Publicitat

Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Declaració institucional del MH President Carles Puigdemont a les 21.00 h

Albufaire2.584 1 708👍 3.317
Pocs minuts després que Rajoy anunciés la suspensió de l'autonomia, Puigdemont ha comunicat que participarà a la manifestació d'aquesta tarda convocada inicialment per denunciar l'empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, segons ha pogut confirmar NacióDigital. D'aquesta manera, la marxa d'avui es convertirà en un clam a favor de les institucions catalanes i en contra de l'aplicació de l'article 155.

Inicialment havien de participar a la manifestació de la Taula per la Democràcia la majoria de consellers però no pas el president Carles Puigdemont. Per altra banda, farà una declaració institucional a les 21.00, segons ha anunciat el Govern en una nota de premsa.

http://www.naciodigital.cat/noticia/140979/puigdemont/respon/suspensio/autonomia/assistint/manifestacio?rlc=p1

Quines expectatives i sensacions teniu, catalans?

Respostes

Configuració
  • lisboeta2.960 13 649👍 479
    Estic molt perdut intentant acompanyar tot això, algú m'en pot fer cinc cèntims? 
    Se suposa que convoca el ple del parlament perquè aquest discuteixi com reacciona al "155"? O per que declari la independència?
    I perquè només el divendres i no abans?

Racionalment imagino que l'estratègia de tot això era deixar palès que el govern espanyol es nega a negociar i només imposa i prohibeix, però em sembla que l'independentisme està deixant una imatge massa confusa i de falta d'estratègia.
    El govern espanyol per motius obvis també, però això de que si tu dius X jo faré Y i si tu dius Z jo faré W no deixa ningú bé en la pel.lícula.

Perdoneu, potser és que jo sóc un simple portuguesinho habituat a coses més simples i directes i tanta "estètica " em perd.
    A l'estat espanyol tot és massa complicat .

• __28653__23.841 3👍 5.608
      El meu condol per la gent morta en els incendis de Portugal
    • Mafan916 1👍 848
      Si et serveix d'alguna cosa no ets pas l'unic. Aqui molts tambe estem perduts.

He trobat una possibla explicacio en aquest article:

https://www.vilaweb.cat/noticies/prepareu-vos-per-defensar-la-llibertat-divendres-al-vespre/

Ara tot s’encara a divendres. Segons que ha pogut saber VilaWeb, serà el dia que el Parlament de Catalunya prendrà mesures clares. No estem en condicions d’aclarir quines seran, més enllà de la definició (‘clares’) que hem pogut aconseguir de fonts parlamentàries de Junts pel Sí. Però no hi ha marge: l’única mesura raonable divendres serà l’activació de la república. Per això sembla que el ple es porta a aquest dia. Per fer-lo en paral·lel amb el del senat espanyol. Proclamar la república dies abans podia obrir la via que Espanya intentés detenir el govern sense haver d’activar aquest 155 que tants i tants problemes li acabarà causant. Declarant la independència al mateix temps que Espanya declara la dictadura, les coses queden completament clares i els procediments s’activen sense marge per a les trampes ni els subterfugis.

Saudações e minhas condolências pelos incêndios
    • fcim19.202 10 78👍 1.970
      Jo tampoc entenc les darreres maniobres estranyes d'en Puigdemont. No tenim dubtes que és llest i que és independentista, però l'estratègia m'està descol·locant bastant.

Normalment quan em passa això em poso a l'altra banda per exercir el pensament lateral i penso que si jo fos unionista i estigués en el lloc de Rajoy, suposant que també compartís els mateixos objectius que ell (Espanya una i no cinquanta-una, ordeno i mando,....) què faria jo, i també és cert que l'estratègia de Puigdemont, apart de descol·locar-nos a molts dels nostres, també els descol·loca a ells. Per exemple, si ell hagués declarat la República el dia 10 per mí ell ja estaria detingut, en canvi com que no m'ha donat l'excusa per fer el cop de gràcia, jo no el podria fer detenir. I m'estaria posant també dels nervis perquè ell està esperant què faré jo, no va amb pressa, no està desesperat,... això també em fotaria dels nervis.

Per això que,... no entenc què fa ell però tampoc entenc que faria a l'altre costat, per tant ara estic en mode Junts Pel Lag. Per entendre'ns. 

També irònicament penso que estan fent un Guardiola. Fixa't, es van passant la pilota tota l'estona, amb l'objectiu de mantenir la possessió, i com la defensa rival es distregui.... assistència a Messi i gol. 
  • Roig de Metil18.695 13 85👍 11
    Si en estos moments, despres de que els intervinguen tota l autonomia, mossos i TV3, no proclama la DUI, es que ja es per a pegar-los d'osties a estos convergents....

Que mes ha de fer Espanya per a que tirem pel dret?

PS Perdoneu, teclat britanic i sense accents. 
  • foraviler1.471 12 999👍 1.508
    I a tot això Pujol no té res a dir? No se suposa que sap molt de les clavegueres de l'estat?

Doncs es un bon moment per cantar i dir-ho tot...

Publicitat

Fòrums

• 9.205.610 missatges
  • 217.890 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat