Fòrum

Cop d'estat a Catalunya: apliquen el 155 i cessen en Puigdemont

Xicoira3.139 2 630👍 2.781
Doncs això.

I ara, què?

Respostes

Configuració
    • Roderic15.823 14 115👍 7.544
      Aquest article és tòxic. Precissament ens trobem en aquest atzucac per confondre política amb administració del secret.
    • bifurca2.124 3 811👍 8.152
      Bon article, i bones reflexions sobre la impossibilitat de dur a terme els seus esbojarrats plans . El copio perquè el raconairam el tingui més a ma:

República guanyada

GERMÀ CAPDEVILA
      Espanya s’ha ficat en un atzucac important. Europa li ha dit que solucioni el tema català com vulgui, que eviti la independència, però sense violència, sense repressió

La independència de Catalunya és ja una realitat a tocar. La tenim tan a prop que la podem tocar amb la punta dels dits. És cert que ens esperen dies i setmanes molt intenses, complicades i dificultoses, però la part més difícil ja la tenim feta. Ens falta saber els detalls, el com i el quan, i això ens provoca neguit i ansietat, però hem arribat fins aquí confiant en els líders que hem triat per dur-nos-hi, incloent-hi els dos que han estat empresonats de forma covarda per l’Estat. És necessari i és just mantenir-los la confiança en aquest tram clau del procés d’autodeterminació. No ens han fallat fins avui i no hi ha cap indici que ens faci pensar que ho faran ara.

Estiguem tranquils. Cap moviment d’emancipació nacional que hagi assolit el nivell de cohesió i adhesió popular de l’independentisme català no ha acabat sense un nou estat. Tots ho han fet. Només hi ha una excepció: el Quebec, on el sobiranisme es va desactivar en rebre de l’Estat canadenc el que demanava i més. És un escenari impensable a Espanya, per la qual cosa l’única sortida possible és la república catalana. Ja no la pot aturar ningú. L’1 i el 3 d’octubre van demostrar-nos i vam demostrar al món que l’Estat espanyol no pot controlar el territori català ni la seva gent. Si intenten desplegar una intervenció, com s’ho farien per fer front a una resistència popular massiva? Què faria un suposat interventor dels mitjans públics –per exemple– si ningú no obeeix les seves directrius polítiques? Com s’ho farien per controlar que més de 100.000 docents ensenyin patriotisme constitucional? Hi posarien un guàrdia civil en cada aula? Espanya s’ha ficat en un atzucac important. Europa li ha dit que solucioni el tema català com vulgui, que eviti la independència, però sense violència, sense repressió, sense alterar els principis democràtics. Una quadratura del cercle que Madrid no pot entomar. Tranquils, amics, això està guanyat.

P.S: Si ha de caure algun positiu, que vagi cap el raconaire saberut que és qui ens ha posat sobre la pista d'aquest article.

• Castellví399 5👍 138
      Es comenta que entre en Henke i l'autor d'aquest article hi ha terra incognita realista. Si algú en té constància que m'avisi.
  • popcalent11.304 11 181👍 3.914
    Bé,  ara a presentar un recurs.... 
  • pitxuli402 3👍 397
    Ho han fet ja? És un fet?
  • Radwulf265 1👍 399
    Avui mateix s'hauria de proclamar la República Catalana. A que collons esperen?? La inacció catalana els està esperonant ...
  • tom jones3.531 8 581👍 1.712
    El President farà una declaració avui a les 21h a Palau. Atents
    • EPS60.050 13 8👍 8.790

Així és.
    • Josep Anselm1.173 1👍 1.557
      Sí, però la llei és una meuca per Espanya.
    • DelaTerreta569 1👍 151
      Com quines? 

• EPS60.050 13 8👍 8.790
        Per començar, la de la prohibició de les pilotes de goma, que han costat la visió a una persona i les televisions i mitjans espanyols ho han amagat de forma repugnant.
        • DelaTerreta569 1👍 151
          Pilotes de goma q la PN pot utilitzar  vs Llei electoral / Llei de transitorietat  q ha ficat a Catalunya en la merda económica i social. 

Molt semblant si,  q mes?
          • EPS60.050 13 8👍 8.790
            Tu explica-li al paio que ha perdut la visió, no a mi.

L'us de pilotes de goma està regulat pel govern de la generalitat, segons la llei espanyola, és igual que siguin els salvatges de la PN, s'han d'adaptar a la llei. Si us creieu les lleis clar, si només creieu les que us interessin és una altra història.

Llei electoral
            Curiosament, Catalunya no te llei electoral, es basa en la llei espanyola.

• DelaTerreta569 1👍 151
              Volía dir Llei del referèndum. 

Lo del 1-O va ser una cagada a tots els nivells. 

Evidentment ningú s'alegra dels ferits.
              La situació va ser prou complexa per factors que tots més o menys coneixem.
              Començant pels Mossos,  havien de fer el treball principal i la policia espanyola solament  de suport.  
              • EPS60.050 13 8👍 8.790
                Començant pels Mossos,  havien de fer el treball principal i la policia espanyola solament  de suport.  
                I creus que els Mossos no van requisar urnes?  de fet més que la pròpia PN i GC, això si, on es podia.
                • DelaTerreta569 1👍 151
                  El dia de la votació ja es coneixia la intenció dels Mossos de, davant la mínima resistència, no actuar.
                  En ser la policia autonòmica, molta gent també els tenia respecte si es donara el cas que decidiren intervenir material electoral. No és el mateix oferir resistència que no oferir-la. Ni es requisen les mateixes urnes, ni s'obtenen les mateixes imatges.
                  • EPS60.050 13 8👍 8.790
                    El que no és el mateix és apallissar a la teva gent per fer un acte pacífic, que apallisar a gent amb la qual no tens cap empatia com va fer la GC i la PN.
                    • DelaTerreta569 1👍 151
                      Tots som "la mateixa gent". Tots som persones. 

Tu parts del típic error de concepte indepe on creus que la resta d'espanyols tenen algun tipus d'odi generalitzat inoculat cap als catalans, i que un policia vingut de Terol es disposa a divertir-se "donant garrotades als catalans" .

Malgrat que la resta d'espanyols compren sense major problema productes catalans (no dins d'un procés reaccionari com ara, clar), i no tenen cap mena de problema  en anar a gaudir de les seves vacances a "la terra dels ogres adoctrinats" .

Mentre aquest tipus de rebuig irracional no deixi pas a pretensions legítimes però lliures de tant odi basat en èpoques que la majoria dels presents ni ha viscut, el problema seguirà.
                      Ni 2 minuts va trigar Puigdemont a al·ludir  "Franco". Creu-me que aquest automatisme s'ha convertit  en objecte de conya per la resta de la societat espanyola, de tant dir-ho.
                      Pretensions legítimes basades en contextos actuals realistes.
                      Veritables contextos d'opressió i repressió, i no el que es pregona per aquí, que faria enfuriar a qualsevol habitant d'altres societats no tan afortunades com la nostra.

I et recorde que a Catalunya també hi ha cossos de seguretat que no són Mossos, integrats per catalans, que van anar quasi íntegrament per a l'1-O.
                    • EPS60.050 13 8👍 8.790
                      Tu parts del típic error de concepte indepe on creus que la resta d'espanyols tenen algun tipus d'odi generalitzat inoculat cap als catalans,
                      NO. Com he dit mil vegades al Racó, no sóc cap perfil indepe, a mi me la sua la independència de Catalunya, jo en uns mesos espero està vivint a 10 mil km pel que ja us apanyareu tan els catalans com els espanyols.
                      Encara que sigui català, he estat vivint a Madrid, València, Bilbao i Saragossa de forma fixe, viatjant sempre per tota Espanya i tocant el carrer, des de que vaig néixer he estat passant temporades a Saragossa, i si, hi ha odi contra els catalans, així de clar, i no és cosa d'ara, ho he vist de que tinc us de raó, i ara això s'ha multiplicat, però sempre ha existit. El problema, és que està tan interioritzat, que la gent ho veu normal.
                      Potser a algú que no conegui el tema colaria, però jo ho he viscut en primera persona, fins al punt de que m'han cridat l'atenció per parlar català per telèfon, i no, no són casos aillats. I tu dic jo, que sempre me la ha suat la política, m'encanta viatjar per Espanya, i que sempre he estat encantat amb la "unidad de españa" ja que gràcies m'he mogut per tot aquest mercat amb els seus beneficis.

i que un policia vingut de Terol es disposa a divertir-se "donant garrotades als catalans"
                      Per això deien "a por ellos" amb un to festiu  

i no tenen cap mena de problema  en anar a gaudir de les seves vacances a "la terra dels ogres adoctrinats"
                      Evidenment, per a molts és la costa més propera.

I et recorde que a Catalunya també hi ha cossos de seguretat que no són Mossos, integrats per catalans, que van anar quasi íntegrament per a l'1-O.
                      Les policies locals??

• Pesca_crancs11.039 8 186👍 2.010
    Noticia de tevetreees: No es pot recorrer.

Oooooh! Oooooh!

Estrategia, partida d'escacs... Sí, sí, els fets posen a cadascú al seu lloc. Puigdemont, havent-la pogut declrar segons les propies lleis del Parlament, ara l'haurà què senyors de JuntsxSí?
  • ocelldefoc4.021 5 521👍 1.463
    Com destituiran al president de la Generalitat? No crec que sigui tan fàcil.
    • __11694__Usuari sumador39.613 13👍 17.702
      Val a dir que en el cas de Terrassa no només l'alcalde hauria de deixar el partit com va dir, també estaria *molt* bé que el PDeCat trenqués amb els sociates i formés una majoria alternativa amb TeC i els independentistes.
  • malllamplll_3.505 2 583👍 2.281
    Prou palles i  Puta UE !
  • AviMarcelinero11.429 5 179👍 5.233
    En dues paraules:

MAM - BO!!!!!

• Goiat139 1👍 65
      Amunt! encara que amb los colonitzadors unionistes que hi haiguen a Catalunya ara mateix acabariem abans en algo pareixent-se a Irlanda del nord que Vietnam
      • Silmendil3.781 14 539👍 3.334
        Comparar irlanda del nord amb els colons espanyols és vergonyós i fastigós. No en teniu ni puta idea.
      • tom jones3.531 8 581👍 1.712
        El dia 1 la meva escola va ser defensada per centenars de persones que parlaven llengües diverses. Jo mateix sóc descendent d’andalusos.Els antagonismes ètnics de l’ Ulster no es donen a Catalunya
        • Goiat139 1👍 65
          Tampoc volia ofendre, així que perdona'm. Tanmateix voldria dir que d'aon vinc jo (Pallars sobirà, per si t'interessa) I l'ambit rural català en general (crec jo) sigue una comunitat bastant tancada de cara als espanyols i la gent de fora en general, I aon les arrels catalanes se tenguen sempre en compte I se'ls hi dona bastanta importancia.

Això tampoc treu que en eixos llocs de catalunya on hi haigue bastanta diversitat lo de les arrels I origen català haiguen perdut importancia totalment. Tanmateix, crec jo que sigue present una tensió I situació de menyspreu entre unionistes I separatistes en alguns (bastants) llocs I en això la situació se pot pareixer a irlanda del nord.

En fí, això es com ho veig jo, tampoc vullgue crear una "flame war" ara, car sigue encara now ací al racó I tampoc mos convé barallar-nos entre naltri.
  • Hades27.317 9 37👍 18.817
    Gràcies PP, d'aquí cap a la victòria final
  • Silmendil3.781 14 539👍 3.334
    TVE3 fot fàstic. Com es possible que segueixin duguent terroristes unionistes per comentar? Aquest tio que està justificant el 155 hauria de ser enviat a la puta presó.
  • the_west_rulez14.466 3 136👍 13.304
    Els carrers de Catalunya esdevindran el vostre Stalingrad! No passareu!!!!

Tot el meu suport i ànims des de Köln, a on també ens organitzem els catalans que vivim aquí fent difusió i concentracions! Guanyarem!!! 
  • cathalà22.206 11 58👍 5.087
    Ara la pàtria ens reclama. Siguem dignes d'ella i lluitem per honorar els nostres avantpassats i per assolir un millor esdevenidor

Publicitat

Fòrums

• 9.173.989 missatges
  • 216.725 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat