Fòrum

Calma

Lluísfrancesc10.514 7 194👍 8.863
Serà que no ens van avisar: que en les properes setmanes veuríem coses que se'ns farien difícils d'entendre.

Deixeu anar tota la ràbia que volgueu, fins a cert punt és bo. Però no perdem de vista qui és l'enemic, i que sense seguir estant tots junts no ens en sortirem.

És cert que els partits que defensen la independència estan en un moment delicat. Amb els caps visibles a la presó o a l'exili els del Govern, i a una espècie d'exili del silenci el de l'oposició. Això fa que sovint surtin des del seu interior veus que potser no estan prou autoritzades per dir el que diuen. Però és que si ningú sortís a dir res també serien criticats.

Donem-los uns dies perquè s'organitzin i ens aclareixin què redimonis representa que hem de fer l'endemà del 21D. Aquest dia està clar que hem d'impedir que el PPSOEC's legitimi el seu cop d'estat a Catalunya amb una victòria electoral. Però després què? I com?

Hiperventilem uns dies si és el que ens convé, però no perdem de vista que el criminal és l'enemic. I que els nostres, per errors que hagin comès, sempre seran els nostres.

Que la societat civil prengui més protagonisme, no pot ser que perquè hi hagi dos activistes empresonats tot estigui aturat. On són les mesures de pressió que havien de donar continuïtat a la simbòlica retirada de diners dels bancs i caixes?

Si dirigim la ràbia només cap a l'autodemolició estem condemnats al fracàs. Construir noves estratègies és treballar per la victòria.

Respostes

Configuració
  • Aquest missatge ha estat esborrat
  • quatreanys32.029 5 24👍 7.154
    que en les properes setmanes veuríem coses que se'ns farien difícils d'entendre.

Aquesta frase forma part del no pla, passarells!
    • Lluísfrancesc10.514 7 194👍 8.863
      Bé,no és tan simple com només votar partits que portin la independència cara a barraca al programa.

Cal incrementar la presència al carrer i les accions desestabilitzadores de l'economia. Per desgràcia,Europa entén més de primes de risc que de vots.
  • FuRTiUsuari sumador18.199 11 87👍 5.151
    No, si jo ara estic molt calmat, m'han fet un favor i tot... Com que total, només pensava en la independència i en el sexe, ara encara que m'hagin de lobotomitzar podré seguir gaudint de la vida.
    • Argimont4.121 1 517👍 2.595
      A veure noi, no tens equanimitat?
      Qui ha,dit que això serà facil?
      Cal colpejar fins guanyar...
        No em rendiré pas, però que ara la independència és una cosa com a mínim a 10 anys vista és un fet.
          10 anys ?
          Qui us fa fer aquets calculs vistimistes?

I si l'economia espanyola s'enfonsa   en 1 any?

El que hem de fer tots es colpejar en tot i repeteixo tot el que faci bo a Rajoy.

Diners en negre? , doncs diners en negre, jo tinc molt clar que no donare cap caler mes, si puc, a aquest feixista
            O sigui, que estarem en una situació pitjor que la de fa 7 anys, i em dius que parlar de 10 anys és ser victimista?
              Es que em fa gracia, paseu del excès al defecte en un dia, jo tinc molt clar que colpejare com pugui l'economia publica espanyola.

I això passa per fer el mateix que va fer Rajoy .
              I desprès continuar votant independentistes
              S'ha acabat  de jugar net amb aquesta gent i aquets corruptes  que a mes ens amenaçen
                Jo també votaré independentista. També intentaré (de fet ja ho faig) escapolir tant diner com pugui, etc. Però què té a veure això amb ser conscient que hem retrocedit 10 anys de camí?
                  ni diners a cap banc espanyol o català (els segons son controlats pels primers) , ni.cruz  roja , ni Caritas, ni solidaritat amb ningu ,ni 
                  Si he de posar els diners en un banc rus o xinès els posarè.
                  Ara que paguin els andalusos i extremenys .
                    I bitcoins. Molt bé, em sembla perfecte per part teva. Jo això per exemple no ho puc fer, se'n diu haver de pagar la hipoteca. De totes formes segueixo sense entendre la relació entre això dels diners a nivell personal, i aconseguir la independència en temps record...
                      Si treus els diners dels bancs espanyols i els poses en altres bancs es molt probable que acabis amb el finançament del.PP , Ciudadanos, PSOE...
                      Porquè jo sospito , tinc moktes sospites de que aquesta gent col.labora amb aquets partits i en contra dels nostres.
                      I els diners de la Cruz Roja aniran a Omnium .
                      Jo ja no em refio de cap , i repeteixo cap empresa de solidaritat espanyola
                      Molt optimista et veig en què traient diners de forma particular afecti un mínim al finançament dels partits. En tot cas, jo mai he posat diners amb Cruz Roja i similars, i quant puc faig alguna donació a l'ANC o Omnium. Però tot això no deixa de ser la xocolata del lloro.
                      No es molt optimista. Es coherent , jo no puc posar diners en entitats dubtoses de ciol.laborar amb l'enemic.
                      Si la Caixa i els seus trebalkadors volen suicidar-se donant suport a aquesta gent no es el meu problema .
                      No estem en un mon globar , doncs que s'en fotin
        • willybarna9.288 9 229👍 1.748

FuRTi escrigué:
          No em rendiré pas, però que ara la independència és una cosa com a mínim a 10 anys vista és un fet.
          El company rotllan, per exemple, en un altre fil diu que cal fer foc nou i bastir desde baix l'independentisme a nivell social, o quelcom similar. Al mateix temps reconeix que articular aixo en un independentisme polític sera més complicat.

Al meu entendre, suposo que ell cap a on vol anar a parar es cap a l'articulació social i desde baix de l'independentisme, pero donant-li un substrat o una base nacionalista catalana, que despres amb major o menor dificultat podra ser articulat políticament, pero suposo que l'articulació política hauria de venir despres, quan ja disposes d'una suficient base social nacionalista i independentista catalana.

Tu mateix reconeixes que abans de 10 anys no veus amb condicions a la societat catalana per aconseguir la independencia de Catalunya.

Bé, doncs a partir de les opinions en diferents fils de 2 usuaris(tú i en rotllan) entre bastants d'altres del racó, que jo considero que teniu molt de sentit comú i que ademés les vostres opinions solen ser generalment ben valorades per gran part del forum, doncs aixó, a partir dels vostres diagnostics/solucions, jo personalment opino que s'haura de comencar a pensar en quins factors poden portar al seguent :

1 - Augmentar el percentage d'independentistes catalans entre la població de Catalunya.

2 - Augmentar el percentatge de nacionalistes catalans entre el total d'independentistes.

3 - Augmentar la escasa(per no dir gairebé inexistent) capacitat d'organitzar-se de 
               l'independentisme de base sense que aquest sigui depenent de l'acció de les cúpules.

4 - Crearentitats/agrupacions/plataformes nacionals catalanes que tinguin el seu nucli en els          municipis, i posteriorment en les comarques, i que quan finalment s'articulin a nivell del país, que         continuin funcionant d'una manera bastant descentralitzada. Lliures de subvenció pública i de              trepes.

5 - Trencar les cadenes mentals dels potencials nacionalistes catalans, que els lliguen als líders                actuals i als mitjans de comunicació subvencionats per la partitocracia catalana.

* Si els catalans volem afrontar amb garanties un envit amb l'estat a 10 anys vista, mínim, jo penso que s'han de comencar a buscar factors que un cop estudiats i analitzats profundament, ens portin a poder desenvolupar plans a mitja i llarg termini, que ajudin a la consecució de com a mínim aquests 5 objectius basics, per tal de en un futur no gaire llunya estiguem en millors condicions per tractar d'alliberar els catalans el nostre país de les urpes de Castella.

** Recorda que l'alliberament nacional catala és una carrera de fons i de resistencia.

• llamp45.087 16 12👍 10.431
            Que ens han destrossat en l'últim bombardeig i jo no m'en he adonat?

Voleu tornar a començar des de zero? o zero coma algo

Jo em mouria amb el que tenim que no és poc -de fet és molt.
            Si vols altre dia ja et parlaré amb una mica més detall del què crec que hauríem de fer. Però si vols ara, et faig un micro-resum del què crec que passarà i per això em surten uns 10 anys...

En primer lloc, la situació ja no serà la que teníem sinó que haurem retrocedit. Encara que això hagi passat, ja no anirem a fer reformes d'Estatut per exemple, però ben podria ser que una bona part dels polítics que s'hauran tornat a encaixar en l'autonomisme així ho vulguin, encara que ho diran de forma eufemística. Òbviament diran que com a pas previ a poder tornar a fer un altre intent. Alguns simplement ho faran ara espantats de per vida, i per això seria imprescindible apartar-los de la vida política per a què no puguin exercir amb la por al cos i condicionar-nos.

Bé, però tot això portarà a què tornaran a haver-hi divergències per a fer una estratègia conjunta de l'independentisme sobre com atacar la última part que ara no hem fet.

I per això, el què auguro és que hi tornarà a haver una versió 2.0 de desintegració i posterior unió, i això tant a les entitats civils com als partits polítics. Així que un cop passi el 21D i res hagi estat planificat, hi començaran a haver aquests moviments en funció també de com ens hagin anat les coses, cadascú amb el seu cas particular.

Així que és normal que després de les eleccions tornem a veure corrents interns, que alguns acabaran amb escissions (com RCat al seu dia), i no només aquest cop a ERC, sinó al PDCat i potser a les CUP (que ja veurem com gestionen internament una molt probable gran pujada i consolidació com a partit gran...), veurem noves creacions de partits petits a partir de gent que vol fer una cosa nova (com SI al seu dia), i per la part civil el mateix, possiblement hi haurà discrepàncies dins les grans ANC i Omnium i tornem a trobar plataformes civils amb gent provinent d'aquestes i dels antics partits (com al seu dia foren Plataforma pel Dret a Decidir, Sobirania i Progrés, o més políticament Catalunya Acció).

Posteriorment a fer aquesta part del viatge, novament haurem de retrobar la forma d'unió entre nosaltres. Això sí, aquest cop seguint una mateixa estratègia i no només amb coordinació... Però trigarem molt de temps.

Com veus, si com crec anem per a fer aquest camí, encara em quedo curt posant la data de 10 anys... No ho he dit pas per dir, perquè crec que els trets aniran per aquí.
            • willybarna9.288 9 229👍 1.748
              Sembla bastant coherent la teva previsió.

Jo ara fare un microresum de com crec que s'hauria d'organitzar socialment i/o políticament l'independentisme nacionalista catala.

- A Nivell Territorial

1 - Localment.

2 - A partir d'agrupacions locals s'articulen federacions comarcals, en les que cada agrupació local tindria un sol vot, independentment de la quantitat de militants en el municipi en questió, sempre que aquest arribi a un mínim de militants amb dret a vot .

3 - A partir de les federacions comarcals s'articula la organització nacional, descentralitzada i amb un sol vot per federació comarcal, independentment del nombre de militants en cada federació comarcal, sempre que aquesta arribi a un mínim de militants amb dret a vot.

- A Nivell de Militant

1 - Persones amb carrecs públics previs en partits de la casta haurien d'estar vetats.

2 - Persones amb com a mínim un 25% de temps havent treballat, desde els 18 anys fins a la seva edat(maxim 60 anys a efectes de realitzar aquest calcul) actual.

3 - Nou membre necessitaria, apart de complir les 2 condicions anteriors, l'aval de 2 membres de la entitat amb dret a vot.

- A Nivell d'Estatuts 

1 -  Els fundadors de la entitat han d'estar al 100% d'acord amb els estatuts fundacionals per constituir la entitat, a la hora de votar-se per aprovar-los, amb vot públic obligatori.

2 -  Si hi ha inclompliment fragant d'alguna part de la normativa interna de la entitat per part d'algun militant, i aquesta és de caracter GREU, es podra sotmetre a votació la seva expulsió de la entitat, simplement participant un mínim del 50% de la militancia amb el resultat de la meitat més un dels vots a favor de la expulsiótemporal o DEFINITIVA, per tal de que aquesta es pugui fer d'una manera efectiva sempre d'acord amb les normes disciplinaries dels estatuts de la entitat.

3 -  Si hi ha inclompliment fragant d'alguna part de la normativa interna de la entitat per part d'algun militant, i aquesta és de caracter LLEU, es podra sotmetre a votació la seva inhabilitació temporal de la entitat, simplement participant un mínim del 50% de la militancia amb el resultat de la meitat més un dels vots a favor de la inhabilitacióTEMPORAL, per tal de que aquesta es pugui fer d'una manera efectiva sempre d'acord amb les normes disciplinaries dels estatuts de la entitat.

* La inhabilitació temporal implicaria que el militant sancionat no tindria dret a vot ni capacitat per avalar a nous membres, ademés de que durant aquest període de temps hauria de continuar pagant la seva quota mensual d'afiliat, i segons el tipus d'infracció, potser hauria de pagar una multa(o no, depen el cas) a la entitat, depenent sempre del que estipules l'apartat de Regim Disciplinari Intern dels Estatuts de la entitat en questió.

Basicament, a l'hora de crear alguna nova entitat nacional catalana, s'hauria d'evitar en primer lloc que hi entresin trepes, poltroneros, paracaigudistes, talps, quintacolumnistes i rebentadors professionals d'organitzacions i entitats.

I despres evitar que la pressa de decissions fos delegada a alguna hipotetica cúpula dirigent, vaja, que haurien de ser entitats molt descentralitzades.

En quant al tema de la comptabilitat, s'hauria d'anar amb molt de compte que cap tresorer de la entitat tingues poder per a poder comprometre la comptabilitat de la entitat, per aixo, jo modestament crec que potser la descentralització en les entitats pot ser una bona manera de procedir correctament.

- Aixo és només un borrador, segur que es podrien millorar moltes coses.
              • Picany5.627 9 384👍 809
                La independència ha de ser un assumpte molt més ràpid i fulminant. Tanmateix, mentre esperem, la nostra única arma és el català, per tant, millorem el català parlat i escrit (tres correccions lèxiques, dels accents n'hi ha massa): 

flagrant 
                adj. [LC] Que crema donant flama. 

adj. [LC] Que esclata, que té lloc, sota els ulls mateixos d’una persona. En flagrant delicte. 
                adj. [LC] Manifest, evident. Una contradicció flagrant.

esborrany 

m. [LC] [ECO] [AD] Escrit de primera intenció, sobre el qual es fan addicions, supressions i altres esmenes a fi d’assolir-ne la redacció definitiva. 
                m. [LC] Paper o quadern on es fa l’esbós d’un escrit.

deciSió (una sola "s" sonora)

f. [LC] Acció de decidir. Les decisions de l’àrbitre. Prendre una decisió. 
                f. [DR] En jur., resolució o determinació d’un jutge o de l’autoritat competent en un cas controvertit. 
                f. [DR] Dispositiva 
                f. [LC] Qualitat de decidit. Obrar amb decisió.
                • exili201757👍 39
                  És una mesura imprescindible parlar català arreu on anem, almenys dins les nostres fronteres.

Porto molts anys sentint que el castellà és prohibit a Catalunya.

Molt bé, espanyolistes, em disposo a fer realitat els vostres somnis humits: un cop passi la frontera, res de castellà. Ja em podeu preguntar com anar la Pedrera, que us enviaré a tots a Montjuïc. Com vau fer vosaltres quan vaig arribar a Saragossa i m'etzibàveu l'accent "polaco".

F-O-T-E-U-V-O-S.
  • Menphis46.143 10 10👍 2.221
    Totalment d'acord. Lo 21-D ens hem de comptar. Les coses molt més clares que no pas lo 27-S d'ara fa dos anys llavors. Només hi haurà dos blocs:

República catalana: Junts per Catalunya, Esquerra Republicana, CUP

Monarquia espanyola: PSC, C's, PP, Catalunya en Comú

És lo més semblant a un referèndum pur. I per primer cop Europa i lo món sencer ens guaitarà i comptaran fins lo darrer dels vots. Aprofitem l'oportunitat perquè potser no n'hi haurà cap altra.
  • BlackOps7👍 17
    Vinga va, els hi faré confiança fins que presentin la nova estratègia magistral-sideral que deixarà amb un pam de nas el govern espanyol. Vist el resultat dels anteriors plans mestres només em surt que confiar en ells.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.967.945 missatges
  • 210.216 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat