Fòrum

Esteu molt nerviosets ...

Argimont3.638 1 559👍 2.278
No hi haurà cap reforma de la Constitució , perquè per això cal que votin tots els espanyol.
Ja pot dir el que vullgui l'UE que amb el PP no es canviarà la Constitució.

Respostes

Configuració
  • Ruol410 1👍 499
    Ja, i d'altres esteu molt cecs.
  • quatreanys31.487 5 25👍 6.743
    De moment ja tenen 6 mesos. I que dira en Puigtraidor que la va declarar? Que no la va declarar?
  • BarratinaireUsuari sumador6.436 12 335👍 3.159
    Però si a Europa se li en refot si es canvia la constitució o no, a ells ja els va bé per obligar a la Generalitat a tirar-se enrera si no volen rebre. Ells, mentre es pagui el deuta els importa poc la repressió espanyola o el que deixin de fer.

El que els fotra mal es veure una Catalunya empobrida que de retruc provoqui una caiguda d'ingresos a Espanya i aquesta peti. Ara la única alternativa es convertir Catalunya en una regió pobra, mentre tinguem pasta ens tractaran malament i continuarem pagant com rucs.
  • radi2catUsuari sumador38.393 12 14👍 15.184

Exacte. Ens quedarem exactament amb el regim del 78 sense canviar ni una coma.

N'hi ha per estar nervios, evidentment.

• Tuixec2.988 8 646👍 1.113
      Soc de la opinió de que intentaran que ens quedem al règim del 78 però amb totes les comes canviades.
      Canviaran la constitució, i allà on diu nacionalitats històriques dirà nacions cultutrals o qualsevol altra eufemisme de merda, sense cap valor jurídic. Fins avui m'extranyava que no fessin aquesta jugada, ara ja intueixo perquè han esperat a fer-la. Perquè esperant podien fer la mateixa jugada i anar amb la justícia a pels rivals polítics igual.
      Altra cosa és que aconseguim fer veure la veritat per tornar amb més for¢a quan sigui evident. Espero que haguem aprés que la societat civil ha de fiscalitzar la política i no ser fagocitada.
      • radi2catUsuari sumador38.393 12 14👍 15.184

Si fan aixo han de passar per un referendum (legal i acordat) on existeix la possibilitat molt raonable de que a Catalunya guanyi el No i la constitucio perdi la poca legitimitat que li queda davant dels catalans.

Fins i tot en el cas que PDeCat faci, com es previsible, campanya pel Si.

• Tuixec2.988 8 646👍 1.113
          Estava editant una ampliació mentra has respost.  A això em referia amb les 2 darreres frases. Allargaran la reforma tant com puguin, per refredar els ánims, i es possible inclús que durant 2 anys inverteixin el que toca i tot.
        • mag_felix2.153 5 802👍 2.217
          Si haguessin sigut més intel·ligents políticament els del PP haurien deixat fer una consulta no vinculant (que no referèndum) amb 3 respostes rotllo: A) Seguir Igual, B) Més autogovern dins escanya o C) Obrir un procés independentista i molta gent a Catalunya ho hagués comprat (Ciu, Psc, Podemos i el propi PP català). No tinc cap dubte que s'hauria trencat el pacte ERC+Ciu i que la societat catalana haurtia celebrat la consulta tot contents com una victòria dels nostres valor cívics i bla bla bla.

L'independentisme no hagués guanyat ni de conya. La B) hauria guanyat de llarg i haurien aturat l'independentisme per dècades a canvi de 4 collonades polítiques, simbòliques i una mica d'econòmiques. A més el PP a Catalunya hauria pujat davant C's que quedarien com uns radicals i a les properes escanyoles el PP s'hauria menjat part del PSOE i gairebé tot C's.

Però com que son escanyols, que viuen imbuïts en una ideologia imbècil, intransigent, irracional i violenta doncs s'ha arribat a on som. Que no em sembla malament, perquè tot el que ha passat ha servit per a que aquí molt mesell, sem'enfotista, tercerviista i federalista galàctic han vist què són realment els espanyols. Per lo menys quan els diem les veritats ara ja no ens poden dir "Au va, exagerat...".
  • gerd8.244 11 264👍 1.062
    Estem nerviosos perquè entenem el que està passant. I és molt greu. 
    • Argimont3.638 1 559👍 2.278
      No , el problema es que sembla que penseu que les revilucions es fan des de la xarxa i amb un lliri .
      I no senyor , el que es pitjor , fer us d'internet per amagar covadia.
      Caldrà esperar el que faci Puigdemont
  • autokrator7.908 1 274👍 4.544
    Que, ja has sortit a trencar-li la boca als unionistes i podemites que s'oposesin a la DUI que faria el President després del referèndum?
      No m'agraden els covards , a les xarxes i al mon real i Podemos es ambdues coses
      • autokrator7.908 1 274👍 4.544
        Vaja, que no has sortit. Em vas amenaçar a mi i tot... Només espero que d'aquesta aprenguis a ser més respectuós, a no tractar a tothom amb prepotència i no anar de llest i valent per la vida. Jutges malament la gent i les situacions i t'equivoques, no passa res, de tot s'aprén. Si has aprés la propera no et vendran la moto tan fàcilment. 
  • Ohtar15.740 6 113👍 6.143
    Seria genial que fessin un canvi a la constitució, es votés, i a Catalunya sortís que no. Però no ho faran.
  • Aleix84642👍 544
    A part el farol que s'esta pegant Pedro sanchez de "reformar la constitució" implica que totes les parts quedin contentes.

El PP, PSOE, C's i els seus votants  mai acceptaran reconeixement de Nació, Concert economic i dret d'autodeterminació per Catalunya a la constitució.

I nosaltres mai acceptarem res que no sigui Nació, Concert economic i dret d'autodeterminació per Catalunya a la Constitució.

La via és impossible, així que només queda negociar la separació, on segurament en podem sortir més contents les dues parts.
  • EPS54.743 12 8👍 5.094
    Jo estic ben tranquil.
  • elbruixot2.744 12 679👍 692
    Puigdemont va tenir la possibilitat de declarar la independència i formar un exèrcit popular junt als Mossos. Ja ho diu aquella frase de poble armat, poble respectat.
    • Mr SISI2.167 4 799👍 1.559
      Per fer el referèndum i guanyar la independència,  quanta gent vam necessitar? Més de 2 milions de persones. Per controlar el territori, amb 50.000 persones en tenim prou i de sobres
    • Benfresc9.500 4 223👍 5.396
      Aviam, no es pot formar un exèrcit popular així com així, això voldria el seu temps i l'estat espanyol reaccionaria de seguida, no només impediria que es formés aquest exèrcit sinó que a més ho aorofitaria per engarjolar a tot el govern i per suspendre l'autonomia.

Calen mercenaris, avui dia hi ha bones empreses de mercenaris i són uns cracks, molt més eficaços que exèrcits estatals, també cal recolzament total d'una superpotència,  entre altres coses cal un finançament poderós d'aquesta superpotència,  podria ser per exemple la Xina, aquest recolzament seria secret, no es voldrien emmerdar amb una guerra contra un pais membre de la OTAN i membre de la UE. Al cap de molts anys de ser independents inevitablement se sabria que ens han ajudat, més quan tothom podrà veure que per aquí hi ha bases militars xineses i que els hi hem regalat alguns punts clau del pais, llavors però ja tindrem un pais independent ben constituït i ningú tindrà res a dir-hi.

Malauradament això dista moltíssim de l'estratègia de l'independentisme i no crec pas que a curt-mitjà termini puguin acostar-se minimament a aquestes posicions.
  • torraina_infernal36.128 10 16👍 20.375
    29 dies tic tac tic tac
  • Jaquesques413 1👍 347
  • SantsUsuari sumador28.611 13 31👍 8.055
    Tardà ho acaba de dir ben clarament: ni un pas enrere 
    • MLC7.879 3 275👍 5.848
      Jo no penso henkejar, però em sembla urgent reconèixer que Puigdemont ha traicionat al procés i ens ha clavat un ganivet per l'esquena. 

I em sembla urgent perquè la única possibilitat que ens queda és que sigui substituït per un lideratge alternatiu proposi la independència i arrossegui a CUP, ERC i majoria de CDC, marginant als traïdors.

No fer-ho ara i esperar tres mesos o un mes, només ens ensorrarà. 

Una cosa és tenir prejudicis contra uns líders o partits i ploriquejar que tot anirà malament i una diferent constatar que aquells que es van presentar per declarar la república s'hagin negat a fer-ho. 

• grinfildUsuari sumador24.383 13 45👍 2.876
        El President es pot haver equivocat , encara no ho sabem del cert , però n'estic segur al 100% que no ho ha fet per traïdoria. Ens hem venut l' enteniment?
        Et recordo que tots els consellers menys un , la Clara Ponsatí, estaven d'acord amb el President. I com bé saps , la meitat són d' Esquerra.
        • MLC7.879 3 275👍 5.848
          Recorda la frase "que la prudència no ens faci traïdors". Hi havia un acord de consens a l'independentisme, entre ERC, CDC, CUP, ANC, Omnium, etc, que es va plasma en la llei de transitorietat per fer la DUI en 48 hores. I aixo vam votar 2 milions de catalans.

I sabem que una hora abans de la DUI, en Puigdemont es va negar a complir l'acord i va imposar la suspensió. Això és una traïció com una casa de pagès: fer el contrari del que s'ha acordat i fer-ho després d'haver conspirat d'amagat no té altre definició.

I l'acord del govern tampoc ho desmenteix. Va funcionar allò de las "Lentejas. Si quieres las tomas i si no las dejas".

Posats en la disjuntiva de "suspensió o eleccions autonòmiques", tothom, jo inclòs, estem per la suspensió. I potser Puigdemont va actuar així perquè no tenia més remei i estava agafat pels ous per un sector convergent que es va negar a votar la DUI.

Podem discutir l'abast de la traïció, si val la pena passar-la per alt si es pot tirar endavant i distingir entre els que la van organitzar i els que s'hi van veure arrossegat, però negar-la no.

Per cert, si demà Puigdemont rectifica i fa la DUI, tot oblidat per part meva i endavant. Però si el que tenim és als convergents fora del procés negociant una reforma de la constitució espanyola com diu en Xucla...

• Taujà12.702 7 161👍 3.380
    Jo no estic nerviós, ans al contrari. Em sento humiliat i dolgut, però la tensió que tenia a la boca de l'estòmac fins fa poc més de 24h s'ha esvaït totalment.

Hem mantingut viva la flama, espero que els nostres fills recollin el testimoni i sàpiguen tenir l'audàcia que ens ha mancat a nosaltres.
      Portes fent el sectari molt temps i això no ajuda , cal confiar en Puigdemont fins que no demostri tot el contrari
    • Anònim1014.104 4 135👍 11.376
      Portes tota la setmana fent comentaris derrotistes, tota.

Les nostres possibilitats de maniobra segueixen sent les mateixes que ahir, i les dificultats les mateixes, la suspensió es pot esmenar. Aquí la qüestió és que la gent segueixi igual de mobilitzada quan s'aixequi la suspensió. I si perdem perquè Espanya i la UE ens esclafen amb tota la hostilitat serà una cosa al marge de la decisió d'ahir.
  • cathalà19.928 10 74👍 2.249
    La majoria dels espanyols mai voldran que Catalunya sigui considerada una nació.
  • Ocell_II1.029 4👍 324
    Ni amb el PP ni amb ningú. Cap estat canvia la seva constitució per permetre a les seves regions que s'independitzin. Quan hi ha un clam a favor de la autodeterminació a una regió, s'ha de fer un referèndum democràtic alegal, com deia Baltasar Garzon.

Els processos democràtics defineixen la llei, i no són previnguts per aquesta.
  • FollUsuari sumador76.129 11 3👍 37.192
    L'únic que els hi interessa és trencar el momentum.

Què portaria reformar-la ni que s'acabés fent? 3 anys?

A nosaltres ara ens ve de dies o de mesos aprofitar el momentum de l'1-O.

Els espanyols no tenen cap intenció de reformar la Constitució i si ho fan serà cap a pitjor, però només dient-ho ja pretenen que frenem i "a veure què" i ja hi ha molts botiflers que ho han suggerit.

Publicitat

Fòrums

• 8.935.873 missatges
  • 209.112 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat