Fòrum

[FIL OFICIAL] El vehicle elèctric

Carles Martell2.633 1 700👍 4.183
Fil pensat per penjar notícies, opinions, dubtes i curiositats principalment sobre el cotxe elèctric, encara que també es pot parlar sobre altres vehicles elèctrics. Si ja sou propietaris d'algun vehicle elèctric, estaria molt bé que en donéssiu la vostra opinió.

Respostes

Configuració
  • Carles Martell2.633 1 700👍 4.183
    Aquest cap de setmana se celebra l'Expoelectric 2017 (l'esdeveniment de cotxes elèctrics més important del sud d'Europa) a l'Arc de Triomf, Barcelona. Allà podeu provar vosaltres mateixos els cotxes elèctrics que hi ha al mercat. Fa un parell d'anys hi vaig anar, vaig conduir-ne un i us ho recomano



  • AviVicenç15.115 5 126👍 1.887
    En llegir això segurament ja no estareu a temps, peró podeu aprifitar abans o en acabar la manidestació i si no demá de visitar la

    Expo electric al Passeig LLuis Companys de Barcelona 20170718_img_expoelectric_e-casa17


     http://icaen.gencat.cat/ca/actualitat/campanyes/expoelectric/
  • Mercator3.597 3 570👍 2.780
    Jo per ara vaig comprar un pati elèctric, el de Xiaomi. Quasi no el faig servir, en dos mesos hauré fet uns 100 km, tot i que està molt bé, però hom pot dir que és la meva primera aproximació als vehicles elèctrics .

    Pel que fa a cotxes, encara ho veig enfora, primer perquè sóc de la germandat del puny tancat i fins que no peti el cotxe que tenc no pens canviar-lo, i els Toyota duren molt . I segon perquè els dos que he tengut son de segona mà, i és probable que el tercer també, i no crec que el mercat de cotxes elèctric de segona mà sigui massiu.
  • batet711 1👍 308
    Perque cotxe electric?

    Fins els anys 80 tots els cotxes eren de gasolina i el mercat ja estava saturat.
    Que van fer els que manen? goberns i fabricants.
    Incentivar us de vehicles diesel amb preus del combustible molt
    ventatjos per el diesel quant el preu de produccio es similar
    0,48 € la gasolina i 0,43 € el diesel.

    Del que es paga per L. el  58% i 55% son impostos respectivament..

    Algú es tan gamarús per pensar que quant tothom tingui cotxes electrics
    no posaran cap impost afegit per igualar la recaptació actual?

     

    • Columbo1.264 2👍 1.759
      Evidentment que acabarem pagant el mateix, a base d'impostos.

      Però bé, si podem millorar la qualitat de l'aire i la contaminació acústica, ja serà una gran victòria. Encara més quan els països emergent estan portant el tema de les emissions al limit. I ara vindrà África a sumar-se-hi.

      Això no treu que encara estem molt lluny de poder tenir una tecnologia que ens ho permeti. Poder tenir vehicles elèctrics per poder suplir l'actual nombre de vehicles de combustible és ara mateix un somni. Tant pel que fa a les materies primes que les bateries actuals necessiten com pel que es contamina en fabricar certs dispositius de producció d'energia neta.

      Tot i això, aquest és el camí, però no serà curt, encara que molts pensin que en 15 anys tots anirem amb cotxes elèctrics. Queda molta recerca, i fer-ne la producció, i que la gent finalment faci el canvi. Portarà molt de temps.

      Ara, pagar, pagarem igual, això segur  però millorarem la qualitat de vida, i els combustibles fóssils es podran emprar per altres coses o guardar-se per una crisi.
    • Proletari català2.878 9 663👍 489
      Pots posarte plaques solars i carregarte  tu mateix el   cotxe, ferte el teu diesel ja es una miquétètááá més compicat
  • FreeCATll·ll2.086 3 814👍 940
    Canvia títol a vehicle. Penso que seria tmb molt interessant parlar de bicis i motos elèctriques. Avui en dia aquests tipus de vehicles no es veuen tan limitats per la tecnologia actual, i la seva menor mida i pes fan que siguin inherentement més eficients per al transport personal. 
  • Carles Martell2.633 1 700👍 4.183
    Fisker patenta una bateria d'electròlit sòlid que permetrà recàrregues en 1 minut



    Text de la notícia aquí:
    Els temps de recàrrega han estat des del principi del desenvolupament del mercat del cotxe elèctric un dels seus principals limitacions a l'hora d'assaltar el mercat de masses. Per solucionar-diferents equips treballen en bateries que permetin accedir a potències de recàrrega ultra ràpides que permetin escurçar aquests temps. Però el problema és l'impacte que tenen sobre la vida útil de la pròpia bateria.

    Una de les tecnologies més prometedores és l'electròlit sòlid. Un sistema que s'incrementa de forma important l'estabilitat de les cel gràcies a l'absència del líquid present en els sistemes actuals.

    La cursa per desenvolupar aquesta tecnologia està en una fase molt interessant, amb grans grups buscant la fórmula per aconseguir solucionar els reptes que encara tenen per davant aquest tipus de bateries. Un d'ells és el fabricant nord-americà Fisker, que aquesta setmana ens ha portat novetats en els seus treballs.

    Aquests han registrat una patent del desenvolupament d'una bateria d'electròlit sòlid. Una tecnologia que indica els permetrà posar al carrer un vehicle capaç d'accedir a recàrregues ultra ràpides que en tot just 1 minut recuperaran bona part de la capacitat d'aquesta bateria. Per descomptat, no han passat d'aquest cridaner titular i no han indicat els kWh ni l'autonomia que recuperaria un cotxe amb aquest sistema.

    Segons Fisker, estimen que per 2023 es podrà començar la producció en cadena d'aquest tipus de bateria.
    Una data dins de la mitjana de la resta de desenvolupadors.

    Entre els principals avals perquè una empresa tan petita com Fisker tingui alguna possibilitat davant de grans grups com LG, Samsung o Toyota, és que entre els membres de l'equip de desenvolupament està un dels fundadors de Sakti3. Famosa pels seus avenços en aquesta tecnologia i adquirida per Dyson el 2015. Un altre dels que aposten pel electròlit sòlid.

    D'aconseguir completar els seus treballs, Fisker indica que serà capaç de posar al carrer un cotxe elèctric dotat d'una autonomia d'uns 800 quilòmetres amb cada càrrega, i amb una bateria que ocuparia el mateix espai que un pack convencional actual. Si a això li sumem una recàrrega ultra ràpida, la diferència d'autonomia i temps de recàrrega es difuminarien amb els models amb motor de combustió.

    El millor de tot és que Fisker ha confirmat que durant el CES de Las Vegas del proper mes de gener mostraran una bateria desenvolupada amb aquesta tecnologia. Una manera d'atreure mirades, i segurament alguna cosa d'inversió que ajudi a completar el desenvolupament del seu primer model.

    Una primera proposta que recordem arribarà al mercat el 2019, i que ho farà dotat d'un pack de bateries de liti que sumaran una capacitat de 145 kWh, que li permetran assolir una autonomia d'uns 640 quilòmetres. Un model que ja de per si comptarà amb un important nivell de recàrrega, ja que podrà recuperar entre 320 i 480 quilòmetres d'autonomia al cotxe en tot just mitja hora connectat a un punt súper ràpid.
     

    La tecnologia avança senyors. La cosa cada cop fa més bona pinta. Veurem quan arriba al consumidor a un bon preu.
    • Picany7.240 10 297👍 1.793
      Haurien de fer que les bateries fossin intercanviables.
      • Spike23.316 16 54👍 2.961
        El problema és que les bateries solen pesar molt -mitja tona en el cas dels Tesla- i s'ha optat per integrar-les a l'estructura del vehicle.
      • Messier45512 1👍 390

        Sí això ho havia pensat jo també, i en comptes de benzineres (o com a compliment) tallers de canvi de bateria al moment, així la deixes carregant per al següent i tu te'n duus una de carregada. Haurien de tenir un disseny universal per ser més efectiu, o un número reduït de models, però ben regulat (similar als carregadors de mòbil).

        Però no sabia això que diu l'Spike sobre el pes... mitja tona! 

        Suposo que amb el temps reduiran el pes... 

  • EPS60.050 13 8👍 8.790
    En les meves venes correr betzina, amb això està tot dit.

    Sempre he trobat curiós, que a principis de segle XX, el cotxe elèctric era majoritari ja que era molt més net que el sorollós motors de benzina, i que es va abandonar a part pel tema de l'autonomia, sino també pq no va interessar promocinar els cotxes amb carburant fossil ja que els lobys de l'exstracció de petroli i fabricants de vehicels així ho van voler. I curiosament la història es va repetir farà 25 anys, quan tornava a agafar pes el cotxe elèctric.

    Per altra banda, ja se que és un tema secundari (o terciari), però em preocupa com aumentarà el nombre d'animals morts a les carreteres
  • Carles Martell2.633 1 700👍 4.183
    Arriben dos anuncis importants d'ahir per part de Tesla. Presentat el seu camió elèctric (800km d'autonomia de veritat) i la nova versió del seu model esportiu (1000km d'autonomia, 400km/h). No s'han donat detalls de quin tipus de bateria muntarien, que almenys en el cas del model esportiu podrien implicar una nova química. Com és evident, les bateries d'aquests dos vehicles impliquen sistemes de recàrrega més ràpids. Aquí en teniu les notícies:

    El camió de Tesla és autònom, elèctric i resistent a un atac nuclear. Musk sorprèn tothom amb el flamant Tesla Semi, un camió elèctric amb 800 quilòmetres d’autonomia i capaç d’accelerar de 0 a 100 en poc més de 5 segons.

    Tesla ens deixa amb un pam de nas: anuncia per sorpresa l’esportiu més ràpid de la història. Elon Musk sorprèn tothom al presentar per sorpresa el cotxe més ràpid de la història, que serà 100% elèctric.
  • Carles Martell2.633 1 700👍 4.183
    Avui he vist que a Rubí es farà una fira del vehicle elèctric aquests dies 24 i 25 de novembre. Es podran provar cotxes elèctrics i us podran assessorar en instal·lacions de punts de càrrega, compra de vehicles elèctrics i subvencions.

    Per més informació, consulteu la web oficial.

    • herunter991 12👍 413
      El BMS és bastant més que un Software, poden ser diferents mòduls que monitoritzen  els voltatges/temperatures de cada una de les cel·les de bateria i els equilibren, ja sigui dissipant energia o intentant reconduir-la a una cel·la més buida. Per això es creen uns mòduls que prenen aquestes dades i  es coordinen i s'envien tots a un mòdul central que té totes les dades i decideix ( o dóna la informació a un altre mòdul del vehicle perquè decideixi què fer) com equilibrar la càrrega.
  • Carles Martell2.633 1 700👍 4.183
    Per què és important el cotxe elèctric? Aquí en teniu un motiu: Els dies de més contaminació hi ha més atacs de cor greus i més morts per infart
  • Picany7.240 10 297👍 1.793
    I els d'hidrogen? Com està el tema, no foren més pràctics que els elèctrics?
  • Screen3.931 1 526👍 1.870
    Felicitacions pel fil !!!!



    Una pregunta i els hibrids recarregables com estan ?


    Quins projectes n'hi ha ?


    Baixaran de preu properament ? (és el seu taló d'Aquil.les !)
  • Picany7.240 10 297👍 1.793

    China's Tesla-Beater (Or Not): Aoxin Ibis Electric Full-Size Sedan

    It's safe to say that the success of the Tesla Model S electric car hasn't gone unnoticed in the rest of the auto industry. Audi, BMW, Mercedes-Benz, and Porsche are all rumored to be working on Tesla-rivaling luxury plug-in cars. And now, Tesla will also have to fend off an attack from what is becoming one of the world's largest markets for electric cars: China. The car is called the Aoxin Ibis, and it appeared at the recent New Energy Auto Show in Shanghai with Tesla-baiting upscale pretensions, according to Car News China. While they're both electric sedans, the Ibis and Model S seem to have little in common--until you look at their badges. The Aoxin badge features a similar "T" shape to Tesla's with some differences, including a wreath surround that appears copied from Mercedes-Benz. That's where the visual similarities end, though.


Publicitat

Fòrums

  • 9.173.959 missatges
  • 216.725 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat