Publicitat

Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Millor ciutat de la Costa Brava per a viure-hi

enyor975 10👍 222
M'agradaria preguntar-vos quina ciutat de la Costa Brava (no d'interior) creieu que és millor per a viure-hi tot l'any.

La idea és que avui dia hi ha negocis que es poden fer per internet, i tot i que cal "baixar" de tant en tant a Barcelona a parlar amb gent, realment no cal viure a Barcelona. Barcelona és genial, però entre que els preus estan cars, i que hi ha tant de conflicte social, doncs sembla lògic mirar altres llocs.

L'objectiu seria trobar una ciutat petita, que tingués prou serveis: hospital, bones escoles ... Igualment, que hi hagi vida de barri (en contraposició a turistes), amb negocis locals de bona qualitat, etc. que donin bona qualitat de vida.

Per exemple, a la Selva tenim l'agrupació Blanes + Lloret, amb bastant població. Però no és gaire catalana.

Al Baix Empordà, tenim el "continu" entre Sant Feliu i diguem Palamós. Tot i que hi he anat com a turista, no sé com estan a nivell d'infraestructures. Crec que deu ser un ambient més català que a la Selva.

Després ja tenim Roses, però està més aïllada, i crec que és poc catalanista.

Quina opinió en teniu? Creieu que hi ha alguna ciutat a la zona "ideal" per a viure-hi?

Respostes

Configuració
  • Sau de Treviac5.621 2 384👍 7.277
    Si has de triar entre Blanes i Lloret, Blanes.

Tossa és molt millor que les altres dues (sóc de Blanes i visc a Blanes).

Més amunt, L'Escala o Torroella de Montgrí / L'Estartit. I si no, cap al Cap de Creus, però allò ja no és la Costa Brava, en realitat.
    • enyor975 10👍 222
      Tossa és petiteta, però certament, és més "bonica" que les altres. Però té tots els serveis d'una ciutat? O cal anar, si un vol "qualitat", a Blanes, o inclús a Girona o a Barcelona?

Sobre l'Escala i l'Estartit, no hi havia pensat. Com es comparen amb Palamós o Sant Feliu? Són més petites, oi?
      • FuRTiUsuari sumador20.347 12 77👍 8.296
        L'Escala és un dels llocs més bonics, però és relativament petit. Crec que no hi ha hospita només CAPl, un cop em vaig fotre un bon tall i vaig haver d'anar a Figueres.
        • catalàamallorca41.968 7 14👍 18.692
          De L'Escala has d'anar a l'hospital de Figueres. I la connexió de bus no és la millor certament.
          • FuRTiUsuari sumador20.347 12 77👍 8.296
            En realitat ara està molt ben comunicat amb Figueres. A més que dono per fet que si vius a l'Escala has de tenir cotxe sí o sí, ja no per sortir del poble, sinó per moure't pel poble mateix que és àmpli, no pots pas viure al centre i anar a fer la compra a la zona dels súpers sense cotxe... 
  • Tobies20.804 14 71👍 13.154
    Palamós, Sant Feliu de Guíxols o Calella.
    • enyor975 10👍 222
      Em podries argumentar la teva tria? Què prefereixes, Palamós o Sant Feliu? I per què?
      • Tobies20.804 14 71👍 13.154
        Jo escolliria Sant Feliu. He posat Palamós i Calella perquè també m'agraden força, però si hagués de triar probablement ho faria per Sant Feliu. És una ciutat amb vida pròpia més enllà de l'estiu, i tampoc és que sigui de les més turístiques de la Costa Brava. Jo hi he tingut molta tirada durant anys. El passeig marítim està ajardinat i és molt agradable.

No facis cas als qui et diuen Tossa o similars. Si, Tossa és molt bonica, però està pràcticament morta durant l'any i a l'estiu es converteix en un parc temàtic.
    • Tabernacle1.543 3 973👍 1.887
      Si et refereixes a Calella del Maresme no és Costa Brava oficialment.
  • Gurrea7.187 13 298👍 3.316
    Palamós
  • CèsarUsuari sumador16.672 14 105👍 15.268
    Definim "ciutat" i veurem on podem triar. Personalment m'estimo poble petit i, posat a demanar, caseta de poble reformada amb tots els conforts possibles, amb una terrassa "en primera línia de tsunami"...

• enyor975 10👍 222
      Sí, aquest és un bon punt. Per exemple, el Port de la Selva és preciós, però petit. El que busco no és una ciutat gran pel fet de ser gran, sinó que tingui serveis pel dia a dia: bones botigues locals, també cadenes de supermercats, hospitals, escoles ... suposo que deu haver-hi pobles petits on tot això ho tenen a alguna ciutat propera.

Per cert, on és aquesta foto?
      • CèsarUsuari sumador16.672 14 105👍 15.268
        La foto diria que és de Palamós.

El Port de la Selva està bé, però és car i, com bé dius, és lluny de tot. Has de fer uns quilòmetres de carretera revirada fins arribar a Llançà i, des d'allà, una mitja hora més fins a Figueres... A prop de Port de la Selva, trobes Selva de Mar, un poblet tranquil que conec bé, però per no haver, ni tant sols hi han botigues...

Ho veig complicat per trobar un equilibri de tot plegat. Paciència i anar cercant.
  • cathalà23.654 12 51👍 7.272

Sens dubte, Sant Feliu de Guíxols.
  • IGNASIcat15.912 11 116👍 2.133
    Sens dubte si vols tranquilitat i gaudir de serveis, Torroella de Montgrí i L'Estartit. Amb Pals, L'Escala i Begur conforma un entorn privilegiat poc dens demogràficament parlant i amb nombrosos serveis que es van actualitzant. A L'Estartit estan fent la nova biblioteca, han fet un nou CAP i escola bressol. L'hivern trist però tens les poblacions del voltant per completar els serveis. I a mitja hora de Girona.
  • rotllan12.240 5 169👍 12.368
    A la Costa Brava ja no hi quep més gent. Uns quants desallotjaments i enderrocs és el que cal
  • rotllan12.240 5 169👍 12.368
    Per cert, el continu que dius oficialment és Baix Empordà però en realitat és Alta Selva. Allò d'Empordà no en té res
  • __27554__Usuari sumador3.275 8👍 263
    Jo no et puc recomanar Palamós, ja que hi he nascut i hi he set criat, però fa molt temps que estic instal·lat a Barcelona. El que sí que et puc fer és 5 cèntims de les coses bones i no tan bones que t'hi pots trobar...

A l'estiu, s'omple molt de turistes, ja siguin catalans, espanyols, moooolts francesos i altres llocs d'europa. Pot ser prou agobiant.

La resta de l'any és molt tranquil, si bé és cert que a la que fa bon temps els caps de setmana es torna a omplir amb gent que hi té segona residència, això sí, a partir de diumenge a mitja tarda, es torna a buidar. Al pic de l'hivern està tot molt mort, hi ha poca vida i et pots avorrir com una ostra..

El perfil general del turista acostuma a ser gent de mitjana edat, famílies i vells. El jovent és força minoritari. L'oferta nocturna per aquesta franja d'edat tampoc és res de l'altre món. Molta gent té tendència a anar de gresca cap a Platja D'Aro, no pas a Palamós mateix.

L'oferta gastronòmica és força potent, amb molt local de cert nivell (prepara la cartera) tot i que els llocs on menjar a preus més ajustats i de menú també és variada.

Els dies d'estiu en que no fa bon temps, les carreteres es colapsen: en comptes d'anar a la platja, tot Déu es fot a moure's amb cotxe amunt i avall, només arribar a Platja D'Aro et pot suposar una estona llarga.

Pel que fa a serveis, hi tens de tot: l'Hospital Comarcal del Baix Empordà es troba a Palamós, evidentment també hi ha el CAP, varies escoles, llars d'infants, residències geriàtriques, etc.. supermercats els que vulguis (incloent BonPreu i Esclat).

Per la banda cultural, hi ha el Teatre La Gorga, la biblioteca municial i a dia d'avui només hi ha un cinema, l'altre va tancar ja fa anys. Seguint amb el mateix tema, les dues festes que més se celebren són el Carnestoltes i la Festa Major, aquesta acaba a finals de juny (el 26 crec) amb l'espectacle de focs artificials.

Com la majoria de municipis, hi ha zones on hi ha més vida de poble, i d'altres més impersonals. Tot és buscar la zona on et sentis més còmode.

Imprescindible tenir transport pròpi si vols fer vida una mica més enllà del municipi, per apropar-te a Girona i si has d'anar a Barcelona. Si no, et tocarà patir la infame Sarfa.
  • Triomfador764 3👍 327
    Barcelona.
  • malllamplll_3.881 3 538👍 2.562
    Jo penso en Palafrugell. Es a l'interior però ben comunicada amb el mar
  • Jaume_I15.952 11 117👍 8.462
    L'escala. 
    • enyor975 10👍 222
      Per què l'Escala? Especialment en comparació amb les altres ciutats citades, com Sant Feliu o Palamós, que són més grans (tant elles, com la conurbació que les envolta): què fa que, amb tot i amb això, prefereixis l'Escala, donades les especificacions marcades en aquest fil?
  • pastor_de_bits10.295 9 210👍 2.211
    Blanes. Tot i que l'estació de tren no està al centre del poble tens línies directes des de l'Hospitalet (pel Maresme) fins a Portbou (passant per Girona i Figueres). A més a més a Maçanet pots enllaçar amb la R2 nord. També té bones comunicacions en bus (Lloret, Girona, etc). Per carretera està ben comunicat, tens la C32 allà mateix i la N2 ben a prop. L'AP7 i la C25 no cauen gaire lluny. A Girona hi arribes en uns 35m en cotxe. A BCN en 1h. La circulació dins de Blanes sol ser lenta, hi ha trànsit, però no arriba a l'extrem de Lloret. Aparcar gratis no és fàcil, com sol passar en molts municipis grans de la costa brava. Tot i que hi ha certa oferta, l'oci nocturn justeja una mica, però als municipis del voltant hi pots trobar el que vulguis (Lloret, Malgrat, Calella), des de bones barraques fins a discotequeig farlopero. No obstant a la pròpia ciutat hi tens altres opcions d'oci com el cinema i la bolera, per posar un parell d'exemples. També un bon polígon on hi ha una mica de tot a bon preu. La platja del centre de Blanes no és gaire recomanable per la massificació, i les caletes dels voltants tot i ser boniques també estan massificades. No obstant per la zona del riu Tordera hi tindràs tota la tranquilitat que vulguis, tot i que no et recomano que et fiquis a la desembocadura que és un niu de merda. És una ciutat ben equipada, hi tens tots els serveis com ara hospital, escoles, instituts, biblioteca, equipaments esportius, com també tota mena de negocis locals competitius. La catalanitat de la ciutat no és per tirar coets, però no és una ciutat perduda. Com a molt sentiràs parlar salat en gent molt gran. A l'estiu hi ha bastant de turisme, però dels municipis del voltant és el que té menys places hoteleres i més població, per tant proporcionalment està menys massificat que Tossa, Lloret, Malgrat, Santa Susanna i Calella. També esmentar que té port i hi podràs menjar peix fresc, local i de molt bona qualitat, les gambes són igual de bones que les de Palamós.
    • Sau de Treviac5.621 2 384👍 7.277
      Totalment d'acord. Afegir que la catalanitat és força present al centre.

Tenim una vila molt maca però massificada a nivell urbanístic... Tot plegat molt atabalant, tot i que molt millor que Lloret.

I de bars en recomano tres, la Taverna de n'Esteve, el bar Rafel i el de la Cooperativa.
  • enyor975 10👍 222
    Alguna altra opinió, especialment en relació a les ciutats grans de la Costa Brava? Fins ara, aquest fil té contribucions molt interessants, gràcies.
  • Toni Montagutí38.027 8 18👍 25.063
    Ciutats, allò que se'n diu ciutats, a la Costa Brava, només n'hi ha dues: Lloret i Sant Feliu. Vull dir que en siguin oficialment. Si n'hagués de triar una, potser em decantaria per Sant Feliu, poc massificada pel turisme i amb una vida cultural prou interessant. Lloret té racons molt bonics, indiscutiblement, però la pressió turística pot arribar a ser abassegadora, si allò que busques és una vida assossegada. No sé perquè dius que Blanes i Lloret són poc catalanes. Fins on jo sé són dos municipis de la Selva marítima, a la vegueria gironina. 
  • LesttattUsuari sumador38.891 12 15👍 14.152
    Qualsevol que no estigui massifica per un turisme de borratxera ni envaïda per una massiva immigració.
  • Blau_910 1👍 447
    Calella de Palafrugell amb l'hospital aprop.
  • enyor975 10👍 222
    Pugem el fil, aviam si hi ha d'altres comentaris interessants.
  • Trinxant11.241 9 188👍 3.569
    La cosa estaria entre Palamós, Sant Feliu de Guíxols i l'Escala, pel meu gust. Potser l'Escala ja està a un nivell una mica inferior respecte les altres dues en quant a serveis i mida. Però en general aquestes són viles marineres grans on hi ha vida local durant tot l'any i no excessivament turistitzades. Lloret de mar m'agrada (especialment a l'hivern), però el problema de Lloret és que és Lloret. Blanes, Palafrugell i Roses, no li trobo massa el què, i la Bisbal, Llagostera i d'altres ja són més de terra endins.
  • albert23Usuari sumador17.934 10 92👍 1.565
    Sens dubte, Palamós. Per situació, serveis i ambient.
  • PereQuartDeGram1
    Recupero aquets interessant fil i aprofito per presentar-me al forum. 
    Estic entre Palamós, Sant Feliu, lEscala i Palafrugell. Em sorpren que aquesta ultima no es trobi mai a les enquestes. Es la que te un feeling mes de poble autentic de les 4, esta poc massificada, la millor ubicacio de totes (mar, muntanya...). Algun motiu per el qual sigui descartable? De les altres 3, Sant Feliu es potser la que te un millor balanc  

Publicitat

Fòrums

• 9.298.771 missatges
  • 221.202 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat