Fòrum

Unes desenes de milers de <<matats>> separatistes es manifesten a Barcelona segons el diari Frankfurter Allgemeine

Trumpista1001.870 1 865👍 2.143
“Desenes de milers de manifestants s’han manifestat a Barcelona exigint l’alliberament de 8 polítics separatistes empresonats després de la declaració d’independència del Parlament de Catalunya”.

Així i sense cap tipus de rubor comença el seu article el diari anti-independentista català alemany Frankfurter Allgemeine Zeitung, FAZ pels amics. 

http://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/demonstranten-auf-grosskundgebung-in-barcelona-fordern-freiheit-fuer-die-politischen-gefangenen-15288141.html

“A Barcelona s’han manifestat quatre frikis, la majoria de catalans estan en contra dels separatistes, que no és res més que un moviment populista com molts d’altres moviments populistes com el Brexit, Trump o la AfD. El nacionalisme català no té cap sentit en l’Europa del segle XXI, ningú no entén perquè aquests separatistes toquen els collons ara amb aquest merder, quan el que toca és estar units i el president Rajoy està actuant d’una manera sensata i correcta. En l’impossible cas de que s’independitzesin quedarien marginats i fora de la UE i el que és pitjor, on jugaria el Barça?” . Aquesta és la manera de pensar de molts formadors d’opinió alemanys encapçalats per anti-independentistes radicals alemanys com la FAZ i la ZDF. S’ha de dir que la opinió de Jean-Claude Juncker tampoc no difereix gaire d’aquests postulats. 

Però el que està clar i sembla que malgrat haver-ho dit, repetit, haver-se posat de manifest i recordar-ho cada dia, l’independentisme continua trucant a la porta de la UE, suplicant a la UE, com el ionqui desesperat que li suplica al camell la última ratlla de farlopa. L’independentisme no ho vol entendre... LA UNIÓ EUROPEA ÉS UNA MERDA I NO MOURÀ NI UN PÈL PER DONAR SUPORT A LA INDEPENDÈNCIA DE CATALUNYA NI “A UNA SOLUCIÓ ACORDADA”. La UE està al costat d’Espanya i no vol de cap manera una Catalunya independent.

Com que l’independentisme viu en el món de iupi, en una realitat paral·lela, i es pensa que el món ens mira i es pensa que la UE és democràtica, i “ens vindrà a salvar de la malvada Espanya perquè nosaltres som els bons i tenim la força de la raó” és comprensible aquest pagafantisme humiliant i denigrant que gasten els nostres polítics, periodistes i actors socials, llepant la sabata a qui se’t està enrient a la cara. 

Si l’independentisme volgués guanyar, la primera porta que hauria de trucar seria la de Rússia, Israel i el Regne Unit i Trump però com que l’independentisme és un moviment infantiloide que no vol entendre ni què és un estat ni que els estats es mouen per interessos i no “per justícia” ni per “la força de la raó” sinó per “la raó de la força”, doncs va fent aquests espectacles folklòrics, de tocar cassoles, espelmetes, flors manifestacions i cançonetes cumbes. 

Com diu Alfons López Tena, l’independentisme no vol guanyar, només vol el processisme, queixar-se i fer-se el victimista. I qui dia passa any empeny. 

Sortiu una miqueta de Catalunya i mireu com veu el món l’independentisme i veureu que en la majoria de països d’Europa la imatge que tenim és nefasta, encara que a TV3 diguin que “el món ens mira i està pendent del que fem” i que “estem donant una lliçó de democràcia”.

Pel que fa al Frankfurter Allgemeine, ells evidentment ja saben que no eren 10.000 manifestants o “unes desenesde milers”, sinó 750.000 però la diferència entre ser un pagafantes ingenu i entendre com funcionen els estats i la política internacional, és que quan saps com funciona la política internacional, no et suposa cap problema mentir i dir que eren 10.000 manifestants matats, perquè no interessa donar suport ni promocionar la causa a aquesta colla de demagogs separatistes, que en el fons és el que volen. I si algú se’n adona direm que ens hem equivocat i ja està. 

I ara us deixo que vaig a fer un tuit amb un lliri i quatre proclames democràtiques i de Mandela i Gandhi per “mostrar la indignació” que em suposa veure com manipula el FAZ #FAZMANIPULADORS

Respostes

Configuració
    • Fidalgo859 2👍 1.156
      Més que domesticat jo diria més aviat que la ciutadania, en general, dona massa valor a l'estabilitat com a valor polític. I després tenen encara un gran complexe amb el nazisme i el Holocaust. Curiosament Áustria és un pais força més desacomplexat i això que el nazisme vá sortir d'allà.
    • Screen510👍 259
      Compte: Alemanya és molt amiga dels seus amics... ho va demostrar amb Croàcia a la guerra de Iugoslàvia...

• anselm_turmeda4.757 9 456👍 2.735
    Doncs aquesta gent són els que manen a Europa. I la premsa té més poder del que ens pensem. Una de les grans desgràcies de Sèrbia és que, amb la privatització dels antics poders econòmics estatals, la majoria de la premsa se la va quedar capital alemany. Han passat a ser els capdavanters anti UE i OTAN a un país de cagats.
  • kokonut82👍 129
    Desenes de milers hi diu, no deu mil. I vas de Sostres-coneixedor d'Alemanya !  ruc!
  • Juan Lloris4.799 6 449👍 1.854
    Benvolgut Pirinenc, Zehntausende no vol dir deu mil, sinó desenes de milers. 
  • Tombatossals3.319 10 598👍 992

Desenes de milers de persones es reuneixen a Barcelona per protestar pel llançament de separatistes detinguts. Els participants també van dirigir un missatge al govern central espanyol

Desenes de milers de manifestants han reclamat l'alliberament de vuit polítics separatistes a Barcelona. Van ser empresonats després de la decisió d'independència del parlament regional català. La iniciativa ciutadana de l'Assemblea Nacional de Catalunya (ANC) i l'Associació Cultural Omnium Cultural van convocar la gran concentració el dissabte a la tarda. Els caps de les dues organitzacions també estan sota custòdia.

Molts participants van mantenir indicis que diuen "llibertat per als presos polítics", mentre que uns altres van saludar la "Estelada", la bandera del moviment independentista català. Pel que fa al govern central de Madrid, els manifestants van cridar: "Sortiu amb el poder d'ocupació".

Després d'un referèndum sobre la secessió de la regió d'Espanya l'1 d'octubre, la situació a Catalunya va continuar augmentant. El govern del primer ministre Mariano Rajoy finalment va desterrar el govern regional i va prendre el control a Catalunya.

Els vuit polítics interessats van ser interrogats i empresonats després de la decisió d'independència del 27 d'octubre a principis de novembre. L'ex cap del govern regional, Carles Puigdemont, havia anat a Brussel·les amb quatre altres polítics. Tots els polítics es van veure amenaçats per culpa de la rebel·lió, el disturbis i el malversament dels fons públics, llargues penes de presó.

• Toni Montagutí26.318 6 40👍 14.936
      Abans de llegir la traducció que fas de la broma aquesta de mal gust d'en trumpi, he entrat a l'enllaç i me l'he llegit. I ha estat per comprovar, amb el meu limitat alemany, que el que ens diu l'ambaixador de la Casa Blanca al Racó, és mentida, ras i curt.

Això sí, la traducció automàtica, grinyola molt.
    • Trumpista1001.870 1 865👍 2.143
      Fins i tot Alexis Tsipras, que és un comunista de merda però com a mínim de negociació en sap una miqueta, el primer que va fer a l’accedir al poder va ser anar a Moscou a entrevistar-se amb Putin, per tocar els collons a la UE. 

El pringat de Horst Seehofer que és ‘quasitan’ pagafantes com el nostre estimat govern a l’exili per tocar els ovaris a la líder immigracionista radical Merkel, va anar al kremlin a entrevistar-se amb Putin (i va sortir amb una cara de terror que es recordarà durant anys... alguna cosa li va dir Putin que el va acollonir)

El nostre govern no només no va anar a Moscou sinó que ni tan sols va considerar aquesta possibilitat. Com a negociadors són un zero a l’esquerra. Anaven de farol i els van enganxar. El problema és que quan vas de farol i t’enganxen perds tota la credibilitat. Si a sobre fas el ridícul llançan-te als peus de la UE, suplicant-li que t’ajudi, la toia del Tusk et diu que no proclamis la independència i tu al primer toc de pito vas i li fas cas, és lògic que et prenguin pel pito del sereno i et facin servir de catifa per fregar-se els peus. 

Si en comptes de fer el pagafantes d’aquesta manera humiliant, el nostre govern hagués anat a parlar amb Putin, la ANC es manifestés amb banderes russes i d’Israel i un sa ambient filorús s’hagués instal·lat a Catalunya, ja et dic jo que el llimac del Juncker no aniria a recollir premis a les Espanyes i la comisió Europea no diria que “es tot un afer intern”. Entrades de capital rus i turisme rus, amb alguna invitació a algun submarí nuclear rus a visitar-nos, hagués sigut suficient perquè la sinistra UE hagués entés que els tenim ben posats.

Però en comptes d’això la turba s’ha anat manifestant amb drapots europeus, proclamant als quatre vents la “vocació europeïsta de Catalunya” i tota aquesta cantarella. Lògic que se’t pixin a la cara. 
      • Carles Martell254👍 268
        Estic amb tu, però molts independentistes no haurien entès tots aquests moviments. A peu de carrer, ja coneixem com és l'independentisme, si de bones a primeres els seus líders van a Rússia i a Israel, haguessin perdut molt suport popular, s'hagués perdut força.

D'aquesta manera el terreny ja s'està preparant per l'entrada de nous actors. Pressionar a la UE se seguirà fent com a estratègia durant uns quants mesos encara, i si es reben les carabasses definitives (més silenci i extradició de Puigdemont), l'estratègia de la UE s'haurà de donar per morta. Aquí és quan les coses haurien de començar a canviar.

D'altra banda, parles com si haguéssim ja perdut, com si no hi hagués més remei. No crec que estiguem en aquesta situació, de tot això n'estem aprenent i la cosa evoluciona. Si no recorda la quantitat de banderes de la UE que hi havia a les primeres manis independentistes i les que hi ha ara. El que està passant és que simplement s'està acabant una etapa i s'ha de començar una altra. Com serà aquesta nova etapa no està clar, però podria ser que consistís en el que comentes (tot i que ara sembli remot).
          El problema de l’independentisme és que és un moviment de baix a dalt i les coses, perquè rutllin han de ser de dalt a baix. No pots deixar a la turba envalentonada prendre el control perquè el resultat acaba sent el desastre. Això ho dic per això que dius de que “molts independentistes no ho haguessin entès”, a veure, els independentistes de peu, el que han de fer és fer cas del que diguin els líders independentistes, que són les ments que decideixen l’estratègia i saben com s’han d’aconseguir els objectius. I seguir les inducacions dels líders.

En una empresa, l’estratègia qui la decideix? El board o els empleats? T’imagines que fossin els empleats amb aquelles ridícules i grotesques assamblees tipus 15-M asseguts a terra i aixecant les mans per decidir “democràticament” si inverteixen 10 milions en un projecte o un altre (lògicament sense tenir ni puta idea ni de finances ni de coneixement tècnic)? Invertirien 10 milions i no tornarien a invertir més perquè l’empresa faria fallida.

per cert, m’encanta el teu nom d’usuari! Enhorabona!  
          • Carles Martell254👍 268
            Jo encara tinc esperança perquè veig evolució dins del poble. Fins i tot parlant amb amics (molts d'ells molt a l'esquerra), ja els semblen perfectes les tesis que comentes. Ara bé, si després de les eleccions del 21D si els líders no evolucionen i segueixen actuant com abans, crec que la cosa ja sí estarà en un punt mort. Tampoc és pla que haguem d'anar pressionant tota l'estona als nostres líders cap a una direcció, com hem fet fins ara. Encertadament, apuntes que no pot ser sempre així, ha d'haver lideratge ferm.

En tot cas veurem, encara no hem perdut la guerra, ni de bon tros.
  • Capità·carxofa223👍 507
    Tens raó, però així i tot furgar en les contradiccions d'Espanya i de la UE és una bona jugada, més que no pas un postureig antieuropeu.
  • Gratacel4.452 5 480👍 303
    Die Zeit són també uns fatxes
  • Astralcat1.803 1 888👍 1.318
    De veritat hi ha tant baix nivell en aquest diari alemany? Si podria ser escrit per qualsevol troll de Twitter hiperventilat.
    Au va, qualsevol hooligan espanyolista o pseudo-intelectual haurà pagat, i escrit de la seva mà, aquesta crònica surrealista i partidista. 
  • enriquito9.138 14 235👍 770
    l'article que enllaces no diu això.  Segur que no t'has equivocat de link?
  • Lluísfrancesc10.530 7 194👍 8.888
    Me la pela el que diguin aquests matats, jo sóc més de bratwurst.
    Qui te n'ha fet la traducció? Perquè no hi diu res de res del que dius que hi diu. És una notícia molt neutra explicant la mobilització i les seves causes. T'has equivocat? T'han pres el pèl? Ens el vols prendre a nosaltres?
      A veure, Montagutí, he llegit la teva resposta avui, en sortint de missa i em preguntava si havia de gastar temps en contestar-te o no.

El problema que tu tens és de comprensió lectora, i és un problema greu. De fet, si et consola, no ets l’únic que tens un problema de comprensió lectora, el tal Tobi també el té, tot i que com a mínim a tu se’t ha d’agraïr que no m’anomenis farsant. 

Fixa’t que la majoria de gent que ha llegit el que he escrit no ha dit el que has dit tu, com a mínim entenen el que llegeixen. 

Evidentment que l’article no diu literalment això de “A Barcelona s’han manifestat 4 frikis, la majoria de catalans està en contra la independència (...) on jugaria el Barça?”

Però és que jo en cap moment he dit que l’article digués això literalment ni explícitament. L’única cosa que jo he dit és que l’article comença dient que “S’han manifestat desenes de milers de separatistes a Barcelona” i això no és cap mentida, és cert, ho posa a l’article. 

Lo que és denunciable d’aquest article és que intencionadament dona una informació de que els manifestants han estat “desenes de milers”, donant a entrendre uns 20.000 o 30.000 quan la realitat és que com a mínim han estat 750.000 (probablement encara més).

El que jo denuncio, però tu, amb el teu problema de comprensió lectora no ho has pogut entendre, tots els altres (excepte el Tobi) sí que ho han entés, és que el FAZ minoritza el nombre de manifestants per tal de desacreditar i no fer propaganda de l’independentisme, i donar una idea interessada als seus interessos polítics, és a dir, manipulant la realitat. 

I per sustentar aquesta idea, aquí sí, parlo de la idea de que “A Barcelona s’han manifestat 4 frikis”, idea que el FAZ vol transmetre i que coincideix bastant en com ens presenta la majoria de la premsa anti-independentista de la UE. 

Però tu a al teva bola... 

• enriquito9.138 14 235👍 770
        ok, amb els números

però tota la vomitada que fas sobre Trump i la AfD és cosa teva, eh 
          És el que en pensen de nosaltres, la diferència entre el que escric jo i la idea que inocula la premsa com el FAZ és que jo dic clarament sense embuts les idees el que la premsa com el FAZ dona a entendre i vol transmetre mentre que ells ho escriuen de manera sigil.losa de manera “que se note el efecto sin que se noten los cuidados”. Dubto que el FAZ escrigui directament i explícita “L’independentisme és com la AfD” però sí que ho fa establint una relació d’idees mitjançant el -segons ells- comú denominador del populisme i el nacionalisme.
        I tu, a la teva. 

Has obert aquest fil per a enganyar, per a atiar la lògica indignació que provoca el que escrius i que tots hem interpretat que és el que diu l'article. Per això he anat a l'enllaç i l'he llegit en alemany. I tot i la minvada comprensió lectora que m'endosses, he llegit el que he llegit. I he entès que ens volies prendre el pèl. Perquè mira, trumpi, detesto aquesta UE, però encara detesto més l'alternativa que sembla que ens ofereixes tu.

Espero que hagis gaudit del Sant Ofici i que hagis empassat l'Hòstia Consagrada amb devoció.
  • AltairRC197👍 147
    A mi només em ve una solució al cap cada cop que es plantegen els problemes de l'indepedentisme. I sempre és la mateixa solució: votar la CUP, votar la CUP, votar la CUP...
  • Desconfiat3.250 2 607👍 3.226
    La premsa europeista i merkeliana. 
  • Tobies19.069 13 78👍 10.230
    Ets un farsant, Trumpista!
  • anseso18.301 7 85👍 2.262
    Segons aquest missatge que he rebut per Whatsapp erem aprox. 1.6000.000.

MISSATGE:
    La Guàrdia Urbana ens prèn per idiotes!
    A la GU ja no li cal obeir ordres dels piolins de Madrid per a reduir i menystenir la valoració quantitativa de la manifestació d’avui. Exhibint la seva habitual barra més descarada a l'hora de reduir l’independentisme i multiplicar l’unionisme, avui parla de 750.000 persones.
    Però què es pensen? Que portem encara xumet?
    Aplicant (la longitud de Marina x amplada x densitat aproximada) + els eixamplaments del diversos carrers importants com el c. Moscú, les dues bandes de l’Av.Icària i Parc Carles I a baix, a l’escenari, i afegint-hi els eixamplaments de la Meridiana, Pujades, Gran Via i Diagonal, que podeu veure a les fotografies, em surten 1.500.000 persones.
    [Si apliquéssim la densitat que la mateixa GU va aplicar als unionistes a la Via Layetana, dient que havien estat 350.000 en 22.000 m2, (15 per m2!!!!) sortirien gairebé 3.000.000 de persones!!!!!!!]
    Doncs be, tinc l’honor de que el CEEC, Centre d’Estudis Estratègics de Catalunya, ha elaborat un rigorós informe sobre el nombre d’assistents a la manifestació d’avui. Xifra el participants en 1.600.000 persones!!! (Adjunto wp-twitter)
    Vergonya de Guàrdia Urbana de Barcelona!!! Vergonaya d’Evelio Vázquez!!! Vergonya de tanta mentida!!! Vergonya de ser espanyol!!!
    I ara, a descansar, que ens ho hem merescut!!!

NOTA: No puc verificar la font perquè no tinc ni vull Twitter però sembla que prové del Centre d'Estudis Estratègics de Catalunya i l'autor de l'escrit deia que adjuntava wp-twitter però no hi figura en l'escrit.
  • llamp45.111 16 12👍 10.441
    No em facis creure que als alemanys els interessa que els catalans els hi agafem mania.

• Tro516 14👍 164
    No és només el FAZ o ZDF, és tota la premsa i televisió alemanya. El setmanari Spiegel o Die Zeit són mitjans amb una línea semblant a la del País. 

Jo visc a Alemanya i porto desde fa més d' un mes opinant a diaris alemanys i dirías que els articles o editorials pro espanyols superen el 90% de tot el publicat. En cambio entre lectors que opinen la cosa està més igualada.
      Digue-li al Montagutí, al Tobies i a l’enriquito, a veure si a tu et fan cas perquè a mi m’han acusat de mentider...

he de dir que el Diari Die Welt està bastant “equilibrat”, tot i que té un biaix lleugerament anti-independència de tant en tant hi trobes favorables a l’independentisme. I la comunitat que comenta és en un 55%-45% favorable a l’indepndentisme, bàsicament per la idea aquella de que creuen “els katalonen es volen alliberar del jou de la UE mitjançant la independència”...
        Curiosament no he dit que la premsa alemanya no distorsioni el que passa aquí. He dit que tu has obert un fil on ens volíes fer creure que un article diu coses que no diu. Entens que si aquells diaris manipulen, tu també ho fas?
    • Fenià435👍 396
      Com ja no hi tenen gaires jueus i Israel els té ben quadrats i agenollats, toca buscar un altre poble a qui putejar. Aquests putos guillats teutons no tenen remei.
  • JautenimUsuari sumador6.712 5 319👍 3.056
    Si els mitjans espanyols es desviuen per intentar vincular Rússia amb els independentistes no crec que sigui bona idea que ens hi vinculem realment. No en tinc ni idea, però és el que veig.
      Fica’t al cap que la independència dins la UE és impossible. Si vols seguir dins la UE, el preu a pagar (a part de que t’omplin el país d’immigrants i que el mundialisme i el mestissatge acabin amb Catalunya tal i com nacionalment i propiament és) és renunciar a la independència.

Si el que vols és la independència has de teixir aliances amb actors internacionals amb els que puguis cooperar i tingueu un interés comú que beneficïi a ambdues parts. En la geopolítica actual, aquest actor poderòs, aquest padrí fort que necessitem per establir-nos en l’escena internacional, només pot ser Rússia (i potser la Xina; però la Xina actualment té molt interés en la UE, per tant no podria ser un suport gaire explícit a menys que la Xina entrés en conflicte amb la UE).

L’únic actor poderós que té interés en putejar la UE és actualment Rússia (i potser d’aquí a un temps, un cop efectuat el Brexit més explícitament també Regne Unit). El Trumpisme també és anti-UE, per tant una cooperació amb Washington també seria possible, i des del meu punt de vista molt desitjable.
  • Fenià435👍 396
    Alemanya és una merda de país, els Aliats bombardejaren molt poc, i mai de la vida no s´hauria d´haver consentit que es reunificaren la RFA i la RDA. De fet, Alemanya hauria d´haver deixat d´existir com a Estat independent l´any 1945. En qualsevol cas, m´alegro de les immigracions massives que pateix, sobretot de població totalment inintegrable com la turca o la d´altres països musulmans. El futur del poble alemany no pot ser un altre que la desaparició més total i absoluta, pel bé de la humanitat sencera. Un error històric a extirpar.
  • AltairRC197👍 147
    Tinc un conegut alemany, que vota els verds, visita Barcelona regularment dos cops l'any, li he explicat la història de Catalunya i el que està passant mil vegades i segueix sent pro-espanyol
  • lucius5.116 8 422👍 402
    L'article no és tan negatiu com el pintes.

Cal no confondre la UE (controlada pels Estats, uns amb més poder que d'altres) amb l'opinió pública dels seus Estats. I aquesta és la batalla important.

Les opinions públiques europees no sabien res de catalunya fins l'1-O.
    Desconeixen molt el que passa aquí, i fan esforços per situar-se.
    Analitzen el cas des de les pròpies dèries internes.
    A alemanya, el tema "nacionalista" és tabú. Ho associen automàticament a extrema dreta, a no ser que parlem de Tibet, Palestina i altres llocs.. però a Europa, els fa esgarrifances. 
    Però el tema drets democràtics i la no-violència sí ho valoren. I molt!
    Poc a poc van veient la profunditat de la qüestió. L'esperit democràtic de la lluita dels catalans impacta molt quan els coneixen de prop. Cal donar temps.

Ahir Die Linke es va mullar pels catalans. Els Verds també els tenim a favor.
    La dreta i la socialdemocràcia simplement fan raó d'Estat: qui és el nostre soci? Espanya. Qui ha de guanyar perquè hi hagi estabilitat i poguem seguir cobrant deute? Espanya. Doncs ok, de moment amb Espanya. De moment.
    Però l'opinió pública acaba fent forat.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.968.446 missatges
  • 210.230 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat