Fòrum

Un valencià de viatge a la Vall d'Aran i Andorra (experiències lingüístiques pròximament)

Ramon Muntaner2.493 10 729👍 442

Fil actualitzat a 19-8-17: si us resulta d'interés, podeu llegir les meues experiències lingüístiques a Catalunya, l'Aran i Andorra clicant en l'enllaç de més avall:

https://www.racocatala.cat/forums/fil/211462/valencia-viatge-catalunya-laran-andorra-experiencies-linguistiques

Benvolguts raconaires,

Doncs això. La pròxima setmana faré un viatge de 4 dies (3 nits) a la Vall d'Aran (lloc que no he visitat mai) i Andorra (hi he anat diverses vegades, però fa anys que no la visite).

Tinc ja reservats els hotels (farem una nit a Vielha, una altra a Arties i la darrera a les Escaldes). Dins del que cap, hem triat bon hotels a bon preu (en el cas d'Andorra és un hotel més econòmic).

A l'anada he pensat fer una parada per a dinar a Taüll per tal de visitar així les seus famoses esglèsies romàniques. A la tornada depén de quin camí triem (pel tunel del Cadí o bé per Tàrrega) pararem a Montserrat o Montblanc (em conec tots dos llocs, però fa anys que no hi vaig).

En tot cas, com que no em conec la Vall d'Aran, us demane consell sobre quins llocs paga la pena de visitar. Per a entendre'ns, no hi anem per a fer senderisme, sinó que és un viatge amb cotxe, per a visitar pobles, veure paisatges, etc. Sobretot per a fugir uns dies de la calor.

D'altra banda, desitjaria especialment saber què m'hi trobaré des d'un punt de vista lingüístic. Tindré cap problema per parlar valencià? He vist no poques ressenyes per la xarxa de catalans queixant-se per discriminació lingüística als establiments hotelers de la Vall.

Pel que fa a Andorra, les vegades que hi he anat mai he tingut cap problema lingüístic, si bé sí que m'hi vaig trobar molta gent que em va atendre en castellà malgrat parlar-los en tot moment en valencià.

Quan torne del viatge en faré un resum

Moltes gràcies de bestreta a tothom pels consells

Respostes

Configuració

Publicitat

Fòrums

• 8.931.509 missatges
  • 208.941 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats