Fòrum

Conversa amb una lituana

GatNegre20.664 7 67👍 5.918
Ara mateix, he tingut una conversa amb una lituana. Us ho explico per fer-vos veure que les simpatíes per Europa no depenen en absolut de que la nació en qüestió hagi passat per un procés similar.

Bàsicament m'ha dit que era prou alt per ser espanyol (estavem parlant de que ella era molt alta bla bla, parides) i jo li he dit que no era espanyol, que era català. Aleshores s'ha encetat el debat;

ella m'ha explicat que estava al corrent dels problemes que hi havien, però que li semblava una broma, que jo era espanyol i punt (a mi que em diguin espanyol o lo del DNI m'és ben igual francament, però tenia ganes d'aprofundir una mica més en la mentalitat d'una lituana escollida a l'atzar). Jo li he explicat que administrativament sí que era espanyol, evidentment, però que no m'ho sentia. Ella aleshores m'ha dit que Espanya era una nació forta i unida, una democràcia, i que li semblava ridícul.

Jo li he preguntat què diria un lituà al que se li preguntés l'any 1990 si era lituà o rus, ella ha rigut i m'ha dit que no era el mateix.

Bàsicament, la seva total i absoluta ignorància sobre el tema fa que digui tot això. Es com si a nosaltres ens venen a dir que Cuenca vol ser un Estat independent, bàsicament. 

Ho comparteixo amb vosaltres perquè veieu que encara que hi hagi pobles que hagin passat per situacions simil·lars a la nostra, en absolut tenen perquè simpatitzar amb nosaltres. I que nosaltres no hauríem de simpatitzar amb totes les causes del món: a mi Escòcia, el Kurdistan, Còrcega, Palestina o Euskadi me la porten molt fluixa, i si ens haguéssim d'aliar amb Estats imperalistes que han colonitzart i arraconat altres pobles, benvinguda sigui l'aliança. 

Aquest és un marc mental molt català, el de la puresa, el de la moral i l'ètica. Un plantejament perillós en un món en el que mana la força i manen els interessos per sobre de tota ètica o moral. 

Fins que els catalans no comencem a canviar aquestes actituds infantils no es podrà començar a treballar. D'acord que tinguem sensibilitat cap a altres pobles que passen pels mateixos problemes, però a l'hora de prendre decisions hem de mirar pels nostres interessos única i exclusivament, encara que això impliqui aliances amb Estats que practiquen la colonització.

EDITO:

Com que sembla que el fet de parlar amb una noia de Lituània implica que me l'hagi de follar, aclararé que ella viu a Vilnius, que no l'he vista mai i que l'acabava de conèixer pel xat d'un joc online. 

Respostes

Configuració
  • Anònim1014.642 5 130👍 12.576
    És fàcil fer-li veure. Li dius que tenim una llengua que corre perill amb voluntat de ser substituida per part d'una potència superior com el lituà al seu moment. Que Catalunya és respecte Castella/Espanya en la mateixa posició que Lituània respecte Rússia/URSS.

En qualsevol cas, evidentment que cal prioritzsr l'estratègia i si cal aliar-se amb el dimoni per la llibertat, però mentre no hi hagi aliances sobre la taula entendràs que empatitzem amb els països oprimits i sotmesos que són o han estat en una situació similar a la nostra.

Per cert, Jasikevicius i Lakovic, els ex-jugadors lituà i eslovè del Barça de bàsquet, bé que empatitzen amb la nostra causa més que la majoria d'estrangers, si bé és cert que el Barça els dóna un punt de proximitat que ho afavoreix. 
  • Arkitekte3.248 1 607👍 2.917
    1.Com pots saber que era lituana i no una rusa que et volia gastar una broma?
    2. Te la vas fer?
  • david PV1.699 7 923👍 333

M´has convençut tots els lituans pensen aixina.    Dit aço el 21-D guanyarem i demostrarem als paisos que la llibertat no depen d´ells diguen el que diguen, depen una i exclusivament de nosaltres, endavant Republica, via fora catalans!!
  • lluisbg19.461 2 76👍 4.082
    Es que no es mateix procés Lituània el que va fer va ser restablir la seva independència
  • EPS55.661 12 8👍 5.619
    Suposo que seria una turista o alguna resident temporal, pq no conec cap estranger amb residència aquí, que no entengui que els catalans vulguin un estat propi com el cas que poses, encara que això no vol dir que hi estiguin a favor de la independència de Catalunya sino en general tot el contrari.
  • Desconfiat3.273 2 600👍 3.247
    Per això hem d'estar amb els russos. 

Per cert no te la vas xuscar oi?

• MLC8.141 3 264👍 6.075
    Jo penso que t'equivoques en el diagnóstic. És veritat que la majoria de persones passen de les nacions que no són la seva, però justament si una possibilitat tenim els catalans és que això vaig canviant.

Intentar convencer a l'opinió pública mundial que els catalans som els bons i els espanyols els dolents em sembla impossible i no passarà mai. La única possibilitat que tenim és que en un futur quan més proper millor, s'accepti com a normal que si una nació vol crear un estat independent té dret a fer-ho, igual que si vol sortir de la UE.

Si en lloc de voler incidir en que els catalans som molt especials i mereixem no ser ser espanyols, s'insisteix en el fet de que hem votat i volem que es respecti el nostre vot sense rebre pallisses ni anar a la presó, la cosa és molt més fàcil.

I això no és incompatible amb puntualment fer costat a un estat imperialista a canvi d'un benefici clar o un reconeixement, però no t'enganyis. El dia que el Kurdistan, Escòcia, Euskal Herria o el Còrsega tinguin reconegut el dret a fer referendums, el nostre caurà com a fruita madura.
  • lucius5.175 8 417👍 575
    No entenc la lògica: si l'altre és un ignorant, nosaltres hem de canviar l'actitud?

Dubto que si apostem per l'OTAN i pels països forts i imperialistes, llavors aquesta ignorant tindria de sobte unas simpatia enorme cap als catalans. Aquests imperis ens ho agrairien donant suport incondicional a la nostra causa? Em sembla evident que no.

Em sembla ingenu, ho sento, encara més ingenu que donar suport a les causes dels pobles tractats injustament, com fan la majoria d'opinions públiques (que no els governs) dels països normals amb nivells d'educació i de democràcia avançats.
    • GatNegre20.664 7 67👍 5.918
      d'on treus tot això? xDDD jo no estic dient això, tan sols dic que Catalunya ha de ser intel·ligent i interessada a l'hora de bastir les seves aliances i no deixar-se portar per sentimentalismes absurds. Res més...
      • lucius5.175 8 417👍 575
        Dons ho trec de l'exemple que has posat i que utiiltzes per fer un arugment general. Una lituana no ens pren en sèrio i per tant els catalans no hem de defensar les causes dels pobles oprimits.

Els governs i la diplomàcia han d'actuar com a governs i diplomàcia, i els ciutadans tenim el dret de donar suport a les causes justes que ens surtin dels collons a cadascú. 

Una cosa és l'opinió pública d'un país, i una altra la seva política internacional. Als alemanys ningú no els pren seriosament perquè els ciutadans tenen simpatia per la causa kurda malgrat que el seu govern col·labori per raons d'estat amb la protodictadura turca? 

Es nota que no som Estat, que no tenim cultura d'Estat. Quan ho siguem, entendrem perfectament que els ciutadans podem pressionar lliurament per les causes justes que ens doni la gana, i el govern farà polítiques d'Estat a l'exterior atenent l'interès de l'Estat, i si es això és contradictori i es passa de la ratlla aquset govern pot patir molt, com esl espanyols van fer patir el seu a la guerra d'Iraq. Quan siguem Estat, ens deixarem d'una puta vegada aquest rollo de "tots a una amb el govern", i serem ciutadans lliures marcant la pauta del nostre govern sense haver de pensar si cada passa diplomàtica ens va a favor o en contra o si a un lituà o un peruà li molen més els espanyols o els catalans.
  • Argimont4.531 1 473👍 2.851
    La gent que no està ficada amb politica te això , a mi em sembla també dificil d'entendre com un Estat petit com Lituània volia trencar-se d'un estat molt mes gran i bonic com es Russia.
    Aquesta gent pensa en sol , menjar i res mes ....
    Calia preguntar a aquesta dona perquè un estat ''de merda'' com Lituània volia separar-se d'un mes gran com es Russia, potser calli.

• willybarna9.545 9 221👍 1.883
    Potser estaves parlant amb una russa amb passaport litua, o directament amb una indigent mental.
    • Aufrany2.893 2 659👍 2.405
      No cal que sigui així, jo he viscut situacions similars amb gent de Macedonia, Hungria, Finlandia... en general no hi sol haver cap empatia, predomina la visió egoista; jo he vingut a Espanya a aprendre castellà, veure sangria i de festa i no m'emprenyis amb les teves collonades.
  • Silmendil3.505 13 573👍 2.914
    La pregunta és: no te l'has follada? 

Les al·lotes de l'est van quasi sempre bojes per un bon mascle mediterrani.
    Al menys passa fotos si està bona.

• Silmendil3.505 13 573👍 2.914
    Queda oficialment requisat el fil.

Ara aquest fil és sobre ties bones de Lituània.

Posau les millors fotos.

• Juan Lloris4.876 6 444👍 1.997
    És a dir, que al final res de mambo.
  • elbruixot2.859 12 664👍 823
    probablement hagi tingut sexe amb un Erasmus espanyol que li va contar la versió espanyolista, va sent hora que tinguis sexe amb ella i després li contes la versió catalana dels fets.
  • JautenimUsuari sumador6.828 5 313👍 3.258
    Però te la vas picar o no?
  • Sam Belluga3.164 3 622👍 7.405
    El que passa a La Jonquera es queda a La Jonquera. 
  • Astralcat2.033 1 822👍 1.500
    Jo fa molt de temps que selecciono moltíssim el meu temps a perdre davant una persona anònima els 'arguments' o 'raons' per a que sigui 'legítim' que desitgem la independència. (Com que cites una Lituana imagino que voldries abaixar el llistó a veure si cau, és comprensible)
    Primer per què no tinc per què justificar-me de res davant ningú a no ser que aquest fet condicioni la vida de l'altre.

La gran majoria de gent que treu el tema tant sols vol tocar el que no sona amb la negació de l'evidència i posar entredit el que tu defenses per el seu prejudici estètic o ètnic.

De 100 converses que poden sorgir amb un desconegut que m'exigeix per què vull la independència, li responc a 80: 'per què em dóna la gana i tu amb això no tens res a dir. Si vols, subordinat a això tinc molts arguments, però el primer de tots és per què vull'  I així he despatxar estones i estones de temps perdut amb gent malintencionada o malinformada. Això hauria de fer molta gent.

Després estic d'acord amb el que dius que no hem de donar suport automàticament a tots el pobles que demanen sobirania. Per exemple jo no reconec ni estic gens d'acord amb l'Estat de Kosovo, conec de prop, i no veig pas els palestins, com una gent que siguin uns sants. I com se sol dir aquests dos territoris són normalment mirats amb tendresa per el catalanisme.
  • Calidoscòpic19.490 13 75👍 11.572
    Una lituana que no tingui alta responsabilitat política té la mateixa capacitat de decisió a Lituània que tu a Catalunya (o a Espanya i tot). O sigui, cunyadisme mutu i a sobre sense sucar, sembla...

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.985.863 missatges
  • 210.835 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat