Fòrum

[Segons l'ARA] "Barcelona aferma la victòria del sí en el referèndum de l'1-O"

Makhnovtchina603👍 1.538
Doncs això. Segons un breu estudi que publica avui l'ARA creuant dades de resultats electorals del 27-S i d'un sondeig fet pel diari el 23-24 juliol passats, Barcelona-ciutat vota sí a la independència. 

L'analisi explica que la capital es comporta electoralment com una "Catalunya en miniatura", amb districtes que voten com Santa Coloma de Gramanet i d'altres com Manresa, sent el districte de l'Eixample el més significatiu en el sentit de comportar-se electoralment com el conjunt de Catalunya.

La font la teniu aqui.

Dues reflexions per part meva:
-ja n'hi ha prou de parlar de la capital catalana com un feu de l'espanyolisme colonial. Les percepcions subjectives no s'avenen amb les dades.
-CUP, ERC i PDECat a l'ajuntament de la capital s'han de posar les piles i pressionar com mai a can Colau per tal de que el referèndum de l'1-O es desenvolupi com qualsevol altre procés electoral. Per molt que els sociates donin suport al govern municipal, un veritable bloc independentista pot fer molt de mal al consistori si no s'avé a acomplir les seves obligacions.

Respostes

Configuració
    • Rigel50.926 9 9👍 16.661
      I com pretens que mantingui la capitalitat si ha d'anar ratant espai dins d'illes de l'Eixample per a fer equipaments bàsics (com ara escoles)? D'on vols que surti l'espai per a allotjar-hi tota l'administració nacional si ja va justa d'espai per a les necessitats més bàsiques dels seus habitants?

I tot això sense tenir en compte que farà l'ajuntament, el qual et recordo que té majoria unionista.
      • Friheden10.004 2 206👍 4.528
        El nou barri projectat al Morrot anomenat "Blau@Ictinea" seria un lloc ideal on posar totes les ambaixades, i també n'hi ha el projecte de traslladar el Parlament de la República de Catalunya a la Plaça de les Glòries, el parlament actual es convertiria en el Consell de Vegueria de la Regió Metropolitana de Barcelona.

Blau@Ictinea

• Tobies18.747 13 78👍 9.603
        D'espai n'hi ha de sobres. El zoo ha d'anar fora i ja tens espai per ampliar el parlament i construir edificis governamentals. La delegación del gobierno també té un edifici molt xulo. 
          El zoo on el vols ficar. Allò d'enviar-lo al Vallès és una ocurrència ja que l'allunya dels visitants potencials, i d'espai alternatiu tampoc no n'hi ha (no sense comprometre altres activitats. L'ampliació del parlament projectada a l'època Benach depenia del trasllat del zoo, i aquest no es produirà (a més a més, era una ampliació pensant en un parlament autonòmic, no pas en el d'un estat independent).

Pel que fa als edificis que Espanya té a Barcelona, són la xocolata del lloro. Poden fer el fet en el moment de transició, però per a l'establiment en ferm de la República no n'hi ha prou.
      • Hades21.725 8 61👍 10.297
        Badalona, Santa Coloma, Sant Adrià, El Prat, Esplugues, Hospitalet, Cornellà...la plana de Barcelona ha de ser un municipi un cop independents.

Hades escrigué:
          la plana de Barcelona ha de ser un municipi un cop independents.
          Ben al contrari, cal elevar els districtes a la categoria de municipis. Per raons d'equilibri institucional és una animalada que un país de 7,5 milions d'habitants tingui un municipi de 2,5 milions (ni tampoc d'1,6).
          • Hades21.725 8 61👍 10.297
            Si et sembla un problema que es convertís en una institució capaç de fer-li front al govern és pot fer com a Tòquio, que cada un dels 23 districtes (ku) actúa com un ajuntament, coordinats en la administració metropolitana.
        • Tabernacle960 2👍 929
          Jo això no ho veig pas. La comarca del Barcelonès avui en dia no té cap lògica i cal modificar-ho, però a nivell municipal crec que s'han de mantenir com a viles independents les unes de les altres. A tot estirar només afegiria a Barcelona l'Hospitalet de Llobregat i la part de Sant Adrià del mateix costat del Besòs. Però tampoc ho tinc massa clar.
      • gerd8.132 10 267👍 953
        Al poblenou i a l'àrea del baix llobregat zona franca-prats hi ha espai de sobres.
  • Pedrolo9.501 1 223👍 4.073
    El problema és que un % molt gran mai no respondrâ a les enquestes i aquests conformen el dia a dia de la ciutat.

Ja signaria ara mateix aquest minso 53%. 
  • Indiclm1.228👍 359
    Aviam si va de debò. Barcelona és la part més important de Catalunya (ho sento per si a alguns els fa mal, però és així). Llàstima que hi hagi barris on la gent no vota perquè prefereixen no saber sobre el tema
    • dimissiopuntorg23.201 12 52👍 18.671
      Districte del Besòs ja! Agafant la banda occidental de SAB, és clar xD
  • Massagran493 1👍 652

BenComu va guanyar les eleccions municipals del 2015 perque l'independentisme en aquell moment no s'havia activat a Barcelona, es mes, estava a la baixa despres dels 2 tripartits merdosos i de les propostes de paper mullat del Mas. 

Molts indepes ni ens vem presentar anar a votar per erroniament pensar que no es decidia ninguna independencia en una alcaldia, entre ells jo mateix, la Colau era nova, i la van pintar com una revolucionaria que faria diferencies a la ciutat i tot i aixi dins d'aquest context el mes favorable possible per els puta-ramonetistes d'aquest entorn comu/icv van guanyar l'alcaldia amb el menor suport historic de totes les eleccions a l'ajuntament.

Desde llavors en som molts pero molts que frisem per tornar-hi a votar i donar-li una cosa al cul, especialment ara que se la coneix, d'on venen les seves formacions i del fum que representen (fum per cert ben espanyol del 78) es obvi que perdran diputats, molts diputats, i no perque cregui que la seva massa critica de votants es reduira molt (que es reduira segurissim) sino per la participacio en massa de tots els indepes que en el 2015 ens vem abstenir moltissim.

Per aixo no paro de dir que a les proximes eleccions a barcelona s'enduran un bany de realitat que sera antologic. Pero desitjo que continuin pensant-se que son majoria, que aquesta xava te qualsevol possibilitat a guanyar l'alcaldia de nou i de fer salts a generalitat i a madrid. Perque la bufa encara sera mes gran i veure la reaccio d'una espanyolista i trepa com aquesta perdent de llarg sera impagable.

• anseso17.665 7 88👍 1.912
    Doncs jo no m'ho crec, encara que m'agradaria ser convençut.
  • Calidoscòpic17.849 13 85👍 9.279
    Si això és veritat, em permeto estar orgullós de la meva ciutat. Per fi Barcelona entén que tots els problemes que té (pràcticament tots) són conseqüència del sentiment d'inferioritat que suposa ser una capital d'estat frustrada per la manca d'estat. I que sense país no hi ha capital. El país, malgrat tot, ha tingut una paciència infinita amb una capital que els ha girat l'esquena (i encara els la gira més d'una vegada).

Per dignitat, Barcelona ha de respondre amb orgull i dignitat i contribuir a la República Catalana.
  • Arnau Solsoner1.455 2 995👍 1.643
    JxSí i la CUP van treure un 47,24% dels vots a Barcelona. Resultat encara més proper a la mitjana de Catalunya.(de fet potser són els de la província) que el que diu l'article. El que jo crec és que el resultat al referèndum potser és millor a Barcelona que a la mitjana catalana perquè Unió i CSQP tenen bons resultats a la capital. Suposo que a Gràcia i Sant Andreu una part del votant de CSQP és més catalanista que el votant del mateix partit a l'AMB. Unió a les Corts i a Sant Gervasi va treure bons resultats.

http://eleccions.ara.cat/parlament-27s/resultats/municipi/8/19/99/9/barcelona

• Anònim1013.805 4 140👍 10.701
    Efectivament, Barcelona està sobre la mitjana de Catalunya, és a dir, malament.
  • virot6.877 3 316👍 2.801
    Barcelona es troba a prop de la mitjana perquè l'estiren d'una banda l'arc metropolità i de l'altra la resta de Catalunya, que si fa no fa són de poblacions similars.

Barcelona: 1,608,000 hab
    Regió Metropolitana sense Bcn: 3,185,000 hab
    Resta de Catalunya: 2,729,000 hab
  • FollUsuari sumador75.102 10 3👍 34.949
    És que jo sempre he mantingut que Barcelona ciutat no està tan malament. El fet que hi hagi molts turistes i de tot fa baixar una mica la sensació de catalanitat però els habitants de tota la vida que són els que tenen dret a vot, la majoria catalans.

Publicitat

Fòrums

• 8.876.200 missatges
  • 207.039 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat