Fòrum

La Realitat de la Unió Europea

autokrator7.908 1 274👍 4.544
Craigh Murray és un diplomàtic britànic de carrera que té un blog força interessant. Aquest bon home va anar un dia a Uzbekistan perque tenia notícies que en aquell país s'estava practicant la tortura contra presoners. Un cop allà va começar a invetigar i es va haver d'horroritzar al adonar-se que sí, que allà es torturava, però que els uzbecs no torturaven per compte propi sino que estaven sub-contractats (per dir-ho d'alguna manera) per torturar presoners enviats pels propis britànics. Com que hauria estat un escandol que l'execit britànic es veiés implicat en aquestes coses havien trobat aquesta manera de que algú ho fes per ells. Naturalment tot això ho va denunciar al seu país públicament i va acabar sancionat. 

Si hi ha algú encara que es creu aquesta historieta de que la UE ens vindrà a ajudar de qualsevol manera és molt necessari que l'agafeu pel coll i l'obligueu a llegir el que diu sobre el nostre cas en el seu blog, i si no sap anglés li traduiu. Bàsicament, pels qui us faci mandra de llegir el resum és: Si no queda més remei Rajoy té permís de la UE de fer servir la violència. No els agradarà, diran quatre cosetes i tal però res més.

https://www.craigmurray.org.uk/archives/2017/10/carles-puigdemont-turns-tables-rajoy/

Respostes

Configuració
  • Mr SISI2.167 4 799👍 1.559
    Bé, fins a un límit, la UE no pot tolerar la violència a la seva zona, seria devastador per a ells. Per això, el dia 1O quan van començar a arribar els videos violents de la policia espanyola, hi van haver-hi trucades de la UE a Rajoy perquè pares inmediatament la violència, cap a les 11 del migdia. A la tarda, i a partir d'aquella hora,  ja no hi van haver-hi pràcticament cap atac de la policia

Imagina't si hi haguessin morts, llavors la UE hauria d'actuar inmediatament i la independència seria totalment un fet

Keep calm que guanyarem
  • Toni Montagutí25.207 6 42👍 13.994
    M'he llegit l'escrit. Deixant de banda el que penso d'aquesta cada cop més desvergonyida UE dels rics, n'he tret una altra conclusió. El text és un panegíric d'en Puigdemont i la seva jugada. A mi em va deixar glaçat quan vaig sentir el que tots vam sentir dimarts passat. Ara bé, aquest britànic, que s'ho mira d'una manera molt menys passional que nosaltres, ens diu que la jugada ha deixat en Rajoy amb el cul a l'aire (literalment en anglès, amb el seu cul al fang sitting on his arse in the mud) i també opina que la probable resposta repressiva de l'estat espanyol només faria que fer créixer la repulsa popular arreu d'Europa contra els franquistes (Francoist). Sí, ja sé que la repulsa popular no és prou, però també sé que l'opinió pública, de vegades, fa moure coses. 

Aquests dies estic contactant amb ciutadans europeus que viuen aquí. A alguns ja els coneixia d'abans. Poc interessats en la nostra lluita. Han canviat. Han entès allò que no entenien. I també es mostren admirats per com ho fem. Més d'una d'aquestes persones m'ha dit que això que hem començat aquí ha de ser un revulsiu per a aquesta Europa presonera de lleis inquebrantables i d'interessos econòmics contraris a la gent. No ho sé, però potser tenen raó, no et sembla?
    • Jaume_I12.540 9 163👍 3.603
      Persones, lleid, gent... A Europa només li preocupa el capital i es qui mana,  una colla de buròcrates que tant li fa el poble.
      Sha acabat el recorregut negociador abans de començar. Oliu i faine han dit prou.

Crec que cal continuar la revolució., SEGUIM!
    • Makhnovtchina707 1👍 1.739
      Discrepo. 

1.-La "jugada" d'en Puigdemont el dia 10 al Parlament pot ser de tot menys digna i respectable. S'ha pixat a la cara dels milers de persones que van poder fer possible el referèndum amb la seva col·laboració activa i amb el seu vot. A més va demostrar un filibusterisme parlamentari impropi: la CUP, que és el grup que sostè de fet hores d'ara el seu govern, no sabia res del text que anava a llegir fins deu minuts abans de l'hora fixada. Tot plegat impresentable t'ho miris com t'ho miris.

2.-Que la UE sempre ha estat un perill per a la nostra independència ja ho sabíem uns quants de fa temps. Se'ns ha tracta de traïdors com a mínim, evidentment. Ara resulta que aquesta UE de malfiar és per sobre de la voluntat popular catalana a còpia de trucada de despatx. L'enhorabona.

3.-Que ara de cop i volta "ciutadans europeus" treguin el cap per assabentar-se de que aqui en passa una de grossa i aprofitar per "reinventar" la UE no ens serveix de res. És el mateix que fan els espanyols "regeneracionistes" per parlar de modificar la seva CE78 i tal i qual.

4.-Fins que els representants de la casta oligàrquica catalana que són els pedecataires no els posem al seu lloc minoritari i no executiu dintre de l'independentisme, tal i com correspon al seu suport electoral real, ensopegarem a cada cantonada amb els seus tripijocs botiflers.
      • Toni Montagutí25.207 6 42👍 13.994
        Sobre el primer punt no n'he fet jo l'anàlisi. M'he limitat a llegir el text que obre el fil. És la interpretació que en fa aquest senyor, no pas la meva.
        Sobre el segon, em sembla que ho he deixat ben clar, què en penso d'aquesta UE.
        Sobre el tercer, em sembla molt positiu que gent que porta temps vivint amb nosaltres, obri els ulls. I no parlen de reinventar res, sinó de sacsejar-ho tot. És a dir, que han assumit molt bé el missatge de la CUP, que és el que solc deixar anar.
        Sobre el quart, què vols que et digui: porto dècades bregant per a minoritzar aquesta ideologia que tant em desagrada. I que és evident que a tu també.

Per tant: no discrepem en res.
    • autokrator7.908 1 274👍 4.544
      Has tingut l'habilitat de treure el cantó possitiu de l'article que, efectivament, el té i és aquest que assenyales. 
    • eestlaasedcatalà8.538 2 255👍 1.756
      és que el que estem fent és un atac contra el sistema, i el sistema no és deixa guanyar així com així. La nostra independència suposaria obrir un espai de participació nou a Europa, es a dir, les independències a l'Europa Occidental. Hem de seguir.
  • Sau de Treviac1.296👍 1.286
    Primer de tot, les meves simpaties vers la Unió Europea tendeixen a zero.

Dit això, et pregunto: la finalitat d'aquest fil quina és? Sembrar el derrotisme? 

Perquè si no és aquesta, de debò que no hi sé veure cap finalitat constructiva. Constructiva almenys a favor de l'independentisme. 
    • grava1.339👍 2.039
      La finalitat d'aquest fil com la resta de fils i comentaris del perpetrador és forjar una aliança internacionalista indestructible entre les classes populars catalanes i espanyoles contra la burgesia apàtrida, o dit en un llenguatge no marxista: que tornem al nostre destí de pagafantes de l'esquerra castellana. El capital es llegeix així en una sala de reunions carregada de fum de Ducados.
  • tocafon5.902 12 360👍 2.402
    No, l'UE no ens ajudarà

però l'UE i els creditors és poden permetre de no cobrar el deute d'espanya? no ho crec

l'1-O l'UE és va esgarrifar, però el 3-O va fer mal, i molt de mal, va ser quant en realitat van posar el crit al cel i és van disparar totes les alarmes

doncs aquest és el camí i ja vam veure el 3-O que no es tan difícil
  • PeixVerd12.380 5 164👍 4.572
    Vaja, vens a dir-nos que UK, un país que cau força bé pels seus valors democràtics ACTUALS però que és el titular reconegut de la frase "UK no te amics, te interessos", te roba bruta sota el llit?
    UK? El que ens va deixar tirats al 1714? L'altre gran imperi col.lonitzador que s'ha carregat mig món de la maneta de l'imperi Espanyol i també el Portuguès, Francès...

I a sobre ens estàs explicant que com UK, tota la resta de països europeus (i del món) tenen els seus propis interessos ocults i secrets foscos que ens farien avergonyir? 

Vaja noi, has descobert la sopa d'all!! 
  • Trumpista1001.687 932👍 1.951
    Però què us pensaveu que era la Unió Europea tetes? No serà que no us vam avisar... Ai, ai, ai, és que a vegades penso que més ingenus i naïfs i l'independentisme no neix...

Quan veies aquelles imatges ridícules, grotesques i humiliants d'independentistes manifestant-se amb l'estelada i la bandera europea, proclamant el seu europeïsme i les bondats de la UE, molts quedavem horroritzats i deiem que aquesta gent no s'entera de la película. Però clar, aleshores si ho deies i els ho intentaves fer veure  et contestaven amb l'agressivitat de l'adicte a les drogues. 

Doncs aquí ho teniu! Ja heu vist com no anavem tan desencaminats els anti-europeïstes.
  • Trumpista1001.687 932👍 1.951
    Si l'independentisme català tingués més mala llet i punyeteria, en comptes de manifestar-se amb estelades i banderes de la UE, es manifestaria amb banderes russes, d'Israel i Xineses. Ja veuries com alguns es preocuparien aleshores al veure aquestes imatges (bé, la CUP podria reaccionar amb violència i tot si veu banderes d'Israel però en aquest cas... I QUÈÈ? A qui collons li importa la CUP?!)

Però no, lliri forever, clar, és que estem parlant de Catalunya...

Publicitat

Fòrums

• 8.935.874 missatges
  • 209.112 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat