Fòrum

Buscar el vot en blanc / abstenció dels potencials votants del PPSCC

enyor593 8👍 62
Avui ha sortit una enquesta de l'ABC, on se'ns vol fer creure que la participació serà com d'un 82%.

No sé com serà la campanya electoral, però crec que un dels puntals de la campanya dels partits independentistes hauria de ser el de demanar respectuosament als potencials votants del PPSCC que votin en blanc, o s'abstinguin de votar.

I crec que l'argument té sentit: potser no em votaràs a mi, però als que podries votar, mira què han fet (portar a la presó o a l'exili a polítics catalans, intervenció del govern, sang a velletes ...) i pensa si els vols votar.

Només que s'aconseguís que la participació no sigui gaire alta, els nostres resultats serien molt millors.

Potser hi ha estratègies "passives" que també poden aconseguir aquesta baixa participació. Però també la estratègia "activa" de demanar-ho pot tenir sentit. 

Què en penseu?

Respostes

Configuració
  • RexMontcada297 2👍 316
    Fer una campanya de falsa bandera en plan 'Este 21D no avales al separatismo: NO VOTES' i coses així. Si cola, cola. Això és, si realment voleu irrompir en la campanya, això depen de cadascú.

El què sí que puc dir és que res de demanar o implorar, no sigueu ridículs.
  • enyor593 8👍 62
    M'agradaria que el President digués quelcom així:

"Jo us demano el vot per a JxC. I si no, per algun dels dos altres partits independentistes, ERC i les CUP. O, inclús, a CeC, que tot i no ser independentista, demana un referèndum acordat amb l'Estat.

Però també vull tenir unes paraules per a aquells que no volen votar a cap d'aquests partits. A aquells que són votants tradicionals del PP, de C o del PSC. Entenc els motius pels quals vostès no volen votar al meu partit; per exemple, per la corrupció en el passat.

Però estem en un moment únic. I els voldria demanar que s'abstinguin de votar en aquestes eleccions. El motiu és que el PP, C i el PSC han avalat una política de repressió sense precendents, posant a la presó a la meitat del govern de Catalunya, forçant a l'exili a la resta, abolint l'autogovern i fent servir les forces de seguretat de l'Estat per una repressió sense precedents, colpejant i agredint a un miler de ciutadans, que l'únic que volien era votar.

La qüestió no és tant si allò sobre el que volien votar era bo o era dolent. El tema principal és que el PP, C i el PSC han traspassat una línia vermella clara de la convivència, agredint d'una manera que cap de nosaltres creia possible als seus rivals polítics.

Per tant, els demano que si vostès són votants tradicionals del PP, de C o del PSC, aquesta vegada, i només aquesta vegada, s'abstinguin de votar-los en les eleccions del 21-D. I aquesta petició se la faig com a President de Catalunya a l'exili."
    • Tuixec3.185 8 619👍 1.194
      I a mi m'agradaria que desde PP, PSOE, C's i CeC reconeguèssin el resultat del referèndum. 
      • enyor593 8👍 62
        A mi també. Però el President ha decidit participar al 21-D, i jo vaig amb el President, on sigui.

Llavors, si participem al 21-D, ¿quina és la millor manera de guanyar? Eixamplar el vot és difícil. Però és gairebé el mateix un nou vot a favor nostre, que un vot del 155 que no entra a l'urna.
        • Tuixec3.185 8 619👍 1.194
          Doncs jo no vaig on sigui amb ningú. Si no veig un programa electoral creïble no dono el meu vot. Diga'm antiquat, però per mi els programes signifiquen coses i les campanyes són per explicar-los, no per intentar guanyar les eleccions a qualsevol preu, com per exemple cridant a l'abstenció del contrari, o per lloar una proposta electoral d'un altra partit, com t'agradaria que fes el president amb CeC.
        • jonix85102 10👍 97
          L'independentisme s'examplarà per l'esquerra. Fins ara JxSí ha impedit que vots d'esquerra centralista anessin a parar a ERC. De manera que CEC ha pujat molt. Ara que tindrà una competència real li auguro una baixada forta per la banda més independentista. Per això els del CEC faran una campanya per robar vots al PSC.

La feina de la llista de Puigdemont és concentrar tot el vot de centredreta i el patriota.

La CUP ha de seguir aglutinant tot el vot de l'esquerra independentista i ara també, l'antisistema més radical. (Crec que pocs ho tenen en compte, però la part més antisistema de la societat mai participa en les eleccions, però ara interpreten l'independentisme com una forma d'acabar amb el sistema espanyol, així que la CUP és de vital imporància.)
          • enyor593 8👍 62
            Jo això no ho veig. Els d'ERC es veuen a si mateixos com d'"esquerres", però aquella persona que mai ha votat a ERC, no veu a ERC com a un partit d'esquerres, sinó com a un partit independentista. No veig en absolut a tradicionals votants del PSC o de CeC, votant a ERC.
            • jonix85102 10👍 97
              La qüestió és que al presentar llistes separades, els programes electorals donaran més èmfasi a la ideologia. ERC al seu programa amagarà l'independentisme per atraure vots.

Jo he dit que hi haurà vots de CeC que aniran a ERC, (almenys els que es senten decepcionats amb les opinions de la Colau i els seus a partir de l'1 d'octubre).

En cap cas he dit que hi hagi vots del PSC que vagin a ERC... aquests vots que marxin del PSC aniran a CeC.

Si ERC fa veure que "abandona" l'independentisme, JxCat obtindrà més vots i ERC obtindrà més vots.
  • Lluísfrancesc10.750 7 191👍 9.049
    Pot ser que la participació sigui del 82%. Però si tots els que vam votar "sí" l'1O ho tornem a fer el 21D, no en tenen prou.
  • CèsarUsuari sumador14.668 13 129👍 10.580
    Les enquestes del ABC i El Psoeriódico preveuen una participació per sobre del 80%, és a dir més de 4.400.000 votants, l'única manera de empetitir en certa manera els 2 milions (i potser més i tot) de votants independentistes. Amb aquesta participació sobredimensionada (explicaré el perquè), l'independentisme no arriba al 50%, però tampoc baixa del 45% en cap cas...i guanya les eleccions.

Sobredimensionada, sí. El 27 de setembre de 2017, la participació va ser la més alta a unes eleccions catalanes, gent hipermotivada pels dos bàndols, eleccions que es presentaven com a plebiscitàries, com una mena de referèndum implícit...us en recordeu? Les motivacions per votar van ser màximes, tant pels uns com pels altres. La participació va ser...un 77,44%. Trobo molt complicat que ara surti del no res un 5% més de participació.

L'únic que em de combatre amb totes les forces és la possible desmotivació d'alguns independentistes. No poden deixar d'anar a votar, tant se val a quina de les tres opcions: CUP, ERC o JuntsXCat. Ara no es tracta de veure si una o altra és millor o pitjor: aquestes eleccions es juguen a camp contrari, ens les han muntat ells i els hem d'agrair que ens han explicat molt bé les regles del partit, i són aquestes:

-JuntsXCat, ERC i CUP seran comptats com a vots independentistes, tota la resta seran comptats com a valedors de la unitat d'Espanya, fins i tot el PACMA.

-Tot el que no sigui superar el 50% dels vots emesos serà considerat una derrota per part del independentisme i, en cas de victòria, no acceptaran com a vàlid el resultat.

Quina opció ens deixa això? Està ben clar, guanyar el partit i així obligar-los a seguir demolint la seva "careta democràtica" que, als ulls de tothom, apareix cada cop més esquerdada i difícil de justificar.
  • AltairRC313👍 293
    Absurd. No es pot demanar a una altra persona que voti o no voti el que tu creguis. El vot és lliure. Només s'aconnseguiria que votessin PPSOEC encara amb més gust.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.985.934 missatges
  • 210.839 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat