Publicitat

Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Junqueras: "En els propers dies haurem de prendre decisions que seran difícils d'entendre"

Esbojarrat3.852 9 542👍 1.182
El líder d'Esquerra Republicana (ERC), Oriol Junqueras, ha avisat que en els propers dies el Govern haurà de “prendre decisions” i que “no sempre seran fàcils d'entendre”. Reconeix que hi haurà “moments d'incertesa, de dubtes o contradiccions” entre el que volen aconseguir i el camí per obtenir-ho.

En aquest context, Junqueras, en un article d'opinió signat en El Punt Avui, titulat ‘En el camí que ens queda per recórrer’, deixa les portes obertes a participar en les eleccions del proper 21-D: “No tenim una altra opció que seguir endavant, acumular forces, seguir carregant-nos de raons (...) sense renunciar mai a les urnes per validar la República, i preparant, al mateix temps, uns futurs comicis que han de ser claus en l'assentament d'aquesta República”.

http://www.lavanguardia.com/politica/20171029/432449796234/junqueras-avisa-decisiones-dificiles-elecciones-21d.html

Se'ns pixen a la cara i ens diuen que plou.

Respostes

Configuració
  • FollUsuari sumador77.873 12 3👍 41.107
    Les eleccions són una trampa no veieu que il·legalitzaran programes independentistes?

Amb tot el que han fet estic convençudíssim de que ERC+PDcat+CUP les guanyarien i fins i tot ampliaríem majoria, però creieu que ens deixarien presentar-nos-hi com si res i deixar-los amb un pam de nas davant tot Europa?

Si han fet el moviment de les eleccions és perquè ja saben que il·legalitzaran partits/programes, no permetrien pas que les tornéssim a guanyar perquèl ridícul davant d'Europa seria majúscul.

Però també s'ha de mesurar molt bé el que fem, no hi hem d'anar però hem de mesurar molt bé les conseqüències i com guanyar el control del país. I ens hem de preguntar si CSQEP s'hi presentarà, perquè si no ho fan pot ser un bon fracàs d'eleccions que no arribin ni al 50% de la participació.

S'ha de pensar què farien els alcaldes, s'aconseguiria que no hi haguessin urnes a tot el territori?

Si ens hi presentem quin seria el relat? Perquè la independència ja s'ha declarat, fins que no es facin gestos per controlar el territori quin sentit té parlar de "constituents"?
        D'acord però si deixem de pensar en clau autonòmica fa falta un pla. Si ens la juguem a fallar i que ens reprimeixin i tinguem un Parlament amb Ciudadanos, PP i PSC majoria és perquè hi ha d'haver un pla. 

El pla de moment és anar-les veient passar, no veig que hi hagi cap intenció d'agafar el control de les infraestructures i les finances. I així l'Estat Espanyol pot anar fent, pot celebrar unes eleccions, pot posar un Parlament amb Arrimadas de presidenta, què farem? Resistència pacífica uns dies?

Si el govern no fa cap cop de puny sobre la taula els ciutadans no sabem cap a on tirar. I de moment s'ha acatat tot el que han continuat dient i ja veig per on va la cosa perquè ja s'està preparant el terreny per presentar-se a aquestes eleccions.

I jo dic: si no hi ha cap pla millor presentem-nos-hi, si no ens hi presentem que sigui per agafar el control del territori d'una vegada, que totes i cadascuna de les mesures que intentin fallin, que els catalans puguem començar a posar els diners a l'Agència Tributària de Catalunya i que els diners comencin a faltar a les arques a Madrid. Si no, res no es mourà.
        • AviMarcelinero11.429 6 183👍 5.232
          No sabem quin és el pla. 

He llegit x twitter als set-ciències comprant posible relat eleccions 21D amb llistes màgiques, que si fem boicot al 21D ens situem a nivell espanyol i bla, bla, bla. Tot palles mental autonòmiques.

Si ens presentem perdem credibilitat interna i externa. Sembla mentida que ho tingui més clar un govern estranger que natros.

"Pert favort".

I parlant de fets:

Trapero ha acatat.
          Ferran, de moment, signa com a comisari i no com a major.
          Demà és dilluns

Fantàstic, però per mi la credibilitat la perdem perquè no hi ha un pla per controlar el territori i els recursos que forci realment la situació.

La credibilitat no la perdem per les eleccions, si ara mateix controlessim els recursos ells farien un parlament a part per les seves eleccions però a Madrid no arribaria ni un duro i la situació seria insostenible.

Poden fer tot això perquè nosaltres no passem a fer passos per controlar el territori i les finances perquè tenim por.
              Ja em disculparàs si se suposa que no tenim ara control, no el tindrem d'aqui 2 mesos.

Duros a quatre pessetes, no gràcies!

Si se suposa que no el tenim, el conquerim boicotejant unes eleccions imposades per un govern estranger, per exemple.

D'això se'n diu ser sobirà i qualsevol altra cosa és genuflexió. I un acte de sobirania rera l'altra s'arriba al reconeixement internacional. No pas acatant eleccions imposades després d'haver-nos proclamat República.

Però ja veig jo que s'estan comprant eleccions per fer veure que som l'hòstia.

Flipo amb els catalanets.
                Jo opino que si el tenim el que hem de fer és exercir-lo per controlar les finances. Ells llavors poden anar fent totes les eleccions que vulguin que qui controli la pasta controla el país.
              • PeixVerd13.217 7 159👍 5.893
                No és molt lògic que vagis donant lliçons d’independentisme quan utilitzes el terme “catalanet” com quelcom despectiu.
                  El catalanet és aquell que es queixa i queixa i queixa maldant a qui no és prou independentista i quan arriba el moment de la veritat és el més gran dels regionalistes.

I té la poca vergonya de vendre - ho amb subterfugis que no es creu ni ell mateix.

Aquest cap de setmana el Racó ha estat envaït per aquests.
            • marcje3.233 6 621👍 1.046
              Tu creus que en dos dies ja podem controlar els recursos i les finances????
          • Rigel65.393 11 5👍 34.068

AviMarcelinero escrigué:
            Trapero ha acatat.
            Ferran, de moment, signa com a comisari i no com a major.
            No et facis il·lusió amb això. Major és una graduació, independent del càrrec de cap del cos. Això que dius no és mostra de cap desacatament ni de cap malestar de res, simplement aquest que tu anomenes ha estat nomenat cap del cos (un nomenament), no pas major (una graduació a la que s'hi accedeix mitjançant oposicions).

AviMarcelinero escrigué:
            Demà és dilluns
            Malauradament.
              De veritat que flipo.

El càrrec de Major és un càrrec de confiança. Si fos per opos faria anys i panys que estaria Trapero (o qualsevol altre i de forma vitalícia).

I no l'haguessin pogut cessar d'aquesta manera; per acomiadar a un funcionari fixe ha d'haver una sentència ferma per un delicte greu.

Un cessament fet de matinada, per cert.

Que ell ha acatat, doncs bé. Ell sabrà perquè, però de ben segur que no li servirà per a que li tinguin cap mena de consideració des de madrid.

De moment, i això és un fet, no tenim un nou major dels Mossos.

I jo no em faig il•lusions, només miro de gaudir de la proclamació de la República, no posar - me en mode menjamerdista i ni molt menys en mode autonomista. Ni gaudir d'això sabeu, 25 anys fent el plasta i donant lliçons de puresa a tot Déu i arribat el moment d'exercir com a sobirans fent-vos palles de perdedors autonomistes.

Ja veurem que passa demà i veurem si realment se vol concòrrer a eleccions i com. Si ens atenem a la legalitat catalana, toca procés constituent.
      • autokrator13.650 3 150👍 9.481
        I per si quedava cap dubte ja ha dit la Sexta que la direcció de Podemos a Espanya ha intervingut la direcció de Catalunya i desautoritzat a l'Albano. 
    • GonexarUsuari sumador9.750 15 219👍 2.552
      No il·legalitzaran res, faran tupinada.

Les ambaixades que sempre boicotejaven el vot exterior ja estan fent córrer avisos urgents per votar el 21D. Si el PP controla la Gene, elegirà els de les meses, si a més fan recompte amb INDRA ja serà la cirereta del pastís. A sobre subvencionaran trolls ''cupaires'' que demanaran abstenció, volen l'escenari 2009 del País Basc.

A sobre, s'ha de decidir ja, pq si no es presenten candidatures no hi pots concórrer. 

Aquestes eleccions estan amanyades ja, o se les biocoteja o es preparen eleccions de la República abans o el mateix dia.
    • llombai5.739 8 372👍 1.402
      Les eleccions són una trampa no veieu que il·legalitzaran programes independentistes?

Que consti d'entrada que no tinc gens clar què hem de fer, però precisament com que la independència ja està declarada potser no caldria que els partits s'autoqualifiquessin com independentistes, no?.
      En tindriem prou amb que siguin els nostres: Junqueras , Puigdemont, Gabriel, ....

• autokrator13.650 3 150👍 9.481
      No crec que il·legalitzin partits, per començar no tenen temps d'aquí a la presentació de candidatures. Ni sommiant molt poden forçar tant la legalitat i els terminis. I això d'il·legalitzar programes no sé d'on surt, no existeix cap previssió legal per fer una cosa similar. 

Una cosa que pot passar és que facin el moviment pensant o tenint indicis que l'independentisme pot caure. Jo no ho veig però jo visc en un lloc molt concret i no sé com està anant a la resta del país. 
  • M3nkitos61 1👍 41
    No enenc que preten JxSI. La veritat es que m'esta costant defensar els seus postulats. M'oposo al 21D.
  • Trumpista1005.568 2 388👍 5.436
    L’Oriol ja prepara el territori per dir que ERC es presenta a les eleccions autonòmiques del 21-D
  • pukyxdUsuari sumador13.592 14 152👍 741
    Una alternativa a l'escenari de legitima l'aplicació del 155 que sembla que proposen PDeCAT i ERC seria que el govern català convoqués unes eleccions pròpies constituents, el mateix dia o no. Que l'independentisme fes boicot a les del 21D i no hi col·laborés. 

D'aquesta manera guanyaria el relat qui pugués dur a terme un procés electoral amb més garanties i més participació. És a dir, els annexionistes participarien del procés electoral organitzat per Espanya i els republicans que respecten la sobirania del poble català en el procés organitzat pel govern legítim de la República.
  • grinfildUsuari sumador25.130 15 45👍 4.382
    Ara mateix estem com quan Alemanya va envair Holanda. Què va fer el govern ? Què van fer els funcionaris ? Què va fer la gent ? 

Tots posem-nos a lloc. Aquest cop els de la gestapo no ens poden afusellar. 
  • almogaver2009175 10👍 113
    No nem bé.
  • RESILIENT2.831 3 675👍 2.466
    Junqueras, que també ets un traïdor és prou fàcil d'entendre.
  • pitxuli402 4👍 397
    DIVIDE ET IMPERA
  • Picany7.490 11 290👍 2.027
    Tot és molt i MASSA difícil d'entendre.

Ja ens hi anem acostumant. Tanmateix això esmola l'enginy.
  • quatreanys35.403 6 19👍 10.723
    Han passat els mesos i ja sabem del cert el que volien dir.
  • ocelldefoc4.143 6 517👍 1.502
    Sempre em van intrigar aquelles declaracions.
  • dumis1.966 6 851👍 1.240
    I avui ha seguit en la tònica enviant-li una carta a Felipe González. Realment si que costa d'entendre. Per cert, no entenc les joventuts aquestes d'Esquerra. Això són els joves? Això volen? Més que un partit independentista això sembla una acampada cristiana ...

Estic veient el Junqueras i em preocupa (sobretot pel país i espero no equivocar-me ni molestar a ningú) però si ets creient i caus a la presó se ten pot anar una mica l'olla (conec el tema). Aixi que el que digui o faci en la seva situació ho hem d'agafar molt amb pinses perquè s'agafen molt a la Bíblia i els hi agafa una mena d'obsessió ( mecanismes de defensa). I amb tots els meus respectes per les religions: pau, amor i perdó estan molt bé però quan els altres t'estan destrossant cal posar-hi altres ingredients. I sobretot quan el que està en joc és el futur o el present d'un poble. No són tonteries. Espero equivocar-me, de debò. 

Publicitat

Fòrums

• 9.301.892 missatges
  • 221.326 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat