Fòrum

denuncien un capellà per fer " misses independentistes"

cromelsudaka130 2👍 176

Dos feligresos denuncien el seu capellà per fer “misses independentistes”

• Acusen a Mossèn Pujol, de Sant Feliu de Guíxols, de resar “per Junqueras”

Dos feligresos de la Parròquia de Sant Feliu de Guíxols han denunciat al capellà de poble, mossèn Joan Pujol, perquè segons la seva versió del cas els ha fet fora “de per vida” de l’església, per no ser independentistes.

Aquests feligresos també acusen al capellà de convertir les homilies en mítings polítics a favor de la independència i donar opinions jurídiques sobre els casos més polèmics de l’actualitat catalana. Per acabar-ho d’adobar diuen que enlloc de resar pels sants els fa resar per Junqueras.

El ‘Versió RAC1’ ha pogut parlar amb Mossèn Pujol, que ha negat les acusacions.

Aquesta gent confonen les coses i ho treuen de context. Només vaig dir que han entrat amb la porta oberta i que continua oberta

Vaig fer una pregària amb una indicació per pregar per aquells qui són a la presó i per les seves famílies. Però no crec que això sigui fer política

També vaig dir que em sembla que tenim dret a indignar-nos i que no es mereixen la presó vergonyant

No sóc independentista però si he de votar, votaré a favor de la independència

Respostes

Configuració
  • the_west_rulez11.723 2 170👍 10.108
    No vull heitejar, però en principi a una missa no s'hauria de parlar de temes mundanals, oi? 

Ara bé, aquesta gent que denuncia dubto molt que denuncïi també els fatxes del Palmar de Troya....
    • Fenià432👍 396
      Temes mundanals?, i això què és? Tu has llegit o escoltat els temes que tocava Jesucrist i els Apòstols en les prèdiques?
      • the_west_rulez11.723 2 170👍 10.108
        Em refereixo a si no s'hauria de parlar d'afers humans a un ofici. Vull dir, res de política...
        • Fenià432👍 396
          Jesús deia que calia visitar els presos. També ajudar els pobres. Si parlem de presos i pobres, parlem de política per força. El fet que molts capellans hagin mirat cap a una altra banda davant la brutalitat policial (o pitjor encara, que l´hagin justificada) és vergonyós, recorda aquell fariseu que passà de llarg en veure un home apallissat en el camí, i s´estimà més anar cap al temple; en canvi, el bon samarità s´aturà i l´ajudà. Condemnar la violència policial de l´1 d´octubre és un deure cristià; sort que l´Església catalana ho ha tingut clar, i oficialment ho ha condemnat clarament.
        • Toni Montagutí26.185 6 41👍 14.806
          Home, l'església catòlica sempre ha usat les trones per a dir als seus fidels què podien i què no podien fer amb les seves vides. Que aquest capellà, seguint les indicacions donades pel bisbe de Girona, demanés una oració per uns empresonats, em sembla una qüestió d'allò que entenem com a caritat cristiana. El problema és que aquests elements que s'han queixat segur que tenen ereccions sentint el capellà aquell homòfob de L'Hospitalet o aquell altre carcamal, crec que de Madrid, que va acusar, en un sermó, la Colau de ser la culpable de l'atemptat de Barcelona per no haver posat les pilones. Fins i tot pot ser que hagin gaudit, els dos fatxes aquests, d'alguna de les misses que es fan per l'ànima del Caudillo. Segur que deuen ejacular sobre els reclinatoris i després s'eixuguen amb l'estola de l'oficiant (ja em perdonaràs la vulgaritat, que ja em coneixes).
    • llamp45.078 16 12👍 10.422
      Em sembla que a Jesús el van mig pelar per secessionista.

(Com no va tenir dret a la defensa el seu advocat no va poder explicar alló de "Al césar lo que és del César y a Diós lo que es de Diós")
      • ziol6.691 14 321👍 2.026
        És curiós els que ens ha acabat arribant via traduccions espanyoles.
        Via: arameu ➜ grec ➜ llatí ➜ castellà… suposo.
        Com el joc del «telèfon». ves a saber què deia l’original.
        • AviVicenç13.571 4 148👍 1.445
          A Castella segurament via àrab segurament
            No crec que el nou testament, si en aquella època va ser traduït a l’àrab, fos un llibre gaire conegut a Al-Àndalus…
              Segons tinc entes a les biblioteques Omeies tant de Damasc, com de Cordoba em d'agrair no és perdes molt del coneixem anterior a ells.

La ignorancia fomentada per el critianisme d'estat va destruir tot el que representes coneixement.

i en tant al cristianisme, no cal recordar que els evangelis crec que van ser escrits per persones que no van conèixer aquells suposats fets de primera ma i escrits en algun segle de retard

Molts autors clàssics de ciències, penso en Euclides o Ptolomeu, van arribar a occident quasi exclusivament via els àrabs i els perses, en general a partir del segle XIV.

Tot i que gran part del que no eren temes del seu interès com pot ser el teatre, també van ser censurats en terres musulmanes i es van perdre.

En alguns camps —per exemple la poesia, el teatre o les cosmogonies gregues— el que ens ha arribat han estat bàsicament còpies occidentals o bizantines, que van sobreviure a la destrucció de 1453; també entre altres, obres d’Arquimedes que els àrabs mai no van conèixer.

• Fenià432👍 396
    Aqueixes dues merdes, que se´n vagin a fer una puta missa negra, que podran pregar a satan i a tota la colla de dimonis del PP.
    Per cert, conec un capellà que, en proclamar-se la República, va fer repicar les campanes de l´església.
  • Lluísfrancesc10.453 7 196👍 8.827
    Encara el portaran a l'audiensia nasioná per repartir hòsties.
    • Toni Montagutí26.185 6 41👍 14.806
      Podria ser. A qui dubto que portin davant la Lamela, és al capellà homòfob defenestrat de la parròquia de L'Hospitalet per incitació a l'odi. Bé, potser l'hi portaran per a confessar-la. I absoldre-la dels seus pecats, clar.
  • cathalà20.227 10 72👍 2.626

Aquest capellà potser el jutjaran. I el feixista aquell de l'Hospitalet encara el condecoraran.

• elbruixot2.830 12 668👍 797
    a milers d'esglésies fan misses per la unitat d'Espanya, i no tenen el seu fil a racó... si no li agrada el seu retor pot agafar carretera i anar a les misses de Saragossa. També a les misses critiquen els partits polítics que no promocionen l'escola concertada religiosa, els gais, etc. RAC1 es supera amb el seu fastigós espanyolisme.
  • Rolf Steiner10.901 9 184👍 3.203
    I li voto el fil en positiu.   Perque és capaç de provocar que hi participeu.

A vuere si us us fiqueu a la mollera que NO CAL participar en un fil obert per un TROLL.

A veure si obriu els ulls.
  • EPS55.220 12 8👍 5.319
    L'església trobo que és un tema privat, i qui està en la religió doncs està en una entitat privada. Per altra banda, la de vegades que he sentit per part de la cúpula eclesiàstica, defensar i resar per la unitat d'Espanya, fer misses per Jose Antonios i Francos, i coses similars, i que ningú fes res contra aquesta gent.
  • BarratinaireUsuari sumador6.639 13 324👍 3.425
    Segurament eren l'Espadaler i senyors que estaven per allà 
  • cathalà20.227 10 72👍 2.626

Amb la invasió policial de Catalunya i l'aplicació de l'article 155 els "xivatos" espanyols es veuen forts i tenen molts ànims de revenja.
    Sense posar la ma en el foc, es rumoreja que en algunes congregacions evangelistes s'han fet pregaries per la unitat d'Espanya.

Serà cert? Possiblement segons sigui el tarannà del Pastor o feligresos. 
    Com és també posible que en altres  s'així celebrat l'adveniment de ña República.

Es una instrucció de bisbes o com és diguin superiors jeràrquics?   Ves a saber

Si més no, entre els capellans catòlics i la seva jerarquia pasa el mateix.

Sent de la mateixa ordre religiosa benedictina, les homilies de Montserrat i Valle de los Caidos, no tenen res a veure unes amb altres.

ben mirat, si que tenen un punt en comú. uns i altres la fan en el sentit que volen escoltar els seus feligresos i tots contens
  • Arkitekte3.155 1 619👍 2.802
    Vaja, una altra capelleta independentista.

Publicitat

Fòrums

• 8.965.887 missatges
  • 210.151 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat