4 222👍 7.838
    No marxen ni amb aigua calenta

Publicitat

Fòrums

• 9.176.502 missatges
  • 216.824 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat