Fòrum

València s'està omplint de banderes espanyoles als balcons

cobertor506 1👍 479
Cap usuari valencià més ho està notant? 

Respostes

Configuració
  • __29213__82 2👍 17
    Jo vivo a Valencia i desde fa 2 setmanes s'ha petat de banderes, pero em sembla que desde fa uns dies esta baixant el nombre
  • MikelMCB27👍 2
    Si... Vaig estar fa un mes i tots els balcons plens...
  • Joanot471.517 1 982👍 373
    Per a mi una vergonya, però si voleu saber què passa, el tema és una campanyeta del PP i afiliats. després estan els que veuen massa la TV i els porucs, que n'hi ha un fum, Bo; podem afegir els de C's, encara que és redundant... Hi ha els que començaren, amb només la bandera espanyola, i després s'hi han anat afegint alguns que combinen l'espanyola i la valenciana. En fi. Les quadribarrades ja fa temps que noe s veuen gens, només les blaveres. Dic al Cap i Casal. Jo visc en un interior, i vaig posar la blavera (una banderola petita de plàstic de les que donen els fallers) amagant el blau perquè tocava. Davant de ma casa, algú posà l'espanyola però amb l'escut retallat i amagant una de les franges roges per tal que no es veiera... No sé si algú va captarne el missatge.
    • nemo5.533 7 390👍 1.395
      Anomenar la senyera coronada "la blavera" (qualificatiu en negatiu) es una manca de respecte a la senyera del Cap i casal del teu pais. Amb actituts verbals com eixa fas llit als veritables blavers que segresten un simbol tan nostre com la senyera amb l'escut del Consell.
        Aquesta bandera, quan hi recupere la dignitat, li diré com tu dius. Ara pera ara, és el símbol que és i dels que ho és. Una llàstima la seua història els darrers 35 anys... fruit d'uns temps com aquests a l'anomenada Batalla de València. Els catalans han patit atacs, però han viscut també una època rica en experiències, daurada diria, trets dels últims 10 anys perquè van anar units a tota ultrança. Nosasltres hem viscut la mediocritat, la foscor, la corrupció i la burrera. Quan com tu dius, la senyera del Cap i Casal, onege al costat d'una bandera del País Valencià que ens represente a tots, jo la faré onejar al balcó en les festes que calga.
        • UsuariV8.080 3 267👍 4.175
          Tindràs cara! Però si la váreu abandonar vosaltres! O siga, nosaltres.

L'única manera de que recupere la dignitat és utilitzar-la i, clar, no insultar-la.

La realitat és que no teniu el menor interés en recuperar-la i dignificar-la. Voleu construir un país sense la capital, o siga no voleu construir un país, sinó afegir-vos al que ja existeix en els vostres caps i cors. 

La bandera amb la franja era sabut quina bandera era, la del Cap i Casal, i va ser la blaverada del Cap i Casal, i polítics porucs (pels vots que es jugaven a València i Horta), els que van imposar-la a tothom. Ties Maries faltones, fatxes, despistats, fallers, València CF, UV, el partit de l'enveja anticatalana, i més tard l'acceptà el Pesebrepe-Prisoe i el tema s'acabà. Durant anys, a les festes dels pobles més enllà de Cullera o de Sagunt (jo això ho he viscut), es penjaven cuatribarrades nues als carrers amb la màxima normalitat (i encara es fa), i va ser la baixada de pantalons del SOE, les paraules prohibides a Canal 9, la pressió blavera a les escoles del Cap i Casal quasi exclusivament, la fusió UV-PP, les que encetaren (a banda el desencantament) l'arribada del PP i la política de terra cremada que van practicar, i la dissolució d'un sentiment de País que encara no sé si es recuperarà. Tinc dubtes molt grossos. Però és que damunt continueu amb el raca-raca...

Mira: els valencians de finals del segle XIX, principis del XX, tenien clares algunes cosetes i tenien una memòria oral del que havia estat la sobirania valenciana (el Regne, les glòries valencianes, la història); eren republicans i anticlericals. D'aquell moviment progressista sorgeix com a símbol (a València) la bandera amb blau però sense coroneta, perquè si no eren monàrquics no tenia sentit la corona (llàstima que hagueren pensat en una muralla, com a l'escut de la República, perquè potser haurien encertat). La gent d'aleshores llig poc i no hi ha massa llibres sobre la història, la cultura, el passat (i segueix sense haver-ne) dels valencians, ni sobre vexil·lologia ni punyetes, i no se n'adona que el blau només servia com a base per a la corona: però és una manera de diferenciar-se dels catalans i usen el blau per fer-ho (tampoc no saben que a Aragó no tenen tampoc blau). Tota la retòrica històrica de la esquerra blavera es basa en simbologia del nacionalisme capitalí i una petitíssima milícia. Tot aquest reviscolament acaba amb la dictadura, i molta gent és afusellada o empresonada, però els que en resten (amb collons per continuar la tasca) arriben a la conclusió sòlida que la bandera del Cap i Casal és una però que el blau, per representar tots els valencians, no te cabuda sense imposar la bandera del Cap i Casal a tots els valencians. Sorgeix la idea unitarista (PPCC culturals), que no és nova ni de bon tros, de la bandera igual per a Aragó, Catalunya i València amb escuts diferents, que soluciona el problema d'un blau que no té cabuda si la corona cau: són els que pensen que els valencians no tenen rei ni el volen: republicans i gent antifranquista valenciana. Aquestes idees reben una espenta molt forta dels moviments d'alliberament nacional d'esquerra, i l'absurditat del blau és acceptada per molts.... llevat de quatre gats esquerrans nacionalistes de la capital valenciana.

L'espanyolisme agafa aleshores com a argument el tema de les banderetes, amb l'ajut d'un sentiment irracional en origen d'esquerres i republicà circumscrit a la zona de València i l'Horta, el blasquisme i el seu anticatalanisme, perquè el consideraven beato i monàrquic (com consideraven igual a Lo Rat Penat i la major part de la Renaixença valenciana) el moviment nacionalista principatí, i dissol, amb l'ajut dels cabestros blavers, la possiblitat d'un redreçament nacional valencià. (Blasco, com saps, no s'estimava massa els valencians, i ho reflexa, com a fill d'aragonesos de Terol, en moltes novel·les costumistes que reflexen la seua opinió dels paletos valencians. Només salva el Papa Luna, per cert, el que introduí els Trasàmara i aragonés com ell). Davant l'arribada de l'esquerra després de la mort de Franco, la UCD s'aprofita d'aquesta irracionalitat que no aconseguirà aturar l'esquerra política, però que es convertirà en la malaltia política dels valencians que acabarà amb l'esperit progressista d'un poble que ho ha estat des de fa molts i molts anys. Això i la forta immigració des de l'Espanya buida (buida perquè són tots ací), en feren la resta.

I ací estem amb complexos i enfrontats, mentre una gran part del País no es veu representada pel Cap i Casal. Si no ho veus estàs cego. Tu amb el raca-raca, que així farem País...
            • UsuariV8.080 3 267👍 4.175
              Porte quaranta anys escoltant eixe avorrit i INÚTIL discurs.

Si el valencianisme polític haguera eixit amb el primer moment amb la senyera coronada, no hi haguera hagut guerra de banderes, però era necesari hegemonitzar la quatribarrada (simplement el símbol reial medieval), per a iniciar el full de ruta que ens portaria a ser políticament el sud de Catalunya (un nom, una bandera, un nom per a la llegua, etc.).

I ho vaig veure i viure en carn pròpia, no m'ho ha contat ningú.

• xicotiu8.158 1 262👍 1.700
              Mira: els valencians de finals del segle XIX, principis del XX, tenien clares algunes cosetes i tenien una memòria oral del que havia estat la sobirania valenciana (el Regne, les glòries valencianes, la història); eren republicans i anticlericals. D'aquell moviment progressista sorgeix com a símbol (a València) la bandera amb blau 

Sí. Per açó la valenciana estigué prohibida, durant el franquisme. 

L'espanyolisme agafa aleshores com a argument el tema de les banderetes, amb l'ajut d'un sentiment irracional en origen d'esquerres i republicà circumscrit a la zona de València i l'Horta, 

Més enllà en realitat. Però bé,. Que siga irratcional no té perquè ser roï. I eixe sentiment és el sentirse valencià, com a poble diferenciat, ni més ni menys.

Es racional lo que va fer el xaval que va enfrontarse als fatxes, ell sol contra uns 6,  la darrera vostra del 9 d'octubre d vesprada? No és racional. Però no és roï. 

gent d'aleshores llig poc i no hi ha massa llibres sobre la història, la cultura, el passat (i segueix sense haver-ne) dels valencians, ni sobre vexil·lologia ni punyetes, i no se n'adona que el blau només servia com a base per a la corona: però és una manera de diferenciar-se dels catalans i usen el blau per fer-ho (tampoc no saben que a Aragó no tenen tampoc blau). 

A la gent d'eixa època, i a la gent de qualsevol païs del món de hui en dia, se la súa la vexilologia. No saps quant. No és sinònim de cultura,. tamcpo, el tindre coneiximents de vexilologia..que estàn a tirar d'un click a la wikipedia. No. 

Lo important és la combinació de colors. Q!ue identifica com a poble. I no l'origen, que no té importància, perque cap li dona eixa importància a la vexilologia. per molt que per a tu sí la tinga. Sí, el blau era per a que la corona es vegera. I què? Hui en dia és la bandera identificada com a valenciana per tots.

------

Mira, en eixa manifestació.....no eran vistos cvom a independentistes valencians!!! mai han segut vistos aixina!! Per cap!! per açó no reben recolç! I van aon van!

Està tot infiltradísim. E hi ha masa interesos. 

T'heu dic sense acritut. Però fent pancatalanisme mai trobaràs rés de profit Cap cosa, cap ni una. 

Jo espere que la gent més jove es vaja animant, si s'estimen a Valencia ( a tot el pais, tot ala nació) doncs a fer valenciansime sense complexos.

Sense acritut. Eixe discurs que fàs no quadra en cap realitat!!! Jo NO vec bé que CCOO i que ACPV convoque a un acte que va a ser reventat sí o sí. Que no es prepare RES. I que vajen com vedells anant al matadero, pel interés de qui?? Que interés en té, CCOO? ACPV ? tot eixe entramat? No. Els manen a rebre hosties de la extrema dreta sapient ademés que el poble valencià no'ls veu com independentistes valencians!! I no és just...cap als que es manifesten , o u intenten, sense saber açó!! No ho és. 

------------------

Jo estic fart. De vore la impunitat de la extrema dreta. De vore la infiltració que hi ha per tot arreu. Els interesos ocultos. I que no hi haja solució. No vos entenc..
                Jo era a la manifestació quan això va ocórrer... Tu on eres? La irracionalitat era la dels que rebentaren la manifestació. Estàs d'acord amb la irracionalitat? Eres amb ells?
                Tens raó, això sí, la Viquipèdia és una gran eina quan vols investigar sobre vexil·lologia; però això no té ni 10 anys... No hi havia Viquipèdia quan jo dic, home... Evidentment que els colors ens identifiquen com a poble, però és que no són una nació diferenciada nio tenim perquè canviar els colors per diferenciar-nos dels germans. Que es diferencien ells...
                Hi havia gent que es manifestava amb el blau i sense el blau, amb la coronada o sense corona. M'estàs dient tu qui es manifestava??
                Jo NO vec bé que CCOO i que ACPV convoque a un acte que va a ser reventat sí o sí. Que no es prepare RES. I que vajen com vedells anant al matadero, pel interés de qui?? Que interés en té, CCOO? ACPV ? tot eixe entramat? No. Els manen a rebre hosties de la extrema dreta sapient ademés que el poble valencià no'ls veu com independentistes valencians!! I no és just...cap als que es manifesten , o u intenten, sense saber açó!! No ho és. 

Jo només vaig veure valencians i DIGNITAT. Allà estàvem tots acollonits... què et penses? Però li tiràrem pebrassos... Què vols, que deixem esl carrers a l'extrema dreta. Saps què cridava la gent de la mani? ELS CARRERS SERAN SEMPRE NOSTRES... I per acabar; l'independentisme valencià és indpendentisme, i a aquest independentisme el veuen com a catalanisme, perquè el contrari és ESPANYOLISME, que tractarà d'impedir sempre qualsevol acte de sobirania. 
                Jo estic fart. De vore la impunitat de la extrema dreta. De vore la infiltració que hi ha per tot arreu. Els interesos ocultos. I que no hi haja solució. No vos entenc..

Enfiltrats per qui? Pels catalanistes? A qui no se t'entén és a tu, estimat. O siga, que si forme blaveros no hi hauria espanyolistes perquè els llevaríem arguments, a ells que el que volen és promocionar el blaverisme per a fer anticatalanisme. Té collons la cosa.

Has encetat el curset de valencià? Valore positivament el teu to.
                  veste'nb a la merda . Que ja estic fart. A la merda te'n vas estem?

Que et creus que jo no sé que estaruau acollonats? te'n vas a la merda. T'has quedat???? A lña merda! >En eixes insinuacions. Imbècil!!!

Que heu anat venuts!!! Que si tens una edat açó HO HAURIES DE SABER!!!!

Fins als collons de salvapàtries profetes.

No!!! Que bno ostia!! Que no!! Que jo he anat en una estrelada, i sé perfvectament comn es veu! perpo molt que la vejen com a una marcianada perque cap vol la independència de Valencia....es veu com valenciana!!! 

es que no ho saps tu, com es veu eixa mani??? NO com independentista valenciana! Borinot, açó és lo central!! Perque et creus que no hi ha recolç social a eixa mani????????????????? Ni quan la reventen elsd fatxes!!!!!!!!!!!!!!! 

Intelectualoide. No estic estos dies per a merda de baixa qualitat. I me calle moltes coses. Però tu que et creus que em pasaria a mi si'm vegeren segons quins en eixa bandera estrelada?

TE'N VAS A LA MERDA. Tu i la teua "blavera" enrotllada perque no vols posar la núa directament. A la merda! 

Escolta merda seca, maleducat, imbècil ho serà tu. El que veu això ets tu i quatre gats, a veure si caus de l'arbre... Només ets un filldeputa que aprofites qualsevol moment per escampar les teues baves, insults i teories. Com els Yomus. A rebentar debats.
                    Quant al comentari que fas: no tinc banderes a casa, i entre els trastos vaig trobar-ne una de les que et donen els xiquets en 'l'arreplegà'... per això enrotllada. Fa anys,
                      No xiquet no. Eres tu qui m'ha mancat el respecte a mi, en lo que has insinuat. Prou més que jo a tu. I tu no eres qui per a dirme a mi rés. Estem? Bé. Que a mi un alliberat que xucla del estat no es qui per a dirme a mi ni una. Ok? Açó. 

la bandera ho has dit tu amunt. Que has posat una "blavera" enrotllant lo blau. En contes de posar una núa directament. Pos enhorabona.
                Per cert. Jo feia 5 0 6 anys que no anava a la mani. Jo no vaig anar perquè convocara ACPV o CCOO. Jo sabia què ens esperava. Jo vaig anar per RESPONSABILITAT, per tal que sàpien que no ens acollonim malgrat l'ambientet que ha deixat l'extrema dreta després de la manifestació espanyolista de Barcelona. Per responsabilitat, com tots els que hi anàrem...
                  No has entés rés.

he parlat jo dels que han anat a eixa mani?? NO. lligtelo atra volta! I quan sàpigues que estic dient ja em dius lo que vulgues!

Que et creus que estic dient juo de CCOO d'ACPV de tot açó? Ells no varen anar..açó dic. 

la mare de deu..,
                    Sí van anar. Vaig veure representants de la UGT, d'ACPV, del STEPV, de Compromís, d'EU. De CCOO no en conec.
                      Ja m'imagine, que sí convocaben, anar aniria algun alliberat. va rebre d'hosties? A que no? I açó perque? T'heu has plantejat? jo sí :).

I perque si convoquen van només dos d cada per a fer parèixer q han anat? I perque no hi ha seguretat pròpia com hi ha en totes les manifestacions?...

Que'ls esteu utilitzant. Que jo sóc d'ací. Que m'heu conec, eixe percal. 

Per la meua banda, tots els alliberats d'UGT, d CCOO i de la CGT, que com anarquistes sou un xiste, vos podeu anar, de la maneta en els polítics profesionals, ja saps aon. 

• tolomón10.317 9 201👍 6.642
    A una altra pàgina vaig explicar que sols hi havia una bandera (estem paret en paret) al meu bloc i que havia convertit la seua bústia en la meua nova paperera (només publicitat).

Ara, després del 9-O i pre demà s’ha afegit el veí de baix, així que continue amb la meua campanya “parlem”:

Demà com a dia laborable l’aspiradora i la rentadora comencen en marxa a dos quarts de nou.

Si no ens deixeu somiar no vos vaig a deixar dormir!
  • DK7.597 8 284👍 3.457
    concentració per demanar la dimissió del delegat del Gobierno arran dels incidents del 9-O. De fons algunes estanqueres 

http://www.eldiario.es/politica/Cientos-personas-Valencia-Gobierno-respuesta_0_696081553.html 
      més imatges, esta l'han posada a vilaweb:

i atra:

Com cuides que no isquen les altres? Saps perquè hi havia poques? Perquè després has d'anar a casa a soles, per això... No perquè la gent se sentira identificada.
          Jo no tape rés.

I ací tos hem de tornar a casa, a vore que et creus. 
          Mireu aquestes imatges. Contra l'església se Sant Agustí, els dos-cents que vam ser massa puntuals. Durant el trajecte, des dels balcons agitaven les espanyoles i se'n reien. Això és el resultat de no haver combatut culturalment i legal el blaverisme.

http://val.levante-emv.com/multimedia/videos/comunitat-valenciana/2017-10-10-130319-doctubre-comenzaron-ataques-manifestacion.html
            No hauries de fer segons quines insinuacions, per açó m'he enfadat. 

No'm pareix gens bé lo que vos ha pasat i tinc molta ràbia. De vore determinada impunitat.

Si penses que al espanyolisme se'l combatixc en pancatalansime, no has entés rés. De perquè eixa manifestació no rep cap recolç, ni quant la reventen els fatxes. Que és molt dir açó!
            Si fins i tot la població ha recolçat manifestacions anarquiostes contra e2000, no revent cap recolç social el anarquisme. I encara aixina, des dels balcons la gent, animant. Els bars, donan recolç Tot...

I açó és lo que jo pense. Tu penses altra cosa. I ja t'he assenyalat, al darrer pàragraf. Perquè no ho entenc.  

El que no entens és que blaverisme i espanyolisme són la mateixa cosa. Les tesis blaveres són falses i per enfrontar els valencians. No serveixen per a res més. La manifestació no tingué l'èxti que hauria tingut si no hagueren anat a rebentar-la, però acabà sent ben grossa... Els fatxes aleshores desapareguen...
                He parlat jo de blaversime en cap moment? NO.

No ho entens perquè no t'interesa entenerlo, perque no estic parlant en cap moment de física quàntica. Tu sabràs perquè no ho vols entendre..

A banda, hauria que vore que és per a tu el blaversime. Perque per a mi, el blaversime és el blaversime. I no atra cosa. I està , tan infiltrat, comn ho esteu vosatros. Si no estiguereu infiltrats,. ja ho haurieu montat millor per a no rebre any rere any d'hosties i no modificar rés.  Sou culpables, els que ho organitzeu aixina. Teniu una part de culpa.

Tu no eres qui per a parlarme a mi com m'estàs parlant. No ho eres.
                  No te faces l'indignar que jo no t¡he parlat malament. Tu m'has insultat. No veus què passa?, ja no hi intervé ningú. Això fas
                    Vec que ho acaves d'editar. Açó, que és quan m'he enfadat:

Estàs d'acord amb la irracionalitat? Eres amb ells? 

M'acave de donar conte que ho jas editat.Ahí abans posava que si estava en els yomus o que si vaig reventar eixa manifestació. I és quan m'he enfadat.  Donat que ací qaulsevol es juga el físic portant segons quines banderes, doncs no m'heu digues, perque açó es més cínic i pitjior, que insultar.
                      1. Jo no he llevat res
                      2. Jo mai no he estat alliberat
                      3. Jo sóc llibertari, però la CGT és un sindicat, no un grup d'afinitat. En aquests temps, no hi ha sindicats anarquistes, sinó grups d'afinitat en forma de sindicats (CNT) o sindicats amb estructures i funcionament anarcosindicalistes i prou (CGT).
                      4. T'agrade o no, sigues una magnífica persona o no, les teues opinions et converteixen en blavero. No t'insulte.
                      5. El proper 9 d'octubre, et lleves les manietes i vens a la mani. T'assegure que això es repetirà.
                      6. Agafes el meu comentari tu primer i comences a traure-li punta. És necessari anar de corrector?
                      7. Tens raó. Igual he pensat que em parlaves amb un altre to. Però a tu et passa el mateix amb mi.
                      Ací ho deixe
                      Sí que ho has editat. Si no no hauria saltat aixina. la idea continua sent la mateixa, però ho has posat més fluix que com abans:

Estàs d'acord amb la irracionalitat? Eres amb ells? 

Hi ha que ser prou cínic. I poca vergonya. ja ho he dit perquè...

Jo sóc blaver? i tu qre eres, un renegat de merda? Tu saps que es ser blaver? No tingues tanta poca vergonya..

Et pasa com a alguns blavers, que diuen que el PP és catalaniste..i no ho diuen fent broma, ho diuen de veres. Doncs a alguns, com tu e indesquerra, vos pasa lo mateis. Sou la creu d'eixa cara. Lo mateix. per a vosatros tots blavers. la Oltra blavera. El PP catalaniste i la Oltra blavera.

Fanàtics! 

Saps que no estàs dient rés en tots eixos punts? paraules buides! Un no-rés.

El proper 9 d'Octubre, t'oblides tu de les teues manietes i dels ppcc. I si no t'oblides, com a mínim, lis dius als teus companys de sindicat que tinguen més vergonya!. Que si convoquen, que vajen. Si no, que no convoquen. I si van, es posa seguretat com es posen a moltes altras de sindicats. Que no ho sabieu? Cínics!

No he editat res... cabut.
                      Un blaver és qui opina que jo sóc un renegat de merda. Jo no sóc del partit d'Indisquerra; jo vaig i aniré per lliure.
                      Els de CGT hi han anat a totes les concentracions que s'hi han fet. No escoltes Radio Klara?
                      Té lo mateix en realitat, si has editat o no. Si'm donen una pallisa, em vindràs a dirme al hospital?  Si has editat o no? Pos açó...

I porte molts anys desconectat d'eixe mundillo. Però clar que conec a molts dels q estàn per radio klara. Saps totes les radios que no varen rebre llicència?

• Ramon Muntaner2.580 10 706👍 494
    El pont passat vaig estar de viatge a Sevilla. Sé que és un consol una miqueta estúpid, però allà hi havia moltíssimes més banderes espanyoles que al Cap i Casal. A més, generalment sempre penjaven només l'estanquera. Les poques banderes andaluses que vaig veure (acompanyades sempre de les espanyoles) va ser curiosament a la seu del PP andalús...

I si volem consolar-nos encara més, ahir em vaig pegar una volta pel Carme i vaig comprovar que allà no hi havia estanqueres També és cert que no hi havia banderes de cap tipus...
    Hui m'he pegat un volt per un quart de ciutat perque havia de mourem. I he vist la GV marques del turia en banderes espanyoles. Però m'ha cridat l'atenció el vore dos valencianes, en lo blau sense corona ni estrela. No sé si són banderes antigues, o qui les està fent, però m'ha agradat lo que (jo entec que) simbolitzen. Com ser valencians i au, açó he pensat que vol dir. I després qui siga d'esquerres, o de dretes, o de lo que siga. M'ha agradat. Encara que pot ser estiga errat que no sé quins són. Ah! i en balcons sense espanyola clar.

Després anava per cardenal benlloch ( com dic m'he mogut hui prou) i m'he quedat que als edificis aon hi han espanyoles, acostumen a ahver un ou ( efecte contagi?). I als que no, doncs no. I açó, lo mateix que fà uns dies. Balcons en les dues, lo que em provoca molta ràbia. I més d'un balcó, i més de dos, només en coronades...que tenint en conte que el que siga espanyolista posarà les dues, donsc el posar només la coronada jo ho vec prou explícit, lo que volen dir. Una coronada gegant ahí per c. benlloch al costat del riu.

En fí! Dies de mirar les balconades. A vore que es cou. 

Publicitat

Novetats

Fòrums

• 8.985.979 missatges
  • 210.840 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat