Fòrum

No caiguem en el partidisme

Anònim1014.387 5 130👍 11.996
Aprengueu-ne de la CUP, erquis i convers. El fil és constructiu, només vull dir que no caiguem en actituds que estan començant a sorgir per les xarxes socials, tenim gent a presó i som davant d'un estat amb actituds feixistes, hem de ser un front sòlid, ens ho juguem tot. Cadascú pot fer les seves propostes i campanya des de la constructivitat, però els vots que us pogueu treure els uns als altres no compensaria mai el desgast del conjunt de l'independentisme que generaríeu amb aquestes actituds, la qual cosa deriva en la victòria del neofranquisme.

Som una pinya envers el feixisme i la repressió.

Respostes

Configuració
  • autokrator8.610 1 251👍 4.940
    Em sembla impossible i inviable demanar això a punt de començar una campanya electoral. 
    • Anònim1014.387 5 130👍 11.996
      A mi no, pinya contra el 155 i la dictadura, així com ells la faran contra nosaltres. A partir d'aquí que cadascú hi posi els seus matisos sense caure en actituds de desgast de l'atractiu del projecte col.lectiu per quatre vots. 
    • txevi29.637 10 29👍 850
      Està clar que no són unes eleccions normals. Per tant, com a mínim jo, penso passar de propaganda, d'enquestes i de debats. He entès que s'ha de votar, i hi aniré i votaré però no penso entrar en el seu joc. I penso que cap independentista ho hauria de fer. 
  • Xulomander4.780 2 453👍 5.015
    No caigueu en el partidisme, amics convergents. El PDCat, tot i les seves bases militants, té l'aparell totalment infiltrat per unionistes, autonomistes i Durans de poca volada.

És el moment de ser seriosos, poseu el país per davant del partit: voteu CUP
    • arrels9👍 3

Totalment d'acord amb Anònim 10, a veure si podem fer l'esforç de seguir junts malgrat els partidismes de cada un ... començant per els propis partits que es presenten 

Aquest era el gran avantatge de la llista única, evitar partidismes i fer front comú contra l'unionisme.

• the_west_rulez11.756 2 169👍 10.136
    Et voto positiu perquè vols transmetre bon rollo i ho dius amb la teva millor intenció, però anem amb compte.
  • Trollathor110👍 87
    Totalment d'acord amb el títol: No caiguem en el partidisme.

Per això mateix, votaré la llista on estigui el President, sigui la que sigui i amb el nom que tingui. 

• AviVicenç13.584 4 148👍 1.448
    Has fet tard en la petició i no vull culpar a ningú de que sigui d'aquesta manera. Perquè estic segur que tots els partits han fet càlculs electorals partidistes. El del que soc associat , ERC i CUP inclosa. Estem en el punt que estem i em de ballar amb la orquesta imposada. Doncs ballem i estiguem més pendents de no perdre el pas de que no el perdin els altres

Doncs be cada ovella amb la seva parella i el que surti surti i en tot cas si em de calar foc a la barraca esperem a Febrer amb els resultats a la ma i vista quina gestió és fa amb ells

Sent important guanyar el 21 D i colectivament guanyarem, tampoc cantem victoria inmediata.
    • afany3.600 7 561👍 19
      LLegeix-te. No vols culpar ningú de ser partidista però l'únic que es desprèn del teu missatge és de qui ets associat mentre remarques que cada ovella amb la seva parella i no prenguem mal. Ets el paradigma de l'equidistancia entre l'independentisme.
      • AviVicenç13.584 4 148👍 1.448
        A quin partit estic associat no es cap secret al Racó. Mai m'he amagat que malgrat mai tenir contacte, si no fos com a esporadic votant i no sempre de CDC. s'em va encasellar al racó com a cripto-convergent i be quelcom havia sino de fet però si de tarannà En assistir convidat per un bon amic al congres fundacional del PDeCAT em vaig associar convençut que forà la millor eina i de moment no puc sentir-me decebut

Cada ovella amb la seva parella vol dir que cada un voti ja que les llistes son partidistes al que cregui més adient al seu desitg de quina Catalunya independent i Republicana vol o li doni mes confiança arrirbar-hi malgrat algun punt concert del programa com que no.

No prenguem mal  no és aixó ben be el que volia dir, Defensem cada un les propostes que consideri adients, però no perdem el temps en lluites cainites en les que des de el colonianisme unionista voldrien.

Diferents alternatives, doncs malauradament SI

Dos punts concrets a defensar  Catalunya Independent i República
  • lucius5.111 8 422👍 397
    L'única cosa bona de les llistes separades és que permet pescar vot en zones de frontera i eixamplar, si es pot, la base independentista.

Haurien de cooperar entre ells i no posar-se massa el dit a l'ull. I no perdre de vista la repressió a què estem sotmesos. Tota la raó al teu escrit.

Cal tenir una cosa en compte: les campanyes electorals serveixen per
    1. Mobiiltzar el teu votant
    2. Desmobilitzar el del contrari
    3. Atreure indecisos i gent de zones de frontera

Com que el vot indepe està molt mobilitzat, veurem segurametn coses rares i que no ens agradaran massa als ja convençuts, com ERC o CUP modulant el discurs per atreure votant dels Comuns, i els de JxCat intentant atreure vot catalanista poruc que pugui marxar cap a l'artefacte que presenti La Vanguardia/Unió o el propi PSC. O sigui: molta calma que això és una puta campanya electoral, i a més estem immersos en guerra de propaganda espanyola que intenten desmoralitzar-nos i que llancem la tovallola. Haurem d'obrir paraigües mediàtic sovint, i llegir els Programes per saber què és allà el compromís del que faran.
    • Anònim1014.387 5 130👍 11.996
      Suavitzar el discurs per atraure votant dels Comuns no penso que sigui una bona idea, hi ha votant més o menys proper dels Comuns que s'identifica amb aquest partit que votarà independentista si veu un horitzó transformador viable però que es quedarà al seu partit tradicional si aquest horitzó (que amb un discurs amb renúncies es perd) no hi és. Però no només això, és important que aquest horitzó sigui visible per tal de mobilitzar gent susceptible de caure o quedar-se a l'abstenció. 
      • lucius5.111 8 422👍 397
        Sí, han de vigilar que pel fet d'anar a buscar vots a fora, descuidin als que estem convençuts. Pel que fa al votant dels Comuns, cal posar el Procés Constituent en primera línia de foc, i la impossibilitat de reformar un Estat de cultura política autoritària que empresona i ens matxaca a cops de porra. La independència com a única via per a la radicalitat democràtica.
        • afany3.600 7 561👍 19
          El procés constituent només és creïble si hi anem tots a una i no ho farem. Un procès constituent demana el contrari que demana l'autor d'aquest fil. Demana enfrontar models de país totalment oposats. I això no es pot fer en l'estat d'excepció que vivim. L'únic que ens queda és una proposta per acumular forces per aconseguir majories amplies per tal de seguir caminant cap a un procès constituent mentre un referèndum pactat no sigui possible.

PS: No tinc cometes, però no calen.
          • lucius5.111 8 422👍 397
            Sí. El que dic és que als votants dels Comuns se'ls ha de fer veure que l'única manera de trencar règim 78 i iniciar un procés constituent és en la nova república, i no en l'Estat feixista on els seus dirigents volen que continuem llepant autonomisme i submissió.
            • afany3.600 7 561👍 19
              Portem dos anys amb això i només hem aconseguit un NI DUI NI 155. Si ells fan el càlcul que dir això els surt a compte és que els surt a compte. També he de dir que tot el colauisme que conec està flipadíssim amb haver guanyat les darreres espanyoles i això els porta a fer errors de càlcul. Però el 21D no seran ni generals ni autonòmiques, seran plebiscitàries si ells guanyen.
            • Baluard de Sant Clara649 2👍 926
              Clar i la millor manera de fer-ho veure, és renunciar a fer efectiva la independència i parlar que encara no estem preparats i que no som prous.... 
              • lucius5.111 8 422👍 397
                et falta comprensió lectora
                  No, et falla la propaganda....ni si amb una situació de tensió màxima, els líders dels Comunes, s'han mullat en favor de la República, independència, procés constituent...què et fa pensar que en una situació on els nostres líders, es passen dia si dia també devaluant la nostra proposta, ara pugin al carro de l'independentisme?

El concepte de la independència sino es pot fer efectiu és igual d'inútil, que el concepte de referèndum pactat que promouen aquesta gent.
                  • lucius5.111 8 422👍 397
                    repeteixo, et falla la comprensió lectora.

Estic dient que cal atreure els VOTANTS dels Comuns cap a la independència insistint que el procés constituent que ells voldrien només es pot fer des de la independència.
                      Molt bé i com ho fem, si tenim el partit principal d'esquerres de Catalunya (ERC), dient des de fa 3 dies que ens vam equivocar fent la DI? per tant, reconeixent que la seva estratègia política ha estat un error? No pots pretendre donar consells sobre futurs projectes polítics, quan estàs reconeixent que la teva proposta política és estèril avui i d'aquí 10 anys, a causa de l'amenaça de la violència espanyola.

A dia d'avui després del que ha passat durant aquests mesos, si guanyem suport serà des de l'esquerra dels Comuns, cap a la CUP per anticapitalistes/conseqüents no per ser independentistes.

A més, no portem des del 27S eixamplant la base?
                    • lucius5.111 8 422👍 397
                      Jo inetnto no fer massa cas del que diuen que diuen que nosequi ha dit, la manipulació informativa és brutal, la imatge de derrota que pretén difondre el mediastorm espanyol i el català espanyolista sembla que funciona molt bé entre els que es moren de ganes de sentir-se derrotats o de què ens hi sentim tots (culpant-ne als altres, això sí). Mirem el puto programa que presentarà cada partit, amb quines cares i amb quina estratègia nova per fer-ho possible. Llavors cadascú que decideixi si el convenç o no. Les declaracions manipulades i retorçadament distorsionades que fa la premsa unionista del que diuen els politics indepes no són la meva guia. I sobre això dels Comuns, si vas al carrer i parles amb gent pròxima a aquest món  estan des de l'1 d'octubre moooolt més a prop de la CUP o d'ERC del que et penses, jo ho veig bastant i potser més gent al Racó ho pot confirmar. Ara, ningú hi va amb algú que el presenten com a derrotat, en això tens raó.Què tal mantenir la moral alta de cara a la batalla? I ja que els partits van en llistes separades, que per mi no era la millor opció, almenys cal aprofitar els avantatges que té això, i que és pescar entre els votants de la perifèria del món indepe. Aquest era l'unic sentit del meu comentari.
  • Desconfiat3.250 2 607👍 3.223
    No caurem en el partidisme, però votaré CUP per fotre una lliçó a ERC i CiU

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.967.945 missatges
  • 210.216 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats