Fòrum

Anar de vacances a l'Àfrica

Trumpista1001.861 868👍 2.118
Un amic meu que s'aproxima a la quarantena ha anat de viatge de noces a l'Àfrica i avui m'explicava com li ha anat. Jo no he entès mai aquesta passió que hi ha a casa nostra per lo tercermundista, que és el que et pot portar a fer un viatge de noces a l'Àfrica. Ells van acabar a Maurici, que es veu que és bastant agradable però no entenc perquè vas a llocs ferèstecs d'aquests quan tens llocs molt més romàntics i agradables per anar en una lluna de mel. 

El meu amic m'explicava els lodges de Kenia, Tanzania, Zàmbia, Botswana, els mosquits, les vacunes que es van haver de posar, serps, i tot d'animalots perillosos. El Salvador diu sempre que no s'ha d'anar a l'Àfrica i té tota la raó i menys a partir d'una certa edat. 

Jo entenc que la gent tingui aquest ànim explorador i aventurer, tots hem anat alguna vegada de safari al Serengueti, al Kruger, al Chobe o a l'Okavango, posar-te el vestit de camuflatge i el barret de Dr. Livingstone, els binocles, escopeta en mà muntat en el Defender circulant per aquelles Game Reserves tan ben parides, amb unes peces magestuoses que corren per allà, però al final ja tenim una certa edat i segons quines coses no s'han de fer.

Arribes a Victoria Falls i et reb un cor de benvinguda tot tribal, tam tam, arc i fletxes, tot el dia ballant i cantant, amb lo que treus 10 dolars de propina i marxes. I aquella calor... insuportable... la pols, el soroll, el sol que et fregeix... fora! Fora! 

Tenint Florida, Califòrnia, Nova York, Roma, Barcelona, Tokyo, Hong Kong, Sydney, Nova Zelanda... què cony fots anan-te'n a l'Àfrica? Són ganes de fer el merda. Si vols fer beneficiència, a Catalunya hi ha molta gent necessitada, si vols sol i platja Florida no s'acaba mai, si vols risc, banya't als Everglades, si vols veure lo salvatge, compra't els documentals del National Geographic. Anar a països on es viu pitjor que a casa és anar a explotar el teu morbo. Llavors acabes agafant el Dengue o la Malària i tot és molt desagradable. 

Jo no entenc aquesta moda terrible dels motxileros que s'ha posat de moda i que se'n van també a l'Àfrica. A partir dels 30 anys els viatges els has de tenir tots resolts, ja comença a ser hora de sentar el cap, construïr la teva casa trobar una femella i fundar una família, i no pas anar-se'n al Kilimanjaro i passar-se 10 dies sense dutxar-se. 

En fi, el meu amic ha tornat i m'explica que quan van passar per Johannesburg els van posar en un hotel a Sandton però que "tot i així van passar por" i que la gent viuen tots en unes cases amb valles electrificades i armats perquè t'entren a robar, et violen i et maten. Doncs sí, és així. Per fer això, més valia anar a lo segur i fer el viatge de noces a Montserrat, que potser no és tan exòtic però és més nostrat i a més tenim una verge negre. 

Respostes

Configuració

Publicitat

Fòrums

• 8.965.885 missatges
  • 210.151 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat