Fòrum

La negació de la realitat en la última setmana

DazedAndConfused5.558 3 390👍 1.702
Quan es va saber que Puigdemont era a Bèlgica amb 4 consellers em vaig quedar sense paraules. La cosa que més em va sobtar van ser els comentaris aquí que ho veien com una bona jugada, sense entendre el dany d'imatge que això faria a tot l'independentisme. Vaig anar a dormir molt nerviós i preocupat, esperant veure que passaria a la roda de premsa del dia següent.

El dia següent Puigdemont va dir que tornaria per declarar, i ja em vaig posar més tranquil.
Torna, no fa el ridícul, si l'han de detenir el tenenen, i prou. Han fet dany, però podem contenir els danys.
Però no, no va anar a declarar i es va quedar allí. L' "exili" (que s'ha intentat vendre com una estratègia, quan en realitat va ser una cosa improvisada) ha fet molt de mal a la imatge exterior de l'independentisme. Visc a Itàlia, i tots els comentaris han sigut de mofa. Ha quedat com un covard i un idiota.
Quan he intentat explicar-ho per aquí,  m'he trobat amb gent que negava la realitat. Alguns han trobat maneres estrambòtiques de justificar la fuga a Bèlgica. Un em va dir "que ha de governar". Què està governant, exactament?

He notat una forta actitut de negació de la realitat aquí. Sembla que molts de vosaltres viviu a una bombolla.
Tot i que vosaltres veieu la fuga a Bèlgica com una cosa heròica, fora de Catalunya no s'ha interpretat així. Ens ha perjudicat, i molt.

Què havia de fer? Doncs el que han fet els altres: quedar-se. Si t'has ficat en allò de la independència unilateral sabies que podries acabar a la presó.
I això que només s'ha fet una votació al parlament i prou. Si hagués fet el que s'havia de fer (emetre decrets i donar ordre als Mossos) què hauria fet? Fugir al Japó?

A més a més, donaria molta més força a l'independentisme Puigdemont a una presó espanyola que "refugiat" a Bèlgica.

I després et trobes comentaris així:

Quan llegeixo aquestes coses em demano si estic parlant amb un nen. És que no sou nens, sou ben grandets.

Un altre àmbit en que he notat una separació  de la realitat són les enquestes, sobretot pel que fa al resultat de la CUP. A totes les enquestes la CUP ha baixat, la qual cosa és bastant normal tenint en compte el paper de la tropa Colau i el discurs "ni DUI ni 155" que ha calat bastant.
Alguns s'han negat a acceptar això, i insisteixen que la CUP està pujant. Aquest és un dels comentaris més interessants:

"
Amb totes les enquestes que mostren que la CUP baixa i perd escons cap a CSQP, hom diu voler saber "fins a quin punt creix". És a dir, no m'importa el que diguin les enquestes i la lògica, jo he decidit que està passant una altra cosa, i vull una enquesta que em digui el que vulgui jo.

L'estratègia per la victòria passa per acceptar els errors que s'han comès. Però també podeu seguir negant la realitat i seguir pensant que fugir a Bèlgica ha sigut una gran idea, que tothom ens donarà suport i que en Puigdemont és Nelson Mandela. També podeu seguir pensant que la CUP està pujant, i totes les enquestes menteixen. Com vulgueu.

Respostes

Configuració

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.968.452 missatges
  • 210.231 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats