Fòrum

Quina ràdio escoltes?

nemo5.533 7 391👍 1.394
Voldria conéixer una miqueta els gustos del raconaire "escoltador" respecte a aquest mitjà de comunicació. Quiones ràdios vos agraden? Per quina raó les vau escollir?

Començe jo.

Al Pais Valencià m'agrada escoltar:

- Radio Klara, pels espais d'opinió política, temes locals i de caire social.
- Rock FM, quan m'abellix una miqueta de pop/rock.
- Hit FM, per la varietat musical que fiquen darrerament.

A Nafarroa:

- Gaztea, per la música tan variada que oferixen (inclús rock en euskara)
- Ràdio Vitoria, per les seues tertúlies d'opinió polítiques
- Rock FM (quan sóc aprop d'Iruñea, a la resta no m'ix)
- Cadena 100, per a música en general

Que escolteu vosaltres? comenteu! 

Respostes

Configuració
  • Korben Dallas238 1👍 218
    EsRadio: 'Es la mañana de Federico' (editorials de les 6:00 i les 7:00)
    RAC1: La tertúlia d' 'El Món a Rac1'
    RAC1: El '14/15'
    EsRadio: Per anar a dormir podcast de la tertúlia de 'Es la Mañana de Federico'

Abans ho deixessin de fer em posava per anar a llit els podcast de 'Què passa a Forocohes' d'en Jair a 'La Segona Hora' (RAC1). Pagaria perquè tornés i deixés de fer el programa merdós de TV3 amb el Soler.
  • ArnauUsuari sumador5.752 15 373👍 844
    Jo escolto Newstalk i RTE1, d'Irlanda.

Abansd escoltava Catalunya Ràdio, algun cop RAC1 i per les notícies Catalunya Informació. Ara be, com que les tertúlies estan farcies d'unionistes mentint i insultant a Catalunya, he deixat d'escoltar les ràdios catalanes. Quan surt un unionista, apago la ràdio.(Els QWERTY inclosos)
  • grinfildUsuari sumador24.533 14 45👍 3.126
    Jo escoltava molt RAC1 però m'estic passant cada vegada més a Catalunya Ràdio. La ràdio l'escolto quan vaig amb cotxe així que escolto pel matí quan vaig a treballar cada vegada més dies a la Mònica Terribes enlloc d'en Basté i al vespre quan torno a casa, escolto Islàndia de RAC1 , si no m'agrada el tema miro què fan a Catalunya Ràdio o a IcatFm (per què en Gavaldà diu Bones Bones Bones, em sembla un barbarisme flagrant, em fa mal a les orelles)

De nit de vegades escolto el programa de Ràdio 4, que posen música en català, o els dissabtes per la tarda si condueixo escolto el programa d'en Sugranyes de Ràdio 4, de música en català o el raconcentrat si hi ha el programa d'en Clapés o la Competència.

També tinc Catalunya Informació quan em falla tot o de vegades poso música
  • catalàamallorca34.347 6 18👍 9.615
    Només l'escolto quan vaig en cotxe i normalment fico Rock FM. Als matins de vegades fico Catalunya Ràdio, sobretot darrerament que hi ha hagut tant moviment. A les nits, quan és tard, poso Máxima FM per no adormir-me (abans posava la Flaix però van tallar la senyal a les illes ).
  • la Seu2.796 13 671👍 53
    Principalment Flaix FM, a estones al cotxe Cat Ràdio.
  • Arkitekte3.178 1 616👍 2.833
    Radio ESTEL La millor música
  • jonix8589 10👍 90
    Fins fa ben poc escoltava RAC1, però estic bastant fart de llevar-me escoltant missatges subliminals dels sectors conservadors de Catalunya. Ningú se n'adona, però en Basté es passa tot el programa menjant el coco de la gent mica en mica.

Per aquest motiu i per que la Terribas a demostrat tenir una dignitat enorme! he retornat als origens. Catalunya Ràdio.

(També m'he desenganxat de RAC1  perquè no puc aguantar ni un minut més al llefiscós d'en Marius Carol )
  • SEGADOR BLAUGRANA10.740 10 189👍 982
    Rock FM 

encara que sempre posen les mateixes 
  • Faraday287👍 191
    Principalment RAC1 menys la franja de 15 a 16 que migro a Catalunya Radio. Si vull escoltar música escolto M80.
  • alexpv651 1👍 303
    Rac1 la competència sense cap mena de dubte i d'IB3 ràdio el programa de Jazz dels dimecres i el de Som Grans. Tot des de les aplicacions de mòbil 
  • Fenià432👍 396
    Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, RAC 1 i Ràdio Estel. A poc a poc aniré bandejant RAC 1 i em centraré en la pública que pago amb els meus impostos (i que amb les seues limitacions és la millor) i Ràdio Estel. De fet, amb la TV ja he reduit molt, des de l´1 Octubre definitivament he abandonat les TVs espanyoles, no penso tornar a mirar-ne res més mai més. 
    Hi ha massa informació, massa dispersió. Finalment, hauré de reduir què mirar i escoltar, perquè del contrari no et centres en res. De cara al futur intentaré: ràdios, Catalunya Ràdio, CAT Informació i Ràdio Estel; premsa escrita, Catalunya Cristiana i potser en el futur si tinc temps, torni a El Temps; premsa digital, tot i que ara entro cada dia en diversos mitjans indepes, ho reduiré a 324.cat i Vilaweb. I Euronews en portugués, que és la única que pots anar seguint text i escoltar en audio el que hi posa, i va molt bé per aprendre idiomes.
    Per cert: existeix a Euskadi alguna ràdio abertzale com en el passat va existir Radio Egin?
  • dikkens3.775 7 541👍 661
    Catalunya Ràdio. En directe molt poc, només em descarrego els podcasts d'alguns programes del cap de setmana, com el d'en Grasset o el de literatura....
  • Nou Barris15.696 7 115👍 10.434
    Contrabanda FM i Ràdio Terra. Algun cop Catalunya Informació, però cada cop menys.
  • RMCF 19023.530 7 572👍 28
    - Per al dia al dia la SER.
    - Per seguir els partits de futbol normalment la COPE (abans la SER quan estaven Paco González, Pepe Domingo Castaño etc).
    - Quan passa alguna cosa rellevant a Catalunya, RAC1 amb l'aplicació del mòbil.
  • lluisbg19.316 2 75👍 4.054
    Dos preguntes:

1.- Perquè la Radio no ha desaparegut com a mitja de comunicació?
    2.- Perquè la gent escolta mes la Radio en Català que en Castellà?
  • dsg7723 2👍 54
    Flaix FM sempre, tot i que al cotxe amb l' Mp3 vaig alternant
  • IvanTornar4
    Jo sóc de València i sóls escolte la ràdio per internet, escolte Flaix FM, la Rai 1 d'Itàlia i alguna vegada la BBC quan vaig a dormir.
  • xicotiu8.102 1 266👍 1.686
    Fà uns anys sentia radio Klara quan posaven musica punk. Després, quan tancaren moltes de les radios conegudes com "lliures", per temes burocràtics com a raó oficial ( tens llicència o no etc) , i polítics com a extraoficial, escomencí a deixar d'escoltarla. Escomençaren a fer debats interminables envers temes surrealistes, acavaven discutint si havia estat primer el ou o la gallina, i jo ho veguí com un símptoma de que estava prou intoxicada i que ja no era lliure. Ara i des de fà anys són de la CGT els que la controlen.  ( la CGT-Valencia, eixe sindicat aon falangistes i pancatalanistes conviuen en armonia).
    Quant Bolonia no varen fer cap seguiment de les manifestacions, per dir una prou clara ( o klara?  ).

Quant tenia cotxe, radio3 em solia agradar prou. Posaven musica xill out de vegades, o de "rave" que dia jo, es a dir techno però prou diferent al que posaven per la ruta.

A dia de hui, però,  no senc cap ràdio. 

• AviVicenç13.584 4 148👍 1.448
    3 de Sants i la Marina FM, més la primera que la segona
  • nemo5.533 7 391👍 1.394
    Certament el tema va per edats. Hi ha una franja d'edat que mai ha sentit la ràdio diguem-ne "tradicional" (no per la xarcia). Son persones que consumixen música per altres vies (spotify i similars, ràdios online, youtube...). A eixe grup de persones dificilment una ràdio tradicional pot enganxar. Despres tenim als que senten la ràdio en els seus desplaçaments a la feina. El seu perfil es ben diferent, més edat mitjana (rondant els 30 i 40) i amb interessos no estrictament musicals -ja els agraden les tertulies politiques-. Despres eixa gent que només fica la ràdio pel furbol (amb r). Res a dir d'ells. 

La tele tradicional esta trencant el seu model de negoci davant una tele més interactiva i amb continguts més "nicho". Ara...i la ràdio? La ràdio digital, copiant l'estil de la tradiconal FM te futur? I la ràdio a la xarxa?
  • Toni Montagutí26.261 6 40👍 14.895
    RAC1. Però passa que les tertúlies, segons qui hi parla, em posen malalt i me'n vaig a Catalunya Música. Clar que també pot passar que em trobi que sona música contemporània que, sovint, també em fot dels nervis.
    Escolto la ràdio quan em llevo. Si ho faig molt d'hora, no, que em trobo la repetició de programes esportius que tendeixen a interessar-me entre poc i gens. 
    Tinc una aplicació molt útil que em permet trobar emissores de tot el món. Si en topo de musicals de, posem per cas, el Senegal o Bangla Desh, m'hi quedo. 
    Prefereixo la ràdio amb els auriculars, que em permet moure'm i a l'hora de treballar és molt pràctic.
  • Besnét Dencàs96👍 118
    Tota la meva vida he estat de RAC1. Ho escolto pràcticament tot. El que em fot és la deriva i el canvi de xip que ha fet últimament apropant-se descaradament cap a l'unionisme. És una pena però cada cop escolto més CatRadio... Tinc curiositat de veure si en els següents EGMs perden oients o no. 
  • Florquefaestiu626 2👍 525
    Jo escoltava gairebé tot el dia Rac 1 (Basté, competència, segona hora, versió...). Ara no tinc gaire paciència d'escoltar segons quins tertulians que defensen la repressió i les presons.

Ara al matí escolto Terribas i la competència de Rac 1. A la tarda música Rac105 o Icat fm i de tant en tant el Clapés.
      Hola!
      L'altre dia, la impresentable de la Galdon, defensant al PP. En aquells moments s'esperava al telèfon, des de davant del TS a Madrid, en Fachin. Quan el van fer parlar va dir: aquesta a qui sentia és la Gemma Galdon? Per uns moments he pensat que era algú altre.
      I li va fotre una bona bronca.
      • Florquefaestiu626 2👍 525
        En aquests moments crec que la pluralitat dels mitjans és molt falsa i tot respon a quotes de partit que espero que a partir del 21D canviïn (fins i tot a Tv3 i Catalunya ràdio, però en menor mesura). I veurem els blocs electorals, això farà que totes les programacions vagin molt encarcarades.

És molt trist que la pluralitat vulgui dir que el teu adversari et vulgui fotre a la presó. Abans encara podies rebatre els arguments unionistes però quan parlen amb tants sentiments i pocs arguments (només un, que s'han saltat la llei) i se'ls hi enfot tot, fa molta mandra escoltar-los.
          Cert.
          Tot aquest discurs de "no desitjo la presó per a ningú, però...", fot molta mandra. I en fot perquè sabem perfectament que molts dels que el fan anar, menteixen. Estan contentíssims amb aquest abús d'estat. La revenja els aclapara. 
  • LesttattUsuari sumador33.154 10 22👍 8.369
    Radio Estel. Per emetre nomes en llengua catalana.
    • Fenià432👍 396
      No tot. El Penalti, divendres a la nit, és en espanyol, i a més a més, a l´editorial de fa unes setmanes (després ja no el vaig escoltar més i vaig protestar a l´emissora demanant que l´eliminessin), el director del programa va acusar els independentistes de trencar la societat. 
  • Capità·carxofa222👍 491
    Catalunya Ràdio per informació, Rac1 pels esports.

Hi ha qui es pregunta què hem fet malament per no ser encara independents. Jo m'ho miro al revés: realment podem ser independents amb el llimac d'en Basté de líder d'audiència? Amb La Sexta, Antena3, La Vanguàrdia i El Periódico amb l'audiència que tenen? Cal més militància mediàtica.
  • aiouea217 1👍 191
    Només segueixo el programa 'En guàrdia' de Catalunya Ràdio que escolto per mitjà de l' app iVoox, i els dies importants d'actualitat, els matins de la Terribas. 
  • Oscar lo RoigUsuari sumador23.174 13 54👍 261
    Depén del moment.

Pels matins tinc posat al Basté. Com que la Franja entre les 7.30-8 hi ha força seccions trivials es fa prou amè. 

Al migdia tinc posada la SER, atès que enganxo la desconnexió comarcal de SER Maestrat.

Al podcast, la Competència i En Guàrdia.

I al cotxe, per defecte tinc RAC1, però quan hi ha futbol poso la SER, el Carrusel. En viatges llargs, no tinc problema en anar canviant el dial fins trobar quelcom interessant, al marge de l'emissora.
  • El_DracUsuari sumador6.842 4 312👍 3.440
    Per ordre són:

Catalunya Ràdio; Catalunya Informació; FlaixBac; FlaixFM, RAC105 i alguna de local com Ràdio Marina.
  • quatreanys32.029 5 24👍 7.154
    Cat ràdio i info. Abans Flaix FM quan la música dance era bona i en mikimoto estava per allí, ara ja no.
  • entreribes1.528 2 976👍 817
    Costa de trobar, ràdio bona de la d'abans :(
    Fa poc m'han recomanat "Cuando los elefantes sueñan con la música" dl-dv 15-16h RNE 3
    >>"Latinidad y negritud para, a partir de la música brasileña, acercarse a ritmos antillanos, sonidos africanos o el arte del jazz"
    música brasilera bàsicament

Una cosa que m'encanta de la ràdio alemanya són les audioproduccions pròpies - adaptacions literàries per a escoltar - hi ha autèntiques joies...!Save
  • cathalà20.232 10 72👍 2.629

Faig zàpping radiofònic habitualment entre Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, RAC1, RAC105 i Flaixbac. Esporàdicament també escolto Ràdio Estel, La Xarxa Ràdio i iCat. Fa uns anys escoltava alguna vegada la COPE i Radio 5, però ara ja no tinc estómac per escoltar ràdio escombraria espanyola.

Per ona curta, a vegades escolto la BBC World Service,  Radio Romania International i China Radio International.

Publicitat

Fòrums

• 8.967.728 missatges
  • 210.206 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat