Fòrum
[Oficial] La Cup hi anirà en solitari
L'#ANECUP decideix concórrer a les eleccions il·legítimes del #21D i liderar una candidatura el més àmplia possible, clarament rupturista, independentista i d'esquerres. ✊✊✊
— CUP Països Catalans (@cupnacional) 12 de noviembre de 2017
Resultats:
Sí 91,63%
No 7,83%
Blancs 0,36%
Nuls 0,18% pic.twitter.com/VbG1rD3Llo
Respostes
Configuració__31806__
Són il·legítimes, però si volem que siguin les últimes eleccions espanyoles a Catalunya hem de posar el bo i millor de cada casa. I més si els representants que surtin escollits hauran d'impulsar el procés constituent de la República de Catalunya.
https://www.youtube.com/watch?v=KcQRmlxlfc4
https://www.youtube.com/watch?v=l2tk1Do7DD0
Val la pena veure sobretot el segon vídeo, per fer-se una idea del que podria aportar al Parlament.
Astralcat
Mai els he votat per què sempre m'ha posat nerviós l'independentisme que va amb abarques i demana que tot el 3er món s'instal.li aqui, però bé, per primer cop en ma vida crec que els votaré.No la considero una alternativa real.... de 'perduts al riu'
Si igualment d'aqui x mesos ens decepcionen amb vés a saber què com la resta de polítics catalans doncs aquest cop emigraré jo al 3er món i ja està.AviVicenç
Malauradament i ojala estigui errat o molt han canviat o tens un 50% de possibilitats de sortir decepcionat.
Ara entre ells i no votar, doncs be votals
I d'emigrar si no ho fas per millorar o et vingui de gust, tu aquí aguantant el taulo. Les errades cal asumir-les i procurar no tonar a caure en elles. Però ho fet fet estaAstralcat
No crec que emigri pas, però malgrat compartir i amb escreix l'anhel d'independència pel meu País em sento com una au exòtica en un medi estrany sovint, tant pels espanyols com en menor mesura els meus conciutadans catalans, molt pendents de l'estètica i la pulcritud.
Avui quan escoltava la Consellera Ponsatí quelcom dins meu ha mort, no per res que no sapigués de fa setmanes, si no per que he copsat que les persones que hi ha allà dalt sempre tindran aquest tarannà naïf, allunyat del context real del conflicte. Ella mateixa reconeixia que no hi ha cap garantia de recuperar les nostres institucions ni amb aquestes eleccions ni amb dues. I és tota la veritat. Només els hi ha calgut un dia de feina bruta a la seva policia per acollonir al Govern i part de la població. Després grapats de 500 persones fent i desfent com volen pels nostres carrers i la ciutadania sota la consigna d'apagar llums, tapar-se sota la manta de casa, no sortir i resar. Fa tristor. És la sensació que històricament amb 4 bufes ben donades es passa pàgina a una generació.
No sé quin grapat de persones ens poden portar a la confrontació real amb l'estat espanyol i sobretot cobrir una estructura sòlida de defensa del territori, que tindria molts més adeptes i fidels del que molts poden pensar. Quan penso en tots dos pobles veig un cadell que ensuma amb tendresa i cap cot a un gos de presa amb els ulls ensangonats.Leathcheann
Astralcat escrigué:
No sé quin grapat de persones ens poden portar a la confrontació real amb l'estat espanyol i sobretot cobrir una estructura sòlida de defensa del territori, que tindria molts més adeptes i fidels del que molts poden pensar.
Els CDR's.Astralcat
Tinc una opinió molt concreta sobre els CDR, però no la faré pública per aqui. Sols poso en dubte que siguin aquesta eina eficaç ara per ara.Leathcheann
Gran contribució. Després d'aquesta demolidora argumentació, em repensaré continuar confiant en els CDR'sAstralcat
No és per això, és per què la meva impressió podria no ser objectiva i de retruc desmotivar a algú.
Misopogon
Penso que si no fos pels CDR no hauríem tingut 1 d'octubre ni jornades efectives de vaga. Tanmateix m'interessa aquesta opinió negativa que en tens.
Benfresc
La culpa no éa de la població catalana, els catalans en el fons no som així, passa que els liders independentistes no han parat de bandera i exaltació del tietisme i la puta i la ramoneta i han silenciat, criminalitzat i apartat de davant a tot independentista valent i decidit. Durant els inicis del procés que ho porten fent, suposo que és perquè els convergents han tingut el lideratge polític i la hegemonia dins de l'ANC i Omnium, i ERC no s'han volgut diferenciar ni en l'estratègia ni en el discurs ni en res, són un PDECAT 2.0, però sense botiflers declarats com en Vila, cal dir-ho.pukyxd
Els catalans som els qui triem els polítics catalans. Rentar-se les mans dient que no és culpa nostra em sembla molt poc responsable.
Astralcat
Doncs mira, has donat al clau certament. L'enemic té una curiosa transversalitat que molt bé li va. Garrulos de l'AMB i polígons juntament amb la burgesia encorbatada i de ralf Lauren de General Mitre cap amunt que són gent influent.
Uns atemoreixen la població civil i els altres les empreses i els mitjans de comunicació.
Ph99
Sempre m'ha agradat la CUP, ahí en portada vé que han fet la candidatura més àmplia posible, però al mateix temps, van en solitariAstralcat
Ja res més serà el mateix en aquest món. Després que PSC fitxi Espadaler m'espero que Marta Rovira passi a Vox.
Leathcheann
Després de decidir presentar-se a les eleccions convocades per Rajoy, ara al partit de l’esquerra independentista li toca acordar qui formarà part d’aquestes llistes. Les assemblees territorials de la CUP faran les seves propostes, que seran votades de forma telemàtica per la militància. El termini per registrar candidatures finalitza el proper divendres 17 de novembre.
Gabriel ha posat posar el focus no tant en el 21 de desembre com en el 22. Abans d’aquest dia hauran d’anticipar tots els escenaris possibles, amb realisme, ha avisat. “Hem de començar a donar cos al que no poden ser meres proclames”, ha dit. En aquest sentit, els cupaires s’han compromès a “materialitzar” la República i posar en marxa un procés constituent. “Sabem que el procés constituent no és possible sense una ruptura amb l’Estat espanyol, i també sabem que només trencarem amb l’Estat espanyol si fem un procés constituent”.
“El 155 no es pot combatre amb unes institucions dèbils”, ha advertit l’exdiputada anticapitalista. És per això que ha demanat “determinació dels que fan funcionar els engranatges de l’administració” i treballar per crear un “contrapoder popular”, que serà “la principal estructura d’Estat de la República Catalana”. Res de tot això, però, es podrà fer sense ser realistes. “Els costos poden ser proporcionals a l’alçada dels somnis, però enrere no hi ha futur i endavant nomes ens queda el present que podem construir”.
La ponència política aprovada durant l’assemblea d’aquest diumenge es basa en tres pilars, que ha explicat la portaveu del Secretariat Nacional, Núria Gibert. En primer lloc, que “per construir una sobirania plena necessitem una república al servei de tothom, que tingui serveis públics forts”. En segon lloc, que s’ha d’avançar, “no retornar a cap casella de sortida”. En aquest sentit, ha avisat que “la pantalla de ‘llibertat, amnistia i Estatut d’autonomia’ és una pantalla passada”. Finalment, des de la CUP han constatat que “les ordres ja no surten dels palaus, ni de cap despatx allunyat de la ciutadania”, sinó del carrer.
http://www.elnacional.cat/ca/politica/cup-eleccions-21-desembre_211818_102.htmlmaori
Sigui quina sigui la seva decisió, respectable totalment. Com la d'ERC i PDCAT, la situació actual (Santis Viles a banda) no està per anar fent mofa o llençant obusos, tenim mig govern empresonat. No som al 27-S.Makhnovtchina
Dues conclusions:
1.-Els anarquistes catalans estem amb la CUP i amb la seva determinació clara de fer efectiva la República.
2.-Ha arribat el moment que prevèiem: la independència passa a ser revolucionària. No pot ser d'altra manera enfrontant-nos com ens enfrontem amb un estat feixista com és el reialme veí. Adéu llirisme i benvinguda la fermesa.
Salut a tothom (dretans de Demòcrates inclosos, que ja en tindrem temps d'esgarrapar-nos en la nostra república independent) i a recarregar-se d'energia, que ara és quan tot comença de veritat.gerd
No parla en nom de tots els anarquistes. Entenc que és una observació "estadística", i un número no és subjectiu per definició.Makhnovtchina
Tal i com t'explica en/na gerd no parlo en nom de tots els anarquistes en primer lloc perquè n'hi ha un munt d'organitzacions. Però sí que puc afirmar el que he afirmat per coneixement directe de causa. Una immensa majoria de l'anarquisme català és obertament partidiari de la República i se'n refia de la CUP, malgrat les critiques que se li puguin fer (i que se li fan).
D'altra banda: no sé d'on treus que un anarquista no pot parlar en nom dels anarquistes. Vols dir que, per exemple, el secretari general d'una federació de la CNT no pot parlar en nom de la seva federació sent com és el seu portaveu natural? Em sembla que hi ha molt de desconeixement sobre com funcionen les organitzacions anarquistes.Gesta_Comitum
Ho constato plenament. De totes maneres sempre ha estat així. No entenc com alguns han trigat tant en veure-ho.
Makhnovtchina
Jo tampoc milito a la CUP però els he votat i els tornaré a votar (mai no havia votat abans). I les organitzacions que conec personalment són majoritàriament partidiàries de fer el mateix. Es tracta de vot util, pragmàtic. Et ben asseguro que molt d'aquest vot tornaria directament a l'abstenció sense candidatura de la CUP, començant pel meu.
saturos
Crec que cal estar molt pendent, però, de quines són les propostes concretes que presentaran per tal de fer efectius els seus punts programàtics: com ells mateixos han dit després de l'anunci dels resultats, cal enfocar la mirada al dia 22-D i com encarar l'escenari que en surti (per exemple, coordinacions amb CDRs).
També crec que és important d'esclarir com es treballarà amb el govern legítim a l'exili i com es garantirà el procés constituent.Misopogon
De fet ja han parat. Els "arguments" que els vas llegint ara:
1. Puigdemontésl'únicpresident;
2. ERCvoluntripartitamblaColau;
3. CUPcaca;__32381__
Sí, ara els missatges a twitter a electes d'ERC van en aquesta línia: "les enquestes us donen com a guanyadors, jo soc votant vostre, però ara no ho faré perquè voleu trair al President".
__32381__
Ja s'han aturat. Ara el que fan és dir "jo votava sempre ERC, però ara votaré al President legítim". "ERC ens ha enganyat i no vol el President legítim, el votaré a ell". És la tònica que veig que es repeteix per twitter als tuits que fan electes d'ERC. Alguns són usuaris nous perquè tenen un centenar de tuits i una desena de seguidors. D'altres en tenen milers, però no puc veure si els seus perfils són pedecàters, perquè han fet tants tuits i retuits aquest darrer més, que no es veuen consignes de partit. I baixar abans de l'estiu, em podria passar hores amb la quantitat de missatges que hi ha, i com que no soc analista, ni em paguen per fer això, passo. Però les respostes a dirigents d'ERC segueixen la mateixa línia: "les enquestes us donen com a guanyadors, jo soc votant vostre, però ara no ho faré perque voleu trair al president".
JNS
Tant si hi ha llista única com si no (que sembla que serà el cas) hi veig dos inconvenients, un per a cada supòsit.
1. Si hi ha llista única pot ser que es perdin vots independentistes en haver-hi gent que no votaria mai una llista on hi hagi altres partits totalment oposats a ells en tot allò que no fa referència a la independència.
2. Si no hi ha llista única hi ha el risc que tot i que els partits independentistes sumin majoria absoluta, en ser tres partits per separat, no es posin d'acord per formar govern o que, en el cas que el formin, costi molt que es posin d'acord sobre cada pas a fer i que no hi hagi unitat d'acció, cosa que trobo cabdal, amb la inestabilitat que d'això se'n derivaria. A més, qui ens garanteix que els independentistes més "lights" no baixin del carro de l'independentisme i vulguin tornar a l'autonomisme si veuen que no poden manar ells?__11694__
A més, qui ens garanteix que els independentistes més "lights" no baixin del carro de l'independentisme i vulguin tornar a l'autonomisme si veuen que no poden manar ells?
Aquesta garantia no la tens ni amb llista unica ni sense. Al menys si van per separat els independentistes tenen la capacitat de premiar o castigar aquests comportaments.
__32381__
Per cert, al NacióDigital diuen que estan negociant l'entrada d'en Fachin a les llistes de la CUP, si aquest accepta el programa de la CUP. Per tant, si accepta independència. Si els surt bé la jugada, de 15 escons no baixen.DazedAndConfused
Sí, home, 25.noiqueintentaensenyar escrigué:
Si els surt bé la jugada, de 15 escons no baixen.
En van treure 10 fa dos anys aprofitant que uns quants votants d'ERC van acabar votant-los per no votar JxSí, ara que hi ha tres llistes un parell d'escons els perden cap a ERC, potser guanyen alguna cosa sumant la llista de Fachín, diria que tenen un sostre de 10 escons.
Aquí hi ha molta gent flipada dient que puja segur, no sé a quin món viviu.grinfild
Conec a uns quants que no votaran "mai" a la CUP però ara si, pq aconsegueixin la independència. Després si fa falta ja votaran al PedeCat o el que faci falta una vegada siguem indepes.DazedAndConfused
Un altre.d'on arriben, exactament, aquest 7 escons més? Compta que un parell els perden cap a ERC.
Roderic
No crec que el 27S la CUP-CC tingués vot prestat d'ERC. En canvi observo el contrari: votant independentista de tota la vida votarà la CUP per primer cop tip del dilacionisme d'ERC i el seguidisme dins de JxS.
A això suma-li el vot nou de tietes de comarques identificades amb les Gabrieles i l'onada de votants de 18-20 anys.
Berivan_Sason
No sé quanta gent et penses que arrossega aquest. No deixa de ser un trotsko fotut dins de Podem.
Magalí72
Mira que jo sóc puigdemontista, però veig la CUP molt més valenta i radical. Crec que els acabaré votant també.Magalí72
No, no són pas els de la CUP, però Puigdemont sembla que torna a plantejar buscar acords amb el govern espanyol...! Cony, no cardem...!Lesttatt
L'esquerra "catalana" , sobre tot la Cup acabarà regalant el país sencer a tota una immigració=refugiats, especialment als musulmans. De fet ja ho està fent, i sense que encara siguem un Estat Propi.
No veig gaire la diferencia entre els acords de Puigdemont i els dels cupaires.Magalí72
M'agraden que són radicals i les seves polítiques socials, però bé, això ja s'ha discutit molt aquí al Racó...
Millor Esquerra, doncs...?
Pesca_crancs
En aquest moment es necessita rebel·lia contra la criminalitat de l'estat espanyol. Un independentista ho ha d'entendre, sigui quina sigui la seva ideologia. Gracies als qui han fet possible que la CUP hi sigui.
Esperem estar a l'alçada (tots els independentistes), no només votant.Roderic
Molt a favor del Procés31/10/2017 Adam MajóPer Adam Majó Garriga, militant de la CUP
Ja mai sabrem què hagués passat si l’octubre de 2017 haguéssim anat a totes. No sabem què hagués passat si el divendres 27 a la tarda haguessin arriat totes las banderes espanyoles dels edificis de la Generalitat, començant per la del Palau, si dissabte s’hagués anunciat un paquet de decrets destinats a implementar la República i si, al mateix temps, s’hagués fet una crida a la mobilització general per protegir les institucions i els seus representants polítics. La tensió s’hagués disparat, evident, i ara ja sabem que l’Estat no hagués dubtat en utilitzar la repressió i la violència. Però també sabem que són milers, centenars de milers, les persones disposades a prendre partit per la república encara que això comporti un cert risc per la integritat física o la pròpia llibertat i que, per tant, el desenllaç era difícil de predir. Com deia, però, ja mai no podrem saber si aquesta batalla podíem guanyar-la. Des del Govern van considerar que teníem la raó però no, encara, la força suficient. I potser van fer bé. El cert és que, per molt tocat que estigui, l’Estat espanyol no és, hores d’ara, un estat en fallida, que els aliats externs són els de sempre (bascos, irlandesos, escocesos) i poca cosa més i que la majoria interna és certa i demostrada, però justa, molt justa. En aquestes circumstàncies, sense la lleialtat garantida dels Mossos i amb el feixisme espanyol mobilitzat, el vertigen és comprensible. Mai abans havíem estat en millors condicions per afrontar l’embat decisiu, però seria absurd no admetre que els riscos eren elevats i la victòria gens clara.
No seré jo qui s’atreveixi a dir quina era la decisió correcte en aquells dies difícils, el què si que em veig amb cor de criticar és la manera com es van fer i explicar les coses. Si creien que no érem prou forts per llançar-nos a intentar la ruptura definitiva, s’hagués hagut d’explicar així mateix, sense embuts, enlloc de jugar amb les il·lusions de tanta gent carregant-se el relat sense explicacions alternatives.
Perquè hi havia un relat coherent: demostrarem que som majoria, exercirem aquesta majoria i quan ho fem, travessarem un període més o menys crític però ens en sortirem perquè “ho tenim tot previst i la democràcia és imparable”. I no.
Sigui com sigui, ara caldrà redefinir el relat, fer-lo més cru, menys ingenu, i seguir treballant per ampliar l’extraordinària acumulació de forces feta fins ara. Perquè d’una cosa no té sentit dubtar: el procés és el millor que li ha passat mai a l’independentisme. En menys de 10 anys hem aconseguit que una majoria d’aquest país (Principat, cert) no només sigui partidària de la república independent, sinó que tingui més que clara la veritable naturalesa coercitiva de la relació del Regne d’Espanya amb la nació catalana. I no només això, caminant hem fet camí i vuit anys de procés, de mobilització, autorganització i lluita, ens han fet més poble, més col·lectiu, més nació del què abans érem, no només a ulls del món, que també i no és poc, sinó, sobretot, sobretot, per nosaltres mateixos.
Calidoscòpic
Aquesta vegada, sí. M'ho he rumiat molt i, sense cap mena de dubte votaré CUP. I ho faré content. En aquests moments defensen veritablement els nostres interessos com a país i república...
⬆
PAU LLONCH. Un crack.
https://twitter.com/paullonch?lang=ca
https://www.youtube.com/watch?v=jM_DBFQp554
Ningú millor per enfrontar-se a en Xavier Domenech.