Fòrum

[Vicent Partal] Cada hora és una victòria per a la República

Rigel53.497 9 9👍 21.037

Cada hora és una victòria per a la República

«Que no passe res és el millor senyal. Que el govern de la República governe i que el parlament de la República legisle. I deixem que Espanya intente fer eleccions no sé quin dia de desembre»

Proclamada la República, Catalunya ha fet aquestes darreres hores els primers passos com a estat independent. Aquestes hores són sempre les més difícils. La normalitat no arribarà de seguida i ens l’haurem de guanyar. Ningú no ens posarà fàcil res. La resta dels estats europeus o bé han callat (i els silencis cal apreciar-los molt, un dia com avui) o bé s’han manifestat en contra del reconeixement diplomàtic del nou estat. Això és normal. Abans de fer cap pas que els enemistarà segurament durant anys amb Espanya, necessiten l’assegurança que la República és una entitat real, forta i que camina per si sola. Només en la mesura que siga visible la capacitat de controlar el territori i que siga efectiu el govern del país, les declaracions en contra d’avui mateix es tornaran reconeixements, com ha passat en totes les proclamacions d’independència. Que ningú no espere, però, cap reconeixement ni aquest cap de setmana ni els dies vinents. Abans ens miraran amb lupa i hauran de passar moltes coses encara.

Sense que et reconeguen els altres estats, no hi ha una independència efectiva. Però per a ser un estat independent no és necessari que et reconeguen els altres estats, en un primer moment. Per això, la cosa més important, i en la qual ens hem de concentrar ara mateix, és superar aquest cap de setmana, primer, i la setmana vinent, després. I l’altra i l’altra i l’altra. Pas a pas.

L’estat espanyol ha reaccionat amb més prudència que no era previsible. Sens dubte, l’avís de Donald Tusk i la Unió Europea en el sentit que no acceptaran una reacció violenta ha fet efecte. Però sense violència, sense una acció violenta, es fa difícil d’entendre de quina manera pensen imposar les decisions que ells opinen que estan emparades pel 155. Diuen que Puigdemont ja no és president, que el govern està destituït, que el parlament ha quedat dissolt i que hi haurà eleccions no sé quin dia de desembre. Però què faran si el president de la República, Carles Puigdemont, continua manant des de palau? Si el govern de la República, el que van triar els ciutadans en les eleccions del 27-S, continua treballant? Si dilluns el parlament legítim de Catalunya es reuneix al palau de la Ciutadella? La decisió de fer aquesta convocatòria tan peculiar d’eleccions al mes de desembre és també un detall molt interessant. Han passat de dir que controlarien la comunitat autònoma de Catalunya durant sis mesos com a mínim a convocar eleccions literalment en el menor temps possible. Alguna cosa es meu que no sabem què és

Nosaltres, mentrestant, ens hauríem de posar al cap ara mateix una sola fita: cada hora és una victòria per a la nova República. Així que la normalitat del pas de les hores, simplement, és el millor que ens pot passar. Que no passe res és, realment, el millor senyal. Que el govern de la República governe i que el parlament de la República legisle és el millor que ens pot passar. I deixem, mentrestant, que Espanya intente fer eleccions no sé quin dia laborable (?!) del mes de desembre. A veure si poden posar urnes, a veure si poden obrir col·legis, a veure quanta gent hi va a votar. Perquè si no les poden fer amb unes mínimes garanties o si vota molt poca gent, aleshores és quan demostrarem al món, eixe dia, que el govern de Madrid ja no controla el territori de la República Catalana. I és a partir d’ací, no crec que abans, que començaran a passar coses en l’àmbit internacional.

PD. Jo tampoc no entenc què  fa la bandera espanyola encara onejant dalt de Palau. L’única explicació que se m’acut és un tecnicisme: el govern de la república encara no s’ha reunit de manera oficial i no ha pogut aprovar, per això, els decrets corresponents.

Pel que fa a la dimissió del director general de la policia, que ningú no faça cap drama. No sé si els he comptat bé però em sembla que Mariano Rajoy ha dit que cessava 140 persones en els seus càrrecs. 139 segueixen on eren i l’únic que ha fet cas del president espanyol es substituirà de seguida. 139 contra un sembla un bon resultat…

https://www.vilaweb.cat/noticies/cada-hora-es-una-victoria-per-la-republica-editorial-vicent-partal/

Respostes

Configuració
  • Menphis46.151 10 10👍 2.228
    Desembre? Lo vint-i-cinc de desembre, fum fum fum! :-) Què us portarà enguany lo tió?
    • Menphis46.151 10 10👍 2.228
      A nivell de discurs polític és simplement qüestió de fer allò que fem sempre: sessions de Parlament, sessions de govern, etc. Com sempre, vaja.
    • Segon_usuari_Bob5.039 9 432👍 4.068
      Exacte.

El problema que veig és que sembla que volen que tot continuï com si res. Cap ordre executiva aquest cap de setmana, dilluns serà un altre dia, com si els espanyols no existissin.

Però com els que es juguen la presó ara són una pila, ja sabran el que es fan.
  • henke56.023 10 7👍 8.999
    Al final ha resultat que no... 
    • Picany5.700 9 382👍 842
      El poll i la puça van fer un berenar...
    • FreeCATll·ll1.961 3 842👍 828
      Deixa't de collonades i de lamentar-te per tot i apuntat a la XarxaCR i al CDR company!
  • Trollathor115👍 95
    Ostia puta, el Partal, sí nano, sí, cada hora és una puta hora històrica.

Li donin pel cul al Partal dels collons, aquest paio no sé si està apardalat o apollardat, però és un inútil.

Mira que me'l llegia sempre que en Rigel en penjava les seves divagacions al Racó, però ostia puta, és que no n'encerta ni una, aquest paio viu al seu núvol de fantasia i coloraines i toooooooooooooot és un puto moment històric. 

Al final aquí els que més l'encerten són l'Autokrator i en Henke.

Apa, ja està, ja m'he quedat descansat, ho necessitava.
    • enricmm13.778 9 145👍 3.406

Trollathor escrigué:

Que no, home, que no, que els que anem avisant som uns frikis rencorosos a qui no s'ha d'escoltar, no fos cas que comencéssim a ser madurs i autocrítics i s'acabés la moma del catalanisme consistent a vendre'ns pastanagues. Pastanagues carregades d'il·lusions, però pastanagues al cap i a la fi. 
      • Trollathor115👍 95
        Pastanagues per tutti, que me las quitan de las manos (que me les treuen de les mans).

Sento els renecs del missatge, avui estic de molt mala folla.
        Sembla que el Racó ha tornat al seu Racó-style (valgui la redundància cíclica).

Jo no sóc de cap partit i me la pelen tots (uns em fan més ràbia que d'altres, això sí).
        I aquí ja hi tornem a ser amb les discusions partidistes de sempre. Que cadascú defensa allò seu, ja ho sé. Però volia pensar que allò nostre, allò de tots en aquests moments, s'hauria d'imposar per sobre de partits i polles en vinagre. Però ni les cúpules ni les bases (com a mínim les bases raconaires) sembla que estiguin per cap labor comuna (comuna de comú, no dels putos colauers).

Els espanyols ens follaran però ben follats. Com surti l'Arrimadas, el botifler ballarí, o el tros de soca fatxenda, serà per cagar-s'hi. La tarongeta me la posa dura, tot s'ha de dir, però una cosa no té a veure amb l'altra. 

Ara si dic que una llista amb el President seria un cop d'efecte de cara a la comunitat internacional, que ens està observant, em diran que sóc un conver o pedecater o el puto nom que es fotin ara o d'aquí a dos anys. Que també tenen raó amb malfiar-se del PDeCAT, vistos alguns antecedents.

Doncs que hi fotin a la llista al Rufián o al Garganté de segon candidat, per a substituir en Puigdemont tant bon punt es pugui. i a córrer. Amb aquests, s'acabarien les ximpleries de cop.

Salut!
      • Trollathor115👍 95
        Hola enricmm, disculpa que et molesti, abans deia lo de la llista unitària, que no t'ho deia a tu sinó tot parlant en general, i ara m'acabo de passar per aquest fil:
        https://www.racocatala.cat/forums/fil/214469/pdecat-va-descartant-lagrupacio-delectors-democrates-accepta-concorrer-erc

Total, que com bé dius, pastanagues i més pastanagues (again and again). Pensava que potser s'havia acabat ja la collita pastanaguera, però es veu que en tenen un stock inesgotable.

En fi, me'n vaig una estona a fer companyia a en Partal...

Salut!
          Fer companyia a en Partal? En Partal suca de l'erari de l'autonomia de fireta com tota aquesta trepa. El Partal es dedica a vendre droga per al pensament, és un camell de les il·lusions. L'única manera que tens de fer-li companyia és sucant tu també del pastís autonòmic. Si no hi suques, no ets pas company seu sinó un mort de gana enganyat més. 
          • Trollathor115👍 95
            Ja, em referia a que me n'anava a pastar una estona.

Em dedicaré a fer el troll, a veure si em va millor, com a mínim és menys estressant que preocupar-se de com està el mercat de pastanagues

Salut!
          • willybarna9.297 9 229👍 1.752

enricmm escrigué:
            Fer companyia a en Partal? En Partal suca de l'erari de l'autonomia de fireta com tota aquesta trepa. El Partal es dedica a vendre droga per al pensament, és un camell de les il·lusions. L'única manera que tens de fer-li companyia és sucant tu també del pastís autonòmic. Si no hi suques, no ets pas company seu sinó un mort de gana enganyat més. 
            Com es podrien desintoxicar/desenganxar segons tu, als enganxats/adictes a la merda que subministra el traficant Partal?

I no em refereixo pas ací al racó, que la mercancia del Partal que distribueix aquell estrellat que té per camell(tot i que molts suscrofes del racó fumen merdes diferents) només causa estralls limitats en la seva magnitut.

Related image

Em refereixo a la gent nacionalista i independentista catalana de bona fé, que en la seva immensa majoria sembla abduida per els mitjans de comunicació processites/sociovergents.

Alguna manera hi ha d'haver per tal de que almenys, encara que sigui lentament, es comenci a obrir els ulls de gent del carrer.

Alguna idea original?
              El primer que cal fer per desintoxicar algú és preguntar-se si vol ser desintoxicat. Volen els catalans deixar el pensament desideratiu màgic i afrontar la independència com realment cal afrontar-la? Si la resposta és que sí aleshores podem plantejar mètodes de tractament per assolir l'objectiu de desintoxicar-los. Si la resposta és que no, aleshores no hi ha res a fer. I en el cas dels catalans, em temo que malauradament la resposta és que no tot i que començo a observar cada vegada més gent que sí, però encara són molt minoritaris. 

enricmm escrigué:
                El primer que cal fer per desintoxicar algú és preguntar-se si vol ser desintoxicat. Volen els catalans deixar el pensament desideratiu màgic i afrontar la independència com realment cal afrontar-la? Si la resposta és que sí aleshores podem plantejar mètodes de tractament per assolir l'objectiu de desintoxicar-los. Si la resposta és que no, aleshores no hi ha res a fer. I en el cas dels catalans, em temo que malauradament la resposta és que no tot i que començo a observar cada vegada més gent que sí, però encara són molt minoritaris. 
                Totalment d'acord! Pero com bé dius, de moment son minoritaris els qui volen obrir els ulls, tot i que a poc a poc aniran augmentant en nombre.
                  Les trilerades del 10 d'octubre, d'anar-se'n de cap de setmana després de declarar la independència o d'ara amb la Forcadell dient que van declarar la independència de broma ajuden a obrir els ulls de cada vegada més gent. 

enricmm escrigué:

Trollathor escrigué:

Que no, home, que no, que els que anem avisant som uns frikis rencorosos a qui no s'ha d'escoltar, no fos cas que comencéssim a ser madurs i autocrítics i s'acabés la moma del catalanisme consistent a vendre'ns pastanagues. Pastanagues carregades d'il·lusions, però pastanagues al cap i a la fi. 
        Ara mateix tothom te el cap posat en les eleccions del 21D. A mi el que em preocupa es que malgrat que la CUP i ERC puguin consensuar un programa de mínims(sempre anant cadascú amb la seva propia llista), que el PDCAT tracti d'aigualir aquest mínim comú, buscant qualsevol pretext, i aixo pugi exercir pressió contra ERC per tal de que aigualisquin també aquest mínim comú denominador, que en teoria hauria de ser compartit pels 3 partits.

• planta86👍 38
    Una victòria històrica 
  • Nou Barris15.696 7 115👍 10.435
    Si voleu saber què passarà, és tan fàcil com llegir una predicció d'en Partal: el contrari del que digui és el que s'acabarà esdevenint.
  • GatNegre20.525 7 68👍 5.729
    Aquest home està enfonsat en el més profund dels ridículs. Però ell no parla pels crítics, pels que pensen i pels que raonen, ell li escriu a les tietes el que volen sentir, i així van passant els dies

És ben trist.
  • Màgor11.473 9 174👍 2.489
    Qualsevol que tingués dos dits de front i una mica d'història de Catalunya s'havia que el que es va fer el 27S era un Companys. Un nou 6 d'octubre. Una nova cagada.
    • Nou Barris15.696 7 115👍 10.435
      No crec que sigui comparable: l'Estat català del Sis d'Octubre es va defensar amb totes les conseqüències. Va ser una desfeta de ca l'ample, sí, però com a mínim ho van intentar. La recent República catalana, per contra, ja ha nascut morta. No hi havia ni tan sols la voluntat de materialitzar-la en els seus aspectes més bàsics.
      • Ballester6.425 6 336👍 1.615
        Esperem una mica a fer el veredicte. Des del cim de la muntanya, la muntanya es veu molt poc clara 

Potser d'aquí a uns anys, els escocesos o flamencs posaran Catalunya al grup de noves repúbliques independents on van passar uns mesos entre la proclamació i la independència efectiva.

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.969.554 missatges
  • 210.268 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat