Atenció: Aquest fil té més d'un any d'antiguitat, i els seus continguts podrien haver quedar obsolets.

Fòrum

Antídots contra la desesma

__28550__2.026 4👍 1.209
Bàsicament es tracta de l'antitesi de coses que fan ràbia - coses que fan feliç.
(Sóc una gran amant de les enumeracions poètiques (de coses que fan feliç, coses que posen melangiós, coses que són poc decoroses, etc.) de la Sei Shonagon - El seu llibre del coixí és un recull de meravelles.)

Em fa feliç...

- gent gran (dones) vestida de colors vius, alegres, llampants.

- l'anècdota explicada a Persèpolis de Marjane Sarpati sobre la seva àvia que de matí es ficava flors de gessamí al sostenidor, i quan se'l treia de nit emanava l'aroma de gessamí, la qual cosa li encantava a la seva néta que hi compartia el llit quan la visitava.

- observar orenetes caçant insectes

- la pluja

Respostes

Configuració
  • __30958__2.699 2👍 2.259
    Va, posaré un parell.

Una cosa que m'agrada, em fascina, és veure els meus gats (o qualsevol gat) moure's. La seva elegància, agilitat, alegria, bellesa, em fascinen. M'agrada observar-los, jugar amb ells, donar-los menjar, acaronar-los. M'agrada mirar-los als ulls, em fa somriure. Em relaxa i em dóna alegria. Per mi és com si fossin màgics, com una mena de petits àngels depredadors amb cua, bigoti i pèls.

M'agrada córrer per la muntanya (Collserola o per El Pla fins a Sant Feliu) fins que ja no sé ni on sóc. Entrar com una mena de trànsit lleuger fent exercici, on oblides tot i solament tens davant teu un cúmul de sensacions: Les olors del camp, el vent, els peus sobre la terra, el bombejar del cor, l'electricitat dels muscles... És com que el temps és suspèn, em passa el mateix fent ioga, ballant o fent meditació, però les sensacions són diferents.

Una altra cosa que m'agrada molt i em relaxa és cuinar nous plats que no he cuinat mai abans (i que em surtin bé). Ja no és l'oloreta o menjar-los, és el fet de fer-los, de reunir els ingredients, controlar els tempos, construir el plat.
    • __28550__2.026 4👍 1.209
      Ara venia a posar això, a mi també em reconforta, em reconcilia amb un dia dolent cuinar, preparar-ho tot amb cura, els aromes, colors, aquesta mena de trànsit en el qual s'entra. El que té de reconfortant fer una cosa per cuidar-te, el que té de ritual i quotidià...
      De fet fer tota mena de coses casolanes, pastissos, galetes,  ...

Una altra cosa que m'agrada força és treballar amb plantes al meu microhort a balcònia (), dibuixar, brodar, són coses que em tornen a mi. Són la meva forma de meditar
    • __24272__4.706 9👍 17
      Una cosa que m'agrada, em fascina, és veure els meus gats (o qualsevol gat) moure's. La seva elegància, agilitat, alegria, bellesa, em fascinen. M'agrada observar-los, jugar amb ells, donar-los menjar, acaronar-los. M'agrada mirar-los als ulls, em fa somriure. Em relaxa i em dóna alegria. Per mi és com si fossin màgics, com una mena de petits àngels depredadors amb cua, bigoti i pèls.

+1. I també quedar-me tot embadalit durant una bona estona mirant-lo dormir. Mirant com la respiració l'unfla i el desunfla rítimicament mentre jau en les postures més inversemblants. I si es queda adormit en un lloc adequat del llit, prendre-li la poteta fins adormir-me jo també. Finalment, satisfacció màxima si l'endemà de matí em desperta roncant al meu voltant.
  • ArnauUsuari sumador6.056 16 353👍 1.005
    Després de molt de temps m'has fet tornar a escriure al Racó:

DATA DE REGISTRE:
    28 de juny de 2002
    ÚLTIMA VISITA:
    29 de setembre de 2016

Un fil ben bonic.

- Coses meves:

- El somriure dels meus fills
    - A la muntanya, la solitud, escoltar el vent, el bosc i l'ambient.
    - Senitr nens petits (i no tan petits) parlar en català entre ells.
    - Parlar amb gent gran. Abans, els diumenges, solia anar a un dels parcs de la ciutat on visc. Em comprava el diari i seia a costat d'una persona gran. M'encantava escoltar les seves batalletes.
    - Córrer desconnectant de tot
    - Quan vaig a una ciutat nova, caminar i caminar, deixar-me perdre embadalit mirant arreu.

Pel que ha comentat de nedar flotant. Has d'anar al mar mort, gaudiries prou.
  • __28550__2.026 4👍 1.209
    ... mirar com les meves gatetes es fan la neteja mutuament
  • Sr. Marçal1.044 10👍 201
    Embadalir-me, entotsolat, amb l'esclat de les xamoses roses del Jardinet persa a la manera de Saadi, de Màrius Torres.

http://marius.udl.cat//bitstream/handle/10459.2/806/908.pdf?sequence=1  
  • entre·ribes442👍 316
    Sortir sola a la naturalesa, perdre'm entre els arbres i posar-me a ballar i a parlar amb les plantes. Sentir-me com si no hi hagués ningú més en milles. Llavors fins i tot la mort sembla quelcom pacífic, acceptable, lògic, bo i plaent.
  • Defectible7.981 270
    Ah, a mi hi ha moltes coses que em fan feliç. El que em passa de sempre és que aquests sentiments cauen en un pou sense fons.
  • galetacuqui1.059👍 1.151

L’entrada de la primavera: quan les flors comencen a sortir, els ocells ja canten i els rajos de sol escalfen la pell després del fred hivernal.

Publicitat

Fòrums

• 9.283.538 missatges
  • 220.618 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums

Fils
més votats

Accedeix als fils més votats
Publicitat