Fòrum

No conec ningú que hagi deixat de ser indepe

Coneixes algú que, convençut per la gestió Espanya, hagi deixat de ser indepe?
No
88 (78.57%)

20 (17.86%)

Crom l'ambivalent
4 (3.57%)

Vots emesos: 112
Brioix4.472 4 478👍 1.059
És molt fàcil veure una Catalunya independent funcionant com un país normal i pròsper en el context europeu. A Europa hi ha molts països de la mida de Catalunya.

Personalment, no conec ningú que hagi deixat de ser indepe. Ningú, que és dir ningú, ningú!!

Els motius per donar suport a la República Catalana son variats (econòmics, culturals, de dignitat democràtica, de gestió propera al ciutadà...). Hi ha gent que s'acosta a l'independentisme (federalistes, gent que vol més autonomia...), però mai he vist ningú que, essent indepe o proper a l'independentisme, quedés convençut per les propostes d'Espanya (inexistents), o per la gestió econòmica, judicial o policíaca d'Espanya (escandaloses totes). Espanya té alguna cosa positiva a oferir a als catalans?? Només repressió, deute, atur i un mal finançament autonòmic??

Espanya està fent impossible el federalisme, i també l'autonomisme.

Respostes

Configuració
  • albert23Usuari sumador17.361 9 92👍 1.109
    Evidentment que no conec ningú que ho hagi deixat de ser. Així com tampoc conec cap país al món que després d'independitzar-se, vulgui tornar a ser part d'un altre estat. 

• ansar14.097 11 137👍 5.229
    cap pais ha demanat tornar a ser una colonia espanyola  

Conec una unionista que es va fer indepe l'1-O
    Pero no conec indepes que s'hagin fet unionistes
  • Carles Martell593👍 686
    La gent que ha votat que sí, que expliquin els seus casos. Hi ha curiositat.
    • willybarna9.545 9 221👍 1.883

Carles Martell escrigué:
      La gent que ha votat que sí, que expliquin els seus casos. Hi ha curiositat.
      Trolls espanyols.
    • IGNASIcat15.855 9 112👍 2.084
      Malauradament, un amic de sempre es va passar al costat fosc.

Èrem amics des de ben petits, uns 30 anys va durar la nostra amistat. Recordo que amb ell anàvem a les manis de l’onze de setembre d’urquinaona amb bats de beisbol i ganes de molta gresca contra els unionistes, i també a la recepció a l’estàtua de Rafael de Casanova insultar i fotre merder contra els unionistes.

Doncs bé, aquest senyor (que fins hi tot va venir com a convidat al meu casament), d’un dia a un altre se li va girar la pinça. Va marxar a viure al centre de Sant Boi de Llobregat, començar a freqüentar barris poc recomanables i fer noves amistats amb gent que el portarien a militar a PxC i presentar-se a les llistes municipals!!

Vaig  intentar, de totes les maneres, Que reflexionès sobre aquest canvi tant brutal. Em bullia la sang, li deia el que pensava del seu partit espanyolista i xenòfob. El que més em va emprenyar era saber, que de sobte, va deixar d’escriure en català i que pases de fer-se dir Cesc a anomenar-se Francisco. 
        Potser s'ha casat amb una espanyolista. Potser li va sortir una bona feina i per tal de poder escalar en la empresa ha tingut que renunciar als seus principis.

La seva familia és catalanoparlant? Els  coneixes? Son independentistes?

En saps alguna cosa més rellevant de la seva vida en els darrers anys, vull dir treball, etc?

PD: De qualsevol manera, casos així en deuen haver 1 entre 1.000, per dir alguna cosa.
          D’aquests últims anys no en se res ni vull saber-ne res d’ell. 

Els últims dos anys abans de trencar l’amistat per motius polítics, es va treure el carnet de conduir per portar autocars i començar a treballar en el torn de nit en les llançadores de l’aeroport d’El Prat. Se que es va embolicar amb una noia que el
          va rentar el cervell per a participar amb PXC. Els dos anaven a les llistes municipals de Sant Boi.

I la seva família? Doncs, son cinc germans i son catalano-parlants amb els cognoms catalans i tots jugadors d’hoquei patins. I sí, els seus germans son indepes, i no son de l’opus.

IGNASIcat escrigué:
            D’aquests últims anys no en se res ni vull saber-ne res d’ell. 

Els últims dos anys abans de trencar l’amistat per motius polítics, es va treure el carnet de conduir per portar autocars i començar a treballar en el torn de nit en les llançadores de l’aeroport d’El Prat. Se que es va embolicar amb una noia que el
            va rentar el cervell per a participar amb PXC. Els dos anaven a les llistes municipals de Sant Boi. I la seva família? son cinc germans i son catalana-parlants amb els cognoms catalans i tots jugadors d’hoquei patins. I sí, els seus germans son indepes, i no son de l’opus.
            La noia era catalana o xarnega? Estava bona?

Pensa que l'Arrimadas ha aconseguit que el seu marit renuncii a l'independentisme i la voti a ella.

Mantens algun contacte amb algun dels seus germans?
              Mai la va presentar, només se d’ella per un missatge que hi vaig llegir del seu mòbil i em va semblar molt Xoni.

Ara mateix no tinc contacte amb la seva família.

IGNASIcat escrigué:
                Mai la va presentar, només se d’ella per un missatge que hi vaig llegir del seu mòbil i em va semblar molt Xoni.

Ara mateix no tinc contacte amb la seva família.
                Aquests canvis a la vida no son comuns, pero com a comparació també pot servir el fet de que hi han hagut casos de gent normal que va caure a la droga als 30 i tants o als 40 i més enlla.

La vida a vegades dona alguna sorpresa poc agradable.
              • Brioix4.472 4 478👍 1.059
                Coses rares del què expliques:

1. Amic íntim de tota la vida, i ni et presenta la nova xicota????

2. "anàvem a les manis de l’onze de setembre d’urquinaona amb bats de beisbol"

WTF! Qui s'ho creu, això???  En volem proves.

3. "Va marxar a viure al centre de Sant Boi de Llobregat, començar a freqüentar barris poc recomanables i fer noves amistats amb gent que el portarien a militar a PxC".

La gent canvia de lloc de viure per questions de feina, al casar-se, etc. No perquè sí. A PxC no s'hi arriba per amistats, sinó per ideologia. Per cert, també hi havia indepes en aquest partit (ja difunt, per sort).

4. "Se que es va embolicar amb una noia que el va rentar el cervell per a participar amb PXC"

No hi havia arribat per amistats??

• ansar14.097 11 137👍 5.229
              des de quan Xavier Cima es o era independentista?
      • independentista993.065 7 638👍 1.055
        el teu amic és bastant imbècil, pel que descrius.
    • esclatasangs5.044 11 430👍 555
      Trolls - Henkel, estem fent el padró de trolls.

• the_west_rulez12.084 2 167👍 10.435
    Els neoindepes o gent que ha votat eventualment independentista però que políticament passen de tot hi compten? Em refereixo a la massa acrítica que vota SÍ o NO segons circunstàncies. Fora d'aquí no, no en conec cap.
  • Taujà12.921 7 159👍 3.878
    Jo tampoc, però sí sé d'un que viu a prendre pel cul i va fer l'esforç de fer el gran viatge per venir a votar el 27S i l'1O i que ara no votarà pas.
  • noiqueintentaensenyar719👍 330
    Sincerament no conec ningú que hagi passat de ser indepe a ser unionista. Ja des de fa anys al meu entorn està tot bastant estabilitzat. El que sí he vist, són equidistants, defensors de la República espanyola que han passat a defensar cada vegada més Catalunya i l'independentisme. Passant de votar IU, a votar Podemos i comuns, a dir que votaran ERC o CUP.
    L'1O ha fet molt de mal. Ha fet que hi hagués gent que obrís els ulls. Cert que també ha fet que ultres vagin desbocats, com ens critica en Pablo Iglesias. També ens ha fet passar dies molt i molt dolents, ens ha desmoralitzat molt. Però a hores d'ara no em puc creure les enquestes. No sé si ens volen fer creure que hi ha molta gent que s'ha cagat i passa a obeir i votar als amos del 155, o és veritat i els indepes diuen que ho són i després fan com el vot ocult del PP i voten en contra... Ara bé, fa dos mesos teníem més de 2 milions de vots pel sí. Ni p... idea. 
        Crear una mentalitat en la que hi ha uns guanyadors i un perdedors i als perdedors se'ls ha d'odiar. Com tu bé dius: súbdits. És l'estratègia que han fet servir durant segles. Els súbdits tenen uns amos i aquests amos els senyalen amb el dit a qui han d'odiar. Van ser els republicans, van ser els "nacionalistes" i ara els independentistes. La qüestió és que alimenten d'odi la seva població per a què tota l'energia la dediquin a això i a subsistir (enriquint als seus amos). El problema és com revertim aquest missatge a casa nostra. 
  • ocelldefoc3.638 4 553👍 1.088
    Quina sort que tens!!!

Per desgràcia, jo en conec uns quants, majors de 65 anys, que de votar JXSI ara votaran Cec o PSC. Per això em fa por el 21D. Independentistes estafats que ara votaran opcions que no es compten com a independentistes.
  • Warbird6.075 5 353👍 1.648
    Sí, sí que en conec. En moltes zones del país hi ha una bombolla independentista amb gent molt convençuda, i evidentment no deixaran de ser indepes, però hi ha immigrants espanyols o fill d'immigrants que potser van votar independència el 2015 que ara s'han pogut fer enrere, familiars meus per exemple. També hi haurà alguns federalistes que votaran independència després de l'1-O i 155, és impossible saber ara si l'independentisme baixarà o pujarà (jo crec que baixarà), el 21-D ho veurem.
  • lituslindus952 1👍 909
    deixar de voler la independència no, però la sensació de que tant en Puigdemont com en Junqueras ens han trait si
  • joanc1.234 4👍 302
    No (tot i que en Henke no sé com classificar-lo)
  • zepUsuari sumador6.442 14 335👍 374
    El nostre enemic és la desmobilització. Cal que ens posem les piles, però ja, per a mobilitzar el votant del Sí de l'1-O i els comuns dubtosos per part de les CUP i ERC, mentre JxC tracta de batallar amb el PSC per no perdre el vot indepe de botó.
  • fcim18.647 9 82👍 1.486
    Conec gent que estan fins els collons dels polítics, i em refereixo als nostres. Però això no és nou, ha passat sempre... amb intensitats diferents.... només cal recordar que no fa gaire aquí al racó ens cagàvem en ERC i hi havia batalles per si s'ha de votar Reagrupament o SI... 

D'aquí a deixar de ser independentista... crec que és una experiència difícil d'explicar. Entenc que pots triar entre dos projectes polítics i escollir el que més t'agrada. El que passa és que els unionistes... quin projecte tenen? Apart de continuar igual, és clar. Molta bandera espanyola y yo soy español, però... i què?
  • Lluísfrancesc10.748 7 191👍 9.049
    En canvi,jo sé de com a mínim dos que han deixat de ser unionistes.
      Jo també.

L'1 d'Oct va ser molt fort. La gent no vol violència. Catalunya es pot independitzar pacíficament, i així ho ha de fer. Aquesta estratègia convenç i agrada molt més que l'estratègia espanyola de la por, el pal i la pastanaga.
  • El_DracUsuari sumador6.999 4 307👍 3.542
    No, una altra cosa és que ara pensin que no serà possible 
    • Capità·carxofa438👍 971
      Mai no hi ha hagut una creença majoritària en què ho seria. És una particularitat important del nostre moviment. Normalment fins i tot la secta hare krishna més esbojarrada confia que acabarà convertint a tothom. En canvi nosaltres, que el vent de la història ens acaricia l'esquena, tenim una meitat d'indepes que veuen gairebé impossible la independència. Cinisme postmodern? Efecte de 5 segles de derrota rere derrota? Ni idea, però és una particularitat nostra i una feblesa.
      • El_DracUsuari sumador6.999 4 307👍 3.542
        De derrota en derrota, sí, un bon exemple del que ha estat la nostra història en els últims segles, i això ho saben bé els historiadors, com en Junqueras.

Potser aquest és el problema, sortir de la base que ens recompondrem de la derrota posterior que ens espera, ens calen victòries i juguem amb un enorme desavantatge.
      És difícil, però no impossible.

A Europa hi ha molts països petits, que funcionen molt bé. No és difícil imaginar Catalunya com un més.
  • EPS55.661 12 8👍 5.619
    No és per la "gestió d'Espanya" que l'independentisme perdi vots, sino per la mala gestió de Catalunya. Molta gent, d'un perfil "light", fins i tot gent descendent vinguts d'altres parts d'Espanya s'havien sumat, que va votar el 2015 independència ara no ho farà. També influeix que la gent li agrada pertanyer al bàndol guanyador. Esperem que els seus vots vagin a Podemos.
      La gestió a Catalunya és boníssima:

1. Amb Junqueres l'economia catalana ha superat nivells històrics d'exportacions, sector serveis, despesa per turista, etc. També de recaptació i s'ha tornat al superàvit públic.

2. La gestió dels mossos i la conselleria d'interior dels atemptats a la Rambla ha estat impecable.

3. Les polítiques socials de la Generalitat superen les espanyoles en ambició i recursos dedicats. No cal dir que també superen les de l'ajuntament de Barcelona de la Colau.

• ArnauUsuari sumador5.792 15 369👍 863
    En persona no en conec cap. Totho qui era independentista que conec, encara ho és o més fortament. Només em ve al cap algun personatge públic vividor, com el Tena o en Jaume Barberà que ara s'ha passat a la falsedat equidistància dels QWERTY.
  • Desconfiat3.273 2 600👍 3.247
    Espera que la Marta Rovira faci un parell més de debats amb l'Arrimadas i ja veuras.
  • Indecomuner2.713 1 682👍 2.585
    El tema no és aquest. És si el 23% d'indepes de Catsiqueespot votarà en Domènech o es passarà a ERC/CUP, i en quin percentatge augmentarà la participació al cinturó taronja
      ERC pot fer un molt bon resultat, precisament perquè ni els comuns ni CSQP són consequents amb el què diuen.

Qui fa més polítiques socials actualment a Catalunya? ERC, sense cap mena de dubte.
  • henke56.178 10 7👍 9.067
    Hi ha molts graus d'indepe. Evidentment aquells de tota la vida de pedra picada sempre ho seran, fins i tot aquells catalans que no n'eren fa uns anys ara ja s'hi han convertit bastant fàcilment i tampoc tornaran enrere.

El problema el tenim en aquells que en un referèndum podrien arribar a (o van) votar Sí però que en unes eleccions mai votaran PetDeGat, Esquerra o CUP per infinites i diverses raons.

De fet del meu grup d'amics de Cornellà, un 90% van anar a votar al referèndum però ara o bé no votaran o votaran CeC i merdes així. 

Per tant, tenint en compte que l'1O vam tocar sostre i que molts dels que van votar Sí no eren indepes a l'ús és molt possible que t'eduguis un xasco perquè directament costarà repetir els resultats del 27S.
  • anseso18.553 7 84👍 2.462
    Jo tampoc en conec ningú que hagi deixat de ser-ho, ara que ho dius.
      Efectivament.

Un cop dones l'esquena al joc brut d'Espanya, no hi ha marxa enrerre. La raó és senzilla: Espanya no ha deixat de jugar brut. Per tant, és impossible "tornar" i reconèixer que Espanya "ara ho fa bé", perquè el joc bruc ha sigut continuu i s'ha intensificat.
  • independentista993.065 7 638👍 1.055
    L'únic amic unionista que tinc (coses de la vida) va votar sí a l'1O per la repressió policial i ara segurament votarà Catalunya en Comú...  com havia fet anteriorment. 
    M'he retrobat una andalusa amiga, que feia anys que no veia, que no parla mai català tot i saber-lo, que té un marcat accent andalús, que m'ha dit clarament que se sent espanyola, però que la solució és la independència, que no veu just el que passa aquí i que votarà independència (no sé quin dels partits). Els fets de l'1O i tot allò posterior han fet despertar a molta gent. 

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.985.863 missatges
  • 210.835 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat