Fòrum

Barberà, a la llista dels Comuns.

Toni Montagutí26.836 6 38👍 15.417
I pensar que fa poc el vaig defensar, en algun fil...
Ara entenc el seu discurs dels darrers temps.

Respostes

Configuració
  • Roderic12.888 13 161👍 5.476
    El que sigui m'està bé mentre no surti a TV.
  • Picany6.135 9 349👍 1.158
    Un altre llimac llefiscós.

Impossible d'aguantar més ellà de 10 segons.
  • Ius Novum1.728 2 911👍 3.064
    No entenc per què tants catalans s'han deixat embaucar per aquest poltronista professional que va saltar a tve amb el PP i que l'únic testament periodístic que haurà deixat és haver omplert els seus programes amb tots els curanderos de Catalunya. Quin nivell!

Curanderos pijos, això sí.
  • Warbird6.076 5 353👍 1.648
    Jo conec uns quants que van votar JxSí o CUP i ara votaran Comuns o PSC. No m'atreveria a apostar, però jo crec que tot el que ha fer el govern aquests dos mesos ens farà perdre suports. El 21D ja ho veurem.
    • Toni Montagutí26.836 6 38👍 15.417
      De la mateixa manera que hi ha qui va votar comuns i ara votarà Cup, per exemple.
    • Anònim1014.643 5 130👍 12.576
      Es tracta de gent que ha emplaçat JxSí i CUP a jugar-se la presó davant d'un estat autoritari -vegi's programes- i que ara no no té la decència ni de no donar-los l'esquena després que s'hagin jugat la seva llibertat i patrimoni per defensar els seus vots.

Molta pena aquesta gent, per això no haver-los donat suport el 27S. El que és fastigós és donar-los una falsa sensació de suport aleshores per anar cap a la unilateralitat i deixar-los sense suport davant els llops quan se l'han jugat per tu.

No sé si entres en aquest grup.
        Quina falsa sensació de suport? Mai han tingut el suport per anar cap a la unilateralitat. No els vull recompensar només perquè han fet una DUI simbòlica, també prometien estructures d'estat i no tenim res. Recompensaria governs que han fet bé les coses, i saben adaptar-se a la realitat. Des del govern sabien que tot això no duria a res, i igualment van voler fer-ho i ara pagarem les conseqüències. Tot el meu suport als que ara són a presó, però no els vull votar.

Tampoc no votaré unionisme, i tinc clar que no votaré la llista d'en Puigdemont i la CUP. Potser votaré ERC perquè sembla que han fet un pas enrere, tot depèn de com vagi la campanya, però de moment diria que segurament aquesta vegada toca abstenció.
        • goulah18.594 13 83👍 4.735
          Ets dels trols lights més curiosos. M'agradaria saber quin perfil de persona et pot comprar el discurs.
          Has millorat força dels primers dies. Estic segur que ens donaràs grans alegries en el futur. Continua esforçant-te.
          El programa de JxSí i CUP duia la unilateralitat implícita, instar-los a dur-ho a terme i després que s'hagin jugat la llibertat pel teu vot donar-los l'esquena em sembla irresponsable i fatal, perquè els estàs deixant desemparats (el vot i el suport empara) davant de llops sanguinaris i autoritaris tot havent-los donat prèviament una falsa sensació de suport per jugar-se-la. Això per una banda.

Per altra banda no es pot ignorar a l'hora de fiscalitzar la brutal inferioritat de condicions en què estava el govern català, tenia al davant un govern espanyol disposat a emprar la violència i la brutalitat, una UE sense escrúpols ni línies vermelles pel que fa a valors i drets humans i amb l'únic objectiu de neutralizar el problema (precedent incòmode, perill de relacions diplomàtiques i sobretot grans dificultats en relació al deute espanyol) per qualsevol mitjà, i per acabar un gran gruix de població de gairebé la meitat hostil i per tant una cohesió (que no legitimitat) absolutament insuficient per poder encarar amb opcions aquests problemes. Jo hauria apostat per anar a totes en un moment de dinàmica positiva quant a mobilització i posterior a una agressió (per exemple després dels empresonaments a Sànchez i Cuixart), a la resistència indefinida davant dels atacs de les forces d'ocupació, al bloqueig d'institucions, aeroports i vies estratègiques, encara que vingués PN, GC i fins i tot exèrcit a obrir foc. Només enquistant el problema fas que a actors poderosos els surti més a compte intervenir que no pas sufocar-lo, a més a més que els morts de l'estat espanyol enfront la resistència pacífica indefinida l'haurien desacreditat davant molta gent per sempre, ara bé, també és molt difícil que la gent hagués tingut prou determinació com per sostenir una situació així.

Dit això, la DI és poc rellevant, ja que es va decidir aplicar el 155 abans d'aquesta, o no recordes que en Puigdemont va proposar renunciar-hi i convocar eleccions si no aplicaven el 155 i si alliberaven els presos polítics? Ja estava decidit. Va ser una mostra de dignitat davant d'una humiliació ja decidida.

I finalment, pel que fa al tema de la unilateralitat, ja et vaig escriure un missatge i te'l repeteixo:
          Aleshores per quina via s'ha d'assolir la independència de Catalunya segons tu? Per la bilateral? És a dir, demanant a PP, PSOE i C's, els partits de la suspensió de l'autonomia i del cop d'estat, els partits (almenys PP i C's en aquest cas) de la violència policial acarnissada l'1O, els partits favorables als empresonaments polítics, els partits que han vulnerat drets humans fonamentals des del 20S i els partits que han emprès, per la força i passant per damunt del que expressen les urnes al nostre país, un projecte recentralitzador, uniformitzador i d'estigmatització contra tot allò català (Mossos, escola etc.)? Aquesta és la via? Que aquests partits que no tenen cap alicient per cedir ens permetin un referèndum? O esperar eternament que Podemos tregui 2/3 dels escons per iniciar una reforma de la Constitució? Això és la via de la submissió, del no-res. No prenguis el pèl a la gent, una cosa és dir que mitjançant la via unilateral, amb una majoria justa, no tenim prou força (que no pas legitimitat) per abordar amb opcions d'èxit un xoc de trens amb un estat espanyol poderós, disposat a tot i amb suport o connivència d'una UE que per qüestions principalment econòmiques no vol que l'endeutada Espanya perdi la seva mamella, i que per tant cal eixamplar la majoria, una altra cosa és dir que necessitem permís d'algú que mai ens el donarà. Això és submissió pura i dura.

PD: el que està clar és que no votant independentista es perden les opcions de llibertat, i donant un cop damunt la taula es deslegitima l'estat a ulls de tothom i guanyem una posició de força.
            Precisament jo critico que pensessin que tenien el suport suficient quan ni tan sols vam guanyar en vots. No puc donar suport al que han fet. I no és només la DUI, sinó que ells sabien que teníem les de perdre i a més no tenien res preparat. Tot i això van decidir fer-la, no amb la intenció d'anar a totes i aviam què passa, sinó perquè o bé ho van fer simplement amb l'esperança d'una acció més violenta de l'estat espanyol i la intervenció europea o bé per res, simplement perquè no sabien sortir del percal on estaven. El pitjor de tot és que durant aquests dos anys, s'han dedicat a fer creure a molta gent que tot això era possible, donaven la falsa imatge que realment estava tot preparat, no patiu que el govern té un pla. Però no, era tot mentida.

Quan alguns van voler parar la DUI ja era massa tard. La gent estava radicalitzada. Tothom acusava en Puigdemont de traïdor, ell seria recordat per sempre com un traïdor i a més aniria a la presó, devia ser molt dur per ell. El 155 també va poder jugar algun paper en el canvi d'opinió de Puigdemont, però no va ser l'únic motiu i, total, pel que han fet, era millor el 155 sense DUI. Almenys el PP no hauria sortit tan reforçat, i els partits espanyols estarien més dividit sense el suport del PSOE al 155. Però hem aconseguit unir-los, i nosaltres estem en mal moment. Ara ERC i PDeCAT volen fer un pas enrere, però l'electorat se sent traït.

Em sap greu, però jo no puc recompensar la fractura social i els danys econòmics. Si en Puigdemont hagués sigut valent aquell dia, ara segurament seria un cadàver polític, però jo votaria la seva llista per haver fet el que calia sota una pressió enorme.

Ja dic que al final potser votaré ERC, simplement perquè em faria ràbia sentir als espanyols fent lectures lamentables del 21-D. Però és també em sentiré malament si al final voto. No ho sé, ja ho veuré.

I jo no demano renunciar totalment a la unilateralitat, demano fer-ho de moment. Jo crec que ara no tenim ni la legitimitat ni la força, ni la tindrem en els propers anys, potser mai, això ja no ho sé. No ens queda altra que intentar recuperar-nos de la situació actual, guanyar més suports, intentar aconseguir el referèndum acordat, deixar l'euroescepticisme i entendré que cal guanyar suport a la UE per un referèndum pactat(i de moment ho hem fet molt malament). Serà difícil, d'acord, jo en part sóc independentista perquè sóc conscient que hi ha un nacionalisme espanyol amb el que no podem conviure, i estar molt ben representat pel PP i C's. Però no ens queda altra que intentar  fer entendre a Espanya que el referèndum és la única via per solucionar el problema, també a Europa. L'alternativa és anar a un xoc de legitmitat quan tenim la UE, l'estat espanyol i la meitat de catalans en contra. No només és difícil, sinó que tot això té unes conseqüències negatives que segurament molts independentistes no estaram disposats a assumir. 

En definitiva, per mi ambdues vies són molt complicades, però la unilateralitat ara mateix ho és encara més, amb massa costos.
            • Besnét Dencàs134👍 146
              Et donaré 3 noms que et faran votar el 21D. Inés Arrimadas, Xavier García Albiol i Miquel Iceta. I a tot això suma-li 4 anys. En definitiva, no podem quedar-nos ni a casa, ni votar en blanc.
              El govern segurament confiava que la UE tindria més valors i defensa pels drets humans. Evidentment no són tan ingenus com per creure que els interessa, ans al contrari, però sí com per pensar que posaria límits a l'estat espanyol pel que fa a la violència, la violació de drets humans i els empresonaments polítics, la qual cosa ens hauria donat més marge de maniobra.

El 155 sense DI podria haver estat millor, no ho tinc clar, també podria haver desmobilitzat més la gent i desacreditat el govern pel que fa a la intenció d'assolir la independència. És evident que fou una DI per dignitat i sense intencionalitat d'implementar-la davant d'unes circumstàncies en què es proposava humiliació sense concessions de mínims com alliberar els presos polítics. Per tant no ho tinc pas clar, hi veig arguments a favor i en contra entre aquests dos escenaris. Tot i que jo ja he dit que hauria anat al xoc de trens absolut o bé la setmana de l'1O o bé la dels empresonaments, on també hi veig pros i contres.

La fractura social és el que hi ha, prefereixo fractura tot lluitant per la democràcia que cohesió al preu de la submissió i de comportaments dictatorials. De fet penso que cal aïllar tota aquella gent que doni suport a la repressió inhumana que estem vivint (1O, empresonaments polítics amb condemnes pròpies de terrorisme etc.) com que a nivell judicial, de coerció i de poders fàctics tenen la força ells, nosaltres els ho hem de fer pagar allà on tenim una mica de poder, al dia a dia. Ni aigua a qui doni suport a això. A nivell econòmic no ha passat res rellevant veritablement, qui ha narxat han estat seus socials, la tributació de les quals és molt menor, allò rellevant és la indústria, el teixit i els llocs de feina, no una oficina amb un telèfon, és lògic que hi ha hagut pressió política del món de la oligarquia, pressions del rei i del govern espanyol i que han mogut els fils per incentivar-ho com a campanya de la por, mitjançant decrets i trucades. El que és veritablement rellevant és l'ofec econòmic que patim d'un 8% del PIB anualment mentre seguim a Espanya, vora un 40% dels impostos, 2.000€ per català, 6.000€ per família de 3 perduts. Això és el malson econòmic de l'status quo. I mira, és evident que per fer un xoc de trens real davant d'un estat violent caldrà cert sacrifici econòmic a curt termini, però al cap i a la fi això és una inversió per deixar de patir l'ofec un cop controléssim el territori, entre altres raons lingüístiques, socials, i sobretot,  democràtiques. 

Convèncer Espanya és impossible, ja ho saps, no tenen ni el tarannà ni els alicients per cedir en res. Manen i tenen el poder de tot, i punt. Legitimitat al meu parer la tenim, perquè quan ha guanyat el model que ens imposen a les urnes? Mai, nosaltres (independentistes) vam guanyar el 27S amb més vots que els unionistes tot i el resultat ambigu, i vam guanyar l'1O amb un nombre de Sís superior al 50% del nombre de votants del 27S, descomptant Blancs. Per tant encara que no ens hagin deixat mesurar-nos amb la millor via que seria un referèndum pactat, allà on ho hem fet, sempre hem guanyat, i ells mai. La força sembla que no la tenim, però està clar que per adquirir-ne, és necessari una mobilització massiva de l'independentisme, per això és tan important votar indepe el 21D, per donar un cop a la repressió i per reforçar el govern il.legítimament destituit i repressaliat, i aleshores sí, si treiem un resultat nítid (més vots que la resta de candidatures, incloent-hi les poc clares), tindrem tota la legitimitat del món.
                Bé, no tinc la mateixa visió que tu sobre l'estat espanyol i la nostra suposada opressió i ofec econòmic. Crec que a l'estat espanyol hi ha molta catalanofòbia, i a més està molt ben representada al congreso, però no comparteixo que siguem una nació oprimida o que Espanya sigui un estat feixista.

Parlar de presos polítics també és molt qüestionable. La decisió de presó incondicional de la jutgessa Lamela és lamentable, i si finalment els condemnen per rebel·lió, serà un escàndol, però és innegable que han pogut cometre altres delictes, per exemple, els podrien condemnar per la malversació de fons. Des d'un punt de vista polític el millor que pot passar és que tots quedin en llibertat després del judici, però si la justícia és independent de veritat, això serà molt difícil. Cal ser realistas. Es pot estar en contra, et pot semblar molt malament, pots pensar que no han fet res dolent segons el mandat democràtic del poble català, pero no deixa de ser cert que s'han saltat lleis i la malversació podria significar presó segons la llei catalana i espayola.

Jo no puc estar content amb la fractura social, el clima que estem vivint actualment no m'agrada gens, i és la societat està realment dividida. No només sobre la independència, divisió que existeix des de fa anys, sinó sobre la unilateralitat, les accions que s'han fet aquests mesos. Han creat un debat públic força tòxic i han radicalitzat a moltes persones. Sobre la fugida de seus socials no és tan simple com dius. A curt termini sembla que no ha passat res rellevant, però seria un error pensar que això no importa. És difícil quantitzar quins efectes tindrà, ho veurem amb el temps, però la pèrdua de seus és un problema a l'hora d'obrir noves fàbriques o sucursals, decidir tancar les d'aquí, fer de Catalunya un lloc menys atractiu, etc. La incertesa econòmica i política tindran conseqüències, per exemple, segurament ens farà perdre la EMA d'aquí a 3 dies.

Dir que convèncer a Espanya és impossible i mai podrem votar en un referèndum pactat és com dir que la independència unilateral és impossible. Potser tens raó tu, potser jo, o cap dels dos. Podríem repetir contínuament el mateix, però no ho podem saber. Simplement dic el d'abans, a mi les dues coses em semblen molt difícil, però la independència unilateral és com a mínim tan difícil com la pactada, però a més hem d'afegir els costos negatius.
                  Som un país oprimit des del moment en què se'ns nega, contra la nostra voluntat, el dret a l'autodeterminació, des del moment en que es fomenta la catalanofòbia a través de tots els canals de poder com a qüestió d'estat, des del moment en què s'ataca el català en tots els àmbits i en tots els Països Catalans, des del moment en què se'ns imposa un marc centralista per la força quan aquest poble sempre ha votat, com a mínim, per un elevat grau d'autogovern. I l'ofec econòmic és innegable: 19% del PIB, 16% de la població i 11% de la inversió, així com manca d'ordinalitat, rebre per sota del 19% i per sobre del 16% (o el 16 com a mínim) seria redistribució, això és ofec, així com no fer infraestructures essencials per l'economia com el Corredor Mediterrani mentre es dediquen els diners a infraestructures faraòniques ineficients i que fan poc servei, o com vetar els vols intercontinentals a l'aeroport del Prat per tal de desviar artificialment els beneficis a un Barajas que no competeix en igualtat de condicions. I bé, Espanya és un estat de fonaments franquistes on aquests es van perpetuar a les principals estructures de poder, i en l'àmbit polític, el PP de Manuel Fraga en representa l'herència més directa, i C's, amb el suport de l'ala més dura del propi PP (Aznar i aliats), la renovació.

És cert que la llei espanyola és autoritària i va estar feta molt condicionada il.legítimament pel poder franquista constituit sota soroll de sabres, és una llei que s'ha de combatre i que té, en allò que ens ocupa, tarannà dictatorial, així com a Turquia també t'empresonen per qualsevol cosa que molesti el poder, per tant és legítim exercir l'auto-defensa davant d'una llei abusiva i repressiva. Però és que aquesta ja no és la única qüestió, la qüestió és que no hi ha separació de poders, que la llei s'interpreta de manera diferent en funció de la ideologia de l'afectat, i que fins i tot s'inventen acusacions falses per tal de poder perseguir algú, com queda clar en l'acusació de rebel.lió (implicaria aixecament violent del govern, fet inexistent, la fiscalia posa com exemple l'1O (LOL) quan allò va ser resistència pacífica organitzada per la gent i la única violència va ser la dels cossos de l'estat), o en l'acusació de sedició d'en Sànchez i en Cuixart, quan l'única cosa que van fer va ser convocar protestes i quan en tot moment van dissuadir qualsevol intent de bloqueig, que és del que se'ls vol acusar. També podríem parlar del "más dura será la caída" de la fiscalia, dels autos amb valoracions polítiques irrellevants jurídicament de la jutgesa o del tracte policial degradant envers el govern, emmanillant-los pel darrere quan es tracta d'un procediment que només s'aplica a elements que poden suposar un perill tals com assassins o violadors, entre altres tractes degradants. Podríem parlar també de la impunitat de la Operación Cataluña, de l'aparició de Rajoy a la comptabilitat B o de mil qüestions que haurien acabat diferent si s'haguessin produit en altres parts de l'espectre polític, però seria un no acabar. En qualsevol cas, està clar que qualsevol legislació que contempli una pila d'anys de presó a governants per dur a terme un mandat democràtic pacíficament és una legislació miserable i autoritària, quan qualsevol país de poca qualitat democràtica però més respectuós amb els drets humans pot resoldre aquestes incomoditats amb inhabilitacions i sense acarnissament.

Sobre la fractura social reafirmo la meva lectura, no és còmoda però l'alternativa de sotmetre's per evitar que els sectors intolerants més favorables a la repressió s'enfadin és la pitjor opció, sobre l'economia és evident que seria millor que no marxés cap seu, però com va dir en Niño-Becerra, la incidència d'una seu social és molt poc rellevant, i com dic, si volem resoldre el problema estructural del dèficit fiscal en algun moment caldrà passar pel problema temporal de les vagues generals indefinides, de la repressió al carrer o de la lluita pel control de les finances que representen uns mesos difícils a canvi d'un bé un cop vencéssim, i sobre la unilateralitat, entenc que és molt difícil, entenc que algú pugui dir "cal acumular més forces", però és la única via possible, potser per explotar-la caldria més múscul, però demanar permís a l'estat espanyol s'ha demostrat impossible reiteradament, especialment des de l'època d'Aznar ni aigua ens donaran.
        • alexpv757 1👍 392
          Recompensaria governs que han fet bé les coses, i saben adaptar-se a la realitat.

Votaries CeC perquè són gent que fan bé les coses? Pregunto amb mala baba. 
  • Roderic12.888 13 161👍 5.476
    Entenc que t'has endut una decepció gegantina si ha merescut que tot un Raconaire de l'Any n'obri un fil.
  • Calidoscòpic19.492 13 75👍 11.572

Domènech i Barberà fins i tot té regust d'arquitecte modernista. Massa convergent, però...
  • costaroja1.289 2👍 1.639
    No conexieu els "independentistes" d'ICV? , Dons ja teniu un nom
  • Solidari2.747 7 675👍 1.202
    Molt lamentable.
  • CèsarUsuari sumador14.668 13 129👍 10.580
    I ara el conegut autor de “S’ha acabat el bròquil” treballa en un nou llibre pel Sant Jordi de l’any que ve: “Ens ha arribat més bròquil...i una pastanaga!”.
  • AviVicenç13.741 4 147👍 1.489
    Si és la seva opció no tenim més remei que respectar-la
  • henke56.179 10 7👍 9.068
    Quina cara més dura que té! 
  • ArnauUsuari sumador5.792 15 369👍 863
    Esperem que el C'scubiela i Franco Rabell no l'hi facin menjar gaire bròquil més.
    No us fieu mai de gent que es canvia de jaqueta així.
  • Josep Carles5.755 12 373👍 1.135
    Fa temps que no el sento però és evident que ha canviat molt d'ençà que va escriure S'ha acabat el bròquil, llibre i reflexionns en l'àmbit nacional -no cal dir en el social- que em vàren sorprendre gratament. Curiós. Ell canvia de posició i s'apropa a españa mentre aquesta ens declara la guerra (bé, de fet fa 300 anys que estem ocupats i, doncs, en guerra). Trist i decebedor. 

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.985.934 missatges
  • 210.839 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat