Fòrum

Manifestació "per un finançament just" (València, 18 de novembre)

Conseqüències de la manifestació:
Tot seguirà igual (invisibles i titllats de 'ploramiques')
34 (70.83%)

Més espoli (augment accelerat del valencianisme/sobiranisme)
10 (20.83%)

Millora del finançament (més autogovern)
4 (8.33%)

Vots emesos: 48
Bocairentista 4.715 5 456 👍 470
Després de mesos --potser anys--, d'anunciar una "gran mobilització valenciana", finalment, aquest dissabte 18 hi ha convocada una manifestació "per un finançament just"; manifestació en què participarà bona part del teixit associatiu, cívic, social i polític del País Valencià. Serà, doncs, una reivindicació transversal i de crit unànim: la reinversió (real i justa) que ha de fer Espanya, en el País Valencià, dels nostres impostos per a poder fer front a les despeses d'educació, sanitat, benestar social, polítiques culturals, infraestructures...

Tenim una bona oportunitat per a fer una demostració de força al govern de l'estat espanyol. Tenim l'oportunitat de dir-los que els valencians no som tant "muelles" sinó que ja estem farts d'ofrenar glòries a Espanya i de pagar la festa de tots. Tenim l'oportunitat de fer-nos visibles en els mitjans i de centrar, d'una vegada, el debat en una de les qüestions importants per al futur dels valencians. Tenim, doncs, l'oportunitat de crear consciència entre els nostres paisans, estiguen més o menys politizats. Tenim, en definitiva, l'oportunitat de fer valencianisme i de guanyar seguidors cap a un projecte que ens ha de fer avançar a marxes forçades cap a posicions de més autogovern; de més sobiranisme, si voleu.

Sabem que no serà la manifestació més idònia per a fer les nostres proclames més ideologitzades; més bé, haurem de ser una miqueta més pragmàtics. Sabem que els manifestants que tindrem al nostre costat no tindran, segurament, la nostra mateixa ideologia, ni votaran el mateix partit... Sabem que, colze a colze, hi haurà gent que se senta espanyola (o tant valenciana com espanyola). Sabem tot això. Fent una mirada al llistat de la gent que hi dóna suport es pot entreveure quina mena de gent tindrem fent el pas alhora que nosaltres. No obstant, malgrat això --o, precisament, per això--, nosaltres els valencianistes, nosaltres els sobiranistes, nosaltres els independentistes hem d'anar a aquesta manifestació. No devem entregar la reivindicació per la millora de la qualitat de vida dels valencians als adversaris que no han mogut mai res per acabar amb l'espoli. Dissabte és una oportunitat d'or de fer veure a la gent que, els valencianistes --els catalanistes o nacionalistes del País Valencià--, teníem raó i que sempre l'hem tinguda: amb Espanya i el seu centralisme, des de fa quaranta anys, hem estat saquejats per tota una colla de polítics venuts i genuflexos que han interposat els seus interessos als del conjunt dels valencians; i que, per a això, es van inventar tota una polèmica identitària i tot un relat de la nova "Comunidad Valenciana"  que no ha fet més que desviar l'atenció dels vertaders problemes.

Per tot això, fonamentalment, s'ha d'anar a la manifestació. S'ha d'exercir de valencià, ara més que mai. Fóra bo que acudim amb símbols valencians per fer visible el caràcter (reivindicatiu) valencià i valencianista; fóra bo onejar qualsevol senyera que represente els valencians; des de les municipals a les de país o nacionals: l'oriflama, que és una senyera que hem de recuperar, no hauria de faltar. Fóra bo imitar aquella manifestació no tant llunyana que va omplir la Ciutat de València del crit "Llibertat, amnistia i Estatut d'Autonomia!!!!". Ara, però, cridarem ben fort: "Per un finançament just, recuperem l'estatut: més autogovern!!!!". I prompte, molt prompte, cridarem ben fort: "Contra l'espoli! Dret a decidir! Sobirania! Independència!".

P. S. Deixe una enquesta on preguntem sobre la utilitat i conseqüències d'aquesta manifestació. Reflexioneu i participeu del fil!

P. S. (2) Informació sobre la manifestació:

https://xn--finanamentjust-kjb.com/

https://www.youtube.com/watch?v=AOrQe_it1HQ

https://www.youtube.com/watch?v=8ALycUAXbh4

https://www.diarilaveu.com/noticia/77780/patronal-sindicats-presentacio-financament18N

Respostes

Configuració
  • Ramon Muntaner 3.434 11 583 👍 973

Hi vaig anar. Li posaré un aprovat justet a la manifestació. Valoraria com a positiva la transversalitat que hi havia (des de sindicats a la patronal, des d'ERPV a C's...), però en cap cas podem parlar d'una manifestació històrica. Hi havia gent, sí, però al remat què representen 50.000 persones? Quants votans tenien els partits que donaven suport a la marxa? Doncs això... Ara bé, no caiguem tampoc en el derrotisme, perquè sense cap televisió ni premsa autonòmica no podem aspirar a més.

Salut!

• Bocairentista 4.715 5 456 👍 470
      Han tardat massa en convocar la manifestació. Tampoc han fet tota la campanya que podrien haver fet.

També és veritat que el PPCV ha embolicat tot el que ha pogut. I, a més, tot el tema català de fons...

El que cal fer és donar suport a totes les convocatòries que la societat civil organitze; quan, per exemple, al juny la Crida pel finançament va fer una manifestació (la primera explícitament sobre el tema).

A veure si d'ara en avant el "govern del Botànic" es posa més les piles i actua com a govern valencià!
  • xicotiu 9.085 2 239 👍 1.944
    https://www.racocatala.cat/forums/fil/214559/manifestacio-financament-just-valencia-18-novembre?pag=2#9655893

Que nerviosets es posen els covarts que patixen frustració, vegent que fem lo que ells no s'atrevixen a fer per POR.

En canvit per internet, quanta valentia tenen...

Menyspreu. Lo que jo pense i lo que pensa el 99% de valencians, incloent eixe 96% o per ahí que no són independentistes....però que a mosatros mos respecten, i a altres lis menyspreen.

Com cou eh joanot?
    • Miquel Tarrida 3.019 7 646 👍 1.036
      Te pregue que les teues intervencions no siguen personals... Per al moviment sobiranista valencià republicà no ajuden a avançar. No t'ho dic per privat perquè això és una arena pública i cadascú ha d'aguantar el seu pal... I si hi ha provocacions precisament la millor manera de superar-les és no caient en elles...
      MT
        M'havia dit de fill de puta cap amunt i amenaçat. En manarli jo un privat dientli que val, que ao vol vorem, s'ha tirat cap arrere. El post en les seues amenaçes està esborrat.

Però t'entenc , lo que vols dir 

Es un provocador, en molta frustració. I vol açó, provocar, però sense donar la cara. Lo típic d'eixa tipologia de personatge.

PS: T'entenc, i tens raó, que he caigut en la provocació. Una provocació molt barata per cert, perque tant dir, i per privat mes suau que un cadellet de gos. 

En fí, sí vulc dir que m'he expresat jo personalment com "X" ( el meu nom) , i no com a representant, ni com a membre de, però jo, com a persona individual.

• Joanot47 1.705 2 924 👍 405
        Sempre són maneres assetjadores. El teu prec li entra per un oït i li ix per l'altre. És el seu estil. Una pena que admeten gent com aquesta en aquests fòrums...
          Has segut tu qui m'ha quotejat unes 4 voltes abanas que jo et contestara.

I t'he contestat a l'amenaça perque m'ha fet riure. per açó t'he dit princesa en educació, i que et manaba un privat...

Si jo ja ho sabia, que és una amenaça buida.

però (tractar de) assetjar, ho has fet tu., Ahí estàn les hores dels posts.

Xè tu, d'amenaçador a plorador...quina carrera portes.

Un consell: Donat un volt, respira, i després calmaet, tornes.

I una cosa més, tu no ho saps, però tens sort ( molta ) que jo siga bona persona, més de lo que et creus....perque atre al meu lloc, tewnint les meues posibilitats per a trobarte, doncs te la faria ben grosa.  Has tengut sort de donar en mi, i no en atre, per a fantasmejar

O siga que em quotejes unes 4 voltes, a la quinta m'amenaçes, per privat et cagues, i ara plores perque t'assetje. personatge d'internet, si ho veus?. 
      Però què dius, xe? No saps de què parles!

Fa més de 40 anyus ja hi havia gent a València que cridava INDEPENDÈNCIA!!!! Aleshores hi havia el règim franquista i les presons franquistes. Què vas a parlar tu?

Precisament d'internet parles tu; quan tot el que dius (i tot el que dius que fas) és per este fòrum catalanista. I sovint ho fas amb intimidació i grolleria --actituds antiil·lustrades i feixistoides, com ja t'han dit--; així que més val que vages al racó... però al racó de pensar.
        Tot el que dic..ho faig en persona, com és normasl en les coses que es fan

Eres tu qui no té ni puta idea de lo que estic parlant. Estic parlant d'un post que ha esborrat l'administració.

I de lo frustrats que esteu per no tenir força al carrer. I per tenir por.

No'm vingues en franquisme, quant mon pare milità a X. 

Si tens frustració, te -la-treballes.

Des de que la situació de carrer ací, està com està, jo no vos pase una, a cap de vosatros, fantasmes d'internet. Porte ja dos que m'han amenaçat as edte fil, lis he posat facilitats per a trobarme i rés.

Ie, i tu??? estigueres a la mani?? O tu tampoc?

PS: per cert, a mi, d'este foro, em coneixen 3 personas, una d'elles pancatalaniste, ja t'heu diguí ahir.

Crec que la vostra fustració política, el que la gent vos oide i menyspree,  pagantla en mi, vos pot emportar a errades greus. Perque la meua paciència, des de fà dies, ja està més que sobrepasada. 

Però tu qui collons et penses que eres per a parlarme a mi aixina? Els putos ninyatos d'internet dels ous. 

Has estat a la mani? O no?

xicotiu escrigué:
          Eres tu qui no té ni puta idea de lo que estic parlant. Estic parlant d'un post que ha esborrat l'administració.

Si te'ls ha esborrat l'administració serà per alguna cosa; no és així? L'administració és sàvia i alguna cosa hauràs dit que no és l'adequada. Jo encara n'haguera esborrat més, d'intervencions teues; perquè no són intervencions agradables ni que aporten res de profit al debat. De fet, si jo fóra dels administradors ja t'haguera banejat fa temps... per la violència verbal que et gastes i per les faltes d'ortografia! Quina mena de llengua és eixa que empres?

xicotiu escrigué:

I de lo frustrats que esteu per no tenir força al carrer. I per tenir por.

Des de que la situació de carrer ací, està com està, jo no vos pase una, a cap de vosatros, fantasmes d'internet. Porte ja dos que m'han amenaçat as edte fil, lis he posat facilitats per a trobarme i rés.

Por? Quan estem rodejats d'energúmens que només saben que amenaçar i intimidar per pensar diferent? Parles de por, quan convivim cada dia amb ignorantots que només fan que bramar sense ni tan sols voler escoltar o interessar-se per les idees d'altri? Ens preguntes per la por quan pateixes la violència verbal i física des de fa 40 anys, 80 anys o 310 anys pel simple fet de ser i reconéixer-te valencià (de nació catalànica)?

Tu a on estaves el 9 d'octubre (per la vesprada, sobretot)? Ja ens agradaria veure't envoltat dels Yomus eixos o de blaverofeixistes de tota mena que només coneixen la violència com a mitjà d'expressió!

Tu coneixes l'art de la paraula i l'art de l'argumentació? A mi em sembla que no. I si estic equivocat demostra-ho!

xicotiu escrigué:
          Crec que la vostra fustració política, el que la gent vos oide i menyspree,  pagantla en mi, vos pot emportar a errades greus. Perque la meua paciència, des de fà dies, ja està més que sobrepasada. 

Frustació política? Quan hi ha valencianistes fusterians en conselleries? Però què dius?

Malgrat els que tenen segrestada la coalició Compromís, estem més bé que mai (president de les Corts, conselleries, alts càrrecs, batles i regidors... I, per fi, organitzacions que parlen clar i que empenten cap a posicions més valencianistes i més sobiranistes).

Ja ens agradaria que fóra millor; però, per això, ja tenim funcionant un corrent intern del Bloc (Bloc i País), ja tenim funcionant una entesa política entre republicans i sobiranistes (els valencianistes fusterians d'ERPV i EV), ja tenim funcionant i extenent-se arreu del país una organització que advoca per l'autodeterminació i que denuncia vehenentment l'espoli (Decidim). I podria seguir! Frustació, dius? De quina frustació podríem parlar amb tu?

xicotiu escrigué:
          Eres tu qui no té ni puta idea de lo que estic parlant.

Si tens frustració, te -la-treballes.

Ie, i tu??? estigueres a la mani?? O tu tampoc?

Però tu qui collons et penses que eres per a parlarme a mi aixina? Els putos ninyatos d'internet dels ous. 

Si a les persones a les que no coneixes els parles així, com els parlaràs a les que coneixes? Redéu! El que m'estranya és que en la mani de l'altre dia no li pegares a ningú...

Fixa't en el llenguatge que et gastes: to amenaçador, paraules malsonants, agrassió verbal, insults i moltíssima ràbia cap a persones que no coneixes (o que només coneixes per mitjà d'un fòrum internàutic). De veirtat que és per a tant? En la vida real eres així? 
            Si te'ls ha esborrat l'administració serà per alguna cosa; no és així? L'administració és sàvia i alguna cosa hauràs dit que no és l'adequada. 

Primer punt:Que no. Que parle del posrt esborrat a Joanot. El de les amenaçes buides. Encara no m'has entés. I ho he dit ben clar. No lliges perque et pot el fanatisme ( política().

Que l'han esborrat a joanot el missatge per etc. A Joanot, eixe missatge aon m'amenaçava etc ..uff quina perea. No sé com no ho has entés perque està posat en atres posts...

Lo darrer: A la vida real sóc com em veus per ací en la get que em cau bé. O neutral. A la vida real cap em vé parlant com Joanot o tu. Si es que no ho farieu...

Saps que pasa Bocairentista...que per ací he conegt get real. I enmolta vida. I no sols valencians. I també un ou de nnyatos

Tu, et supose jove. Si estàs accelerat, lligte lo més tranquil.

Te torne a dir que tu, tal i com m'has parlat per a´cí, no m'hagueres parlat. Més que rés, perque per les epxperiències vitals que he tengut, notellegint etre llínies. I com t'he dit, tu no eres qui, no t'agafes eixes confiançes.

per enèsima volta: he respost al post del u i del altre ( eixe post esborrat ad ell, que no t'enteraves de quin post parlava)....amenaçes buides de fantasmes d'nternet

I que tal i com estàn les coses al carrer hui en dia, els fantasmes d'internet, paciència, cap. Fan falta homes i dones. i menys tonteria i menys post adolescents.

Donat cnte com és la cosa que ni lliges. Ni sapos de quin post parle ( el que m'jha amenaçat buidament) , o bé et fas com que no t'enteres per fnatisme polític.

Sigues un home i no em vingues en mamonaes. O millor n em resonges. Perque, com t'he dit, d'un temps a esta part no tinc temps per a ....açó que ja he dit.

i si eres prou jove, lo que has de fer es dependre més que dnar lliçons...

Tu a on estaves el 9 d'octubre (per la vesprada, sobretot)? Ja ens agradaria veure't envoltat dels Yomus eixos o de blaverofeixistes de tota mena que només coneixen la violència com a mitjà d'expressió!

Ara ho has dit... Era a sa casa, perquè no era el 'moment' d'eixir. Altres pensàrem que sí ho era, passara el que passara, i no vam córrer. Com s'ha dit sempre, els collons per a les ocasions...
        Actitut feixistoide dius? En ta vida hauràs estat tu en gent d'extrema equerra de veritat...

Lo que dic, vos manca masa experiència vital com per a parlr de cap cosa important. haurieu de llegir i dependre.

i lo de les amenaçes que es transformen en suavitat per privat, ja és ...bé, lo normal, segons la tipologia de personatges que sou. 
        Anaves baix del Palau a cridar per la independència i des de dalt (i així que encara era Lerma) et filmaven per a la pel·lícula que els posen als polis per explicar-los qui és qui i a qui cal fer-li seguiment... Al carrer Sagunt hi havia una pintada preciosa que posava: Abajo la inteligencia, viva Las Provincias... Darrera de cada conversa hi havia una Tia Maria vigilant a les ordres de Maria Consuelo Reina disposta a muntar-te-la per un mot que no els quadrara, encara que ha Sagunt fora d'ús habitual. Això ja acabada la major part de la Batalla de València. T'entra de tot quan en penses...
          <Tot açó t'ha deixat traumat, i estàs traumatitzat. Per açó veus blaverisme per tot arreu. I per açó fas exactament com els blavers, en determinats mots a bandejar ( acció-reacció se'n diu).

I eixa frustració que portes, té un primer perjudicat: Tu.

Et penses que la policia feia seguiments només a pancatalanistes o que? No.

L'unic atac real a e2000 no fon fet per vosatros. Que no fereu rés.

I torne a dir, seguiments lis han fet ( i continuen fent) a més d'un colectiu social i polític.
    Ací hi ha gent que es comporta com aquests d'aquest enllaç, però donat-se-les de valencianistes i d'esquerrans, però anant per la vida provocant, insultant, faltant el respecte i sempre vigilants a qui intentar desprestigiar, amb xuleria i mala llet: https://www.vilaweb.cat/noticies/vint-videos-de-violencia-espanyolista-que-podrien-ser-denunciats-com-a-delictes-dodi/
    Jo crec que una cosa és polemitzar i una altra embrutar el debat fent-se passar pel que no se és. Però provocar l'espectacle per provocar-lo, i sempre en els mateixos fils, no ajuda ni al debat ni a la finalitat d'aquesta web. Cal denunciar actituds i comportaments d'aquest tipus o acabarem com a la Web de Público, per posar-ne un exemple, que gran part de la gent que hi opina és d'extrema dreta i qui sap quei els paga o a que es dediquen per tindre tant de temps per atacar i insultar els que no pensen com ells. 'Impasible el ademán', han convertit els debats en una baralla de raval que n'ha rebaixat els nivells i continguts dels debats.
    Davant d'això ens cal preguntar-nos si cal en nom de la democràcia haver d'aguantar-los o és millor fer justícia i tapar-los la boca. Són gent que si no és amb un és amb un altre, però l'enganxada és segura. Cal denunciar-los i cal fer-los fora del fòrum, siga un o cinc o vint-i-dos, del nord o del sud. encanallen el debat...
      Aplicat el cuento bonico...i no sigues tan fantasma. Xè d'amenaçarme dientme de tot, a per privat com un cadellet i rebuitgant el vorem....no entenc a la gent com tu. Les "coses d'internet" que dic jo..

Estàs mentint, pallasset, t'agrada molt  l'espectacle públic... Ets un assetjador i tens maneres de feixiste. Ja t'he dit que jo sóc qui controla com i quan quede amb algú, i t'he dit que ja te trobaré... Aixi que paciència.
          Mentint? En què? Tinc molts defectes però sempre dic lo que n'hi ha. O be no heu dic i no dic rés, depén. De fet als mentiders i manipuladors, vos odie, no hu puc evitar...de sempre m'ha pasat.

Mira xiquet primer m'insultes i m'amenaçes.

Segon et dic per privat que bé, i t'axantes.

i tercer el que assetjes eres tu. Has entrat al fil amenaçant, en amenaçes que per privat se queden en rés. Perquè saps que no pots complirles. 

Estàs errant, i no saps quant. Només et dic açó...

I ja t'he tornat a respondre a eixe privat de nou contraduictori, que si t'has pasat, però que si "em voràs però quan decidixques tu"...en fí, en Narnia em voràs no? A la terra mitja? Excuses. I una actitut ptou infantil, pa la edat que tens...

Has fet una amenaça que no pots complir. 

Tingues decència i xapa la boqueta bonico.  Prou paciència estic tenint en tu. perquè ja, he descobert, la tipologia de personatge que representes, per internet. 

Tracta d'usar un poquet eixe cap que portaràs per a portar la gorra....i si tens frustració per no poder eixir al carrer en força, treballatela. Pero te la treballes sense mentir ni manipular.

Segurament tanque el fil perquè l'actitud de l'usuari Xicotiu no és l'adequat i no crec que aporte res al debat ni al valencianisme.

És més, per gent que aquest usuari el valencianisme està així.

Vaig a meditar una estoneta si tanque o no el fil...
      Joanot m'ha dit de fill de puta cap amunt, i m'ha amenaçat.

I després per privat, s'ha tirat enrrere...

El vostre "valencianisme" porta anys de desfeta en desfeta, per algo serà. 
      tancalo si vols. ja obriré jo ú, d'esta mani.

i no tingues la barra de tirarme a mi la culpa de rés.

Sempre perdeu, entre atres moltes coses, perque no teniu cap autocritica...

No tingues tanta barra...
        Tu has tret coses d'una conversació anterior per faltar-me el respecte i tocar-me els nassos; que si tinc ous però sóc un covard perquè vaig usar una blavera per penjar-la al balcó amagant el blau i no sé quines tonteries. Ho fas sempre. Insultes i t'oblides del que dius abans per, amb les reaccions que te trobes (i si no te les inventes), tirar-te tota la vesprada faltant el respecte, amenaçant i perseguint. No hi ha tema que parle de València que no t'estigues clavant amb algú, amenaçant i insultant perquè ets el més xulo de València i la mostra de com ha de ser una valencià autèntic. Crec que deurien expulsar-te del fòrum. L'altre dia l'agafares amb Indisquerra sense que ell es dirigís a tu, amb una diatriba de mitja hora, insult cap ací i cap allà. Si no és amb Indisquerra és amb mi o amb qualsevol que et cride l'atenció... Xiquet... Bona nit
          1. Jo mai he dit que jo siga el "valencià més autèntic". Sempre dius que jo ho dic, però jo MAI he dit açó.

2. Sí, havia dit açó que enrrotllabes la blavera abans que contestares. Jo, les coses, LES RECONEC QUANT SON VERITAT , clar. Ala, que m'has quotejat 5 voltes abans q et diguera rés i parles d'asstejar? Sigues home, tingues paraula, sigues coherent com a mínim. 

3. No és "en qualsevol" no. Ha segut en dos ayns, en ú que pega a dones ( si es que se'm dona molt bé llegir entre llínies, encara q parega q no tinga iaia, que li vaiog a fer), i en vosatros dos. Els dos fent amenaçes buides. I tu com a mínim no dius mentires tan descarades, però bé.

En fí..
  • Ramon Muntaner 3.434 11 583 👍 973
    No havia vist fins ara els enfrontaments personals. En fi, ni tan sols m'he parat a llegir els missatges...
      Et resumixc en 3 guions curtets que ha pasat:Que jo, en respondre, ho he fet en mala educació? Sí, ho admitixc. No sé perquè a alguna gent li costa tant anar en la veriat per davant, i reconèixer les coses, siguen bones cap ad ú mateix, o roïnes.

- El primer dia tinc una baralla forta en Indesquerra, donat que li diu a Miquel Tarrida que "Done la cara". Donat que conec a MT i sé que va de front, em vag encendre. Ad este post, heu explique millor:

https://www.racocatala.cat/forums/fil/214538/castello-sera-tomba-feixisme?pag=1#9654980

-Al tecrer dia,. ja pasada la mani, i front al nostre triomf, Joanot em quoteja unes 4 vltes , i pase d'ell. Però, una més que posà, ara esborrat, em deia de fill de puta cap amunt, ajuntat en greus amenaçes. Li responc per privat, s'acollona i plega veles, i per eixe motiu continua la baralla pública.

- Bocairentista preten fer de jutge, dient coses en trellat, però barregades en una incoherència descomunal, donat que a banda de jutge, n'hi és  part, i supose que a açó es degut a la seua joventut ( i els defectes asociats a la manca d'exeriències vitals).

-----------

Açó és lo que ha ocorregut. Que jo, en respondre, ho he fet en mala educació? Totalment cert, ho admitixc, i no ho dic en orgull. No sé perquè a alguna gent li costa anar en la veritat per davant, quant aixina és tot més sencill. Siga eixa veritat bona o roïna cap ad ú mateixa.

---------

En acabant, a mi sempre m'han encés les injusticies. Em pasa des de xiquet, i no ho puc evitar. Veguí injust que li digueren a MT que done la cara quant sempre la dona.

I he vist tremendament injust que el joanot eixe s'atrevixca a dirme anticatalà. O a pre-jutjarmos, quan mos estem jugant el físic, lliteralment, en tant de fexista solt.  Supose que és per la frustració que li dona el que la gent "normal" els odia i menysprea ad ells ( pancatalanistes), mentre que cap a mosatros n'hi ha, o simpatia ,o neutralitat. Només mos odien els fatxes, però no la societat en general que lis odia ad ells.  Que a mosatros mos veu com a una "marcianada", sí, però marcianada valenciana.

Salut ;)
        Per cert, qualsevol dia d'aquestos auriré un fil relatiu a la clase social ( econòmicament parlant) a la qual solem pertànyer els "apitxats". -els que han fet un ou de dines durant el franquis,e , com Rita barberà, ja no parlen valencià, ja no són apitxats)

Especialment l'actuació de l'ajuntament als dos barris més valencianoparlants de la ciutat ( o dels més) : El Cabanyal i el pouet/Campanar.

A campanar ( el meu barri) som d'una raça especial. Perque som de clase mitjana ( la meitat de gent que conec de ma quinta del meu barri, tenim carrera universitaria). PERO, per especulació urbanística, ací es vengué tota l'heroina que abastecia valencia i rodalies. I clar, açó dona per a una tipologia especial de gent, gent que hem anat a la universitat, en interesos culturals, que mos agrada llegir -en general dic, n'hi ha de tot--, però que al mateix tems, hem bregat des de nanos en yonkis jeringuilla a la mà ( o me das 20 duros o te paso el sida)....que ha fet que sigam d'una "raça" especial. Raça a la qual jo pertany, i en no poc d'orgull.

Publicitat

Fòrums

• 9.107.805 missatges
  • 214.634 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat