Fòrum

I si no volen guanyar?

autokrator8.608 1 252👍 4.935
Entre alguna gent que conec està circulant una teoria força curiosa, conspiranoica i potser friki sobre l'allau de declaracions extranyes, la marxa enrera i la baixada del carro d'alguns polítics que han estat referents absoluts del procés en els darrers anys. Obviament molta part d'això s'explica per les circumstàncies personals en que un bon grapat d'ells s'ha vist involucrat i que els pot costar molt car personalment. No obstant hi ha una interpretació política que ja he sentit vàries vegades i és que ni ERC ni el PDCAT volen realment guanyar les eleccions i haver de governar amb un programa independentista.Segons aquesta idea hi ha dos possibles situacions:

1. Els partits independentistes guanyen amb majoria absoluta però no passen del 50% de vots, això justificaria un aplaçament de la independència "sine die" i una tornada als pactes amb l'Estat incloent un esforç per aconseguir treure's de sobre les condemnes judicials. A canvi l'Estat aconsegueix declaracions i compromisos de dirigents polítics del procés que desmovilitzin el personal, això darrer ja estaria passant d'acord amb la Fiscalia del TS. També es deixaria de banda la CUP per prioritzar acords amb comuns.

2. Els partits independentistes ni tan sols sumen majoria absoluta cosa que porta a un govern obertament no independentista per necessitat o be a unes segones eleccions d'aquí a uns mesos amb unes noves llistes i una tornada a l'autonomisme. La independència continuaria essent l'objectiu a llarg termini però només a nivell formal. Aquí els més conspiranoics creuen que l'Estat podria il·legalitzar la CUP mentre ERC i el PDCAT s'ho queden mirant per veure si això re-equilibra el panorama. 

Què en penseu?

Respostes

Configuració
      • lucius5.103 8 423👍 374
        Evident.
        El que sí entrava en els càlculs racionals és que es veiessin forçats a establir a una negociació no pas sobre reconeixement de la independència, sinó sobre mecanismes acordats per refrendar-la o frenar-la, com han fet altres països. Càlcul molt comprtit, fins i tot pels que ara se senten enganyats i van dient "jo ja ho sabia". Però ha resultat un càlcul erroni: sense sang i violència extrema, la UE no mou un dit.
        • Tuixec3.124 8 625👍 1.146
          Amb sang i violencia extrema tampoc mou un dit a mots conflictes del mon. Perquè Catalunya hauria de ser diferent? LA nostra causa no és més justa ni més democràtica que cap altra al cap, per molt guais que ens creiem. La UE només moura un dit si la inestabilitat els hi afecta la economia.
  • Trollathor98👍 71
    No sé què dir-te.

I si guanya l'independentisme amb més del 50% de vots? Llavors, segons aquesta teoria, què farien? O no es contempla de cap manera que això pugui passar? Pregunto.
    • autokrator8.608 1 252👍 4.935
      Justament la teoria és que no volen que passi això. Que si es troben en aquesta situació en la que no només poden governar sino que s'enten que més del 50% ha votat per la independència no sabrien com justificar no fer res perque si fan qualsevol cosa es trobarien de nou amb el panorama del 155 al que no van saber/poder/voler fer front. 

I d'aquí vindria l'explicació que diuen i fan coses per desmovilitzar vot. 
      • Trollathor98👍 71
        Sí, sí, si això ja ho he entés. Però que ells vulguin perdre i hi facin tot el possible, no vol dir que passi. I llavors, si es guanya, què pensarien fer? "Menudo embolao" tindrien. 

Edito: o sigui, no m'estic posicionant en referència a aquesta teoria. El dubte que tinc és què pensen fotre si guanyem, en el cas que no vulguin. I també tinc el dubte de què pensen fotre en el cas que guanyem, i sí ho vulguin, però aquest segon dubte no va en aquest fil.
        • autokrator8.608 1 252👍 4.935
          Doncs no ho sé. Però pel que jo conec de política aquesta teoria la podrem comprovar el dia de les eleccions, perque si un partit no vol guanyar no guanya, desmovilitzar els propis votants és relativament fàcil de fer sense que es noti molt només a través de les xarxes més properes de confiança. Això es nota molt quan hi ha divissions internes. També és molt fàcil fer una mala campanya, enviar missatges confusos, etc. Sí ERC i PDCAT mantenen o pujen el vot de JxSí és que aquesta teoria és falsa. 
          • Trollathor98👍 71
            Sento no poder aportar opinió al respecte. No entenc res.

Jo estava convençut que amb la cançoneta de "la voluntat d'un poble" i "el món ens escoltarà i ens donarà la raó" no aniríem enlloc. Però li deia a tothom que ens havíem de preparar per a un enfrontament violent, tipus Sarajevo, i després, si hi havia sort, menjar patata bullida uns anys, i semblava que els estigués parlant d'envair Polònia i de romanços de iaio de la postguerra. Tots amb el lliri. Demencial.

Llavors arriba el moment, i comença a córrer que si ens donarà suport tot Déu, que si això ho paga Israel, que si l'hòstia en patinet. I tota la penya entusiasmada, i els colons que semblava que no deien res. I sobretot, les ganes que jo tenia de creure-m'ho, van poder més que la raó.
            Des del dia 1-O al 27-O em vaig arribar a creure que declararien la independència, tot i que seguia estant convençut que hi hauria guerra en alguna mena d'escala, i que si tot anava bé i ho aconseguíem, les passaríem putes una temporada.

La sessió al Parlament del dia 27-O va ser una cerimònia fúnebre, i tot i així em vaig voler creure que érem independents. Em va durar la eufòria unes dotze hores. I des de llavors, no entenc res. 
            Per això bàsicament vaig tornar al Racó, per a veure què se n'hi deia, de tot això, quin ambient hi havia.

No cal ni dir la mala hòstia que tinc amb mi mateix pel fet d'haver-hi caigut al final de quatre potes, tot i haver mantingut sempre el contrari amb familiars, amics, companys, etc.

En fi, que veurem què ens portaran les eleccions del 21-D. Tot i que ara sí que ja no me n'espero res. Si es perd, doncs res, ja estem venuts. I no en tinc ni idea de què faran si es guanya... 

Salut!
  • Astralcat1.757 1 904👍 1.284
    Això és massa retorçat, a part suposaria una capacitat per urdir 'estructures d'escaqueig' massa complexes pel que han demostrat. No ens passem.

Jo tinc una teoria més retorçada encara: I si tota la matraca super-pacisfista i cívica era un verí que ens han inculcat per, arribat aquest moment de ridícul, que seguim sent així de bons jans enlloc de penjar-los d'una alzina surera? 
  • afany3.600 7 561👍 19
    Tio. Ets bo. Però no et passis.
  • Lluísfrancesc10.453 7 196👍 8.827
    Menys twitter i més sortir a escampar la boira.

El 21D és per impedir que els colpistes es legitimin,i de retruc legitimar-nos nosaltres per seguir endavant. Però ja tenim un President i un Govern.
  • llamp45.078 16 12👍 10.422
    El problema no és si guanyen sinó si hi tornen amb alló on els puguin fotrte i que no podem combatre.

Tal com jo ho veig ara es tracta de no perdre les institucions, reafirmar la legitimitat de l'autonomia derogada i preparar el seg
    üent pas.

Uns molt bons resultats és lo deistjable, del 60 al 65 % dels vots i majoria absoluta com més sobrada millor

I no deixar-se encegar per aquest resultat perquè tot i així continuem lligats de peus i mans.

El preu del que us dic seria de ben segur l'empresonament perquè són els hostatges i penyora a no ser que es desmonti aquesta ximpleria de "rebel·lions i secessions violentes" que no ha estat el cas però amb la justicia espanyola mai se sap.

Si els 155, els dependentiastes, continuen tot i així fracturant la societat anirà a les seves consciències

Si les empreses continuen fent escenes d'histèria també hauran de donar explicacions

Si la premsa i mitjans continuen la seva deriva antideontològica doncs també.

consolidem el 21D el que ja haviem decidit, és a dir la "voluntat" del poble de Catalunya i amb els resultats a la mà podrem seguir tossudament alçats que ho podem fer i sense posar-nos aquest cop a tir dels mecanismes de dominció espanyol-espanyolistes (jo ja no els distingueixo malgrat les seves excepcions)
    • llamp45.078 16 12👍 10.422

I esperem com anirà demà la vista dels tribunals belgues (el Zoido ho ha plantejat molt xiripitiflàutic però ja veurem)

Ah, i el Supremo espanyol ha admés un recurs d'ampara i els Magila Gorilla de la Blanquerna continuen sueltus (14 es veu que no són prou tumult)

Publicitat

Fòrums

• 8.965.887 missatges
  • 210.151 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat