Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Us explicaré per què mai Catalunya podrà ser un Estat independent

GatNegre21.494 8 65👍 7.148
Perquè som incapaços de fer autocrítica, anem amb el lliri* i som uns victimistes/ploramiques.

*Només surt el hooliganisme quan discutim entre nosaltres, però a l'espanyolisme anticatalà se li permet apallissar a independentistes i atacar mitjans de comunicació.

Ja està, bona nit. Una última crida a l'autocrítica. Espero que alguns sigueu capaços d'entendre-ho, però sóc pessimista.

Respostes

Configuració
    • GatNegre21.494 8 65👍 7.148
      sóc un pesat perquè és urgent recapacitar, i us veig a tots abduits en aquest somni sense criticar res i donant per bones moltes bogeries que, qualsevol persona que no estigui abduida, se n'adona ràpid.

Estic preoucupat pq no vull que Catalunya mori, i va de cap a la mort si no s'assoleix la independència, però per assoliar-la cal fer-ho molt bé i tocant de peus a terra, no somiant ni amb estratègies avocades al fracàs.
      • willybarna12.538 10 167👍 3.736

GatNegre escrigué:
        sóc un pesat perquè és urgent recapacitar, i us veig a tots abduits en aquest somni sense criticar res i donant per bones moltes bogeries que, qualsevol persona que no estigui abduida, se n'adona ràpid.

Estic preoucupat pq no vull que Catalunya mori, i va de cap a la mort si no s'assoleix la independència, però per assoliar-la cal fer-ho molt bé i tocant de peus a terra, no somiant ni amb estratègies avocades al fracàs.
        Apreciant la teva preocupació, lamentablement, a nivell del racó per exemple, la immensa majoria de independentistes que escrivim aquí, no volem(jo sí, per descomptat) que els catalans ens separem dels castellans que viuen a Catalunya, per tant Catalunya no es podra separar de Castella mentre perduri aquesta mentalitat sociovergent del "Catalunya és un sol poble" entre el nacionalisme i l'independentisme catala.

Perdona'm per ser tant dur, pero es que el temps de l'estetica esta apunt d'arribar a la tanda dels penalts, i almenys per part meva jo vull com a mínim que la nació catalana sobrevisqui, encara que m'haguin d'acussar de ser una persona amb una mentalitat poc oberta(quan realment no ho soc pas).

El que compta de veritat son els resultats, no la éstetica i les paraules.
          aqeusta és una altra....el tema de l'estètica, del teatre, de la performance, dels grans actes solemnes... Això té un límit, tota la solemnitat d'actes que no són solemnes té un puto límit hòstia.

Sempre recordaré aquella imatge de Mas al Palau de la Generalitat signant el decret de convocatòria de referèndum (la consulta del 9-N) rodejat de gent, se li donava una ceremònia a aquell acte...

uff en fi, és desesperant, és una situació molt dura per mi, i suposo q per molts, estic enfadat amb tothom, amb el meu entorn que és bàsicament espanyolam, amb amics independentistes perquè critico les coses q es fan malament, alhora tampoc vull que les meves crítiques facin mal a persones que els poden fer molt mal, és una situació difícil i els nostres polítics crec que l'haurien d'haver gestionat diferent, no generant unes espectatives q eren impossibles, no sé, és difícil, són coses que requereixen molt estudi, molta meditació, molt cervell...i crec que no n'hi ha hagut.
        • __27961__6.367 7👍 1.901
          Cert, res millor per la independència que eliminar el contacte amb els parlants de castellà, contaminen els nostres nens. Segur que així la podrem aconseguir en pocs anys, ens quedarà una República ben bonica.
            La cosa no va per aquí. A Catalunya desgraciadament hi ha una massa social que desitjaria que el català estigués mort i enterrat, gent a la que li fa fàstic sentir parlar català i que en general té un odi ètnic cap a allò català. Això, a Catalunya, existeix. I no dic que siguin tots els votants de C's i de PP, en absolut, no sé quants són però hi són.

Sovint això no ho percebem perquè el catalanoparlant mitjà sempre passa al castellà a la mínima, mai es manté parlant català perquè se sent incòmode, sent que està violentant a l'altre (una victòria de l'espanyolisme, per cert, fer-nos creure que si ens mantenim parlant català amb una persona que et respon en castellà estem sent uns reaccionaris i uns nacionalistes amargats) i per això, per pura praxis dels catalanoparlants, no es fa palés (o no tan sovint com es faria palés del contrari) aquest odi ètnic.

Una doble via segurament el que faria és que en una hi anessin els fills d'aquells pares que s'estimen el català i creuen que és un bé que cal protegir i potenciar, mentre que a l'altre segurament els portarien aquells que consideren que el català és una llengua inútil o que, senzillament, no volen que aprenguin català. I de ben segur que en el primer grup hi haurien mooolts fills de pares castellanoparlants.
              I què aconseguiríem amb això? La via de castellà només pot tenir èxit en certes ciutats de l'AMB, no entenc en què ens podria beneficiar a part d'aconseguir que una part dels castellanoparlants mai se sentin representat per Catalunya i dificultar la ja de per si difícil integració dels nous immigrants. Si l'evidència empírica demostra que seria una millora, estic disposat a canviar d'opinió, però de moment em sembla una mala idea.

Jo visc en un poble de majoria castellanoparlant, i es podria dir que no vaig tenir contacte amb catalanoparlants fins que vaig entrar a la universitat. Jo no vaig veure que els catalanoparlants canviessin d'idioma, de fet, va ser una oportunitat per molts dels que teníem el castellà com a llengua materna per aconseguir parlar amb fluïdesa en català. Jo diria que els únics que tenim tendència a canviar de llengua sempre, siguem catalanoparlants o castellanoparlants, som els podem parlar sense amb poc esforç esforç ambdues llengües.
                Per això dic que cal fer un estudi molt rigorós a fons de les conseqüències. Tu creus que els teus pares t'haguessin portat a una linia castellanoparlant o una de catalanoparlant? Perquè si t'haguessin portat a la segona segur que haguessis dominat el català molt abans.

És un tema complex, però no em de perdre de vista que els anticatalans existeixen, hi són a casa nostra, i fer veure que no hi són no ens durà mai enlloc.
                  Els meus pares m'haurien dut a la catalana. M'atreviria a dir que era el pensament majoritari entre els pares d'aquella generació, que els seus fills a diferència d'ells poguessin aprendre català. 

A la meva escola, entre les dues classes devíem ser unes 40-45 persones, que jo recordi només hi havia 2 noies que eren catalanoparlants, i una va marxar, així de malament estava la cosa.  Per això, jo crec que no hagués canviat res.

Edito: Volia afegir que a Catalunya hi ha una clara majoria de gent a favor de la immersió, i entre els contraris segurament defensen un sistema de 50-50. Els que volen una línia en castellà deuen molt, molt pocs. La seva aplicació no tindria gaire sentit.
  • quatreanys35.274 6 19👍 10.605
    Que ja en portes 3 de fils dient el mateix, que si, que si.
  • onofre7.880 12 273👍 938
     Em fas pena. 
  • John_Catala75 1👍 55
    Tens raó. No hi ha collons a defensar* Catalunya Radio per exemple. Som una ètnia vençuda que fa el ploramiques. Els nostres avantpassats sí que en teníen, de collons.

* trencar-los la cara
  • català_vilanoví1.799 2 897👍 2.270
    Ara t'explicaré perquè Catalunya SÍ serà un Estat independent:

Perquè em surt a mi dels collons, i pels meus pebrots que ens independitzarem. Bàsicament.
  • __28653__23.841 3👍 5.608
    En veritat no som independents per culpa dels nostres polítics que ens han pres el pèl
    • IGNASIcat15.912 11 116👍 2.133
      No tenim tota la informació al nostre abast per anar dient el primer que ens passa pel cap. CALMA!!!!!!

Ningú a dit que això fos fàcil. Et recomanaria a tu i a molts altres que sortiu uns dies d’aquesta dinàmica d’anar a buscar la notícia i l’indici cada segon que pasa. Surt al cinema o al teatre. Ves amb els castellers de Sants (tinc entés que vius al barri de Sants, no?) aquest dimecres a la diada de tots sants a gaudir d’una bona actuació de màxims. Fes panellets cassolans i uns moniatos per demà a la nit i gaudeixe-ho amb la família o amics. O simplement agafa’t un llibre i oblidat durant uns dies de l’actualitat del país. Ens estem encomanant una frustació que no li veig cap mena de sentit i m’amoïna més que l’acció del govern, que ho podria fer-ho millor, cert. Però les seves raons tindran. Que tenim un govern amb gent compromesa i patriotes de pedra picada que volen i procuren treballar per assolir i bastir un estat català.
    • Roderic17.846 15 94👍 8.988
      Em cou però fots bones anàlisis.
      • autokrator13.363 3 157👍 9.112
        De fet hi ha una possibilitat de la que no es parla gaire però que té molts números per ser certa: Que ens hagin guanyat per la força. Que a l'hora de la veritat l'únic que compta és que Espanya està disposada a enviar el "comando piolín" a enviar l'exercit, a enviar els ultres a donar pallises sense que la policia faci res, a acollonar a la gent. I que no hi hagi capacitat de resposta. 

Això és molt possible que expliqui bona part del que està passant. Però si és així que surtin i ho diguin, que ho explicitin clarament, que no volem tirar més endavant perque hi haurà morts, que estan molt bojos, que estan disposats a tot, que no ens ajudarà ningú, etc. El que sigui, però sinceritat, sinceritat per favor. D'una vegada. Però admetre això és admetre una inferioritat, inferioritat en la força. 

En canvi això no passa, al final és més fàcil vendre que hi ha no sé quina jugada amagada, que això Europa no ho permet, etc. Que nosaltres sóm com Dinamarca i ells com Grècia o com Afganistan... Nosaltres sempre som superiors, se suposa que Dinamarca és millor que Afganistan. Però, i si a les males guanya Afganistan?

Doncs millor seguir mentint. 
    • enricmm16.364 10 112👍 5.790

Tu ets l'ALT fent-se passar per comunista. 
      • autokrator13.363 3 157👍 9.112
        T'ho desmenteixo però pots creure el que vulguis perque segons el que a mi m'ha arribat ALT era comunista de jove i crec que deu ser cert perque en algunes coses se li nota la formació marxista. 
    Jo només diré una cosa. Qui siguent catala no es vol separar dels colons castellans que viuen a Catalunya, és simplement perque en el fons no vol que Catalunya es separi de Castella.

Hi han molts vincles emocionals entre molts catalans i la Espanya castellana, la realitat és com és. 
    La millor manera de comencar molts catalans a desconectar mentalment de Castella pot ser amb la implementació d'escoles 100% catalanes només per a catalans, i els colons castellans que vaguin a les seves escoles regides per el model educatiu castellano-espanyol.

Sinó es realitza aquesta agrupació, que acabara cohesionant internament als catalans, Catalunya no es podra separar mai de Castella, atés que els catalans(en la seva immensa majoria) hauran demostrat que no es volen separar dels castellans que viuen a Catalunya.

És el que hi ha, Catalunya no es un sol poble, en Candel, en Pujol, el PSUC i la TVE3 ens han mentit sense cap mena de vergonya.

Lamento ser tant dur pero la vida real és dura  ......  i a vegades cruel.
    • Leathcheann268 1👍 381

willybarna escrigué:
      pot ser amb la implementació d'escoles 100% catalanes només per a catalans, i els colons castellans que vaguin a les seves escoles regides per el model educatiu castellano-espanyol.

• RocBlanc2.005 10 836👍 445
        Més valdria això, una doble línia educativa, que no pas que ens encolomin el castellà com a llengua oficial.
        • Leathcheann268 1👍 381
          Tens raó. A més, les polítiques de segregació ètnica sempre han caracteritzat als estats moderns i civilitzats, que és el que volem que sigui la República Catalana.

Leathcheann escrigué:
            Tens raó. A més, les polítiques de segregació ètnica sempre han caracteritzat als estats moderns i civilitzats, que és el que volem que sigui la República Catalana.
            Catalanisme 65% vs Espanyolisme 35%

Tu escolleixes! O aillem als colons castellans o ens dissolvem els catalans en la castellanitat.
            • Leathcheann268 1👍 381
              És clar, és clar. El fet que avui no siguem independents és culpa de la manca d'integració dels castellans-parlants, no de què siguem uns mesells incapaços de llançar fora a uns polítics que ens han pres el pèl tots aquests anys i, quan s'ha descobert l'engany, uns han fotut el camp i altres ens intenten embolicar de nou amb la pastanaga d'unes eleccions autonòmiques. Ah, i no només no sortim en massa a revoltar-nos contra els traïdors sinó que ja estem fent tots campanya electoral i culpant -com no- als "colons".

Repeteixo:
            No sé, això de la doble via és algo que jo sempre he plantejat i continuo pensant que té moltes coses positives. Crec que una linia en català i l'altre en castellà no separaria entre catalanoparalnts i castellanoparlants, separaria entre colons i catalans, francament ho crec. Però caldria fer un estudi molt rigorós i a fons sobre el tema. El problema és que ni es planteja i em sembla que no és una via que hagi de quedar menystinguda.
        • entremaliat1.591 9 955👍 690
          De fet hi havia un estudi que deia que molts castellanoparlants podien entendre que el català fos l'única llengua oficial a Catalunya, sempre i quan això no fos un impediment perquè els seus fills poguessin formar-se també en castellà, doncs els drets de les persones són alienables.

Penso que donar-los una línia educativa en castellà seria un bon argument per defensar l'oficialitat única del català.
      Evidentment que no som un sol poble Déu meu, evidentment! I aquest és un debat que hauria de formar part dels debats DINS de l'independentisme, i s'hauria d'analitzar amb dades i amb ciència quin és el millor camí a seguir entorn aquest tema. És difícil, però el que no es pot fer és tenir-lo com un tema tabú.

De totes maneres ara mateix el que menys ens convé és iniciar un discurs ètnic, en absolut. A part que és evident que molta gent d'origen espanyol és 100% independentista, de fet la majoria dels aquí presents tenim familia fora de Catalunya.
    • Alwix3.218 9 626👍 1.725
      Una gran part dels fills de la immigració espanyola, vol la independència de Catalunya i la defensen amb gran risc personal. 

En canvi, per Sarrià hi ha moltes catalans de 18 cognoms carolingis que son més espanyolistes que en Rivera, Duran i Lleida, Santi Vila, etc...

Em sembla un comentari lamentable i irreal. 

Es tracta de la destinació, no de l'origen, i aquests comentaris hi treballen en contra. El Relat crea realitat. Compte.

Alwix escrigué:
        Una gran part dels fills de la immigració espanyola, vol la independència de Catalunya i la defensen amb gran risc personal. 

En canvi, per Sarrià hi ha moltes catalans de 18 cognoms carolingis que son més espanyolistes que en Rivera, Duran i Lleida, Santi Vila, etc...

Em sembla un comentari lamentable i irreal. 

Es tracta de la destinació, no de l'origen, i aquests comentaris hi treballen en contra. El Relat crea realitat. Compte.
        La realitat és la que és, els colons castellans son una minoria, la majoria de castellanoparlants encara que siguin unionistes no ho son pas de colons, i tenen tot el dret del mon a ser unionistes, faltaria més.

Els qui els molesta la llengua catalana son els colons castellans, punt. Ja n'hi ha prou de manipular les meves paraules.
    • Ohtar17.776 8 95👍 8.711
      Bona forma de perdre la majoria
    • bronson125 9👍 10
      On vius?  Encara estas somiant? Encara no has despertat a la realitat?
      A Catalunya els 3 cognoms més frequents amb diferencia son:
      Garcia, Martinez i Lopez

I qui es català? El que te 8 cognoms catalans ?
      Jo tinc 7. Per tant ja no puc ser català.
      Quines bestieses planteges?

bronson escrigué:
        On vius?  Encara estas somiant? Encara no has despertat a la realitat?
        A Catalunya els 3 cognoms més frequents amb diferencia son:
        Garcia, Martinez i Lopez

I qui es català? El que te 8 cognoms catalans ?
        Jo tinc 7. Per tant ja no puc ser català.
        Quines bestieses planteges?

Els que el passat diumenge van xiular al Borrell a la manifestació de Barcelona per parlar en catala i el van obligar a canviar el seu discurs al castella, afortunadament només representen a una minoria de gent que viu a Catalunya, per molt que et dolgui.
      • Canyadesucre10.334 3 208👍 17.179
        Amb el tema dels cognoms foteu molta peneta la caspa, si veiessis la majoria de cognoms de la gent que escriu aquí al Racó o que vota independència t'agafaria un atac. Però perquè vegis un altre exemple de com ens importen els cognoms: Tu ets una rata sociata miserable, per tant independentment dels teus cognoms l'únic que et mereixes és anar al gulag.
  • anselm_turmeda6.202 10 347👍 4.109
    Tens raó en el tema de l'autocrítica, però l'autèntica raó per la qual difícilment serem independents és perquè som i, si no canvien les coses, cada vegada serem més una minoria dins casa nostra. Viu més gent a l'Hospitalet de Llobregat que a les cinc comarques de les Terres de l'Ebre juntes.
  • Ohtar17.776 8 95👍 8.711
    Ahir es va fer una mani antifeixista just al barri d'on surten els nazis sempre per anar a plantar-los cara, i tu et vas quedar al sofà rient-te de la gent que hi anava. Cap lliçó per part teva, gràcies.
  • Mercator3.895 3 536👍 3.199
    Gràcies per la teva informació, passi bon dia.
    N'hem d'aprendre un munt dels jueus, una nació que ha sobreviscut durant gairebé 20 segles a la diaspora.

El progressisme, el políticament correcte , la sociovergencia psuquera, el "Catalunya és un sol poble" i la militancia esquerrano-convergent ens faran desapareixer la llengua del país i convertiran a Catalunya en terra castellana en menys de dues decades.

• __32331__3.226 1👍 2.836
      Els Mossad, l´ull per ull i dent per dent... i tantes altres coses.

Fenià escrigué:
        Els Mossad, l´ull per ull i dent per dent... i tantes altres coses.
        Doncs si, i no nomes a nivell d'autodefensa.

En l'educació per exemple durant el temps en el qual els jueus no tenien estat escolaritzaven els seus fills amb el sistema jueu, en paisos en els quals ells eren una petita minoria.

Aqui que tenim 2 comunitats linguistiques(i nacionals) i el rebuig a la nostra llengua és minoritari entre els membres de la comunitat linguística castellanoparlant, el que jo no entenc és perque no es fa una doble xarxa escolar, aixi s'aillen socialment als colons ja que la majoria de castellanoparlants escollirien la linea en catala, i l'us social del catala entre el jovent aniria augmentant progressivament, així com els resultats electorals del catalanisme, quedant partits ambigus com Potemmos-Colau-ICV desactivats.

Doncs jo crec que Castella sap que una doble xarxa escolar a Catalunya només dividiria la comunitat castellanoparlant de Catalunya en dues parts, i una de les quals s'aniria catalanitzant progressivament, Castella ho sap aixo(a l'igual que les cupules de Convergencia i ERC) i per aixo no vol una doble xarxa escolar a Catalunya sinó una única xarxa bilingue, i segurament l'estat supremacista castella els hi esta pagant cada mes una morterada de pasta a comptes suissos a les cúpules de Convergencia i ERC, per tal de que mantinguin la linea escolar unica, perque amb doble xarxa l'us del catala anira guanyant terreny entre el jovent, i com més percentatge de catalanoparlants hi hagui a Catalunya, doncs més catalanisme i més sentiment nacional catala hi haura.

A les cupules de CDC i ERC si desapareix la llengua catalana en 30 anys tant sel's hi n'enfot, ells ja s'hauran fet milionaris amb l'ajuda de Castella.
    • cristinon26.758 9 41👍 1.462
      quan us llegeixo dir aquestes coses de v egades penso que us posa i tot

perdona eh
    Si en una manifestació independentista, o a favor del referèndum, algú hi participa amb una bandera espanyola, tothom l´aplaudeix; però si algú s´hi presentés amb una bandera d´Israel, li trencarien la cara. Això recorda també les agressions a independentistes, fa anys, al Fossar de les Moreres o al Pi de les Tres Branques. Per alguna estranya raó, els catalans som uns cagats davant els espanyols, però no ens importa barallar-nos amb altres persones que no són enemics.

Fenià escrigué:
      Si en una manifestació independentista, o a favor del referèndum, algú hi participa amb una bandera espanyola, tothom l´aplaudeix; però si algú s´hi presentés amb una bandera d´Israel, li trencarien la cara. Això recorda també les agressions a independentistes, fa anys, al Fossar de les Moreres o al Pi de les Tres Branques. Per alguna estranya raó, els catalans som uns cagats davant els espanyols, però no ens importa barallar-nos amb altres persones que no són enemics.
      Els encertats arguments que aportes encara donen més validesa a les meves idees per tal de cohesionar més fortament al colectiu catalanoparlant i acabar atraient cap al nostre bandol a un percentatge considerable de castellanoparlants, comencant a deixar realment aillats als colons castellans que viuen a Catalunya de la immensa majoria de la resta de la societat.
        Jo sóc d´aqueixos castellanoparlants, i com a hereu d´una cultura andalusa que he mamat sempre, dècades, vivint a Andalusia, et dic que penso diferent a la majoria d´independentistes, no sóc com els catalans d´arrels catalanes. Jo no em deixaria trencar la cara alegrement, potser un dia per obtenir la foto desitjada per a la comunitat internacional... però un cop han marxat els periodistes i ha caigut la nit...
        Un dels llibres que m´ha impactat més, llegir fa molts anys, fou "Mossad, la història secreta" Això  de cercar enemics per tot el món i fer-los pagar pel que han fet, sempre m´ha apasionat. La sang jueva no sortia de franc.

Fenià escrigué:
          Jo sóc d´aqueixos castellanoparlants, i com a hereu d´una cultura andalusa que he mamat sempre, dècades, vivint a Andalusia, et dic que penso diferent a la majoria d´independentistes, no sóc com els catalans d´arrels catalanes. Jo no em deixaria trencar la cara alegrement, potser un dia per obtenir la foto desitjada per a la comunitat internacional... però un cop han marxat els periodistes i ha caigut la nit...
          Un dels llibres que m´ha impactat més, llegir fa molts anys, fou "Mossad, la història secreta" Això  de cercar enemics per tot el món i fer-los pagar pel que han fet, sempre m´ha apasionat. La sang jueva no sortia de franc.
        • cristinon26.758 9 41👍 1.462
          Fenià perdona una pregunta : vols dir que els antigament anomenats ´´xarnegos´´ o catalans d´arrels no catalanes aguanten menys o es defensen abans de les òsties que els catalans d´arrels catalanes?

potser sou son més agressius?

el meu pare era de jaen

la meva mare és catalana

jo per tant no tinc totes les arrels catalanes tampoc
            La meva família materna és de Jaen; el meu pare nascut a Jaen però d´arrels gallegues i fou guàrdia civil sota el franquisme (com el seu pare). Si vas per Jaen, ja veuràs com allí la gent no és d´esperit pacifista; si algú els envaís, no pararien ni l´altra cara ni res. I ja has vist els de Huelva: "A por ellos!"
            La cultura que jo he mamat és la del "ull per ull, i dent per dent", o millor dit "si t´insulten, els trenques la cara i els fas fora a puntades de peu", o més encara "a la merda tot foraster que vulgui governar-nos, i qui pensi diferent és l´enemic fastigós."
            Jo tenia una estelada penjada al pis d´andalusia l´any 2010 i em llençaren ous al balcó i m´insultaren i amenaçaren des del carrer: així és la democràcia allí. Evidentment, l´altre dia vaig veure una bandera espanyola al meu carrer ací a Catalunya, vaig anar al pis, vaig picar a l´interfon i vaig dir-li a qui es va posar: "La bandera espanyola és teva?", "sí" (va respondre), i jo li vaig dir "Molt bé" i vaig marxar; poc després la bandera ja no hi era. Algú es pensa que jo m´abraçaré a algú que porti una bandera espanyola, ni que estigui votant en el referèndum?, no, per mi també són l´enemic; tothom que no estigui a favor de la independència és enemic, encara que reconegui el dret a l´autodeterminació.

• Rolf Steiner12.947 10 163👍 5.287
    El que has de fer es pujar a Montserrat i ressar.
    I no molestis als que estem treballant, carallot.
  • UsuariV11.466 5 179👍 6.904
    En realitat vau començar a  perdre la possibilitat de ser independents el dia que vau decidir que català és tot aquell que viu i treballa a Catalunya.

Publicitat

Fòrums

• 9.284.099 missatges
  • 220.642 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat