Fòrum

Ara que ja hem guanyat...

torraina_infernal36.128 10 16👍 20.375
Cinc punts després del Ple del Parlament d'aquest 10 d'octubre

1-El president Carles Puigdemont ha assumit el mandat del referèndum de l'1 d'octubre: Catalunya serà un estat independent en forma de república

2- Els diputats de la majoria independentista signen la Declaració d'independència

3- L'efectivitat està en suspens en atenció a les crides internacionals al diàleg

4- Rajoy ha de negociar o estarem preparats per aixecar la suspensió i defensar la independència

5- Aquest Govern i Parlament ens portaran a la independència, complint el mandat de la gent, tal com han fet fins ara

Ara més que mai, la nostra determinació és clau!

Queden 29 dies com a màxim. Gaudiu-ne i passeu absolutament de tot el que diguin els espanyols.Desconnexió completa i total de tot mitjà espanyol. Ni una sola informació. Zero. Estan fora de combat. Apa, seguim vivint el millor moment!

Pessimistes, que us follin, feu vergonya i juntament amb els botiflers sou el càncer del moviment.

Respostes

Configuració
  • Mr SISI2.167 4 799👍 1.559
    Sort en tenim de tu Torraina, que ens dones ànims. A més aquesta analisis és bastant raonable
  • Mafan212👍 156
    Pregunta: quin es el procediment i els temps per aixecar la suspensio de la DI?
    • Aranel185 2👍 203
      Segurament només s'ha d'aprovar a un ple del Parlament.
      • JNS3.055 11 639👍 913
        El Parlament no ha aprovat la DI perquè no l'ha votada. Per tant tampoc no en pot aixecar la suspensió.
        • Aranel185 2👍 203
          Però no es necessita votar-la, la DI. Segons la llei del referendum article 4.4:

Si en el recompte dels vots vàlidament emesos n'hi ha més d'afirmatius que de negatius, el resultat implica la independència de Catalunya. A aquest efecte, el Parlament de Catalunya, dins els dos dies següents a la proclamació dels resultats oficials per la Sindicatura Electoral, celebrarà una sessió ordinària per efectuar la declaració formal de la independència de Catalunya, concretar els seus efectes i iniciar el procés constituent.

La meva pregunta es si el que van fer ahir es considera una declaració formal.

• Hades23.606 8 49👍 13.118
          Ho ha assumit personalment el Puigdemont.
  • Rete140 2👍 183
    Torraina. Hi ha una cosa que no entenc. A veure si algú m'ho aclara.

El Puigdemont diu que assumeix el resultat...... i diu que Amb la mateixa solemnitat, el govern i jo mateix proposem que el parlament suspengui els efectes de la declaració d’independència per tal que en les pròximes setmanes emprenguem un diàleg sense el qual no és possible arribar a una solució acordada.’

Però : La Declaració es signa fora del Parlament més tard
              El Parlament no vota res.
              Per tant........No s'ha suspès res

Estic desconcerat. Que algú m'ill.lumi sisplau
  • ArnauUsuari sumador5.665 15 384👍 721
    Estic MOLT trist i tocat, no ho hauria d'escriure...

1-El president Carles Puigdemont ha assumit el mandat del referèndum de l'1 d'octubre: Catalunya serà un estat independent en forma de república

Assumir mandat, no vol dir res. Tal i com hem pogut veure.

2- Els diputats de la majoria independentista signen la Declaració d'independència

Paper mullat, no serveix per res, car no va entrar ni al arxiu del Parlament, ni es va votar ni res. Ens van prendre el pèl.

3- L'efectivitat està en suspens en atenció a les crides internacionals al diàleg

Les crides al diàleg internacional van ser una autèntica aixecada de camisa. Ja ho hem vist avui. Ens van prendre el pèl de mala manera. Vaja, al President Puigdemont.

4- Rajoy ha de negociar o estarem preparats per aixecar la suspensió i defensar la independència

Rajoy no ha de neogicar res. Ahir vam fer el passarell i vam perdre tota reputació que teniem.

5- Aquest Govern i Parlament ens portaran a la independència, complint el mandat de la gent, tal com han fet fins ara.

Ahir van engegar a n'orris tota la reputació que tenien alguns. Van anar contra la desició del poble. Portem 7 anys de procés i com han fet fins ara no han fet gran cosa.

Ho sento pero estic MOLT TRIST i tocat. Ahir va ser un dels grans errors i enganys del procés.
  • Roderic11.987 13 167👍 4.772
    Prou processisme! Que el Govern espavili amb la Hisenda Pròpia, que espavili amb la Banca Pública, que espavili en bastir un aparell judicial que obeeixi les lleis del Parlament i, sobretot, que ho blindin tot informàticament perquè no torni a passar com l'1-O amb el cens universal. Si volem ser un Estat hem de ser millor que Espanya. Prou victimisme i prou processisme, a la fenya!
  • l---167👍 157
    Mira torraina, jo no deixaré de ser català perque ens dissolguin els mossos i ens imposin currículum a les escoles. No deixaré d'anar a protestes i a manifestacions, no per lleialtat cap a dirigents ni per personalismes sinó per dignitat i compromís amb les altres persones que creuen en què val la pena establir un nou projecte de país que trenqui amb l'irreformable estat espanyol.

Però per dir que "hem guanyat" tenint en compte les últimes 24h, una de dos, o ets un troll que fa parella amb els hiperderrotistes, o el procés t'està generant problemes psiquiàtrics (i no ho dic com a insult, sinó amb preocupació).

Com que ahir el Puigdemont no va marcar terminis ni assenyalar punts de negociació, avui Madrid ho ha tingut fàcil per tornar la pilota prometent una reforma en el futur llunyà -una reforma que tots sabem que acabarà en res, però que és suficient perquè l'UE pugui dir que hi ha diàleg. No sé que va passar entre vestidors, però la necessitat de marcar la línia de negociació era evident, i encara que no ho fos es podria haver corregit avui. No s'ha fet.

Més important encara, amb un discurs i la declaració inexistent, l'independentisme s'està desmobilitzant. El 155 no era considerada una mesura extrema per les conseqüències formals d'assumpció de competències, sinó per la oposició ciutadana que trobaria. Ara la gent està trista, enfadada i decepcionada. Els ànims canvien, cert. Potser d'aquí dos dies ens trobem amb gir inesperat i èpic (tan probable com que arribin ara els anglesos i austríacs al rescat de 1714, o que els aliats declarin la guerra a Franco). Però hi haurà una part important de l'independentisme que no podran oblidar o perdonar l'actitud del Puigdemont. En un got trencat no s'hi pot tornar a posar aigua.
  • Gurrea6.651 11 323👍 2.594
    Una petita correcció al punt 3- L'efectivitat està en suspens en atenció a les crides internacionals al diàleg 

En realitat no s'ha suspès res, el que va dir Puigdemot textualment és: "el Govern i jo mateix proposem que el Parlament suspengui els efectes de la declaració d’independència"

És a dir, ell proposa al Parlament que suspengui els efectes però el Parlament encara no ha votat aquesta proposta i per tant ara per ara no s'ha suspès res i som independents

Els espanyols han perdut, no comptaven amb l'astúcia catalana

[/mode Torraina OFF]
  • MLC7.879 3 275👍 5.848
    Alguns dels punts que poses són falsos de forma evident.

1) No hi ha cap acte jurídic ni parlamentari sobre cap declaració ni sobre la seva suspensió. Només un discurs no pactat.

2) No falten 29 díes, perquè sembla que Puigdemon parla de 3 mesos.

3 Ara mateix no hi ha majoria assegurada de 68 diputats per fer una DUI al Parlament.

Jo no soc dels pessimistes ni dels que han henquejat en cap moment, però en el moment en que els que es van comprometre a fer una cosa no la volen fer, cal aixecar la veu. 

Si es tracta de provar una mediació, en pocs dies es pot veure si n'hi ha o no. 
  • JNS3.055 11 639👍 913
    Qui ha posat el termini d'un mes? Que jo sàpiga Puigdemont va suspendre la DI indefinidament...
  • RobVell130👍 128
  • Doomuu5.035 8 429👍 307
  • Solidari2.640 7 696👍 1.097
    Sempre amb tu company! 
    • entremaliat1.436 7👍 510
      Doncs haver fet un pas al costat, com va fer Baiget, i haver deixat via lliure. Si van continuar ja sabien a què s'exposaven, ara que li han vist les orelles al llop que no vinguin amb excuses.
  • torraina_infernal36.128 10 16👍 20.375
    28 dies tic tac tic tac
  • anseso18.012 7 86👍 2.108
    Amb l'esdevenir dels aconteixements que estem vivint, em meravella l'innocència amb que alguns çontempleu la "realitat" que estem vivint.
    Henkianament parlant, no hi tenim res a fer. Despertem i veiem la crua  realitat: enviaràn l'aviació si volen. Són uns psicòpates nacionalistes. Capici?

Publicitat

Fòrums

• 8.935.874 missatges
  • 209.112 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat