Fòrum

Qui és el senyor Puigdemont

freezamite10.218 8 204👍 4.283
Com que el fil que havia obert ha desparegut "com per art de màgia" i no m'agradaria pensar que el Racó censura opinións dissidents, hi torno un altre cop amb un vocabulari més suau però dient el mateix:

Primer de tot, demano disculpes a en Henke per haver-lo atacat aquests dies, empès per un atac de "Torrainisme" després que s'aprovéssin les lleis de transitorietat i del referèndum.

Ara sincerament: això ha estat un N9N 2.0. Si hi hagués intenció real de fer el que es diu que es vol fer, primer es vota la DI (al parlament) i després en tot cas es vota una pròrroga temporal de la mateixa amb l'opció d'acabar-la (la pròrroga) en qualsevol moment si la situació ho requereix.

El que s'ha fet, en canvi, és res. I a conseqüència d'això hem passat de tenir la iniciativa a cedir-li a l'estat un altre cop.

Els senyals d'alarma, les últimes 24h, hi eren. No només pel fet que Mas ajudés a Puigdemont a fer el discurs, el que ha sigut més indicatiu que la cosa no acabaria bé i que això no ha estat una maniobra improvisada d'última hora és que l'ANC cridés a "defensar el Parlament".
Si els mateixos que van fer tot el possible per deixar els col·legis buits i evitar la resistència pacífica l'1O et diuen que vagis a "defensar el Parlament", significa que a l'últim lloc que cal anar en realitat és precisament a defensar el Parlament.

Però això no va d'en Sanchez, va de'n Puigdemont, que és successor directe de Mas (un traïdor empedernit), i ara que ens l'ha fotut al més pur estil convergent, convé repassar el seu historial des que Mas va decidir que seria el seu successor.

1. El successor que Puigdemont va triar per a l'alcaldia de Girona, un paio que em sembla que no havia ni entrat a l'ajuntament i que perquè s'hi pogués ficar van haver de saltar un parell de regidors, va ser el que va intentar pactar-la amb C's, al més pur estil Àngel Ros a Lleida.

2. El primer gran merder pels pressuposts va ser provocat des de Presidència per mirar de rebentar el procés. Recordem que Junqueras havia fet uns pressuposts que la CUP hagués firmat, i Puigdemont des de presidència es va carregar tots els punts de mínims de les CUP invalidant els comptes de Junqueras i generant una tensió brutal.
Afortunadament la CUP va saber tenir altura de mires, va passar per l'aro, i en va poder treure el compromís de fer un referèndum.

3. Es carrega el mandat democràtic i les propies lleis que havia firmat. La més recent, la més greu. Fa una no DI de paraula i sense efectes de cap mena, cagant-se en el mandat popular que tenia i segons com acabi això, la credibilitat de l'independentisme en general pot acabar per terra.
La merda d'excusa del "diàleg" no cola, ni tampoc que els actors internacionals no sàpiguin encara de quin peu calça Espanya. Tothom sap de sobres de quin peu calça tothom, i aquí del que es tracta és de mirar de reconduïr un poble que s'ha descontrolat i pretén constituïr-se des de baix.

Aquest és el senyor Puigdemont, hereu de Mas, i aquestes són les conseqüències del Mas o Març i les llistes unitàries que només servien per deixar-ho tot en mans de CDC.

Després d'aquesta última, és absolutament impossible defensar CDC i passar ja no per independentista, sinó senzillament per català.
Aquests gestors de poder corruptes anomenats CDC mai han tingut cap intenció de defensar els interessos del poble català, i representen una mediocritat política a l'alçada dels polítics més ridículs del PP.
Ells potser són feixistes, i van sempre de cara, però com a mínim tenen dignitat que ja és més del que es pot dir de les rates de per aquí.

Respostes

Configuració
  • Xulomander4.599 2 472👍 4.835
    Completament correcte, malauradament.
  • llamp44.501 16 12👍 10.133
    Jo prefereixo esperar abans de construir cadalsos

No és el moment de promoure una estampida
    • freezamite10.218 8 204👍 4.283
      No promoc cap estampida, em limito a repassar antecedents perquè la gent vagi amb peus de plom i no s'empassi cap presa de pèl.
      Si això no acaba en DI efectiva, que tothom sàpiga els antecedents de cadascú i pensi per si mateix si "no s'ha pogut fer però ho hem intentat" o "no s'ha volgut fer perquè els interessos que defensem en realitat no són els que diem defensar".
      • Lyuh Woon-hyung1.412 2👍 1.293
        Em sembla que més que voler "obrir ulls" estàs fent una operació de llençamerdisme calculada, i l'últim ja és agraïr res al Henke, la persona que s'ha dedicat, ell i els seus segons usuaris, a sembrar el derrotisme i la paranoia tant a dins com a fora del racó.

A mi personalment no m'has de dir res que no sabés del Mas, ja vaig votar en contra seva a la famosa assemblea de la CUP i com mes va més es confirma que teniem raó els que sent independentistes, hi veiem un traïdor. Per sempre més hauriem de recordar la jugada de la llista única sense polítics i com es va malbaratar, cada cop sembla més que es fes d'una manera ben conscient per destruïr la independència.

Ara bé, dit això i malgrat que cada hora que passa veig que el que va passar ahír va ser o un error o una traició, que proposes? que el poble aixequem els braços? que els hi donguem la raó als polítics que possiblement ens han tornat a traicionar?

No seria millor, si volem la independència, que ens posem a treballar i a moure les coses? I ho dic per tots, tant liders i representants d'organitzacions socials, com la CUP, com els opinadors semitietes que estan en contra del que va passar ahir (Carracelas, Graupera, etc).

Jo també crec que ens l'han fotut, ara no sé si ha estat en Puigdemont, si ell és un zero a l'esquerra i qui remour les cireres son el Mas i la Pascal, o si el qui ens l'ha fotut pero bé ha estat la puta UE, que és el que em temo. L'important, tant per la UE com per a espanya, era aturar el cop com fos i això s'ha fet. Ara ens voldran estrangular i desgastar. Que no ho aconsegueixin depén de nosaltres. Ara és l'hora de ser un derrotista, un botifler, un venut ni que sigui al relat d'espanya o bé moure's per ni que sigui tractar de donar la batalla.
          Demano disculpes a en Henke perquè l'he insultat un parell de cops i al final la realitat ha demostrat que tenia tota la raó.

I a aquestes alçades fer creure que Puigdemont és una pobra víctima i que el culpable no és ell, quan el President és ell (i ho ha fet valer quan es tractava de trepitjar Junqueras o amenaçar la CUP), ho sento però no ho compro.

Això és CDC fent de CDC. Punt.
          • Lyuh Woon-hyung1.412 2👍 1.293
            I jo he dit que no ha estat en Puigdemomt? No he descartat cap hipòtesi. EnHenke porta anys tractant de fer mal allà on pot, i ho repeteixo, tant a dins com a fora del Racó, el que deia jo era si no seria millor moure's enlloc de començar a llençar merda 
      • llamp44.501 16 12👍 10.133
        A veure, jo mai he negat la premisa Ansar i fa molts anys vaig dir que la millor manera de solucionar un problema era formant-ne part però el independentisme s'ha consolidat i s'ha consolidat perquè de motius no li falten, sigui pels motius que tingui cadascun.

També sóc dels que pensa, i també ho hauré dit algún cop, que sense convergència no hi ha independència.

De tota manera ara prefereixo esperar perquè jo em dec a mi mateix i ja vaig dir que si aixó no sortia m'els carregava a tots -i tots vol dir tots- i que esdevindria un espanyol exemplar i exemplaritzant.
    • jordiesceptic6.585 13 329👍 74
      Company,   t'he de dir, que des que vaig deixar de raconejar de forma habitual, la meva salut mental ha millorat força. Que no vol dir que ara estigui fresc com una rosa, però, metafòricament parlant, trempo mes.

I em permeto interrompre tant agradable fil, ni que sigui per fer memoria i recordar que l'estat es el que es i ve d'on ve.   I que te la venjança i la mort per consigna i per anima hi te els vòmits dels vençuts. I despres fa herois a les vitimes, mentre els pugui deixar amagats sota l'herbam eixarreït de qualsevol cuneta inconeguda. Mira el societes i mira el Federico Garcia Lorca.

Es esperen temps difícils. No hi haura perdó. 

Es tindrem que perdonar solets.

O en haurem de fer perdonar tant si volen com si no.

Facil no serà. pero arribats a aquest punt,  fàcil no hi haura res.

Salut!

• Hades23.606 8 49👍 13.118
    No som en moments de batalletes, malgrat t'ho subscric.
  • Sau de Treviac1.296👍 1.286
    Podeu esperar un temps més per valorar tot el que ha passat?

He estat crític amb moltes coses que ha fet JxSí i la CUP que, a parer meu, han aturat el procés d'independència en diversos moments. Molt crític, moltes vegades. Però mai de la vida he arribat a escampar missatges derrotistes com alguns de vosaltres, que fan un mal immens a la unitat dels independentistes.

Saps què? Sóc independentista d'ençà que sóc petit. I he tingut tinc dos-cents mil motius lògics, de llinatge i sentimentals per ser-ho.

Però és que ara, amb tots els meus respectes, una de les més grans motivacions que tinc per a aconseguir la independència de Catalunya és que tots els derrotistes tòxics s'hagin de menjar les seves paraules.
      Derrotistes tòxics? Portava 2 setmanes confiant en el Govern (culpa meva per perdre de vista qui eren) i han demostrat de quin peu calça CDC en realitat.
      El N9N també érem els derrotistes tòxics els que denunciàvem l'estafa de Mas i aquí estem.
        Què coi dius? Com coi pots comparar el 9N amb el que estem vivint aquestes darreres setmanes???????????????????????????
          Tot el que hem viscut aquestes darreres setmanes ha estat al marge de CDC. Les consignes oficials (ANC) l'1O eren no presentar resistència pacífica sinó "deixar fer i buscar la foto".
          Que malgrat l'1O el poble desbordés els polítics hagin optat per incomplir el seu compromís, només demostra que faran de 5a columnes fins al final.
            Incomplir el compromís???? La Declaració d'Independència es va fer!

Fuges d'estudi.

Alguns sembla que tinguéssiu ganes que no es fes la declaració.
            • AiguardentUsuari sumador4.072 7 523👍 1.022
              Si us plau, em pots transcriure les paraules on fa la DI?

"Arribats en aquest moment històric, i com a president de la Generalitat, assumeixo –en presentar-los els resultats del referèndum davant del parlament i dels nostres conciutadans– el mandat que Catalunya esdevingui un estat independent en forma de república.

Això és el que avui pertoca fer. Per responsabilitat i per respecte.

I amb la mateixa solemnitat, el govern i jo mateix proposem que el parlament suspengui els efectes de la declaració d’independència per tal que en les properes setmanes emprenguem un diàleg sense el qual no és possible arribar a una solució acordada. Creiem fermament que el moment demana no només la desescalada en la tensió sinó sobretot voluntat clara i compromesa per avançar en les demandes del poble de Catalunya a partir dels resultats de l’1 d’octubre. Resultats que hem de tenir en compte, de manera imprescindible, en l’etapa de diàleg que estem disposats a obrir."

Tot el discurs:

https://www.vilaweb.cat/noticies/el-discurs-de-carles-puigdemont-sobre-la-declaracio-dindependencia-de-catalunya/ 

• AiguardentUsuari sumador4.072 7 523👍 1.022
                  "Arribats en aquest moment històric, i com a president de la Generalitat, assumeixo –en presentar-los els resultats del referèndum davant del parlament i dels nostres conciutadans– el mandat que Catalunya esdevingui un estat independent en forma de república.
                  Això és el que avui pertoca fer. Per responsabilitat i per respecte."

Diu que ell com a president assumeix un mandat però, no enlloc proclama la independència.

------------

"I amb la mateixa solemnitat, el govern i jo mateix proposem que el parlament suspengui els efectes de la declaració d’independència per tal que en les properes setmanes emprenguem un diàleg sense el qual no és possible arribar a una solució acordada."

Proposa que el parlament suspengui els efectes de la declaració, que ja hem vist que no s'ha fet. I el parlament no pren cap acord, no fa cap votació.

Ens han ben tangat. Allarguen el processime ad eternum.

• Columbo372 1👍 474
            Ho acabo de dir en un altre fil. L'1-O va ser un èxit perquè la gent va suar del que va demanar l'ANC i van anar a defensar el referèndum.

La gent els va passar per sobre, però ells ja havíen decidit que no hi hauría DUI abans de l'1-O.

Ara mateix només tinc dues esperances. La primera que Espanya, en un atac furibund, empenyi als nostres polítics a fer el que no volen, una DUI. I la segona que la gent surti als carrers i els hi obligui a fer-ho.
            Ells, no ho faran si no és per un d'aquests dos camins. 155 o via fora.
  • grava1.339👍 2.039
    Aquest és el fil de Puigdemont-Rata editat? Com heu pogut fer-vos enrera??
      No, no parlem de cap mes. Un mes és el que ha dit la CUP i evidentment el Govern farà el que voldrà.
      Tampoc s'ha fet cap declaració d'independència.
        Ah, no s'ha fet una declaració d'independència?

El President va dir que es suspenien els efectes de la declaració d'independència. Els efectes. No la declaració. La declaració ja està feta!
          No, no està feta. Una DI és el que es va signar, però en comptes de a l'Auditori en seu parlamentaria i votat al Parlament.

Allò d'ahir va ser una performance que ja veurem com acaba, i que l'han fet amb tota la mala fe del món.
            T'ho repeteixo per si no ho has llegit:

El President va DIR (en veu alta!) que es suspenien els efectes de la declaració d'independència. Els efectes. No la declaració. La declaració ja està feta!
              I jo t'ho torno a repetir, hagués pogut dir que som al planeta Mart i això no significaria que realment estem a Mart.
              No es va fer cap DI perquè no es va votar res, i el que es va signar no es va signar ni al Parlament, no fos cas que es pogués interpretar com una cosa políticament rellevant.
                1- Em dius que no es va votar res???????????? Tu vas votar l'1 d'octubre? Saps que es va fer un referèndum d'autodeterminació a Catalunya l'1 d'octubre??? Saps que va guanyar el Sí amb un 90 % dels vots? De debò que no es va votar res? La gent l'1 d'octubre no va votar la Declaració d'Independència????

2- El que es va signar no es va signar al Parlament? Doncs on es va signar? Al circuit de Montmeló?
                • Buitraker2.361 1 756👍 2.607
                  La Declaració es va firmar al Parlament. Però no es va registrar pas. Per tant, oficialment no existeix, ni té cap efecte polític ni jurídic.
                  Estaría bé que d'aqui un mes la CUP portés la Declaració al Parlament per a ser votada pels diputats i que tot seguit el Govern l'executes amb tots els ets i uts.
                  Fora caretes!
  • lluisbg18.465 2 83👍 3.870
    No es un N9N 2.0. hi ha hagut molta mes repressió que en el N9N.

Tu no pots començar una guerra, es millor que la comenci l'enemic(Espanya), si Espanya no vol negociar tu justifiques fer la DUI perquè el referèndum era vinculant i perquè Espanya no ha volgut negociar, però no pots fer la DUI sense esgotar la via del diàleg i la negociació fins l'últim moment
      És clar home, perquè fins ara no havia quedat clar que Espanya no volia negociar. Això ha estat una jugada estil N9N, amb la diferència que com que no es podia repetir un N9N fil per randa ho han provat així. Amb els dies i els esdeveniments futurs es veurà si tinc raó o no.
        , No ha estat un N9N 2.0., el referèndum es vinculant i tu tens de buscar fins l' últim moment el diàleg i la negociació amb Espanya, si diuen que no i apliquen el 155, doncs la DUI que està suspesa doncs deixa de estar suspesa i entra en vigor
          Que no noi, que no cola. Espanya ja ha respost com ho havia de fer, que és dir-nos que modificaran la consti d'aquí 6 mesos i que fins llavors a esperar i prou.
          Això és una puta merda dissenyada des de CDC. Se'ls va voler posar a davant, i ara en paguem les conseqüències.
            Si no anuncien negociacions a de tu a tu amb Catalunya per almenys un referèndum pactat d'Independència només a Catalunya, legal, vinculant i amb garanties, no hi ha cap canvi de la situació
  • EstatpropiUsuari sumador144.079 9 1👍 19.130
    Primer de tot, demano disculpes a en Henke per haver-lo atacat aquests dies,

• AviVicenç13.272 4 153👍 1.341
    Entro, veig el troll que ha introduit el fil i marxo
  • ansar13.605 11 145👍 4.792
    tambe pot ser que Mas i Pascal diguessin a Puigdemont que si posava a votacio la DUI no hi hauria majoria (perque alguns convergents hi votarien en contra) posant Puigdemont entre l'espasa i la paret 
      I el Puigdemont calla i acata la jugada com si res? Si van dir això el que tocava era tirar endavant i aleshores que voti NO qui hagi de votar NO, que quedi amb el cul a l'aire i que doni explicacions.

Puigdemont ha fet el pitjor que podia haver fet, i jo no crec que hagi estat precisament per bona fè. Mira els antecedents. Tot això o bé el delata com a persona (posar a dit un titella disposat a pactar l'alcaldia de Girona amb C's) o retrata quina estratègia política juga (mirar de desgastar ERC petant-se els seus pressuposts i de passada tensionar al màxim amb la CUP per forçar una descarrilada del procés).

Això ha estat una autèntica vergonya i si ERC no en són còmplices, espero que ho vegem les properes setmanes si resulta que ens volen colar això dels 6 mesos.
      • ansar13.605 11 145👍 4.792
        I el Puigdemont calla i acata la jugada com si res?

tambe l'han acatat ERC i CUP 

Vull pensar que aquest ha estat el cas, unit a pressio internacional de prorrogar la DUI perque ningu estava preparat.

S'esta parlant d'un mes, ja veurem 
          Esperem aquest mes a veure com va la cosa doncs. Però no em crec que Puigdemont, amb els xantatges que ja porta a l'esquena (per això he obert el fil, perquè tot i que és la més grossa, no és la primera), ho hagi fet a contra-cor.
  • henke55.665 10 7👍 8.740
    Disculpes acceptades. Jo també hagués preferit creure-hi cegament que no pas veure per on estaven anant els trets però els detalls eren importants i ens van anar mostrant per on anirien els trets.

El problema és què fem ara?
    • __31437__752👍 744
      Res, perquè CDC ho controla tot. Si ERC intenta queixar-se seran acusats de traïció i forçar eleccions, perquè ja s'empescarien que la situació a JxS estaria trencada. Cosa que CDC no vol. S'aferren al poc poder que els queda. I són tan ximples que en Mas i els consellers de CDC seran jutjats per Espanya. 
  • BarratinaireUsuari sumador6.436 12 335👍 3.159
    Qui és en Puigdemont? Un traïdor que millor no me'l trobi cara a cara.
  • enriquito8.981 13 246👍 589
    em preocupa bastant la desaparició silenciosa del fil anterior

crec que els insults estaven fora de lloc, però fer desapareixer un fil així, sense que en quedi constància, és molt més preocupant que els insults.

Administradors: hi ha manera d'accedir al fil anterior?  O com a mínim veure que hi ha hagut un fil descartat?

• Jaume_I12.540 9 163👍 3.603
    És un fil patètic i fora de lloc. Però aquests dies alguna cosa caldrà dir
  • __31437__752👍 744
    Jo no sé si és cosa d'en Puigdemont, o ell s'ha trobat la plana major del PDECAT traint-lo. El que ara sabem és que ell o els qui l'han traït, controlen la situació i torna a ser semblant a un o JxS o no hi ha eleccions d'en Mas, per forçar ERC.
    A hores d'ara, ERC no pot dir ni una sola paraula. Si ho fan seran acusats de traïció, de destrossar JxS i obligar a fer eleccions (cosa que els PDECATs no volen). Ho tornen a controlar tot sense tenir cap majoria. 
  • quatreanys31.487 5 25👍 6.743
    Un desconegut alcalde de poble, independentista de tota la vida, pero un autentic mediocre...posat pel Mas i aixi l'independentisme i especialment la CUP estigues contenta i el votes de president.
  • EPS54.743 12 8👍 5.094
    Ara no és el moment.

Publicitat

Fòrums

• 8.935.873 missatges
  • 209.112 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat