Fòrum

Com esteu d'ànims? Com veieu el vostre entorn?

Mr SISI2.307 4 763👍 1.794
Fil per comentar l'estat d'ànim que tenim els indepes després de la decepció dels últims dies. Jo realment estic una mica tocat, però amb unes ganes enormes de no rendir-me i anar a votar el dia 21D. Tinc alguns problemes per dormir i menjar i estic neguitos. Al meu entorn noto el mateix, estan bastant com jo, però es mantenen ferms.

Vosaltres com esteu? 

Respostes

Configuració
    • zzcc5.993 7 356👍 1.742
      Jo estic igual, intentant no caure en derrotismes portes enfora, però realment prou cardat.
    • MOD762.694 11 684👍 245

Jo estic més o menys com tu. No totalment desfet, però amb un cabreig bastant important "in-crescendo" que no vull propagar ni focalitzar.
      Sense gaire resultat en que no es noti, malgrat els meus esforços, doncs qui em coneix m'ho veu a la milla.

No és un cabreig que vingui de la ingenuïtat, ni produït per la falta d'estratègies, o plans A i B (que en una part, evidentment, també).
      És un cabreig que he anat acumulat amb els "processistes" pel desgast i el mal que ens han anat fent durant tot aquest temps. I també amb l'unionisme que es venta d'haver fet quelcom important a la vida, que se senten guanyadors de no sé ben bé què, que s'empassen les troles i els capgiraments de fets que he viscut, sense ni contrastar-los, i que troben el 155 dels collons (que ni s'han llegit, ni tenen puta idea de què hi diu) com el sant Greal salvador de tots els mals.

El resultant d'aquest cabreig que em noto de forma molt evident, és una radicalització molt "hardcore" en ideals, en conducta i respostes que potser abans mesurava i ara ja no, i tancament a files amb qui és mostra coherent i conseqüent.

I ara? Doncs , encarant aquestes eleccions il·legítimes, on no vull regalar ni un pam d'espai als merdosos del PP, C's i PsoEc. 
      Defenso llistes separades, doncs crec, sense tenir ni puta idea d'estratègia política, que és la millor manera d'encarar-les i treure el màxim benefici per nosaltres. Encara que no tinc ni la menor idea de perquè ens servirà guanyar-les.

M'acabaria de matar que es tornés al partidisme capelletaire, amb les típiques baralletes de pati de parvulari que hem vist sovint. I també em mataria que, per culpa d'aquests piques xorres es desintegrés tot el què LA GENT, amb la seva empenta, ha aconseguit provocar, fins arribar on hem arribat. 

Res, auto-teràpia. Necessitava treure-ho, encara fos aquí.

• Aquest missatge ha estat esborrat
    • EstatpropiUsuari sumador144.909 9 1👍 19.485
      entorn està format per un 90% de catalans i espanyols

Meeec. Voldras dir 90% d'espanyols i 10% de catalans.
    • Capità·carxofa229👍 524
      O sigui, som més independentistes que mai abans, però "hem perdut". Increïble. Si no som ja independents és per un pur ressort psicològic. Un any sense mitjans espanyols a Catalunya i no hi haurà país més patriòtic que aquest, si hem arribat fins aquí sota aquesta brutal hegemonia mediàtica.

PD: like de troll espanyol. Els encanta. La seva única estratègia viable és aconseguir amb tots el que han fet amb tu. Forçar una rendició incondicional per motius irracionals ("els meus amics espanyols passen memes de Puigdemont buaaa ").
      • geekest_catUsuari sumador5.467 13 395👍 373
        Espero que tinguis raó. Jo continuaré participant en les mobilitzacions independentistes, i evidentment votaré el 21D la opció que l'independentisme esculli, simplement perquè per molt perdut que ho vegi, no deixaré mai de creure en que la independència és la única solució justa i raonable per al nostre poble. Però també és cert que mentre fem la revolució dels somriures i les cassoles seguiré el pla B que m'he traçat, el de la resistència, encara que sigui per donar-me una alternativa viable que em permeti no tornar-me boig si tot això ens surt al revés. Al 1715, 1653 o 1940 els catalans prou que vem haver de tornar a resistir, ens agradés o no, i això sense memes de Moragues, Pau Claris o Macià.

PD: és curiós, justament aquest matí acabo de posar al que m'ha donat el "m'agrada" a ignorats.

• Capità·carxofa229👍 524
          Però quina merda revolució dels somriures t'empatolles? Fa un mes, UN PUTO MES, vam defensar les urnes i vam fer una vaga general i d'aquí tres dies en tenim un altre. Hem desplegat 150 CDRs (apunta-t'hi JA) que serveixen per defensar la República sense les limitacions ideològiques de l'ANC. És una revolució normal, la nostra. I el teu "pla B" és un pla A normal. Menys mariconades i a lluitar.
      • Tuixec3.143 8 624👍 1.166
        Aquestes legislatura serà per païr i analitzar què ha passat i qui ha fet què i qui no ho ha fet. 

Espero que ens n'adonem que absolutament tots els èxits del procès els ha fet la societat civil (inclòs la organització de l'1-O ) i dediquem els esfor¢os en aconseguir anar tirant endavant al marge dels partits, sense permetre que parasitin tot el que toquen. Va ser un error majúscul entrar a dins de JxS.

Per desgràcia, si el Govern canvia, els pals a les rodes seran encara més gran, però és millor que vagin per separat per poder anar castigant a cada convocatòria al menys compromès. I es posi les piles per la següent convocatòria. 
    • EnginyCatUsuari sumador6.013 6 353👍 534
      A quina zona de l'AMB ?
    • willybarna9.297 9 229👍 1.752

geekest_cat escrigué:
      Jo estic totalment fet pols des del dia 2 d'octubre. Per desgràcia visc i treballo a l'AMB i el meu entorn està format per un 90% de catalans i espanyols anticatalans, que ja us podeu imaginar quina cosmovisió més diferent tenen a la meva, que al final, genera una sensació de derrota absolutament humiliant.

He passat de l'esperança post-1O que va suposar la indignació generalitzada (manifestació+aturada massives secundades també per bona part de l'entorn anti-català), a passar per la ràbia i la desesperació absolutes en veure les reaccions d'hostilitat i ridiculització anti-independentista en cada nova decisió que es prenia, fins a arribar al moment present, on la indiferència sinó la hostilitat generalitzada davant la situació que patim és com un punyal que duc clavat a l'espatlla constantment.

Que consti que molts de vosaltres heu sabut trobar entorns ben diferents i encara podeu comptar amb recolzaments d'amics i companys, cosa que fa que ho veigueu de manera diferent i encara tingueu esperances. Però en el meu cas no és així, i això fa que durant aquest mes d'octubre hagi hagut de passar per tot un autèntic procés del dol (negació, ràbia, negociació, depressió, acceptació) en constatar que el meu país va encaminat cap a la desaparició. No és que no ho sabés de fa molts anys, però el procés actual m'havia fet agafar unes il·lusions que han resultat ser infundades.

De totes maneres, i malgrat tot ho tingui en contra, l'únic que tinc clar és que malgrat la derrota, no seré mai un renegat dels que es passen al bàndol contrari, i mai abandonaré la meva identitat catalana, per molt que l'independentisme quedi com a residual i mal vist. Segurament durant la meva vida la nostra nació continuarà en el camí cap a la nostra "valencianització" o "occitanització" (en el sentit de minorització i desaparició progressiva), però mentre visqui, tinc clar que ho continuaré fent tan desconnectat de la nació espanyola que m'envolta com em sigui possible.

- Continuaré construint la meva visió del món per mitjans catalans i estrangers, i generant capital social en cultura catalana en tot el què faci, per molt minoritària que arribi a ser.

- Continuaré estimant les persones que formen part de la resta de minories culturals no estatals, tant les del nostre entorn més proper dels estats espanyol i francès com de la resta del món, que no es sentin representades per la seva pertanyença a estats que treballen activament per a la seva desaparició, i que tinguin com a objectiu la conservació i rehabilitació de les seves respectives cultures com a font d'amor i de respecte entre les persones amb la relació amb el nostre entorn natural i humà.

- Intentaré dependre el menor possible de la nostra oligarquia trespercentista que ha demostrat gràcies a quines estructures polítiques té el poder que té, i a quines finalitats destina aquest poder: a perpetuar un estat centralista post-il·lustració d'arrels feixistes per imposar el seu (falsament lliure) mercat oligàrquic capitalista del qual es beneficien. Per això, formaré part de tantes cooperatives i sectors de l'economia social (amb aquest mes ja en porto tres) com em sigui possible i raonable, i per això col·laboraré, si cal, amb ciutadans espanyols que persegueixin aquest mateix objectiu concret.

- Deixaré de ser passiu i de creure en ideologies de dalt a baix, esperant que un govern regional aconsegueixi independitzar-se per ell sol mentre jo l'únic que faig és sortir amb una bandera uns quants dies l'any, i col·laboraré molt més que abans en iniciatives que suposin donar poder a la nostra comunitat, en els àmbits on jo pugui aportar algun valor afegit (per exemple, col·laborant directament per tirar endavant iniciatives com la cooperativa Caixa Catalana).

- I com que no sóc un sant ni pretenc ser-ho, esperaré pacientment el moment en què l'estat espanyol torni a tenir problemes seriosos (algú recorda 2010 i 2011?), per poder seguir amb indiferència el col·lapse de les seves estructures, bo i esperant haver fet el suficient durant aquest temps per haver aconseguit crear les noves (les verdaderes estructures d'"estat" que ens haguessin fet falta ara) que ens permetin prescindir-ne i reconstruir el què quedi de la nostra nació.
      Si no es comenca a aillar als colons castellans de la resta de la població, Catalunya acabara valencianitzada a causa de la demografia adversa en menys de 20 anys.

Qui no defensa ara mateix la doble xarxa escolar esta inconscientment donant suport a la progressiva desaparició de la llengua catalana entre els més joves a l'AMB.

No s'ha d'esperar a que els catalanoparlants entre els menors de 25 anys arribi a un 10% per comencar a tractar d'aplicar solucions realistes.

Aquí al racó hi ha un munt de gent autoenganyada que es pensa que Catalunya és un sol poble. Es el que volen els polítics professionals, a ells només els interessen els vots dels catalans i prou.

Desperteu d'una vegada, collons! Desperteu abans de que sigui massa tard.
    • grinfildUsuari sumador24.536 14 45👍 3.127
      Quan l'estat no pugui pagar les pensions podrem dir-los, culpa vostre per unionistes.
  • logos1.508 14 983👍 794
    La Monarquia espanyola té una valoració de 1,86/10 a Catalunya. Tenim moltes, moltes llavors. 

Ni un pas enrera!
  • Kevin Durant i Lleida1.901 859👍 963
    Optimista. Si no il·legalitzen els partits independentistes, aquests tornaran a guanyar i tornarem a com estàvem el passat dia 26.
  • ocelldefoc3.607 4 560👍 1.076
    L´esperança mai es perd. Això no era fàcil. Percebo una falsa victòria unionista. Es pensen que només per utilitzar la màquina judicial ja han guanyat, i el problema polític persisteix.
  • EmulatorQUsuari sumador56.864 14 6👍 11.756
    Motivat i animant el meu entorn a mantenir la motivació.
  • EnTrellat2👍 7
    Tranquils tots que, ací un d'Alacant i la meua família, ens anem cap a Catalunya per  fer pinya.
    Fart que estic de ser ciutadà de segona a la meua pròpia terra 

Salutacions i força, companys !
    • anseso18.336 7 85👍 2.276
      Seràs benvingut però cal dir que a Catalunya també som ciutadans de segona. Si més no, es el que percebo des de sempre i ara encara més per l'odi desfermat que patim.
      • willybarna9.297 9 229👍 1.752

anseso escrigué:
        Seràs benvingut però cal dir que a Catalunya també som ciutadans de segona. Si més no, es el que percebo des de sempre i ara encara més per l'odi desfermat que patim.
        I ho continuarem sent ciutadans de segona respecte als castellans que viuen a Catalunya. I aixó només podra comencar a canviar amb un canvi real de mentalitat, que faci que progressivament l'independentisme nacionalista vagi agafant més pes en el conjunt global de l'independentisme catala.
    • HomenatgeABabel1.978 2 836👍 2.114
      Si no és massa, com és que veniu a viure a Catalunya? I a quina part de Catalunya vindreu?
      • EnTrellat2👍 7
        Crec que anirem a la part húmida, interior, pre- o pirinàic. Soc de platja i estic fartet de turistes de Madrizzzz
        Estic buscant un poble o capital de comarca on començar de zero amb la family. Tinc i tot estadístiques de tota Catalunya sobre l'us del català, % de votacions per partits per comarques,......
        M'aniré a un lloc on la corrent majoritaria siga la meua. Estic fart de la xenofòbia i el pensament acrític de mon poble...

Jo estic molt animat en veure com voti el que voti, no seré independent mai (ja tinc una edat). Ara votaré CUP (mai no m'he casat amb cap partit concret).

P.S. Lamento haver-me tornat henkià, però no us desanimeu, feu com si res atés que sempre he estat pessimista.

• PatumPatamPatim1.479 2 990👍 647
      De quina edat parlem? O de quin horitzó temporal, també.
        Edat: 68, horitzó temporal indefinit amb tendència a no ser gaire llarg i no penso esperar trescents anys més.
        • ullbuidat816 6👍 21
          Tu ho veuràs. Només has de fer dues coses:

1) Seguir lluitant.

2) Seguir viu.

Veuràs company, en primer lloc t'agraeixo els teus bons desitjos i el teu suport a la meva decadent visió del que ens espera, però les notícies que m'arriben no donen pas a gaire esperança per la nostra causa.

Si guanyem les eleccions, encara que sigui per immensa majoria indepe., tindrem un 155 més dur si provem de dur a terme les nostres aspiracions.
            Si modifiquen la Constitució espanyola, l'afinaràn per tal de tenir ells el control de l'ensenyament i les finances.

És que ho veig molt fotut a curt i mitjà termini, d'ací el meu "entusiasme" en veure l'etnocidi que ens preparen.

Gràcies de nou

P.S. De totes maneres, aniré a votar i seguiré lluitant per la causa.
  • rotllan6.611 3 325👍 4.245
    Entre cabrejat i deprimit
  • Desconfiat3.250 2 605👍 3.227
    La gent està cansada i veu que el govern ens ha pres el pel. 
  • Trollathor115👍 95
    "Com esteu d'ànims? Com veieu el vostre entorn?"

1) Fatal, riure per no plorar.

2) Doncs com un dia qualsevol aquí a l'AMB, tot Déu parlant en castellà, tots corrent amunt i avall amb un petard ficat al cul, i de tant en tant se sent algú parlant en català. Un dia normal, vaja. Exceptuant el fet que ara, a sobre, he de veure més d'una puta estanquera penjant dels balcons.
  • Florquefaestiu627 2👍 527
    No m'agrada cap llista de les que es presenta. Tot i així, crec que votaré CUP sense estar convençut i perquè el meu vot es compti al bloc independentista, però em venen moltes ganes de fer un vot protesta "inútil" (Pacma, blancs, nul,etc...) perquè em sento molt decebut. 
  • LesttattUsuari sumador33.186 10 22👍 8.378

D’una DUI hem acabat que haurem de votar unes eleccions autonòmiques dictaminades per l’estat espanyol, mentre, estem veient com alguns dels nostres polítics es queden quiets sense fotre res mes que claudicar.

D’aquestes eleccions, haurem de veure com independentistes d’una ideologia de centre-dreta o dreta acabaran votant a la Cup, comunistes que no dubtarien ni dos segons en regalar el país als musulmans, altres invasors...

Entre uns i altres, botiflers i renegats, estan enviant aquest país al pou de l’oblid.

Que com em sento? Per engegar-ho tot a pastar fang.

Tot i que abans no permetre que cap dels dos se’n surtin amb la seva. La lluita continua, mentre Catalunya acabi sent catalana.

• noiqueintentaensenyar412👍 185
    Jo el veig amb ganes d'anar a votar. Una mica cansat i desmotivat, però no ha perdut les forces. Crec que aquest darrer mes hi ha hagut massa situacions que ens han posat als extrems, que ens han fet patir estrés, nervis, desgana, etc. Però veig que la cosa es va recomposant. 
  • the_west_rulez11.785 2 169👍 10.193
    Rallats per haver perdut una batalla a on es podia haver fet molt més, però conscients que a l'altre costat hi ha el feixisme i que no el deixarem passar. Els amics amb els que parlo em diuen que la gent està més mobilitzada que mai. Depèn de nosaltres. 

Entre els exiliats que conec (majoritàriament joves castellanoparlants AMB) la majoria són indepes i han anat a les manis que fem aquí recentment. Els que no estan enregistrats al consulat ja tenen el vol per poder anar a votar i els que sí que ho estem intentarem votar i ja vorem si aquest arriba. 

Resumidament, Espanya farà el que sigui perquè l'unionisme guanyi o tregui el millor resultat possible i, ja que el vot presencial és difícil de manipular (ho dic per experiència com a membre de Mesa) molt probablement tindrem tupinada. Maleït el dia que vaig haver d'anar al consulat a fer un tràmit! 
  • Alfredoriola90 2👍 76

Els irlandesos van patir 800 anys d’ocupació. De fet hi ha una part que encarà resta ocupada. Van patir molts mes derrotes que nosaltres. Finalment el sud se’n va sortir. Perquè? Doncs perquè no van defallir.

Nosaltres tenim que fer el mateix. Anar-hi, anar-hi i anar-hi fins a la victòria final.

Salut!

• rotllan6.611 3 325👍 4.245
    Ja era nacionalista quan penjava dels collons del meu pare. No ens rendirem mai.
    El que em dol més és que tenim el poble més mobilitzat que mai i han capitulat sense condicions i abans de començar el combat de veritat.
    Cal que el poble ens organitzem des de baix i fem foc nou. El més complicat serà articular-ho políticament.
    Ara per ara el 21d els independentistes hem de concentrar el vot a la CUP, ara per ara és l'únic baluard que tenim a les institucions.
  • panagiotis196 1👍 188
    Fa uns dies havia millorat, ara mateix amb les declaracions d'aquests dies veig a la gent molt descol·locada. Diria que molts no aniran a votar.
  • INNOVATORUsuari sumador990 13👍 166
    Mobilitzats com sempre tant jo com el meu entorn. Mai havíem tingut la independència tan a tocar. El que tenim ara senzillament és un escull més, com tants d'altres que hem tingut al llarg de la història. Un escull que no fa res més que fer-nos més forts i més preparats. Ningú va dir mai que la independència fos fàcil.

Si no ens hem rendit mai, ho farem ara? Ni de conya!
  • Hanzel und Gretyl4.035 9 524👍 423

Jo, i mira que ho mire de fora. Enrabiat en els vostres dirigents polítics i de la societat civil. Tot açò que ha passat ja es sabia que passaria. Ho sabia qualsevol llevat dels 4 papistes ignorants. I la resposta a açò és...Abaixar els braços?Proclamar una república per al dilluns plantar-te a Brusel·les per a escenificar els presos avore si aixina Europa reacciona?

Per l'amor de deu, quina colla d'inútils.

Dit això, ara vos toca a valtros exigir-li als governants, però i tant de bò m'enganye, que si be bona part dels independentistes els enviarà a pastar, si la CUP es queda sola anant a per totes, molta gent comprarà el discurs que "no hi ha massa social suficient".

Familiars que si que son Catalans estàn molt decebuts, el pal ha segut molt fort. I tot lo que ha eixit de Santi Vila i que ningú del govern ho haja desmentit els fa caure en la sensació de que tot ha segut un enganyabovos. Com anaven a demanar pendre el carrer si mai han cregut en la DUI?Que tot era una maniobra per a conseguir un referendum, aaaaaltra volta.

Ara es la vostra hora catalans, ara es un altra vegada la vostra hora, per evitar que tot el que heu passat no haja segut per res. Rectifique, no haja segut per tornar enrera. Exigiu als líders de ERC i Convergència anar a per totes, no espereu com a xiquets xicotius que ells decidisquen per valtros. Si no vos movilitzeu i vos asegureu que els vostres dirigents no vos tornaran a trair, ara si, estareu morts.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.969.554 missatges
  • 210.268 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat