Fòrum

Ara que començava a tenir clar votar la CUP me n'assebento que està dominada pel corrent Endavant.

henke56.178 10 7👍 9.067
Ho han dit aquesta nit a Catalunya Ràdio. I no en sóc pas massa fan d'aquest sector. I si ja tenia pensat votar-los amb la pinça al nas ara ja m'estic tornant a replantejar el vot. 

A algú més li passa? Quina solució heu trobat? Encara veuràs que m'acabaré abstenint. 

Respostes

Configuració
  • lorajoler177 5👍 80
    Mira, és molt senzill. Hi han dos blocs, i cada bloc està format per una munió de partits. En el cas independentista, la CUP (que també aplega candidaturetes i partits tipus el Partit Pirata [*]), JxC (Pdcat i etc), ERC (+Demòcrates de Catalunya). En l'altre bloc, tota la resta. Incloc conscientment al bloc del no als ex-companys de ICV, Podem i BeC i la seva enèssima plataformeta electoral.

Presuposant que siguis independentista, el dia 21D, t'agradi o no, has de votar, PETI QUI PETI. I sí, són unes candidatures de merda. Efectivament. JxCat és el circ dels horrors de la indydreta, al menys no porten a la Pascal. ERC  + DemCat són com tothom diu uns peixos bullits. I la CUP ha patit un cop de força d'Endavant (i ha tingut una contestació interna a l'hora de ratificar les llistes d'un 33%, que en l'actual context aviat es dit).És una elecció entre lo pitjor i lo encara més pitjor. Els uns seran processistes i els altres, amb la gracieta de contestar el processisme, encara faran presidenta l 'Arrmiadas.

Però que reconeguem això, i jo al menys no tinc cap problema en reconèixer-ho no vol dir que no haguem de votar alguna de les candidatures independentistes. Jo tinc una raó de pes per votar la CUP, a banda de ser-ne membre: és l'única candidatura indy obertament anti-UE. Fin. Per mi no cal dir res més.

No votar, o votar als tontos útils del NO (Ada i Pablo en comú), és una alternativa molt pitjor.

PD1: Per cert, l'alternativa per canviar aquests partits és per mi absolutament evident: entra i canvia'ls. Afilia't i fes lo que puguis per canviar-los.
    Això va també per aquesta mena de neovotants cupaires ex-convergents. El vostre amor sobtat sorpren. Entreu als partits que us siguin realment més afins, entreu-hi i mireu de canviar les coses allà dins. Que hagueu de votar-nos em sembla absolutament surrealista.

PD2. El Partit Pirata, tot i ser un partit minúscul, i no directament independentista, ha estat molt més operatiu i propositiu que tant de trosko pesat que corre por ahi.

• llamp45.433 16 12👍 10.616
    Calma't Henke calma't

No et posis nerviós siusplau

Si vols restituir alló que l'imperi intergal·lactic ha aixafat tens una fàcil solució: Monta tres sobres amb les tres opcions ERC, JxC i Cup les barreges, en tries una i destrueixes la resta. Hauràs votat per restituir el que en M.Vader ha fet i no podràs tenir cap càrrec de consciència.

Si tot i així veus que no s'et quedaria el cós tranquil afegeix un sobre amb el vot en blanc (recomano introduir un paper en blanc perquè no hi hagi dubtes entre els membres de la mesa i interventors i el dron de la JEC)

O aixó o vota a N'Arrimades directament i deixa de donar pel cul al Racó
  • pastor_de_bits9.622 8 218👍 1.067
    La CUP integra diverses organitzacions, Endavant/OSAN i Poble Lliure tal vegada són les més grans o almenys les més representatives. I per mi, els primers no són altre cosa que un aplec de sectaris que es foten unes palles mentals infumables, mentre que els segons són més aviat de la "vella escola", més arrelats a la terra.

Endavant és la més visible i activa, també sap moure's per articular majories dins la CUP, recordem sinó el famós empat a 1515. Jo encara ho veig bastant ajustat avui dia, però en un futur proper, no sé si dir-te que Endavant serà la que més creixerà, o de si el creixement els farà madurar...

De totes maneres, de què parlem ara mateix?

- De que creus en la CUP com a projecte que et pot representar, no només en aquestes eleccions, sinó en totes les futures?
    - O bé que -pel motiu que sigui- en aquestes eleccions no et convenç ni ERC ni Convergència 3.0 i que necessites una alternativa que en el pla nacional sigui més ferma?

Si és el primer cas, jo l'únic que et puc recomanar és que et cardis dins la CUP i intentis fer de contrapès a Endavant/OSAN, participant en les assemblees, etc.

Si és el segon cas, passa de les batalletes internes de poder de la CUP. El teu vot serà temporal i producte de la desafecció, una sortida a la desesperada, realment un vot de càstig pels partits que usualment et podries plantejar, però sense restar vots a l'independentisme.

Ara et parlo personalment, no he sigut mai cupaire. És un partit que, tot i tenir coses que m'agraden, sobrepassa la ratlla de sectarisme que puc tolerar. Però en aquests últims mesos, que han sigut els més importants nacionalment parlant, han donat la talla. I els votaré per això i perquè és l'últim cartutx que em queda. D'entre tot el ventall existent, són els que veig més capaços d'acomplir els objectius nacionals que vull per Catalunya. Considero que ERC estan ja massa desgastats i necessiten un canvi profund en les seves actituts i en el personal que tenen a primeríssima fila (Junqueras i Rovira). De Convergència només n'espero que no fotin pals a les rodes.
  • Gínjol10.867 2 186👍 3.536
      Les d'Endavant són unes espanta-àvies i menjatietes.

D'elles no en sortirà una de bona.
  • le pen1.722 1 914👍 3.065
    No és que puguem prescindir de gaires vots, però en el teu cas específic seria un honor que no votessis independentisme.
  • esclatasangs5.044 11 430👍 555
    Doncs mira, jo encara no sé a qui votar.
  • AltairRC313👍 293
    I el problema és?
  • TUTTLE2.111 12 804👍 1.349
    Ostia Henke... jo em pensava que ja ho tindries clar a aquestes altures.... el futur és negre!
  • DK7.597 8 284👍 3.457
    per cert, el nº 3 per Barcelona és de Cornellà 
    https://ca.wikipedia.org/wiki/Vidal_Aragon%C3%A9s_i_Chicharro 

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.985.852 missatges
  • 210.835 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat