Fòrum

Estufas de querose o parafina ens convindria?

Papallona22156 1👍 7
Jo i el meu novio volem anar a viure a un pis casa de 90 m 4 i volem saber sobre estufes, ens han dit que les estufes de querose escalfen lo suficient ni molt ni poc i no se si ni ha de 3000w es el màxim, però clar m'interessaria d'aquestes que es puguin canviar el nivell de temperatura... 

Algú en té i em pot aconsellar?

Respostes

Configuració
  • Daniel-Cardona179👍 154
    El mes barat en estufes son el butà.  Un pal pujar bombones però despres de llenya i pelet el millor. 
    • Tuixec3.133 8 624👍 1.149
      Home, 90 metre quàdrics és més aviat poc. Posant que fa 2.2 m d'alt que ja és justet, té 41m de superfície i 1m en la quarta dimensió...

Si ha de cabre dempeus a la quarta dimensió no li arriba ni als 20 m de superfície.
  • Brioix4.406 4 487👍 1.008
    Estufa de pellet és una bona opció. Sinó, llavors, butà.

90 m2 son bastants, mireu si heu d'escalfar tot el pis, o només la meitat, part de les habitacions.
  • cromelsudaka139 2👍 183
    Una estufa de butà, i de pas t'alegres la vista quan vingui el " butaneru"  
  • marcje2.929 4 651👍 872
    Si la vols amb més prestacions que la bàsica et sortir+a una mica cara, i no sé fins a quin punt t'escalfarà 90 metres quadrats. Depèn molt dels aïllaments, de la zona on estiguis i de la distribució de la casa. Si ho vols escalfar una mica tot pensa en altres sistemes.
  • Papallona22156 1👍 7
    Gracies a tots per les respostes! Però una estufa de parafina no es escalfara una casa de 90m 4? Vull dir posarla en el pasillo i que calentito les habitacions almenys
  • rotllan6.606 3 326👍 4.232
    necessites 100w per m2
    Això del querosè no entenc com és que no està prohibit
  • the_west_rulez11.752 2 169👍 10.133
    En el teu cas necessites fer un producte vectorial de base 4 per a calcular el consum.
  • Daniel-Cardona179👍 154
    PD: Estufa de butà al menjador i passadis i radiador d'oli a l'habitació que dorms. Quan et dutxis doncs portes el radiodor al bany. Com és nota alguns que no heu estat en pisos d'estudiants 
  • SantaSofia427 5👍 137
    Butà, deixes les portes obertes, t'escalfa tot el pis i vas amb màniga curta. A mi m'agrada el calor de la catalítica. 
  • Mercator3.123 2 625👍 2.119
    Escalfen un pis de 90m2?, supòs que sí dependent de la distribució del pis, però no sé si més que les de butà, i aquest darrer és més econòmic.
  • le pen1.646 935👍 2.960
    El fil definitiu sobre el procés.
  • Vitus2.584 6 701👍 696
    Tira de mantes i estalvia per l'aire condicionat a l'estiu.
  • Papallona22156 1👍 7
    Novament gracias per les respostes!  es que vull una estufa o radiador que no vagi amb electricitat, aquests radiadors d'oli van sense enchufarlo a la corrent de electricitat? quan costen? i el oli? 
  • exili201757👍 39
    Quan em vaig anar a viure en parella teníem butà.

Quins records...

Quins hiverns...

No sé quin aparell escalfava més...
  • ziol6.696 14 320👍 2.044

Personalment he optat per l’aïllament. Però és que visc a Barcelona on no hi fa gaire fred.

Certament tinc tres estufes elèctriques però per circumstàncies específiques:

Una tipus radiador, de 1500 W per a la sala-menjador. Es fa servir no més de 50 hores l’any, els dies que la parella diu que té fred, bàsicament. Jo no recordo haver-la engegat mai per iniciativa pròpia.

Una fixa, d’infraroig, de 1000 W apuntant la dutxa. Més que escalfar la cambra de bany és per no sentir fred en entrat i sortir, poca estona.

Una de ventilador, petita i mòbil, per algun dia que ve a dormir algun parent o amic fredolic i la vol a la cambra, no ho puc evitar. Més psicològica que altra cosa.

Però el gruix del pis, que és gran, no l’escalfo. Això sí, a l’hivern vaig sovint amb jersei de llana per dins de casa, no cal pujar la temperatura per poder anar amb samarreta.

De totes maneres, això de la termodinàmica es veu que no és gaire senzill pels profans. La gestió d’obrir les finestres per «ventilar», em va costar fer entendre quan s’havia de fer, especialment l’estiu per no passar calor:mai no obrir aleshores si la temperatura a fora és més alta que la de dins per molt que «així circularà l’aire». Òbviament, si cal obrir a l’hivern que sigui a les hores més càlides. Vaig haver de comprar un termòmetre d’aquells d’interior i exterior per «optimitzar» el que ella anomena «ventilació», però per a mi és més aviat «gestió tèrmica».

pots ventilar amb un intercanviador. El problema de l'eficiència energètica és que de vegades val més el mall que l'enclusa.
      En tot cas 100% d'acord amb l'aïllament. Jo sempre li deia a la meu mare: vols estalviar? Doncs en comptes de tancar radiadors posa vidres dobles i aïlla el sostre (terrat)
  • AviVicenç13.584 4 148👍 1.448
    Papallona 22

De ser el teu xicot i jove els dos com et suposu  et diria: tenit-se un l'altre perque necesitem estufa?

Fora bromes. Sent molt valids molts dels consells rebuts, el den Ziol crec que és el mès adient.

Vivint en Barcelona en la mateixa escala, pisos exactament iguals jo en un quart i la meva filla en el octau sota terrat. Mai que recordi he necesitat estufa tret del escalfament previ del bany en els 40 anys que hi visc i en el de ella et treus el fert a bofetades  

El concepte de fred es subjectiu  i diferent en cada persona i lloc .

No te res a veure un modest 6 graus humits i ventosos amb uns 10 sota 0  sense humitat. prefereixo els segons

Smpre he dormit amb la finestra oberta persiana baixada deixant obortes petits escletges. Ara be pijama i bones mantes termiques
  • dikkens3.775 7 541👍 661
    Jo tinc una estufa tipus ventilador i realment no fa res. Avui n'he aconseguit una d'elèctrica petita (800W), a veure si millora.

Publicitat

Fòrums

• 8.967.727 missatges
  • 210.206 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat