Fòrum

Violència de gènere/ Misoginia i Misàndria.

xicotiu8.102 1 267👍 1.686
Auric el fil per a debatre, envers les raons d'origen de la misoginia i la misandria, per una banda. En l'objectiu de deixar núes les raons d'origen d'estos odis irracionals. 

A raïl d'haver llegit en este mateix foro, i en algú d'altre,  comentaris de "gent" teòricament jove, aon se menysprea a les dones , per bàsicament "ser unes putes", amagat davall conceptes abstractes, com el postmodernisme, o el "cultural marxism" -4chan- , trobe que s'ha de tindre un fil recopilatori aon es desmonten els arguments dels jovens que "no lliguen perque totes són putes/ perque sols se lliga si se té diners/ pel marxisme cultural" etc.

Per altra banda, i donades les consecuencies funestes de la violència de gènere, en morts cada any, per a des-banalitzar i denunciar comentaris que troben graciós pegar a una dona, posar verí al menjar d'un home, o pensar que no pegar dones és masclista.  ( Incloent altres comentaris sí no de violència en parella, sí de violència relatcionada en el sexe, com ara les banalitzacions de les violacions). 

També m'agradaria, ja que fila en el tema, el poder debatre envers si , legalment, la violència de gènere hauria de protegir als homens també, o si no, i el raonament del perquè.

Respostes

Configuració
  • xicotiu8.102 1 267👍 1.686
    Escomençe jo pel final: Jo pense que els homens, aixina com les dones homosexuals, sí haurien d'estar, també, protegits/ides, per la "llei contra la violència de gènere". Entenc que la raó de que la llei protegixca les dones heteros, és perquè la gran majoria de persones assasinades, són precisament dones heteros. Però m'agradaria, per justicia, que també protegira, o penara de la misma manera als agresors, cas de ser la víctima un home hetero u homo, o una dona homo.

• JNS3.104 11 630👍 943
    Androgínia no. Misàndria.
      Per cert,dis la teua si vols. .

jo després o demà si decàs, pose els dos perfils de "misogin típic" que jo trobe, existixen -ú més heavy i perillós que l'altre- 
      • Toni Montagutí26.211 6 41👍 14.821
        Estàs brindant amb un misògin de manual. Però dels de debò, xic.
          Sempre li vec defensant que els homens estem perjudicats, davant les dones, però no sé fins a quin punt açó pot ser anomenat misoginia, o que simplement té una percepció, a raïl de les seues experiències o de lo que siga, una miqueta exbaixada-per a mi- de les relacions home-dona a nivell social-legal etc.

Vulc dir per a mi, la misoginia és una actitut que emporta una actitut activament hostil cap a les dones -totes són putes i escalfabraguetes- , que afegintle odi i poca empatia, pot esdevendre en violència i maltracte.

No sé fins a quin punt, si a X  li cauen fatal les dones en conjunt -que no ho sé, posem que siga aixina- pot ser considerat misogin, si la seua actitut és de "pasar de les dones", i si decàs, "denunciar ho que ell percec com a desigualtats" , però sense entrar en si són "pùtes" o si es mereixen "tal cosa, no sé.

• JNS3.104 11 630👍 943
        Penso igual que tu pel que fa a la llei. El motiu pel qual homes homo i hetero i dones homo no estan protegits és perquè es considera que les víctimes dones heterosexuals, el seu patiment i les seves vides valen més que la resta, d'aquí les diferències en les condemnes en funció del sexe de la víctima i de l'agressor que fa la llei, per no parlar de la violació flagrant d'un dret humà com és la presumpció d'innocència en el cas dels homes, car el feminisme avui dia no existeix, el que hi ha és femellisme i misàndria. No volen la igualtat, sinó una altra cosa feta a mida per tenir els mateixos drets que tenen els homes, o fins i tot més en alguns casos, però mantenint el seus privilegis femenins, ergo la discriminació de l'home, en tot allò que els convingui. És a dir, només volen igualtat per a les coses "bones", però si la desigualtat existent les afavoreix aleshores ja els hi està bé.
          Mmm jo no pense que la llei s'haja fet perque cap trobe que les vides de les dones tinguen més valor, de ser aixina també s'hauria inclós a la llei que una dona maltractada per un altra dona, en parella, i no estàn incloses, tampoc.

Trobe que és per un tema estadístic, i és quie la majorida de morts per violència de gènere, són dones en parelles hetero.

Però com et deia, jo sí pense que s'ha d'ampliar els beneficis de la llei als altres sectors -homens hetero, homo, i dones homo- ja que, encara que siguen estadísticament les menors de les ocasions, com que de vegades ocorreis, també haurien de tindre esta protecció, els homens o les dones homo.
          • radi2catUsuari sumador38.654 12 14👍 15.541

Trobe que és per un tema estadístic, i és quie la majorida de morts per violència de gènere, són dones en parelles hetero.

Perque hi ha mes parelles hetero. Vaig llegir per algun lloc que la prevalencia de violencia en la parella en parelles lesbianes es molt semblant a la que hi ha entre parelles heterosexuals.

No se fins a quin punt la dada es acurada, no he buscat d'on surten les dades originals, pero si fos cert tiraria per terra tot el discurs de que sempre que hi ha violencia en la parella heterosexual es necessariament i obligatoria motivada exclusivament en tots els casos per la ideologia masclista.

Perque hi ha mes parelles hetero.

Potser sí siga açó, té trellat estadísticament parlant.

Però encara aixina , dins les parelles heteros, acostuma a ser la dona la maltractada, en la majoria de casos de maltracte -jo tampoc tinc les dades al abast, parle per intuició-.

Però bó, inclós partint de la base dew que quasi sempre són dones hetero les víctimes, jo continue a favor de augmentar la protecció d'esta llei a d'altres colectius - no de llevarli protecció a estes dones, però augmentarla ad altres colectius.

salut 

• radi2catUsuari sumador38.654 12 14👍 15.541

jo continue a favor de augmentar la protecció d'esta llei a d'altres colectius - no de llevarli protecció a estes dones, però augmentarla ad altres colectius.

I a les victimes de violencia domestica fora de les relacions sentimentals o sexuals. Avui en dia si a una noia pateix violencia per part del seu germa o el seu cosi esta menys protegida que si es per part d'algu amb qui ha tingut una relacio de parella.

Exacte, la violència dins la parella-quan és de home cap a la dona- està molt més penalitzada que una agresió en qualsevol altre àmbit -siga de home a dona, al contrari, o com siga-.

Es un poc com els delictes d'odi, es vol acabar en el comportament social de un xicotet % que acaba matant les seues parelles, i es penalitza més eixe assasinat, o eixa agresió, que si fos fora de la parella.

la veritat el problema de les lleis és que són genèriques, no miren situacions concretes, trobe molt difícil que una llei acabe canviant al 100% comportaments socials que molts considerem inadequats, però que no aconseguixen cap canvi social sense un canvi de mentalitat, canvi educacional.

Trobe que busquen en la llei un canvi en certs paradigmes socials- ja si aconseguix el canvi o no, ja és més complexe-.

Com els delictes "d'odi", que és més greu agredir a un negre, pel fet de ser negre, que per qualsevol altra raó que no siga la raça-inclós sient l'agresió la mateixa-.
  • Calidoscòpic19.116 13 76👍 11.012
    Auric...

Ja es podria tancar el fil...
  • Juan Lloris4.783 6 453👍 1.829
    Passeu-vos a la misantropia.
  • llevantdemallorca17.221 12 94👍 3.136
    Curiosament, la dèria castradora d'aquest nou feminisme anticisheteropatriarcal no ha comportat absolutament cap baixada de les víctimes de violència de gènere. 

És possible que hi hagi hagut un repunt en actituds sexistes, però penseu que és el que ha canviat de 20 anys ençà. 

És possible que hi hagi hagut un repunt en actituds sexistes, però penseu que és el que ha canviat de 20 anys ençà. 

Més de 20 diria jo, respecte a les actitus sexistes. Quan jo tenia 16 anys-que fà ja 20 anys- , cap persona no deia coses com que "totes les dones són putes", o que "pel marxisme cultural, totes les dones volen ferlo en negres", ni cap bajanada d'eixes.

No sé si és cosa de Internet, es a dir, que abans sí existia gent en molt d'odi cap al "objecte de dessitg" producte de la frustració, pèrò que no ho deien, i ara ho dieun aprofitantse del teòric anonimat que dona internet, o és que han repuntat les actitus sexistes, o un mix d'ambdues raons.
  • __28502__15.344 2👍 16.859

El plantejament del fil és tan absurd que l'únic rellevant a ser comentat és el llenguatge simiesc en què està escrit.
      Plantejament del fil, triple:

-Deixar sense raons les teòriques raons dels misògins o misàndric estàndars, o prototips.-per lo que hi ha que establir com són eixos tarats estandaritzant els seus comportaments comuns.

-Denunciar en este mateix fil els missatges aon se banalitze sobre la violència de gènere o la violació ( la vaig matar perque era meua/ la ha violat sí, però ella anaba ensenyant les mamelles/ jo no pegue a les dones perque sóc caballerós i masclista). 

-I, donat que la llei de la violència de gènere està relatcionada, clar, en estos temes, debatre si s'ha d'ampliar a homens i dones homo, esta llei, o si no.
    • saturos179 2👍 105
      Ja que parlem de llengua, aquest 'mateix' no es pot fer servir aquí. Una possible solució seria emprar 'aquest'.

https://www.upc.edu/slt/ca/recursos-redaccio/dubtes-frequents/us-incorrecte-de-mateix
      Ara que ja t'haurà arribat al cervell la raó de ser d'este fil, potser mos pots comentar a tots, ja que eres el protagonista del primer missatge d'odi que he enllaçat ací, el perquè:

Perquè trobes que no pegar a les dones és un acte de caballerositat??

Raònalo, i si decàs, mos dius en cuantes dones has segut "un caballer", i en cuantes no.

I més interesant encara, si mos dius les raons de fons, per les quals t'acabes plantejant, lo "caballerós" que eres per no pegar a dones.

Vulc saber perque les dones s'han d'alegrar de no rebre una garrotada teua, degut a que "eres masclista en estos temes de violència de gènere". Explicat, valent. Si són paraules teues. 

Que pasa, que se n'han anat en ú mooolt menys inteligent que tu veritat? I en lo caballerós que tu has segut en ella, i en el teu cos apoloni! I ahi ha set quan t'has tengut que contindre? I t'has anat tot pagat a ta casa, per no haverla pegada? 

Dones per a riurese'n i per a tindre't menyspreu, que també ho fà, si no fos pel perill que representes, com a mosquita morta, cap a la pobra a la que enganyis, parlantli de les injusticies que portes patint tota la teua vida. 

• EsquerraÚnica64👍 16
    Saps que passa noi?

Que les noietes discriminen als homes lletjos i per tant elles també son objectes de discriminació!!!!!!
    I això ho he vist mil cops,es fan les estretes amb els pocs agraciats i ve el guapet de torn i es fa la puteta.
    El pitjor no es que puguin dir-te que no,si no les desagradables formes amb les que ho fan,les "dives" no mereixen respecte.
    Van mitg despullades pel carrer per a veure a qui fitxen i si l'entra l'home que elles no volen resulta que es un acossador desesperat.
    Jo conec un noi que te novia i altres 3 noies,es folla a la meva veïna(ella sap que te novia) i a mí no em fot ni cas(I no sóc lletg eh?)....el món está molt malament repartit,i les dones no tenen cap moral en aquest joc.
    Per tant,perquè el he de donar respecte?Ho faré amb contades i prou,la majoría no ho mereixen,volen feminisme?que començin a arreglar els seus problemes com mullar calçes i cridar com bojes a concerts de nois bonics i tindrán el respecte que mereixen.
    Qui discrimina será discriminat,la societat és un mirall.
      Que les noietes discriminen als homes lletjos i per tant elles també son objectes de discriminació!!!!!!
      I això ho he vist mil cops,es fan les estretes amb els pocs agraciats i ve el guapet de torn i es fa la puteta.

Comentari que ni fet adrede em pot venir millor per a exemplificar lo que volia dir, en eixa nova misoginia, tot el post.

Voràs, hi ha homens lleigos que lliguen. També hi han homens agraciats que no lliguen quasi. 

A lo millor eixe que tu veus com "agraciat" lis cau bé ad elles, i li troben atractiu, per mil raons, i no tan sols el físic.
      Per cert, tu et llitaries en una dona que no t'agradés rés? Perquè elles haurien de ferlo en un home que no els agrada, en eixe cas?

Per tant,perquè el he de donar respecte?Ho faré amb contades i prou,la majoría no ho mereixen,volen feminisme?que començin a arreglar els seus problemes com mullar calçes i cridar com bojes a concerts de nois bonics i tindrán el respecte que mereixen.
      Qui discrimina será discriminat,la societat és un mirall.

Vegent com et defines, e imaginante com una persona en dificultats socials, no sé com t'ho vas a fer per a discriminar a cap en la vida real, al teu dia a dia. Però bé, mentre només tingues eixa idea, i no escomençes a plantejarte que "perquè és bó o roï el fet de no pegar a les dones", com a mínim, només et perjudiques a tu.

-----------------

En resum, que tens l'autoestima prou baixa, odies a les dones perque no es lliten en tu i la culpa no és teua, però seua, i li tens certa enveja als xavals que sí ho fan.

Ah! I molt aclaridor de la teua forma de pensar, que quan la dona no es llita en tu, "se fà la estreta", però quan se llita en el "guapet de torn", ..eixa mateixa dona, pasa de estreta, a puta. .

Molts maltractadors -no dic que tu ho sigues- donen este perfil que comentes. Autoestima baixa+ odi a les dones-la culpa és d'elles, no teua per supost- + certa ràbia contra els que es lliten en la que tu volies.

Les dones no són marcians que "vulguen ser protegides per tu i tractades sempre en una educació exquisita i caballerositat, i que a canvi et donen  sexe."

Plantejat el tractar de relacionarte en ells com ho faries en els teus amics, igual! I voràs com acabes fentlo en una, i en més d'una.   

• EsquerraÚnica64👍 16
        Però que te a veure la baixa autoestima i la enveja?Potser es veritat no t'ho nego,pero el que he explicat es també real i injust,i els éssers humans tendim a reparar una injusticia amb una altre.
        Per altre banda sóc un noi ben normal de 23 anys,follo lo normal(poquet com tots els meus amics) i alguna vegada amb dones boniques,pero el tema es que les que m'agraden de veritat(les TOP) ni s'apropen.
        Aquest aire de superioritat en vers a un ésser normal com jo em treu de polleguera.
        I no diguis això de que jo faría el mateix que elles perquè jo m'he tirat dones no massa del meu gust pél fet d'agradarme la seva personalitat.
        Les dones TOP no ho fan,perqué tenen tant d'on escollir que s'en van per nois TOP i inteligents,encara que les tractin com el cul.
        No donen oportunitats per coneixer-les,això fot,es com una nova classe social a la cual no pots accedir,i com home d'esquerres les he de despreciar,de la mateixa manera que faig amb els rics i els seus improductius fills,que et miren per sobre sempre.

Es injust que existisquen humans més agraciats i menys, també que existisquen baixets, o que alguns neixquen en totes les facilitats cobertes, i altres ja mitg morts de fam. Vulc dir, que es veritat que es injust.

T'hauràs llitat en dones que no t'agraden molt, però també hauràs rebutjat alguna. 

Però bó, donat que tens eixe plantejament inicial -i que poster no sigues tan lleig però se t'ha enfonsat l'autoestima, no sé- , jo crec que, si veus una que t'agrade molt, lo que no has de fer mai, es tractarla diferent a com tractes als teus amics, o ad eixes en les que has acabat al llit. . No tractarla com si fós de vidre, perque es que es nota, si escomençes a portarla entre cotons, que ho fàs només per a llitarte en ella, i ella tb ho notarà. I si no vol, bé, ella no t'ha obligat previament a que la portares entre cotons.

Si parles en ella en naturalitat, tens moltes mes posibilitats d'anarten al llit en ella. Jo lo que mai faria seria "escomençar a tractarla com si fos de vidre" perque tens l'únic objectiu de ferteho en ella, perque ella ho notarà, i no t'ho faràs segur. 

El moment al que fàs referència, de "tindre la oportunitat de que'm conegan" la tens cada volta que escomençes a relacionarte en alguna d'eixes dones que anomenes. I no qualsevol dona que t'agrade molt físicament , la has de coneixer a un concert o discoteca, poden ser amigues de amics o etc.  Però ahí has de ser tu, no tractarla de manera especial, i mira, si ho aconseguixes, bé. I si no, pensa que elles són lliures també, de triar en qui llitarse, sempre ha de ser una cosa de dos.

Anims que segur que tampoc és per a tant, i és més mental que físic.

ps: En cap d'eixes que t'has llitat i no t'han agradat molt, no has tengut mai una conexió sexual molt bona?

----------------

Però sobre tot, tracta de no culpabilitzarles ad elles, perque tots som lliures de dir si sí, o si no, ad estos temes. Jo crec que estàs més que a temps, per com t'expreses al segón post, de canviar eixes dinàmiques, i que viuràs prou més feliç. es a dir, que t'aconselle que canvies eixa forma de pensar, ja no per elles o per la societat, però per un motiu egoista: Eixiràs guanyant tu, segur. 

• EsquerraÚnica64👍 16
            Gràcies pél consell,espero que aquest any hi hagi més sort.

No he rebutgat mai a cap......menteixo,a una,i a més m'agradaba molt,però la meva mare no em va deixar maï veure-la(tinc un trauma aquí)!

"ps: En cap d'eixes que t'has llitat i no t'han agradat molt, no has tengut mai una conexió sexual molt bona?"

La veritat és que amb algunes d'elles no s'emaixecava ,és frustrant.
              Si eres jove, paciència, que tot arriba. Jo faria açó de tracar en normalitat a la que t'agrade / o les que t'agraden, que lo normal és més d'una quan ú esta sense estar enamorat.

Açó pasa de vegades pels nervis, perque no t'agradaba prou, a saber. Pot ser acabes coneguent alguna en altres contextos socials que no siguen discoteques o concerts. I sempre pensa que una dona en aires de superioritat i molt gilipolles, no representa totes les dones. Perque si pensars que totes són aixina, estaries tancante portes i llançant pedres al teu sostre. Jo tractaria de mantindre sempre la ment oberta, pensar que cada dona és un mon,- que a banda és cert-  i acabaràs trobante una i més d'una, atractiva per a tu  però en un caràcter que t'agrade. . I que tu li crides l'atenció ad ella, per lo que siga. 

Si encara no has escomençat la universitat, o portes poc, voràs com acaben havent dones al teu grup social, la que t'agrade, açó, tractarla igual que a la resta..i com mos ha pasat a tots, de vegades triomfaràs perque ella voldrà en tu, de vegades no. Però pel de vegades sí, ja et pagará la pena tot, t'oblidaràs de les frustracions i et pujarà prou l'autoestima. tan sols manté la ment oberta envers les dones, per a no autoboicotejar al teu "jo" del futur, per aixina dir. 

salut.
              • EsquerraÚnica64👍 16
                Ara estic treballant,estudiaré aviat enginyeria informática,així que de dones m'hen oblido directament(en aquestos graus no ni han).
                Pero bé,si que tinc mitjans suficients per coneixer dones en diferents entorns,veurem si m'atreveixo més i deixo els complexes d'una vegada.
                  Bó, a la que façes amics en altres carreres aon sí hi haguen, en general quan escomençes el grau, quasi segur que augmena la quantitat de dones que hi ha pel teu contexte social. 

Pero bé,si que tinc mitjans suficients per coneixer dones en diferents entorns,veurem si m'atreveixo més i deixo els complexes d'una vegada.

Anims crack! tot és molt mental. Jo quan he eixit de festa, tractant de follar parlant clar, fracàs absolut. En canvi eixint a la meua, pasant absolutament de lligar, només interesat en xarrar un ratet en els amics i fernos uns riures, ahí augmenta la facilitat per a acabar lligant moltísim. 

Se m'oblidaba, relatiu a eixes dones que comentes, masa cregudes, jo fugiria com de la peste. Es que ni tindria interés en llitarme. I si vol, que pague :PP.

Es broma açó del final de que pague, però una dona d'eixes característiques, jo crec que t'estalvies mil coses roïnes, no llitante en elles. En la de dones guapes que hi ha que no tenen eixe "aire de superioritat" que comentes. 

De totes maneres pot ser perque eres molt jove, en uns anys voràs moltísimes dones guapes, i que no tenen perquè tindre cap aire de superioritat.

Disculpa pel primer post, es que m'he sorprés molt al vore escrites eixes coses. ja el segón ho he vist més normal. 
    Bé, en este missatge ad un polèmic fil, aon se debatia envers els san fermins, les violacions que de vegades s'han comés, etc, relatcionantlo en que les dones ensenyen o deixen de ferlo, les mamelles, hi ha un comentari que parla de:

Que no pegar a una dona "és caballerós" i "es masclista". Com si els maltractadors foren "feministes". o com si tingués cap mèrit el no pegar a una dona, o fos cap fet a celebrar. . A banda de que, no se en quin cervell normal, pot existir la situació de escomençar a plantejarse que "perquè és bó no pegar a les dones", com si no fos una cosa obvia, que no requerira cap argumentari.

El comentari:

https://www.racocatala.cat/forums/fil/210634/coherencia-fail-xica-parla-tve-respecte-agressions-masclistes-irunea?pag=1#9452000

No, perquè sóc tot un caballer i no pego dones, cosa que és certament força masclista, però una bona garrotada que t'estalvies.

Pareix ser que no pegar a dones, és masclista i caballerós. 
  • EsquerraÚnica64👍 16
    https://www.youtube.com/watch?v=nlL2pE0rkS0
  • e.e.e11 2👍 1
    El problema que jo veig és que es basa en la separació home-dona. És a dir, "tots els homes" i "totes les dones", i això és un error. Hi ha homes bons i homes dolents, dones bones i dones dolentes. Homes violents, dones violentes, homes pacífics, dones pacífiques...
    I actualment sembla que s'està intentant fer una guerra absurda entre els sexes. Jo vull igualtat, però la famosa llei de violència de gènere no busca la igualtat. Jo vull que la violència es castigui sense importar el sexe de la víctima. Però això actualment sembla impossible.
    Tots sóm humans, prou de tonteries.
    Les generalitzacions basades en el sexe són absurdes. Per exemple he escoltat mil cops que "els homes són més superficials", però els dos sexes ho són per igual. Per exemple, tinc un amic molt musculat que es tira una noia diferent cada dia (i alguns dies 2 o 3, sense exagerar) i a més quan anem de festa o fins i tot pel carrer les noies l'acosen (literalment, l'agafen, el comencen a tocar i pujar-li la samarreta per veure els seus abdominals, fins i tot l'han arribat a drogar i altres coses que sortirien a la televisió si la víctima fos la noia). En canvi, altres amics lletjos o gordos només reben el despreci més absolut per part de les noies i no han lligat en la vida.
  • Hades24.032 8 48👍 13.901
    Només diré que és molt trist veure que hi ha entre alguns homes i algunes dones odi en comptes d'amor.
  • Sònia91Usuari sumador16.674 9 101👍 2.693
    Què passa quan el maltractador no és el cani del barri que va traient la navalla i escopint? Que passa quan és el nen bo, el príncep blau i no el veus venir?

Doncs aquesta mena de gent té una manera d'actuar bastant pautada. I qualsevol noia se'l pot trobar. 

Primer, apareix quan la noia està en un moment baix de la seva vida, o simplement és molt jove i innocent. El maltractador es presenta com tot allò que sempre ha desitjat. Li presta atenció, està al seu costat, la fa riure, li fa sorpreses... tot allò que en aquell moment necessita. La noia es volca totalment en ell i ell aprofita per llençar missatges que semblen afalacs però són armes que usarà en un futur: ets la millor noia que he conegut mai; ets molt madura; amb tu sé que puc confiar i sé que no em trairàs com les altres exs; ens donarem suport passi el que passi (no com les malvades exs que el van abandonar).
    Passat tot això (normalment els primers mesos), la noia sent que ha trobat la millor persona del món. Si algú parla malament d'ell (com les exs i exs amics) ha de ser dolent per força. 
    I llavors comença el procés.
    Normalment el maltractor té alguna eina per lligar-la a ell. Acostuma a ser viure junts, o casar-se, o tenir un fill o adoptar un animal. La noia accepta ràpid, quina mena de dubtes ha de tenir? I quan ja està lligada a ell, el maltractador es comença a mostrar tal com és.
    La convenç que els seus amics (o familia) està en la seva contra. Comença a controlar-ho tot (potser ja havia començat durant el procés d'enamorament), a inculcar-li les seves idees. Comença a fer-la sentir culpable si ella dubta (tipus "ets com les meves exs). Comença a caure la fantasia, el maltractador li dona la culpa a ella de tot. Si ella ho intenta deixar el maltractador es victimitza, plora, li diu de tot i acaba disculpant-se ella. Pot fer coses com ser infidel i donar-li a entendre que és culpa d'ella per no ser prou bona. Fa coses com enfadar-se sense motiu per confondra-la i fer-la sentir culpable. La noia té molt present els bons moments, s'estima aquella persona i creu que es pot arreglar i ser com abans, intenta canviar per arreglar la relació. Això fins que arriba el dia que veu el que passa. I amb la discusió forta arriben també les òsties.
    I aquí poden passar dues coses, que la noia s'allunyi o que el maltractador, amb flors i cartes d'amor i de disculpa, la convenci que tot tornarà a ser com abans, que ha sigut un error molt gran, que li sap greu i se'n penedeix molt. I potser tot torna a ser com abans durant un temps, però el cicle es repeteix així que la noia torna a confiar. I potser el segon cop les òsties són més grans.

Arriba el dia que la noia per fi vol deixar-ho. Ell sap el que li espera, així que comença el procés: convèncer a tothom que estava boja (com les altres exs), que ella segur que li posarà una denúncia falsa (també, pot ser, que com les altres), que és una puta que només s'havia aprofitat d'ell. Si tenen fills, atacarà per allà. Si tenien mascota, també. Ella intentarà protegir-los. I potser arriba un dia que la mata. 

Tot això no m'ho invento. He sentit a moltes noies parlar i es un patró tan semblant en totes. Crear dependència emocional (i econòmica), aïllar, culpabilitzar i ferir. No se'l treuen de sobre ni després de tallar, intenta fer-los mal i les acusa de ser culpables. Si s'atreveixen a parlar de la violència, ell les acusa de denunciar falsament i sense proves, de ser mentideres. Potser aquí al Racó hi ha alguna noia que ho ha patit o està en el procés. En tot cas, una màxima:
    Si algú us diu que TOTES les seves ex parelles estaven bojes i un munt d'amics l'han trait... mantingueu la guardia alta. Segurament sigui per culpa seva.
    • Claws2.085 2 805👍 3.616
      Amb hòsties o sense hòsties. És el clàssic comportament dels psicòpates narcisistes, que poden arribar o no a la violència física però destrueixen psicològicament les seves víctimes.
      Una que coneixia, no d'aprop però de coneguts de coneguts, li varen acabar agredint i en eixe moment la seua familia se la va creure. Abans no la cregueren, quan comentaba com actuaba ell quan eren a soles. Ell pareix ser, anaba de mosquita morta socialment-no per internet que no ho sé xD, a la vida real-  i es transformaba dins sa casa, sense altres ulls mirant que els d'ella.

Jo crec que eixe és un nou perfil de misògin, esta nit pose lo que jo considere el perfil nou i l'antic. 

Si servix per a que homens jovens canvien determinades formes de pensar, açó que guanya la societat, i açò que guanyen ells, ja que tindràn les portes-mentals obertes per a gaudir més d'una de les coses de la vida, sense prejudicis que s'heu impedixquen.

Com a mínim els que estàn encara a temps de canviar determinats esquemes mentals.
      • tolomón10.162 8 205👍 6.475
        "Açò" va amb accent obert, jo moltes vegades també dubte però compartisc el truc personal que tinc, com sé que "és", va amb accent tancat, recorde la mítica pintada de "açò no és Espanya", cadascú a un costat, així ho pots recordar.
        Ens han preparat per no fiar-nos dels macarres, però no pas per aquests tipus de nois, que acostumen a ser "alternatius" i "intel·lectualment inquiets". De fet ens ensenyen amor romàntic, que existeix l'amor intens a primera vista i que s'ha de donar tot per l'altre (marxar a viure junts als mesos). Per això, un dels símptomes és si ha tingut vàries exs i totes estan "bojes" segons ell. 
          Jo trobe que són xavals que consideren que , si li donen a la dona lo que ells pensen, els agrada ad elles, "amor romàntic"-, i la tracten com si fos de vidre, en una educació exquisita, aguantant la porta per a que pasen-- tenen dret a rebre sexe a canvi. Es una forma de pensar molt infantil, però molt perillosa, trobe jo.

I si veuen que la dona se'n va en altre home, que ells consideren "inferior ad ells", escomençen en una frustració perillosísima. Perque mai consideren que siga cosa d'ells, el tindre problemes per a relacionartse en les dones. I la culpa és d'ella, per ser "una puta", i per no vore lo "caballerosos" que són ells. Açó sí, potser qualifiquen a la mateixa dona  , de "estreta" o "escalfabraguetes" quan es tracta d'esta mateixa dona relatcionantse en ells.

Infantils, per açó de considerar que les dones són homogenees i que busquen que "les protegixquen", i en poca autocrítica com per a poder plantejarse, açó que comentes, que si cap dona no vol, potser el problema és seu. I que no estàn fent un favor a cap dona per ser lo que ells consideren "cavallerosos, no macarres etc" 

Són gent que poden acabar seent molt perillosos socialment, si cap dia aconseguixen cap dona, perque la seua frustració ha anat creixquent i creixquent fins que la han aconseguida. I eixa pobra, pagarà les seues frustracions, per totes les "putes", i "escaslfabraguetes" que s'han anat trobant al llarc de la seua vida.

Ho trobe una nova clase de misoginia, que afecta homens jovens en un % que em sorprenc. -jovens, i que ja van deixant de ser jovens alguns.-

• Un_senyor_damunt_un_ruc1.596 1 950👍 1.361
          La síndrome del friendzonat. Aquells que es fan passar per amics desinteressats i superbellíssimes persones però que en ser rebutjats (a nivell sexual/afectiu; "et veig com un amic") per part d'ella, comencen a dir "és una escalfacigales", "he fet tot això per ella i m'ho agraeix així", etc. Ahir repassant biaixos cognitius, n'hi havia un sobre crear-se masses expectatives. Jo trob que aquesta gent el pateix.
          Puc entendre que un cop rebutjat, el paio decideixi tallar qualsevol contacte amb ella, però guardar-li rancor no té sentit.
          Imagin que aquesta classe de gent, quan no es produeix el rebuig esmentat abans, pot acabar mutant en el perfil que descrius.

Excusa preferida: "sempre se'n van amb els cabrons i no es fixen en els bons jans com jo".
    EL JARDÍ DE LES FAL·LÀCIES (I): 

"Amb la llei de violència de gènere els homes han perdut la pressumció d'innocència".

FALS

A les estadístiques del primer trimestre del 2017, per exemple, vegem que dels assumptes coneguts pels jutjats de Violència sobre les dones, només un 12'20% ha acabat amb sentència condemnatòria. Hi ha un altre percentatge, 23'23% que ha estat elevat a l'òrgan competent, i que per tant estan encara pendents de judici, però tot i això les estadístiques són prou clares, de ser cert el mantra, tindríem un 23'23% de casos elevats i un 76'77% de casos acabats amb sentència condemnatòria. 

Pel que fa als jutjats penals durant el primer trimestre de 2017 només un 55'55% de les sentències en aquesta matèria han estat condemnatòries.
      Més enllà del % denuncies falses i de denuncies no falses, jo posaria molta pena a eixes denuncies falses, perque estàn perjudicant a un inocent lo principal, i perquè estàn llevant credibilitat a les dones que sí denuncien per estar pasant un infern. Són doblement perverses, eixes denuncies falses.

Que no s'acabe condemnant no vol dir que la denúncia siga falsa. 

Dit això, el percentatge que denúncia falsament (percentatge mínim, tot siga dit) ajuda poc a la causa.
          Pitjor que no ajudar, des-ajuda activament, trobe jo, per llevarli credibilitat a les denuncies verdaderes.

De lo altre ja saps, que jo afegiria colectius ad eixe protecció legal especial, per molt que sàpia que en % són molt baixos, comparats en el % de dones maltractades per homens.

No's pot pensar en tot igual , en tot lo món. 
            Denuncies falses hi ha hagut sempre i en tots els àmbits. Qui vulgui treure importància a les denuncies reals perquè n'hi ha de falses... potser té un petit problema.
            Saps la de denuncies falses que hi ha per robatoris? I tot i així, si algun amic diu que li han robat, no tindrà a gent dient-li "bé, hi ha molta gent que denuncia per cobrar després, no seràs tu un d'ells? Tens proves?" en canvi a una noia sí. Casualment, les denuncies falses només afecten greument a les noies. A la resta d'àmbits on hi ha denuncies falses sembla que no. 
            Van robar a uns amics a l'estranger, a un hotel. Al moment de fer la llista de coses robades, no van tardar a inflar-la amb coses inexistents, fins i tot gent que no havia sigut robada es va inventar que sí. I el més divertit és que un d'ells, era dels que no parava de dir que les noies féiem moltes denúncies falses per obtenir beneficis, però no va tenir cap mena de remordiments en posar que li havien robat un iphone. Ningú li va dir que l'hotel hauria de pagar per un iphone que no existia i que això desacreditava les denuncies reals.
              Mmm no dic que siga just, que ocorrixca açó de desconfiar, a raïl de denuncies falses, però trobe que sí ocorrix.

Referent a robatoris, és veritat que encara que existixquen denuncies falses, se solc confiar en la paraula del que denuncia, no sé ben perquè.

Trobe que, açó de les denuncies falses per violència de gènere, ocorrix algo paregut, salvant les distàncies, a lo que ha ocorregut en estos estafadors, que buscaben diners per a "investigar una enfermetat que patixen", i que després s'ha demostrat que tot era una estafa per a guanyar diners. Açó ha prejudicat molt a la gent que sí busca diners per a investigar tal enfermetat en honestetat, i ha augmentat molt la desconfiança social cap a estes activitats.

En les denuncies falses , relatiu a la violència de gènere, trobe que pasa algo paregut, i que se li lleva, socialment, molta credibilitat, a la dona que denuncia en raons per a denunciar. No dic que m'agrade que siga aixina, però si trobe que ho és.

Salut
    • Tuixec3.124 8 625👍 1.146
      Com no podia ser d'una altra manera (que es mantingués la presumció d'inocència, no les estadístiques de casos). El que es dona per defecte és l'ordre d'allunyament, no la condemna. Això no és just i fa especialment dificil la gestió de custòdies compartides, però suposo que és un mal menor comparat amb el risc de no fer-ho.
  • PatumPatamPatim1.472 2 992👍 646
    Això de parlar només de misogínia i misàndria no és ja per començar una mostra del binarisme heteropatriarcal i capitalista del que se suposa que ens hem de desempallegar? Em fa l'efecte que hi haurà tants mis-os com construccions de gènere, o com se diguin aquestes coses modernes, que ja em perdo.
      Mmm jo trobe que una dona pot ser misògina, o un home misàndric, no té perquè ser exclusiu d'un grup social, IMO.

Deixant de banda temes econòmics, com el capitalisme, i anantnos al com es relatcionen homens i dones, des d'una perspectiva purament social, trobe que està naixquent, des de fà uns anys ja potser, un nou tipo de misoginia relatcionada en la llibertat de les dones:

-"Elles són lliures. Però si no volen en mi, són putes i escalfabraguetes" , per simplificarho molt.
    El nou misògin jo trobe que té les seguents característiques:

-Sorprenenment jove, per a tindre determinades idees de generalització/simplificació/homogeneització cap a la dona. (.)

-Infantilitat en els plantejamentos simplificadors "totes les dones busquen un home en diners", "totes les dones busquen un macarra/xulocutre" o qualsevol altra simplificació, que amaga una idea molt senzilla, i deshumanitzadora: "les dones són sers roïns, busquen lo material o un home que no les convé, ergo no són racionals". i si no són racionals, han de ser tractades com a menors d'edat, o com a no humanes, són sers simples. (.)

( esta idea és molt antiga, des de les societats teocràtiques recentes, com a mínim, ja es donaba, però pareix que retorna).

-Simplifiació de la dona: Si una dona es porta mal en mi, totes són unes etc. han de saber enrraonar, per ells mateixos,  coses de barri sesamno o del club super3, que igual que coneixen homens bons, i homens fills de puta, exactament lo mateix ocorrix en la dona. Si no té més profunditat el tema (.)

-Frustració sexual. (.)

- Amagarse davall conceptualitcacions teòriques de manera que les xorrades que he descrit al damunt, se les dota d'apariència científica: El marxisme cultural* provoca que les dones siguen unes putes/ la perdua de valors d'occident provoca que les dones etc / la feminització* de la societat provoca que etc. (..)

--------------------------------------------
    (.) Jo trobe, vegent que diuen dos xavals jovens, que açó ha d'estar relativament estés. També crec que ells mateixos saben que açó no és aixina, i que no volen auto-boikotejarse, creent de veritat determinades bajocades, perque saben que odiar a les dones com a conjunt en el fons, els puteja ad ellos. Jo espere, i crec que serà aixina, que el haverse desfogat relatiu ad açó, i el haverlo parlat, els pot ajudar, i ho farà pense,  a no interioritzar determinants plantejaments.

(..) Aplegar ací implica dotar de cientifisme lo expresat al damunt: El justificar una frustració sexual culpabilitzant a "les dones", com a colectiu homogeni.

* marxisme cultural: ( Gasten el terme com els ix dels ous, però si teniu curiositat, vegeu: escola de Frankfort).

depenent del pais, i de la ideologia , de la "persona" que fà servir esta expresió, relatcionant el terme en la seua relatció en les dones, açó pot ser: comunisme, anarquisme, liberalisme (polític, no econòmic), una ferramenta juea per a eternitzar el capitalisme, i alguna que altra més, com els del bus del pene i la vulva, que també lluiten contra el marxisme cultural.

(*De la feminització de la societat ho deixe per altre post)

Publicitat

Fòrums

• 8.966.128 missatges
  • 210.154 temes
Fixa la barra dreta
Accedeix als fòrums Normes dels fòrums
Publicitat